Stamtafel Augustus-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#176 Bericht door Falcon »

Ik vroeg me vandaag ook al af, hoe het daar gaat...
Ach soms ben je actief op het forum en soms wat minder..
Zomerreces Dorine?
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#177 Bericht door Falcon »

Roos je blog weer gelezen..
Een mooie warme dag dus waar je je hoofd koel gehouden hebt. :wink:
Ik heb zowel van je foto's als van jouw manier van schrijven genoten.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#178 Bericht door roosje »

Petra, leuk om een kijkje te krijgen van de vorderingen van je verhuizing.
Wat een ondernemende DD maar voor jou een zorg om een oplossing te vinden dat ze niet op het randje springt. De suggestie van Marian lijkt me een goede oplossing. Sterkte met de laatste loodjes. En de Peppelweg al ontdekt?

Herma, als ik meer in de buurt zou zijn zou ik je wel komen duwen maar jammer genoeg zit het er niet in. Maar ik lees dat je binnenkort loopgips of tape krijgt. Dus wordt je weer wat mobieler. Sterkte ermee.
Leuk dat je mijn blog weer bezocht hebt. :)

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#179 Bericht door marian53 »

Geweldig die zwaluwen en dat totenvalkje :heart: prachtig het blijft genieten op je blog Roos :)
carpe diem

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#180 Bericht door Falcon »

Liesbeth, ook jouw blog weer eens voor een deel bewonderd! Ik zal in de toekomst daar maar eens vaker gaan kijken. Jullie gaan veel op pad, fijn!
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#181 Bericht door Gawo »

Bedankt voor de tip Herma om Liesbeth haar blog ook weer eens te lezen :D
Heb ik ook net even snel gedaan, moet het volgende week nog maar eens rustig bekijken :wink:
Dan is mijn zus weer weg.
Maar nu snel gezien dat Rob en Liesbeth prachtige foto's erbij hebben geplaatst en wat leuk dat jullie De koninginnen page vast hebben kunnen leggen :D

Ook Roos haar blog weer gezien, heel mooi

Heerlijk te lezen en nu ook te zien dat DD zich prima vermaakt, leuke foto's Petra :D van DD en je huisje ziet er goed uit.

Ik ben ook benieuwd naar het schilderwerk van Dorine, is altijd weer een hele klus :wink:

Roely logisch dat even de glans eraf is nu je schoonzusje de chemo's moet ondergaan, mijn zus die dus nu hier bij ons is heeft het een paar jaar geleden gehad, ze had borstkanker en heeft een heel zwaar anderhalf jaar gehad met chemo's en later bestraling.
Nu gaat het gelukkig heel goed met haar, maar ze is er wel wat door verandert, dit zijn dingen die heel wat geestelijk met je doen.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#182 Bericht door marian53 »

Ja heel naar zijn dit soort dingen , maar je hebt er zelf geen hand in je kan niks doen , wat is het toch een rotziekte :cry: heel veel sterkte , en ja ergens wel logisch dat het je geestelijk ook verandert , je krijgt een andere kijk op het leven.

Ja , ik begin me toch wel een beetje zorgen te maken over Dorine ze zal toch niet het hele huis weer aan het schilderen zijn , :? of gewoon te druk kan ook , ik mis dr wel . :oops:

Nog twee dagen Herma dan huppel je alweer rond met je loopgips ,of tape
:D wat zal je blij zijn . :D
carpe diem

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#183 Bericht door Lucje »

Herma, toch wel fijn dat je een beetje mobiel bent, geniet maar lekker bij het pontje :D Roely, ik kan me best voorstellen dat je niet meer zoveel geniet van alles wat je vroeger deed. Je bent toch steeds in gedachten bij je schoonzusje. Ik hoop zo voor haar dat de chemo toch z'n werk gaat doen! Petra, Doosje wordt echt weer jong opnieuw, misschien vindt ze het wel leuk al die veranderingen. Katten zijn heel erg nieuwschierig en ze kan zich nu lekker uitleven. Zelfs bij de buren gluren :lol: Kijk wel uit met het balkon want je weet maar nooit. Dan maar tot bovenaan dichtmaken, anders heb je toch geen rust! Als je nog dozen kwijt wil breng je ze maar bij ons. Onze garage staat toch al vol dozen van Laura. Ze woont al jaren bij haar vriend maar heeft haar eigen huis (wat al zeker een jaar te koop stond) een paar maanden geleden verkocht. Voor en na onze vakantie is ze druk bezig geweest met leegruimen en ik heb natuurlijk ook wel eens meegeholpen :) Haar motor en haar fiets staan ook bij ons dus is het aardig vol geworden. Maar er kan altijd nog meer bij :lol: Lucje vindt het ook wel leuk, gaat ook steeds alles inspecteren!
Onze vakantie in Schotland was weer heerlijk, alweer geboft met het weer. De eerste dagen was het vooral 's avonds wel koud, maar als het maar droog is zijn we al tevreden. De laatste dag van de vakantie waren we in Edinburgh en we dachten dat we wel wat van de Taptoe zouden horen als we in Princess Street liepen. Maar nee hoor, alles was al ver van te voren afgezet. Het was heel erg druk maar we konden nog wel gezellig op een terrasje zitten en hebben het vuurwerk na de eerste voorstelling gezien. Ze doen twee taptoes op een avond en het tweede vuurwerk was veel uitgebreider. We logeerden daar op de campus van de universiteit en ik kon uit mijn raam het vuurwerk zien. Het kasteel was ook prachtig verlicht! Toevallig zag ik op BBC gisteravond dat ze het uitzonden, kon ik het dus toch nog zien! Zal wat foto's plaatsen!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#184 Bericht door marian53 »

Graag Lucje :D schotland is nog altijd een wens van me :) dus ik zal genieten van je foto's.
carpe diem

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#185 Bericht door Falcon »

marian53 schreef:Nog twee dagen Herma dan huppel je alweer rond met je loopgips ,of tape
:D wat zal je blij zijn . :D
Ja, want het been lijkt steeds zwaarder te worden.. :wink: en dan hoef ik maar een week...
Maar ook nu huppel ik rond in huis.. wasmachine draait.. je wordt steeds handiger..
Overal op strategische plekken een stoel neerzetten, afwassen zoals kinderen doen, met twee knieën op een stoel, dan kun je er goed bij.
Nu weer lekker rustig languit op de bank en hier weer eens bij lezen en tijd voor mail én voor koffie natuurlijk.

Gerda ben ook erg benieuwd naar je foto's. Fijn dat je zo genoten hebt en het weer goed was, scheelt zoveel.:D
Lief dat je ruimte aanbied voor Petra!

José fijn dat het nu goed met je zus gaat. Geniet de komende week maar weer en extra fijn dat al het gedoe met keuken en alles erna lekker achter de rug is.
Hoe gaat het met de kleinkinderen? En met Wendy?

Roely, ik denk vaak aan je, je krijgt even een extra :bighug:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#186 Bericht door Petra »

Ik denk ook vaak aan Roely...

Je vakantie heb ik een beetje op Facebook kunnen volgen Gerda; je hield het zo trouw bij met de mooiste foto's! Heel leuk.
Inderdaad, heel lief dat je je om 'mijn dozen' wilt bekommeren. Hoop er geen gebruik van te hoeven maken. :wink:

Ik weet precies wat je doormaakt Herma, ik heb ook ooit 'gegipst' rond gehobbeld. Precies wat je schrijft, je wordt steeds slimmer/handiger! Jij hebt de 'mazzel' dat je niet alleen bent. Ik was dat toentertijd wel, thuishulp moest nog uitgevonden worden.
Dus: was het eten in de mini keuken zittend op de vuilnisbak. :wink: :lol: Met loopgips wordt het wel iets makkelijker. Kijk wel uit met de poezen, want zo'n gips poot kan hard aankomen. :lol: :lol:

Verder: ik meld me voor een paar dagen af. Soms zit het mee (nou ja?), soms zit het tegen. De oplevering van mijn oude huis is vandaag fout gegaan. 'Wonen' is een subjectieve beleving en mijn roken heeft de sporen nagelaten. Sporen die volgens huisbaas uitgewist moeten worden. Het plafond moet gewit en de deuren (incl. -posten) moeten met pure ammoniak afgenomen worden. Ben vanmiddag begonnen.
Dat terwijl het hier ook nog een zootje is. Het boekenrek is nl. in elkaar gestort en moet eerst gestut worden. Dus: nog zo veel dozen uit te pakken. Maar, dat moet nu wachten om als de drommel het oude huis op te leveren. Vijf dagen de tijd.

Maar ook nu weer: reddende engelen! Schatten die me met raad en daad steunen. Maar ja, allen werken en/of wonen te ver weg.
Was vanmorgen vreselijk overstuur, zo'n tegenvaller. Wilde de deur dichtdoen. Een 'reddende engel' stond me bij tegenover huisbaas en nam het voortouw. Hij heeft een prima compromis weten te bereiken (moest eerst eigenlijk alles verven). Waar heb ik al die lieve mensen aan verdiend?

Ben blij dat Doosje aardig thuis lijkt. Ze beweegt zich niet meer als de kat in het vreemde pakhuis. Het balkonnetje? Dat moet nu even wachten. :lol: Zojuist wel even met haar op het achterbalkonnetje gezeten.

Weer een heel verhaal zo. Het ga jullie allemaal goed, in het bijzonder Herma en Roely. Tot gauw!:bye:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#187 Bericht door roosje »

Gerda, fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad in Schotland. Ik zie de foto's tzt wel. Dat festival in Edinburgh wat op de BBC was hebben we toevallig gisteren ook zitten bekijken. Erg spectaculair. En inderdaad de belichting en het vuurwerk was bijzonder mooi.

Petra, wat een tegenslag nu weer :? . Wel fijn dat je hulptroepen hebt want dat doe je niet zomaar in je uppie. Ik hoop dat dit het laatste zal zijn en dat je een goede oplevering zal hebben. Heel veel sterkte in de strijd.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#188 Bericht door marian53 »

Petra heel veel sterkte , we zien je wel wanneer jij er aan toe bent .
carpe diem

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#189 Bericht door Falcon »

Nou Petra, sterkte met schilderen en schoonmaken. Tegenslag is niet fijn, maar gelukkig hoef je dus niet alles te schilderen en krijg je nog wat hulp.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
marga
Berichten: 948
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 21:01:02
Locatie: Dieren

#190 Bericht door marga »

:angry: Je krijgt het wel voor je kiezen Petra. Ik kan me zo goed voorstellen dat je het even helemaal niet meer zag zitten. Maar je hebt dus alle moed weer verzameld om met de ammonia aan de slag te gaan. Heel veel sterkte! Ik heb de afgelopen week een nieuwe (achterhoekse) uitdrukking geleerd: kum goe. (in het nederlands : komt goed! :o ) :D
En jouw lieve Dozemans doet het supergoed en dat is prachtig nieuws.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#191 Bericht door Yleor »

Dank jullie allemaal hartelijk voor jullie meevoelen! Erik zei gisteren nog tegen me dat het lijkt alsof ons schoonzusje en (schoon)broertje zich gedragen alsof er nog genezing mogelijk is. Maar ik begrijp dat wel. Niemand weet hoe lang ze nog heeft, en je kunt niet elke dag huilend doorbrengen, dan kun je er maar beter meteen een eind aan breien. Haar tijd is eindig, en je kunt die tijd beter zo positief mogelijk doorbrengen. Ze leven nu bij de dag, heel verstandig. Afgelopen vrijdag heeft ze haar derde chemo gehad. Binnenkort een scan van de longen, om te kijken hoe die reageren. Haar hoofd bekijken ze niet, ze kan nu toch geen bestraling krijgen. De hoofdpijn is wel een stuk minder. Bloemendaal doet ons goed, het is prachtig weer en we trekken er elke dag op uit. Het is heerlijk, we hebben hier rust.

In een ieniemienie-huis moet je niet al te veel spullen hebben Petra, waarom doe je je boeken niet weg? Je kiest uit die dozen alleen de boeken die je gebruikt (atlas, woordenboek), en de boeken die je dierbaar zijn (en dat lijken ze allemaal wel, maar dat zijn ze niet). Je kunt alle boeken lezen op je pc (ik wil wel uitleggen hoe). Fijn dat je wat behulpzame mensen om je heen hebt, net wat Herma zegt: je kunt niet zonder. En laat DD maar schuiven, katten vallen niet zomaar naar beneden. Als haar nieuwsgierigheid bevredigd is houdt ze wel op in het gaas te klimmen. En met lekker weer hang je haar hangmand aan de binnenkant van de reling. Kun je zelf op je stoel. Je balkon ziet er trouwens leuk uit met je planten! :-) Sterkte met het schoonmaken van je oude huisje, wees maar blij dat je zo goed op tijd was met de oplevering! Heel slim.

Lastig om de trap op te komen Herma, doe je dat omgekeerd zittend? Stom hè, dat zo'n scheurtje in je enkel zo veel invloed heeft op je gedrag van weken lang. Nu heb je wel extra tijd voor het forum :-) Always look on the bright side of life!

Heeft Dorine er genoeg van? Is ze druk met de kinderen? De tuin? Het huis? Piet?

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#192 Bericht door Dorine »

We hebben vakantie en zijn druk met van alles en nog wat en zodoende heb ik erg weinig tijd voor het forum en
even een forumpauze is ook wel lekker en soms ook nodig.

Verder wens ik iedereen sterkte die het nodig heeft,
met verhuisproblemen, ernstige ziekte van familie of met het uitzoeken hoe je iets het makkelijkst doet met gips om je pootje en
voor andere dingen die ik gemist heb.

Groetjes aan iedereen
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#193 Bericht door marian53 »

Fijne vakantie gewenst .
carpe diem

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#194 Bericht door Falcon »

@Dorine, goede vakantie verder en fijn dat je even laat weten dat er andere dingen zijn die nu je aandacht vragen. Geniet ondertussen van de forum pauze..
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Lia
Berichten: 3497
Lid geworden op: zaterdag 4 mei 2013, 15:28:21
Contacteer:

#195 Bericht door Lia »

Fijne vakantie Dorine

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#196 Bericht door Petra »

Even snel de Stamtafel gekeken en hoop de belangrijkste dingen er uit gevist te hebben. Ben bekaf.

Roely, allereerst sterkte voor je schoonzusje. Wat je schrijft dat het lijkt alsof het gezin van schoonzusje denkt dat genezing mogelijk is, heb ik vaker gemerkt bij ernstig zieke mensen. Het is schijnbaar een manier voor hen ermee om te gaan. Ik ben er altijd in meegegaan: als dat is wat hen helpt, doen. Ze kennen de waarheid toch, in hun hart.
Ook heel veel sterkte voor jullie.

Over de boeken: de schoningsslag heb ik al gedaan. De boeken die ik hier heb wil ik alle behouden. Zijn me om verschillende redenen dierbaar. Ik had zó giga veel boeken! Wat rest is een peulenschilletje.

Dorine, van mij ook een heerlijke vakantie gewenst.

Verder heb ik goed nieuws. YESS, I did it!! Kon er niet meer tegen en heb mezelf bevrijd van het blok aan m'n been: het oude huis!! :lol: Een gepensioneerde professionele schilder ingehuurd (die zelfs in het donker zijn werk kon doen, echt waar :lol: ). In 5 uurtjes was hij klaar. Ik ook met alle plafonds. Hij blij, ik blij. Maar: ik ben VRIJ, VRIJ om mijn leven hier op te bouwen. Eindelijk tijd voor mijn Liefste (die zo veel in haar 1tje heeft moeten doen). Met je eens Roely dat DD zich wel zal redden, maar ik wil haar in het begin goed begeleiden. DD is slim en zal snel weten wat de bedoeling is. Zeker nu ik wat meer tijd krijg. Ook : eindelijk lampen en schilderijen ophangen, boekenrek vastzetten.... Genoeg te doen nog. :lol:
Morgen sleutels inleveren en definitief die deur zo hard mogelijk achter me dicht knallen (of beter: mieteren? :shock: ).

Binnenkort weer rust, hoop ik. Tot gauw. Sterkte voor iedereen die het nodig heeft (Herma, Roely), en lieve groet aan iedereen. :bye:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#197 Bericht door Falcon »

Heb inmiddels loopgips, moet er 3 weken om blijven. Ben nu wel een heel stuk mobieler. :D
Ook de rö foto's van mijn enkel gezien, was een flink stukje afgebroken en dat dit dan weer aan elkaar kan groeien is toch bijzonder.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#198 Bericht door Yleor »

Knap van je enkel hè Herma :lol: En nou maar lekker hobbelen met je gipsen pootje, nu mag het.

Fijn Petra, dat je de echte start nu kunt maken. Haal een nieuwe boekenkast van Marktplaats of Gratisoptehalen af, of struin op de vuilnisophaaldag door een welgestelde buurt. Hier in Amsterdam kun je binnen een paar weken een huis helemaal inrichten met spullen van de straat, en goede spullen!

Pim is gisteren uit het raam gesprongen! Mijn hart stond stil. Van anderhalf hoog naar beneden, op een heg. Ik snel mijn slippers aan en naar beneden, maar meneer wilde zich niet meteen laten pakken, hij was niet voor niks naar buiten gesprongen. Toch op slinkse wijze een achterpoot kunnen grijpen en meteen zijn riem omgedaan en een half uur met hem rondgelopen. Het is jammer dat hij niet los kan in Bloemendaal, hij kan niet aangeven dat hij binnen wil, dan moet hij aanbellen in het portiek :lol:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#199 Bericht door marian53 »

Geweldig em mobiele Herma , wat zal je blij zijn . :D nu hobbelen maar .

Petra geweldig , fijn voor je , eindelijk kan de nieuwe start beginnen .

Roely die Pim toch ,ja ze zijn slim , ja ik snap dat je je rot schrikt . Pim wilde alleen maar even buiten spelen .denk ik .



Momenteel heb ik hier een zwervertje op de plaats , eigen schuld dus,ik heb het eten gegeven , maar ik kan niet begrijpen dat mensen dr kat zo achterlaten als ze verhuizen .het is ook bevestigt door andere mensen in de straat dat hij al n poos zich hier ophoud en dat hij is achtergelaten , hij of zij ziet er niet uit .de vacht bedoel ik
ik heb druppels in zn nek kunnen doen , mag over het koppie aaien , maar verder mag ik niets , nou we zien wel .ik hou hem voorlopig wel buiten.vanmorgen zat het al op me te wachten , ik weet nog niet eens of het n poes is of n kater . .Mn buurvrouw is er niet blij mee , jammer dan . :lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#200 Bericht door Petra »

Ha, dat gaat de goede kant op Herma! :wink: Kijk wel uit voor 'grappenmakers'. :lol: Toen mijn enkel gebroken was, raadde men me aan extra kalk tot me te nemen door het eten van eierschillen. Ik trapte er nog in ook! Skronsj skronsj.:LachMeDood:

Wat een leuke site Roely die 'gratis op te halen'. Enig! Goede tip trouwens. Helaas zat er niets bij. :wink: Ja, zat/zit er ook aan te denken iets beters neer te zetten, maar m'n hoofd staat er nu niet echt naar.
Pim toch! Poezen zijn eigenheimers! Mazzel dat hij in de heg terecht kwam, heeft zijn val goed kunnen breken. Maar je hart staat stil ja. :lol:

Och arm poezenkind Marian. Lief dat je je over hem/haar ontfermt. Misschien 't diertje toch maar laten ophalen? Dadelijk is het winter, koud... Dierenbescherming of Dierentehuis Den Bosch? Kijk maar hier.
http://www.dierentehuisdenbosch.nl/ Stomme mensen het diertje achter te laten. Bah!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gesloten