Stamtafel September-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#176 Bericht door Yleor »

Ha die Peet, de zon gaat eens goed voor je schijnen, maak maar een dansje met DD! Van harte met deze opsteker! Het lijkt wel of die werd ingeluid op de manege afgelopen keer :D Alle goeie dingen komen in drieën, dus ik ben benieuwd wat er nog meer op je pad komt. Leuke job in ieder geval, begrijp ik uit de reacties hier.

Ja Herma, hier schijnt de zon prachtig, dus in Portugal moet het dan minnetjes zijn, zo is het altijd verdeeld. Hier hoge druk, dan daarginder lage druk. En als je niks te doen hebt, ga dan De Druivenplukkers van A.den Doolaard maar lezen. Veel plezier daar!

Lia
Berichten: 3497
Lid geworden op: zaterdag 4 mei 2013, 15:28:21
Contacteer:

#177 Bericht door Lia »

Petra wat een super nieuws is dit.
Meis ben zo blij voor je en dan volgende week al aan de slag super.

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#178 Bericht door Lucje »

Petra, wat een geweldig nieuws. Dit is volgens mij echt een baantje voor jou en het zal zeker niet saai zijn. Ik wens je heel veel succes met je opleiding en daarna met werken! En wat een geluk dat je je ouwe trouwe auto nog hebt :-) Herma, wat jammer dat het regent in Portugal. Ik hoop maar dat ook bij jullie de zon gauw weer gaat schijnen, zeker als jullie gaan plukken.
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#179 Bericht door roosje »

Super Petra een Job :D
Welverdiend, je hebt er hard genoeg voor geknokt.
Mazzel ook dat je je auto nog hebt en wat een schatten van mannen van de garage om je zo te matsen.
Ik hoop dat je het super naar zin gaat krijgen om over de zorgen die nu van je afvallen maar te zwijgen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#180 Bericht door Petra »

Lieve Schatten :bighug:,

Wat een commotie. :wink: Begrijp Herma dat je heerlijk in de regen kunt stampvoeten :wink: ? Wijn voor eigen gebruik, je bent ook 'eigen', toch? Proost alvast! :lol:

Verder ben ik diep, diep ontroerd door al jullie lieve, goede wensen, doordenkertjes ( :lol: Piet) en spierballentaal (Roos :lol: )!
Leuk Anita dat je vergelijkbare werkervaring hebt. Uh, denk je dat ik een oud dametje zal treffen die me aan haar zoon gaat koppelen? Dacht 't niet! :lol: Of: ik begrijp het weer eens niet. :oops:

AnneMarie, ik hoop ook met schitterende verhalen te komen, grijns.

Voor Pernille: een PB. :wink:

Roely, ik heb in m'n 1tje gedanst. DD zat erbij met een gezichtje van: o jee, ze heb 't weer, hier doe ik niet aan mee. :lol:

Dank je Lia, heel veel dank.

En ja Gerda, hoe is 't mogelijk dat ik het niet op kon brengen m'n oude auto weg te doen; het had - achteraf bekeken - een reden.

Roos: die jongens in de garage heb ik zien 'oproeien', van leerling monteur naar chef werkplaats. Veejay zei letterlijk: we hebben gedeeld in je vette jaren, nu helpen we je in de magere tijden. Ik laat je in ieder geval niet in de steek, maakt niet uit wat de baas zegt (voldoende reden voor mij om te janken :wink: ).

Kriebel, wat een tijd. Ik maak in een recordtempo mee waar anderen (waar ik niemand op het forum bedoel!) een mensenleven over doen. Jullie waren bij me en hebben me op elke manier gesteund. Dat vergeet ik nooit.

Zucht. Het huis hiero is nu klaar. De klussen waren lastig, maar heb nu eindelijk overal licht. Na afloop nog een pizzaatje wezen eten. Nu: bankhangen, met mijn Liefste op schoot.

Tot gauw en nogmaals: bedank! :bighug:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#181 Bericht door Yleor »

Trouwe garagisten zijn hun gewicht in goud waard! Ik ben blij dat je zo blij kunt zijn Petra!

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#182 Bericht door Dorine »

Even wat anders.

Dagelijks bezoek ik wel de site van Waarneming.nl en het bijbehorende forum en
ik denk velen met mij die hier lezen en/of schrijven.
Waarneming.nl is niet alleen een site om je vogel, insect, zoogdier of wat dan ook in te voeren en om op het forum te discussiëren of het nu die soort is of toch die,
nee, er zit veel meer achter en er wordt met de verzamelde gegevens veel meer gedaan dan menigeen denkt.
Aan dit alles lijkt nu een einde te gaan komen omdat de subsidiekraan is dichtgedraaid en contracten opgezegd zijn en wel per 1 januari 2014.
Inmiddels is men daar wel bezig om geld bijeen te sprokkelen om het hele gebeuren waarneming.nl te kunnen blijven voorzetten.
Helaas schreeuwt het team het niet van de daken dat de nood hoog is, wat weer resulteert dat heel veel mensen geen weet van de situatie hebben.
Ook ik, als dagelijkse gebruiker wist van niets, ik zag wel een donatieknop op de voorpagina maar de bittere noodzaak daarvan knalt er nu niet echt vanaf.
Pas gister nam ik eens een kijkje achter die knop en ben gaan lezen op het forum.

Nu ga ik iets doen wat ik nog nooit gedaan heb, nl vragen om waarneming.nl te steunen
zodat we ook in de toekomst gebruik kunnen blijven maken van al hun diensten.


http://waarneming.nl/donate.php
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#183 Bericht door Falcon »

Dorine dat wist ik ook niet en sowieso niet over wat en hoe over waarneming.nl en alle andere organisaties.
Heb net alles maar eens gelezen... ze hebben dan ook best veel geld nodig als ik het goed begrijp.

Druiven plukken gaat vanmorgen en misschien wel de hele dag niet door.
Het plenst hier en de lucht is volledig grauw... dus had ik mooi de tijd om een en ander op waarneming.nl te lezen... en nu tijd voor een bakkie koffie.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#184 Bericht door Dorine »

Jammer Herma,
hier kunnen de druiven best geplukt worden, strakblauwe lucht maar wel frisjes door een stevige gure wind.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#185 Bericht door roosje »

Dorine, dat is schrikken. Moet er toch niet aan denken dat Waarnemingen.nl hier door in zwaar weer komt. Zal eens kijken wat ik kan doen.

Herma, balen dat het regent en daardoor niet geplukt kan worden.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#186 Bericht door Petra »

Dank je Roely... :wink:

Dat is jammer, maar ook wel fijn voor je Herma dat je een dagje niet aan het werk kunt. Kun je even binnenshuis je rust (enkel) nemen. Hier ook wat Dorine schrijft: zonnig, toch ook wel guur.

Jeetje Dorine, ik schrik van jouw bericht. Gelukkig had/heb ik vandaag ook tijd en alles een beetje gelezen.
Het is mij niet duidelijk waar gedoneerd voor moet worden, want - als ik het goed gelezen heb - is de koers van waarneming.nl nog niet duidelijk? Met GaN, zonder? Zelfstandig verder? Corrigeer me alsjeblieft als ik 't niet begrepen heb?

Ben blij dat je het geplaatst hebt. Bedankt. Ik zal 't zeker in de gaten houden en als... zal ik zeker doneren! Eventueel op Facebook plaatsen....
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#187 Bericht door Falcon »

Vandaag zou er pas gestart worden met plukken... en regenen doet het al een paar dagen.. rust genoeg dus. :wink:
Maar beter dat het zó hard regende dat het niet door ging vanmorgen, want met regen plukken lijkt me geen lolletje.
Vanaf donderdag pas weer beter weer, maar ik denk dat men toch niet zolang zal wachten.
Druiven moeten naar de coöperatie en elke wijnboer krijgt bepaalde dagen toegewezen.
Geen idee hoe ze dat nu gaan oplossen, misschien schuift alles wel 1 of 2 dagen op..

Ben zaterdag nog naar een infocentrum geweest met uitleg over het ontstaan van het gebergte hier (Serra de Estrella) en wat je aan flora en fauna tegen kan komen.
Erg leuk en kreeg zelfs een privé rondleiding in het Engels.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#188 Bericht door Yleor »

Nou, vermaak je ondanks al die regen toch maar Herma. E-readertje mee? Het is hier prachtig, en een beetje herfstachtig, lekker fris buiten. Guur zou ik niet willen zeggen, met al die zon van de laatste dagen.

Ik ga eens lezen op wn.nl. Ik had vaag wel iets zien staan over donatie, dat hebben ze al eens eerder gedaan voor de bekostiging van standmateriaal, dus ik dacht dat het wel weer zoiets zou zijn, maar dit klinkt ernstig!

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#189 Bericht door Petra »

Klinkt allemaal hartstikke leuk Herma (infocentrum)! Heb je iets van een regenpak bij je? Kun je alsnog 'buiten spelen'. :wink:

Roely, misschien kun jij mijn eerdere vraag beantwoorden (je hebt contacten): waar geldt de donatie voor?

We gaan even verder over diertjes. De dierenbescherming is een actie begonnen tegen het afschieten van zwerfkatten.

Lees hier meer, en als je er ook tegen bent, alsjeblieft tekenen? Bedankt!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#190 Bericht door AnneMarie »

Petra, veel succes morgen. :thumright:

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#191 Bericht door Yleor »

Waar de donatie voor is kan ik niet zeggen Petra. Zoals ik het lees gaat de site Waarneming gewoon door voorlopig, maar is de kraan dichtgedraaid voor de instanties die gebruik maken van alle gegevens die ingevoerd worden, dus van de databank zal ik maar zeggen. Voorlopig maak ik niks over voordat duidelijk is waarvoor het geld gebruikt gaat worden. Ik kan me voorstellen dat een site als deze onderhouden een hoop geld kost. Er is een hoop bandbreedte nodig. We wachten af. Zet 'm op morgen, spannend!

Gesloten