Stamtafel Augustus-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#101 Bericht door Yleor »

Ah, wat een schattig gezicht! Dat de moeder na een máánd haar jong nog herkent! Er is haar dus wel wat aangedaan, door het jong weg te halen ..

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#102 Bericht door roosje »

Ach wat lief is dat. Zo teder zoals ze het jong bij zich houdt. En die geluidjes die ze maakt. Kreeg er kippenvel van.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#103 Bericht door Gawo »

Ach wat een lief filmpje van de pandamoeder met baby :D , die geluidjes :D

Heel fijn Petra dat het zo goed gaat met je teen en dat je er niet al te veel last van hebt. :)

Marian van harte gefeliciteerd met Tess, ook de ouders van Tess natuurlijk van harte gefeliciteerd :D

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#104 Bericht door Falcon »

Yleor schreef:Ah, wat een schattig gezicht! Dat de moeder na een máánd haar jong nog herkent! Er is haar dus wel wat aangedaan, door het jong weg te halen ..
Dat laatste dacht ik ook..
Maar waarom haar een maand! niet bij het jong laten? Als je ziet hoe gek ze nu met de kleine is, had ze haar kind toch veel eerder terug moeten krijgen..
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#105 Bericht door Petra »

Schattig filmpje, ook zo ontroerend. Heb er tranen van in de ogen. Tja, ik vind 't ook maar nix dat ze moeder en kind gescheiden hebben.

Hier vordert alles redelijk. Het nieuwe onderkomen is nu helemaal geschilderd en beide balkonnetjes 'Doosje-val-proef' (gaas op de spijlen en balken om gat tussen reling en balkon te dichten).
Vanmiddag de 1e telefonische voorinspectie op het oude adres, vrijdag wordt de vloerbedekking gelegd...
Alles komt angstwekkend snel dichtbij. Volgende week om deze tijd zijn we vertrokken. Ik word steeds minder vrolijk. Maar goed, moet er nu eenmaal doorheen.

Teen ziet er rustig uit, bloedt nog wel en vandaag - vreemd genoeg - wel wat pijn. Goed ingepakt houden met Betadine. :wink: Ben nog steeds blij dat ik het heb laten doen.

Fijne dag allemaal.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#106 Bericht door Zwiersje »

Goed zo meisje :wink:

tja het komt nu ineens heel dichtbij allemaal, maar het komt vast helemaal goed joh! :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#107 Bericht door roosje »

Zo de berg strijkgoed is weggewerkt. Was flink opgelopen maar de klus is weer geklaard.

Dat zal nog wel even duren voor die wond weer dicht is Petra. Maar goed schoonhouden dan komt het wel in orde. De verhuizing is al snel en dus ook weer zo achter de rug. Achter elke wolk schijnt toch de zon zal ik maar zeggen.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#108 Bericht door Petra »

Na gedane arbeid Roos... Hoop dat ik over iets van 2 weken hetzelfde kan zeggen. :lol: Vooralsnog word ik er absoluut niet vrolijk van. Het aftellen is begonnen, het verdriet wordt steeds voelbaarder.

Van Facebook geplukt: een wereldfilmpje over mensen die dieren in nood redden. Ongelofelijk! Ik ken er al een paar, geniet ervan!

Dierenredders!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#109 Bericht door Yleor »

Ja, je krijgt te maken met rouw Petra, met afscheid, niet alleen van een huis maar ook van je leven daar. Dat geeft op den duur weemoed, maar je goede herinneringen neem je gewoon mee. Net als Doosje!

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#110 Bericht door Petra »

Precies wat je schrijft Roely, dank je wel... Doosje, de zorgen om/voor haar houden me bij de les.

Zojuist de vitrage en rails uit de huiskamer verwijderd. Gaan vanavond naar 't andere huis. Zit nu in een aquarium. :roll: :lol:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#111 Bericht door Gawo »

Is weer eens wat anders om erin te zitten in plaats van ernaar te kijken :lol:

Het is wat Roely zegt alle goede herinneringen neem je mee, maar ik snap heel goed dat het voor nu echt slikken is.

Ik lees dat Roos klaar met strijken is, ik vraag mij alleen af voor hoelang :roll: :wink:

Ik heb hier ook alles klaar.
Mijn zus komt over uit Oostenrijk en blijft hier veertien dagen logeren.
Wel weer gezellig om elkaar weer te zien.
We weten nog niet wat we gaan ondernemen, we kijken per dag wel :wink:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#112 Bericht door marian53 »

sterkte Petra ik kan me het gedwongen afscheid nemen wel voorstellen dat dat pijn doet .heel veel sterkte .En met Doosje komt het wel goed , die geeft jou weer troost op zijn manier .

Dat word weer gezellig José . keuken nog net op tijd klaar , heerlijk samen koken met je zus, lekker lang aan tafel bomen met een lekker glaasje , ik wens je alvast heel veel plezier .

Ja Roos die strijk , er komt nooit een eind aan :wink:
carpe diem

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#113 Bericht door roosje »

Jose, :lol: :lol:

Ook van mij veel plezier met je zus samen. Geniet er maar van.

Gebruikersavatar
marga
Berichten: 948
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 21:01:02
Locatie: Dieren

#114 Bericht door marga »

Even een vraagje tussen alle gezellige berichtjes door - ZUCHT - waarom zijn mijn fotootjes altijd zo klein???
Ik heb me suf gepuzzeld hoe ik de foto van Puce (verjaardag Anita) groter kon krijgen. Nu is het avond en het is me nog steeds niet gelukt :oops: :cry: :cry: :cry:
Dus toch maar weer de kleine versie geplaatst. Jammer. Misschien kan iemand me een tip geven. Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#115 Bericht door marian53 »

Als je met Imgur werkt Marga dan moet je even large tubnail aanklikken , met andere programma's weet ik het niet .
carpe diem

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#116 Bericht door roosje »

Marga als je bijvoorbeeld bij Imageshack foto''s upload dan kan je het formaat kiezen. Bijvoorbeeld 800 - 600 of 640 - 480 dat zijn goede formaten om je foto te laten zien.

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#117 Bericht door Piet »

Marga,

Als je "voeg plaatje toe aan je bericht" gebruikt is dit helaas niet te voorkomen.

Zoals anderen al schreven kun je dan beter gebruik maken van andere photo-hosting sites.
Zoals Imageschack, imgur, photobucket etc.
Eigenlijkkomen die allemaal op hetzelfde neer, je moet je plaatje eerst uploaden naar die site, en dan de juiste link gebruiken en die in je berichtje plaatsen.
Een (beetje outdated) topic daarover kun je hier vinden: http://peregrines.nl/forum/viewtopic.php?t=3

Succes ermee.

stel dat je www.imgur.com gebruikt, je foto upload
Large Thumbnail selecteerd en dan de
Linked BB Code in je berichtje zet, dan ziet het er zo uit:

Afbeelding
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#118 Bericht door Petra »

Ha ha, dat tongetje! :lol: :lol: Voor wat 't waard is Marga, ik gebruik zelf Imgur.com en ben er heel tevreden over.
Je kopieert dan de link die staat bij 'BBCode (message boards and forums)'.
Ik houd altijd 't originele format aan. Behalve als sommige pics wat groot uitvallen, dat zie je vanzelf als je het forum opblaast. :lol: :lol: Dan snel weghalen en de 'large thumbnail' gebruiken.

Zo, ben ik weer. Vandaag neem ik 'n beetje gas terug. Erg veel gedaan en m'n lijf trekt aan de rem; oude enkelblessure speelt op. Kan amper lopen.

Met Teen gaat het fantastisch! Nauwelijks pijn en sinds vandaag is de wond rustig en 'droog'. Even er 'bloot' mee rondgescharreld, maar da's ook weer zo wat. Nu 'm weer goed afgedekt want tja, ik loop wat door 'vuil' heen. :?

Het huis 'hiero' wordt steeds verder afgebroken. Al e.e.a. overgebracht. Het huis 'daaro' vordert. Gisteren de vloerbedekking gelegd, het is een goede keuze geweest. De verbouwde badkamer is bijna spic & span, nu nog even de keuken doorwerken dan zijn we er klaar voor. Dat ga ik morgen (zondag) doen.
De beuk wordt er nu écht ingegooid, ik loop steeds minder te huilen. Wel geconstateerd dat het pas 'over' is als ik de deur hier achter me dicht trek. Het is steeds heel pijnlijk terug te moeten keren naar een huis dat je thuis niet meer is en zo'n zootje. Want hier voer ik geen klap meer uit natuurlijk. :roll:

Mijn internet verhuist ook de 21e en op de 22e komt een monteur de boel werkend opleveren (cadeautje van m'n provider :lol: ).

Rest me jullie een fijn weekend te wensen. Tot schrijfs. :bye: lieve Allemaal.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#119 Bericht door Yleor »

Zet 'm op Peet!

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#120 Bericht door Falcon »

Nou Petra, fijn dat de vloerbedekking een goede keuze is, want terug kan dan niet meer..
En dat je bergen verzet, daar heb ik bewondering voor, verhuizen is een hele klus! Maar volgende maand als je helemaal over bent, gaat het vast gauw weer je thuis worden.

Vandaag de hele dag op de rommelmarkt gestaan. Ik had veel opgeruimd en Marcel ook en nu bijna alles verkocht en/of deels weggegeven.
We hadden ook nog een speciale autostoel voor lange mensen en die waren we om 5 uur nog niet kwijt, dus dan maar terug naar de berging.
Loop ik ermee over straat en zeg tegen iemand die langs loopt... toevallig nog belang bij deze stoel?
En ja hoor, mensen kenden het merk en voor niets wilden ze hem wel hebben. Zij blij, wij blij! :D

Nu bekaf, dus even onderuit met een wijntje... of ik nog weer goed overeind kom...zie ik later wel weer. :lol:
Ik kan tevreden zijn en dat ben ik dan ook.. :wink:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#121 Bericht door marian53 »

:) :) :)
carpe diem

Gebruikersavatar
marga
Berichten: 948
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 21:01:02
Locatie: Dieren

verhuizen

#122 Bericht door marga »

O, o, o, Peet, wat een klus !! Maar wat ben je goed bezig! :thumright:
Nog een paar dagen en dan heb je een nieuw thuis, want dat wordt het zeker.
Fijn dat je voet zo goed geneest. Maar ik voel met je mee dat je spieren en gewrichten zo pijnlijk zijn en dat oude pijnplekken weer boven komen.
Dozemans nog happy? Meestal vinden katten wat rommel wel lekker en spannend. Ze zal best wel snel wennen, want JIJ bent er en alle bekende woningspullen. Nog veel sterkte en succes met de laatste loodjes.

Gebruikersavatar
marga
Berichten: 948
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 21:01:02
Locatie: Dieren

foto plaatsen

#123 Bericht door marga »

Piet en Petra heel hartelijk dank voor jullie handleidingen :D . Ik ben er echt blij mee. Ik ga het goed opschrijven en dan uitproberen en toepassen. Eens kijken wie de eerste jarige is .. :wink:

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#124 Bericht door Gawo »

Petra wel heerlijk dat badkamer al spic en span is en dat vloerbedekking goede keuze is geweest, soms is het afwachten "hoe het staat" in eigen huis met ander licht :D

Herma bij gekomen na drukke dag van gisteren :?:
Goed dat je die voorbijganger nog tegen kwam die intresse in de stoel had, scheelt weer ruimte in de berging :wink:

Wij, mijn zus , Jan en ik vermaken ons prima.
Deze twee weken zijn er veel verjaardagen in de familie en geven Dennis en Wendy ook het geboorte-feestje van Elin, zodat ze niet in hun vakantie tijd alleen maar kraambezoek zouden krijgen.
Tine (=mijn zus) bakt graag dus zijn wij met allerlei voorbereidingen bezig om te bakken.
Een geboorte taart voor Elin, of eigenlijk de mensen op het feestje en verder alleen maar oostenrijks gebak.
Als de taart gelukt is zal ik er een foto van maken, gisteren de versiersels van de taart gemaakt en die zien er gelukkig heel leuk uit :D
Tja het oog wil ook wat :wink:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#125 Bericht door Falcon »

Gawo schreef:Herma bij gekomen na drukke dag van gisteren :?:
Goed dat je die voorbijganger nog tegen kwam die intresse in de stoel had, scheelt weer ruimte in de berging :wink:
Ben bezig met bijkomen, maar daar heb ik vandaag ook de tijd voor.
De berging is nu goed overzichtelijk en lekker opgeruimd. :D

Veel plezier met je zus en fijne weken gewenst José!
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gesloten