Stamtafel September-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#151 Bericht door Gawo »

Fijn Herma, geniet ervan en hou ons maar op de hoogte van wat je daar ziet en mee maakt. :wink:

Die fiets ziet er goed uit Petra :)

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#152 Bericht door Lucje »

Herma, een fijne vakantie toegewenst zonder regen! Petra, mooie fiets. Ik hoop dat je er veel plezier van hebt. Inderdaad vlak bij Blijdorp, dat is dan wel weer leuk :-) Roely, gecondoleerd met het verlies van je neef en je tante. Marian, wat leuk dat je nu ook een egel in de tuin hebt. Mijn dochter heeft er ook een die steeds terug komt. De specht die bij ons in de tuin zit komt altijd pas laat in de herfst. In de zomer is hij er nooit en ik ben nu alweer benieuwd wanneer ik hem in z'n vaste boom zie zitten. José, gelukkig gaat het weer beter met je moeder, nu maar hopen dat de fysio helpt voor haar rug. Piet en Dorine, bedankt voor de filmpjes. Wij gaan morgen naar De nieuwe wildernis, je hoort en ziet er zoveel over, ik ben benieuwd.
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#153 Bericht door Petra »

Wat leuk Herma dat je over Portugal als 'thuis' schrijft; zegt genoeg! Hoop dat je mooie, zonnige druiven kunt plukken.

Ben benieuwd Gerda, klopt het dat 't een première is? Da's helemaal bijzonder. We horen 't wel. :wink:

Zo dadelijk weer naar de manege. Gelukkig is het droog, was 't een beetje 'zat' om in de binnenbak rond te moeten ploegen. :wink: Ben benieuwd hoeveel uur ik vandaag ga lopen. Er is weer een ernstig tekort aan vrijwilligers. :wink:

Fijne dag allemaal.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#154 Bericht door Falcon »

Petra, veel plezier vanmiddag.

Vandaag mocht het tape eraf! Heerlijk, kan de huid ook weer ademen, ging nl irriteren.
Na douchen (nu zonder plastic zak :D ) lekker ingesmeerd met voetencreme. Lopen en staan is geen enkel probleem.
Zal bij meer inspanning voor de zekerheid nog de kous omdoen die ik meegekregen had. Nu eerst een relaxed dagje en de beentjes omhoog. :wink:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#155 Bericht door Yleor »

Hè, wat heerlijk! In Portugal zijn, en dan ook met met blote voeten :-) Geniet van je herwonnen vrijheid Herma!

Gisteren al richting oosten gereden voor de uitvaart van tante L., vandaag geheel naar de grens en weer terug, en nu ook naar de kust. Het land in de breedte doorkruist. Gelukkig bestaat er koffie.

Heb je lekker buiten de rondjes gelopen Peet? Heel af en toe heb ik een zonnetje zien piepen, en daarnet was het nog heerlijk buiten.

Ben ook benieuwd hoe jij de film vond Gerda. Het is een hele kunst om die paar vierkante kilometer natuur in dit land te laten lijken op de uitgestrekte vlaktes in onherbergzame landen. Overal zie je wel een schoorsteen of toren bovenuit steken. Of hoor je de snelweg, of vliegtuigen. Misschien is het anders als je de gebieden echt in mag.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#156 Bericht door roosje »

Roely, dat was dus een emotionele dag voor jullie gisteren.

Herma, heerlijk hoor weer in het zonnige zuiden. Geniet er maar van. Hier hangt nog mist. Hoop dat het vanmiddag weggetrokken is.

Gerda, ben ook benieuwd wat je van de film vond. Gisteren nog een hele discussie in de vogelkijkhut met al die mannen over de Oostvaardersplassen.
Tja, dat krijg je dan he.

Petra, weer de benen onder je lijf vandaan gelopen in de manege. Hoe gaat het trouwens met je teen?

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#157 Bericht door Petra »

Wat een verdrietige dag voor je, jullie Roely....

Herma, ik kan me zo ongeveer voorstellen hoe het voelt weer een 'bloot' been! Verstandig af en toe nog 'de kous' om en beentjes omhoog. Het komt wel goed. :wink:

Ik ben ook wel benieuwd naar de film Gerda, een aanrader?

Gisteren heerlijk buiten gewandeld, weer 3 uur. Gisterenavond nl. wederom ingevallen. Had nu gelukkig wat te eten bij me (blikje bruine bonen :wink: ).
De avondles is er een met eveneens gehandicapte jong volwassenen, maar deze 'praten' wel. Ik had weer de ruiter met wie ik eerder steeds verkeerd liep. Nu, dat heb ik geweten! :lol: :lol: Steeds: 'Petra, weet je de weg nog?'
Later liet hij zich ontvallen aan een andere begeleidster: 'Maar ik heb een leuke vrouw hier die de weg weet'. Jeetje... Moest er gewoon van blozen! :lol:
De kers op de taart kwam toen ik hielp bij het opstijgen van valide jonge ruitertjes. Ik kwam blijkbaar dusdanig 'ervaren' over dat het meiske vroeg: 'Geeft u les vanavond?' Twee complimenten op één dag. Ik teer er nu nog op. :wink:

Dank voor je belangstelling Roos over Teen. De messcherpe pijn is nog steeds weg. Denk alleen dat het nog (steeds) niet genezen is. Teen is snel geïrriteerd. Moet dus nog steeds rustig aan doen. Af en toe twijfel ik ook of de ingreep 100% succesvol was. Maar even aanzien, ik kan te allen tijde terug voor een herhaling. Hoewel ik daar natuurlijk niet op zit te wachten. :roll:

Fijne dag allemaal.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#158 Bericht door roosje »

Petra, Nou dat was leuk die reacties van de kids :lol:

Gelukkig voel je dan geen pijn meer maar goed in de gaten blijven houden. Ik hoop dat je niet nog eens onder het mes hoeft.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#159 Bericht door Gawo »

Dat zal een heerlijk gevoel zijn Herma, dat je voet eindelijk weer bloot mag.

Dat is een zware dag geweest Roely.

Ik ben ook benieuwd hoe Gerda de film vond, wij gaan zateravond :wink:

Dat is fijn om zulke reacties van de kids te krijgen Petra en snap het gevoel van" er de verdere dag op teren" :wink:

Wat een heerlijk najaar is het toch, je kan zo echt lekker buiten zijn.
Moeten we maar even van nemen :)

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#160 Bericht door Lucje »

José, we hebben genoten van De nieuwe wildernis. Het was echt de moeite waard om er heen te gaan, het is prachtig gefilmd allemaal. Er zijn natuurlijk ook best trieste dingen te zien want ze hadden net die strenge winter toen ze filmden :? Maar ja dat zie je bij alle natuurfilms, het leven van de dieren is nu eenmaal hard en de discussies over wel of niet bijvoeren zullen altijd wel blijven. Gingen die discussies met die mannen daar ook over Roosje? Petra, het was de voorpremière gisteren, vandaag gaat hij draaien in de bioscopen. Het is echt een aanrader! Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad met de kinderen en de paarden, Leuk die complimentjes! Roely, een moeilijke dag gehad! Herma, geniet maar lekker in Portugal en doe voorzichtig met je enkel!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#161 Bericht door Yleor »

Viel wel mee met het verdriet hoor, ze was 86 en had laten weten dat we niet moesten treuren om haar heengaan. De broers en zussen zaten op de voorste rij bij het crematorium allemaal mee te zingen met de liedjes, dat was een aparte ervaring. De koffietafel (nouja, laat in de middag) was geanimeerd. De kerkdienst was ook bijna zonder tranen, een zus had het wat te kwaad. En iemand zei nog: als tante Lies niet in de hemel komt, dan hoef ik er ook niet heen. Ze was gewoon altijd een hartelijk en opgewekt mens. Ik kan met een glimlach aan haar denken.

Fijn dat je het een goede film vond Gerda, heeft het de allure van de Britse natuurfilms?

Teen moet niet zeuren Petra, spreek hem ernstig toe. Hij mag blij zijn dat ie mee mag met je. Wat een leuke reacties heb je gekregen! Heerlijk hoor, af en toe heeft een mens dat nodig.

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#162 Bericht door Lucje »

Roely, dat is dan het soort crematie waar je altijd met een goed gevoel aan terug denkt en voor jullie tante was het zeker beter zo. Die film deed zeker niet onder voor buitenlandse natuurfilms vond ik maar je moet zelf maar eens gaan kijken :) Petra, die teen is zeker een zeurpiet. Heb je wel goede schoenen waar hij een beetje de ruimte in heeft?
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#163 Bericht door roosje »

Waar een steenarend toe in staat is :shock:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/o ... OpZijnBest

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#164 Bericht door Dorine »

Heftige foto's Roosje.

Maar als ik naar de foto kijk wat er van dat ree overgebleven is, dan zijn er meer die er van gegeten hebben, niet alleen de steenarend.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Lia
Berichten: 3497
Lid geworden op: zaterdag 4 mei 2013, 15:28:21
Contacteer:

#165 Bericht door Lia »

Zoiets zie ik nu liever niet :cry:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#166 Bericht door Petra »

'Gelukkig' is de crematie meegevallen Roely. Wel bijzonder dat het zo kan verlopen. Heb ik nog nooit meegemaakt.

Dank je voor je film recensie Gerda. Voorlopig zit 'bioscoopje' er niet in voor me. :( En, dank voor het meedenken over Teen; jawel, ik draag 'perfecte' schoenen, dus wat Roely schrijft: Teen moet niet zeuren (een aardige :lol: ).

Wow... dank voor je melding Lia, dan ga ik bij voorbaat niet kijken. :wink: Sorry Roos. :oops:

Moet nu rennen, beetje erg druk. Schrijf ik nog wel. Heb dus geen tijd de andere draadjes nu te bekijken. Sorry daarvoor. Tot later!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#167 Bericht door Yleor »

Wisten jullie dat Jan van Dijk achter de geraniums zit? Lees het HIER

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#168 Bericht door Petra »

Yep Roely. :wink: Iemand (sorry :oops: , weet niet meer wie) had hier 'ergens' de link al gezet. Bedankt in ieder geval.

Nu, vrees dat ik weer een heel verhaal heb of: hoe raar dingen kunnen lopen in het leven. Zeker 'hiero'. Ga er even lekker voor zitten.

De wonderen zijn de wereld niet uit. Een lang verhaal kort gemaakt: in juli had ik een open sollicitatie naar RMC (Rotterdamse Mobiliteitcentrale) gestuurd. Zij verzorgen alle vormen van taxi vervoer: Vervoer op Maat, kinderen naar school, enz. enz. Reactie: geen vacature, in portefeuille houden? Mijn reactie: ja. Woensdag ben ik gebeld of ik nog interesse had. Ja! Donderdagmiddag het sollicitatiegesprek, donderdagavond een telefoontje: aangenomen. De opleiding mdw KlantContactCentrum van 3 weken begint per 01 oktober: aanstaande dinsdag dus! Een maand proeftijd, dan een contract dat tot 3x toe verlengd kan worden. Het bekende verhaal. Na de opleiding ga ik 24 uur p/week werken op volcontinue basis (24/7).
De goden zij dank bleef ik aarzelen/uitstellen om mijn lieve auto naar 'de sloop' te doen. Tja, die heb ik nu hard nodig, het RMC bevindt zich in Spaanse Polder (Industrieterrein) en kan er niet anders komen dan met de auto. Als het lekker weer is kan fietsie ook (reistijd ca. 30min), maar toch. Auto hard nodig, zeker van de winter en 's nachts.
Gisteren gelijk naar de garage gereden want de 3 ruitenwissers waren aan gort. Dat is niet écht veilig. Die schatten daar: ze zijn gelijk mijn hele auto nagelopen, alles gecontroleerd, bijgevuld, ruitenwissers vervangen. Hoe raar dingen kunnen lopen.
Even vond ik het vreselijk zuur; als dit eerder was gebeurd had ik niet hoeven verhuizen. Die gedachte heb ik snel los gelaten want, het kan altijd (weer) fout gaan. Ik troost me met die gedachte. Dingen gebeuren nu eenmaal niet voor niets.

Vandaag de laatste klussen in huis (eindelijk licht in de keuken), een lieve kennis komt dus hard werken. :wink:

Rest me jullie een fijn weekend te wensen!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#169 Bericht door Falcon »

Wat ontzettend fijn Petra! Een baan die ook nog eens goed bij je past.
Veel plezier met de opleiding en dat je maar gauw echt aan de slag kan.
24 uur, ook een mooi aantal uren, dan kun je er ook rustig ingroeien.
Ja fijn dat je je auto nog hebt, ik weet hoe verknocht je er aan bent, juist omdat het niet een alledaagse auto is..

Roely, dat van de geraniums wist ik.. lees regelmatig Jan's blog, hij schrijft zo leuk en beleefd van alles.. de ploegendienst is ook weer zo'n bijzonder verhaal.

Hier veel regen op het moment, kan ik slecht tegen, dus er maar wat van maken. Vandaag maar eens een stadje opzoeken, kan ik dan gelijk combineren met boodschappen doen.
Morgen gaan we kip piri piri eten bij de Portugese buurman (J), die samen met z'n vrouw altijd voor een lekkere maaltijd kan zorgen.
Samen met D en I (waar wij van huren) en broer en schoonzus die nu op bezoek zijn. Onze andere Nederlandse vrienden die een aantal km verderop wonen, komen ook. Zijn dan met z'n achten, wordt vast weer gezellig.
Bij buurman J hebben we vorig jaar de druiven met de voeten geplet.
Maandag eerst bij de andere buurman (S) een aantal dagen plukken. Denk dat daarna buurman J pas aan de beurt is en ten slotte hier bij D plukken, bij hen zal het allebei maar een halve dag zijn, wijn is hier voor eigen gebruik.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#170 Bericht door Zwiersje »

:D Wat een fatastisch nieuws Petra!
Je zult zien dat het ontzettend leuk werk is :lol:
Ik heb het voor een jaar of 10 terug ook gedaan. (baantje erbij) voor een maand of drie.
Nou meid je wilt niet weten wat ik in die drie maanden heb meegemaakt :lol:
Mocht ik bij de bank stoppen met werken dan zal ik zeker weer die richting in proberen te komen.
En wie weet kan je straks nog meer uurtjes erbij krijgen.. geweldig dus!!

En ik ben nog steeds helemaal niet jaloers op Herma :lol:
Geniet ervan meid!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#171 Bericht door Piet »

Peet,

Super, heel veel succes gewenst.

Afbeelding
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Pernille
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 20:20:01

#172 Bericht door Pernille »

Petra, wat heerlijk voor je. Goed vasthouden, deze kans.
Kun je met de inkomsten van die 24 uur dan ook echt weer uit de bijstand?

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#173 Bericht door AnneMarie »

Gefeliciteerd Petra. Een neef van mijn man heeft dit 2 jaar als vrijwilliger gedaan. Schitterende verhalen van hem gehoord. Gaat dus lukken!! :thumbsup:

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#174 Bericht door Zwiersje »

:lol: :lol: Ik had met regelmaat een oud dametje bij me, die me met alle geweld aan haar zoon probeerde te koppelen.
Want ik was toch wel zo de perfecte vrouw voor haar zoon :lol: :lol:

Dus wie weet .......hihihih
Laatst gewijzigd door Zwiersje op zaterdag 28 september 2013, 12:16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#175 Bericht door Zwiersje »

En het antwoord op jullie volgende vraag........

Nee het was niet Roel :hihi:
Afbeelding

Gesloten