Stamtafel September-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#101 Bericht door roosje »

José, wat naar voor je moeder en schrikken voor jullie. Sterkte met alles. Ik hoop ook dat ze de oorzaak vinden en kunnen verhelpen.

Herma, leuk dat het familiedagje geslaagd was. En het knabbelen van de visjes heb je dus maar aan een voet kunnen laten doen. En zo meteen het gips eraf. Voorzichtig maar met de eerste stapjes.

Petra, die pizzabakker ken ik niet. Ik ben voor de rest niet zo op de hoogte wat de winkelstand betreft.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#102 Bericht door Falcon »

Roos, ja ze mochten maar aan 1 voet knabbelen, dus vond ik dat die ene voet wel "recht" had op dubbele tijd...
1 van de nichtjes zag het nl echt niet zitten met haar voeten in het water, kriebelde teveel... dus haar tijd erbij gekregen.. :wink:

Vanmorgen gips eraf en nu toch tape. Schijn je weer mobieler mee te zijn en je spieren train je ook sneller/beter dan met een brace.
In ieder geval kan ik nu weer zelf auto rijden :D
Na een week mag het eraf als ik geen last meer heb van mijn enkel.
Verder heb ik goede bergschoenen, dus die geven dan wel voldoende steun nog met lopen.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#103 Bericht door roosje »


Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#104 Bericht door Yleor »

Prachtige foto's zitten erbij Roos :-). Ook geposeerde trouwens. Ja, het bestaat soms: dierenvriendschap.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#105 Bericht door Gawo »

Prachtig Roos die vriendschap tussen die twee, ze genieten echt van elkaar :D

Mijn moeder heeft maandag nog een vaatmeting gehad, als het nodig was zou ze gelijk gedottert worden.
Gelukkig bleek alles oké.
Dan moeten ze nog standaard één nacht blijven en liggen ze nog aan een hartkastje en worden er regelmatig hartfilmpjes gemaakt.
Gistermiddag mocht ze mee naar huis en voor het ontslag hebben we gesprek gehad met cardioloog en verpleegkundige.

Het zuurstof gebrek in bloed en hart bij binnenkomst zegt hun toch dat ze een hartinfarct gehad heeft, ondanks dat er niets te zien was op hartfilmpje.
Ik vroeg hoe dat kon, want dat was toch altijd te zien?
Zij vertelden ons dat het niet altijd te zien is en dan heet het non-hartinfarct of non -stemi.
Ik had daar nog nooit van gehoord.

Ze gaat nu de weg van hart revalidatie in.
Er was vorige week ook geconstateerd dat de sinusknoop niet altijd goed samen werkt met de hartkamers, dat was ook niet echt verontrustend dat hebben wel meer mensen, maar het viel hen wel op dat zij het wat vaker had.
Dus daar heeft ze nu één tabletje per dag voor.
Toch nu ook een bloedverdunner i.v.m .die iets vernauwing in kransslagader.
En dan een cholesteroltablet.
En de dosis tabletten tegen hoge bloeddruk was in het ziekenhuis al verhoogt en dat helpt, want haar bloeddruk is in jaren niet zo mooi geweest , ze was daar al voor in behandeling bij wijkverpleegster.

De rugfoto's waren ook oké, dus de pijn komt van het beurs zijn af.
Hechtingen zijn inmiddels uit haar hoofd.
Als haar lichaam en op dit moment ook haar pijnlijke beurse rug het aan kan mag ze straks wel weer alles doen, zoals fietsen en auto rijden licht tuinnierwerk etc., alleen ramen lappen mag ze niet meer, ach dan huurt ze daar maar iemand voor in :wink:

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#106 Bericht door Yleor »

Gelukkig José, dat het niet zo'n vaart is gelopen met de ellende. Wat kan een mens wat krijgen zeg, maar fijn dat het bij je moeder in ieder geval te behandelen is met tabletten en controle. Gelukkig voor je moeder ook, niemand zit te wachten op afhankelijkheid, dat lijkt me zo erg.

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#107 Bericht door Zwiersje »

Gelukkig gaat het nu wat beter met jouw moeder Jose :D
Zo zie je maar dat er toch iets aan de hand is geweest waardoor zij onwel is geworden en gevallen.
Dan heeft ze nog wel een weg te gaan v.w.b. de hartrevalidatie.
Sterkte Jose en zeker ook voor jouw moeder :wink:


Oh die Olifant en hond :D
Geweldig als je ook nu weer ziet hoe een vriendschap tussen twee totaal verschillende diersoorten kan ontstaan :heart:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#108 Bericht door Petra »

Dank je wel over de update over je Mams José. Klinkt niet 'misselijk'. Gelukkig lijkt ze geholpen met de medicatie en met jullie zo in de buurt hoop ik dat ze nog een superlang, onafhankelijk en gezond leven zal hebben!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#109 Bericht door Falcon »

Roos filmpje kan ik niet openen, maar wat ik er over lees, op de site, lijkt het me een leuke vriendschap.. :lol:

José, wat fijn dat er niet iets ernstig uit de onderzoeken gekomen is en het te behandelen valt.
Van een non-hartinfarct had ik ook nog nooit gehoord. Dacht ook dat je het altijd op een ECG kon zien.
Na revalidatie mag/kan ze het meeste weer doen, fijn voor haar! Zolang mogelijk alles zelfstandig kunnen doen is wel het fijnst.

Ondertussen loop ik alweer bijna als een kievit en vandaag de auto gewassen. Alleen wat spierpijn in mijn kuit, dus ik heb nog spieren... :lol:
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#110 Bericht door marian53 »

Gelukkig José (.ik lees nu pas de hele geschiedenis ) dat het zo goed is afgelopen met je moeder .

Fijn, Herma ook verlost van haar gips .

En wat een lief filmje van die olifant en die hond , daar word je toch hartstikke blij van :)

Hier gaat alles zn gangetje , smorgens word ik begroet door Meneer Dakje vanaf de tuintafel. glurent naar binnen , van waar blijf je nou . soms ligt een paar uur gewoon te slapen er boven op :lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#111 Bericht door Yleor »

Meneer Dakje doet zijn naam eer aan! :-)

Gelijk maar in het diepe met je ingetapete pootje Herma? Alle achterstallige werk aanpakken?

De dood waart rond in onze families, twee weken geleden is een neef van me, 62, gestorven aan kanker. Ik had geen contact meer met hem, ik werd gebeld door een andere neef. En zonet is een tante van Erik gestorven, die had een paar weken geleden een herseninfarct gehad. De meest 'aanwezige' tante, we zullen haar wel missen. Maar ze is 85 geworden, dan mag je niet klagen. Nooit ziek. Als ze het zou weten zou ze gelukkig zijn met deze uitkomst, want ze kon nauwelijks meer iets zeggen, maar tegen mijn schoonmoeder zei ze na een week: "dóód!" We hebben net het glas op haar geheven.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#112 Bericht door Falcon »

Roely, gecondoleerd, ook voor Erik. Twee mensen in zo'n korte tijd.
Begrijp dat het voor je tante zelf zo goed was, maar dat je haar zal missen, herken ik wel. Sterkte deze dagen.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#113 Bericht door roosje »

Jose, fijn te lezen dat het met je moeder weer wat beter gaat. Gelukkig zijn er de medicijnen en de revalidatie. Maar desondanks blijft het een zorg.

Herma, al weer druk in de weer en verlost van het gips. Het komt weer helemaal goed.

Marian, leuk te lezen over Dakje. Al helemaal ingeburgerd.

Roely, gecondoleerd met het overlijden van je neef, ook gecondoleerd met het overlijden van de tante van Erik. Sterkte met dit verlies.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#114 Bericht door Dorine »

José, gelukkig niet al te ernstig en is er iets aan te doen.
Hartinfarct is niet altijd te zien op een hartfilmpje, dat wist ik maar ik dacht dat het wel aan het bloed te zien was, tenminste de eerste 24 uur.
Sterkte ermee en hopelijk knapt ze weer helemaal op.

Roely gecondoleerd, nooit fijn ook al weet je dat het goed is.

Fijn Herma dat het weer goed gaat met lopen, maar doe wel voorzichtig aan,
anders zit je straks in Portugal met een zere enkel.

Ik zag vanochtend de trailer van deze film voorbij komen, film was voor mij totaal onbekend.
Maar de trailer belooft wel wat.
De nieuwe wildernis
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#115 Bericht door marian53 »

Sterkte Roely , nee het is afschuwelijk als de dood in de fam heerst , je raakt hem ook zomaar niet kwijt , helaas .je tegen wapenen werkt niet , hij komt wanneer hij wil .Ik kan je alleen maar sterkte wensen .

Ja een prachtige trailer is dat , ik ga hem dan ook zeker kijken , mocht hij hier draaien , een aanwinst voor Nederland en zo te zien doen ze voor de BBC niet onder , iets om trots op te zijn , en de natuur word weer eens goed gepromoot , alleen dat is het al waard . :lol:

Iedereen een fijne dag vandaag :)
carpe diem

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#116 Bericht door Falcon »

Goedemorgen allemaal!

Ja dat lijkt me ook een hele mooie film Dorine, de trailer alleen al ziet er goed uit.

Zal goed oppassen hoor, maar gewoon normaal bewegen is goed voor je spieren en banden. Wissel lopen en rust voldoende af..
Maar er is nog wel wat achterstallig huishouden en zondag komt er iemand een aantal weken op onze katten passen. Dus ik ga dit keer maar met de franse slag door het huis. :wink: Ze weet ervan, ach je kan nu eenmaal niet alles.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#117 Bericht door marian53 »

Alvast veel plezier met het plukken en de rest Herma , dat werk in de huishouding is ook niet zo erg , het zal wel mee vallen :D
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#118 Bericht door Yleor »

De trailer van de Nieuwe Wildernis ziet er mooi uit. Als je twee jaar in een tentje in de OVP gaat liggen met een telescoop zul je dit inderdaad wel zien, maar het is natuurlijk allemaal wel op een vierkante kilometer, waarbij je nog moet oppassen dat er niet steeds een stukje afgeknabbeld wordt waar woningen en bedrijven op gebouwd worden. Maar goed, dan kun je je in de bioscoop tenminste nog even in de wildernis wanen voordat je weer terugkeert naar de file.


Zijn jullie de koffers al aan het pakken Herma? Leuk vooruitzicht!

Ik ga naar de sportschool, fijne dag allemaal.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#119 Bericht door Petra »

Allereerst: mijn oprechte medeleven gaat uit naar jou en Erik Roely. Wat verdrietig. Ook al is het 'verre en op leeftijd' familie, het doet altijd pijn.
Hoop dat het sporten je een beetje helpt.

Hoe is 't nu met je Mams José?

Herma, je klinkt alweer erg ondernemend met je ex-gipspootje. Wees wel voorzichtig, voor je het weet heb je 'm overbelast. Geef het tijd om weer op kracht te komen.
Een hele simpele, absoluut niet belastende oefening is gewoon op je ene been gaan staan, bijv. als je in de keuken bezig bent en kun je je aan het aanrecht vastgrijpen als je wankelt. Een heel goede oefening waardoor je snel op kracht kunt komen.
Inpakse!

Mooie trailer Dorine!

Net op Facebook een ontroerend moment meegemaakt, een life uitvoering van het nummer 'Stairway to Heaven' van Led Zeppelin door de groep 'Heart'. Heb tranen met tuiten gehuild.
Wil jullie deze uitvoering niet onthouden: Stairway to Heaven
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#120 Bericht door Yleor »

Ja, mooi. Maar ik hoefde niet te huilen. Het beeld is wel een beetje breed op mijn scherm, maar voor de muziek maakt het niet uit. Barack Obama houdt een aardige toespraak richting de resterende Led Zeppeliners, is weer een ander filmpje.

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#121 Bericht door Zwiersje »

Roely heel veel sterkte met het verlies van jouw neef en tante.
En zo kort op elkaar :?

Ik heb gisteravond ook wat beelden van de film gezien.
lijkt me prachtig!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#122 Bericht door Falcon »

Stairway to heaven is erg mooi Petra, dank je wel.
Ook ik ga er niet van huilen, maar ook dat is niet erg toch. :wink:

Morgen ga ik beginnen met pakken, Roely. Tot nu toe steeds van alles en nog wat gehad. Wel de boodschappen in huis die mee gaan voor de Nederlanders waar we van huren. Onderhand zijn het vrienden geworden, zijn er straks al voor de 4de keer.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#123 Bericht door Piet »

Petra schreef: Wil jullie deze uitvoering niet onthouden: Stairway to Heaven
Dank je wel, mijn all time favorite nummer, prachtige remake zo.
Heb ervan genoten.
Heb wel deze (op 42" ) bekeken, was in HD :-)
http://www.youtube.com/watch?v=ms7yD5SJ5RY
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#124 Bericht door Gawo »

Roely heel veel sterkte met het verlies van je tante en neef.

Wat fijn Herma dat het gips eraf is en dat je nu weer wat meer kan, maar denk eraan wel rustig op bouwen.

Die trailer van De nieuwe wildernis ziet er veelbelovend uit, ga ik zeker naar kijken .

Prachtige uitvoering van Stairway to Heaven door Heart, maar ik moet wel zeggen dat het orgineel mij iets meer "raakt.

Met mijn moeder gaat het zover goed.
Het meeste last heeft ze van haar rug, moet haar morgen eerst naar de fysio brengen , hopenlijk geeft dat wat verlichting.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#125 Bericht door Falcon »

Piet dank je wel voor jouw link, laat ik even op Marcel's lappie afspelen, kwaliteit is daar een stuk beter..
Het is en blijft een fantastisch stuk muziek. José dat het origineel je meer raakt, snap ik, maar toch je moet het maar aandurven om het zo te spelen.
Led Zeppelin zelf geniet ervan, daar gaat het om.

José, fijn dat het met je moeder wat beter gaat, hoop ook dat de fysio haar goed zal doen.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gesloten