Stamtafel September-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#76 Bericht door Yleor »

Ja, het gewone leven neemt weer een aanvang, de zomer is voorbij, behalve voor Herma die de wijk neemt naar Portugal. Doe maar weer ruig, en dan maar wel hopen op lekker weer want het kan er ook spoken. En pas op met je enkel daar tussen de druivenranken, want eenmaal een zwakke plek... Hoewel, het was een scheur in je bot hè, en geen pees-ellende.

AnneMarie en anderen: Blue Jasmine: ik vond het een goede film, Cate Blanchett speelt geweldig, ze is volstrekt geloofwaardig in haar ontkenning en gekte Je kunt bij deze film blijven hangen bij het oppervlak, dan is het een soort komedie, maar er schuilen behoorlijk wat pijnlijkheden achter. Ook Sally Hawkins (die ik nog kende van Made in Dagenham, ook een prachtige film) speelt mooi.

Je zult wel in een prettige stemming zijn thuisgekomen Peet. Fijn! Ik kan me de situatie in de manege helemaal voorstellen :lol: En voor die kinderen: niet alleen beweging, maar ook lol!

Je zit net in een nieuwe functie Anita, dus houd je koppie er maar bij. MIsschien dat je als je routine krijgt je hier weer zo nu en dan een opmerking de wereld in kan slingeren.

En LIesbeth meldt zich wel weer eens.

Hebben jullie katten dat nu ook?? Onze Pim eet als een bootwerker! Hij is denk ik aan het opvetten voor de winter. En o wee als ik hem 's avonds geen vers vlees geef...gisteravond belaagde hij me net zolang (hij zet dan zijn pootje met nagels uit op mijn hand of arm, en zwaait met zijn poot naar mijn gezicht) tot ik hem nog iets gaf wat hij écht lekker vindt. Mijnheer vond het (dure!) zakje van Felix niet goed genoeg. Meestal geef ik hart, maar ik had geen zin om dat te ontdooien. Dus extra gegeven, en vanochtend was alles schoon op. Doerakken zijn het. Heeft Dakje al een naam Marian?

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#77 Bericht door marian53 »

Nee niet echt Roely voorlopig noem ik hem hier maar dakje , Meneer , want volgens de uileg is het een mannetje want ik zie maar een gat :lol: begint zich behoorlijk thuis te voelen.
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#78 Bericht door Yleor »

Meneer Dakje :lol: .

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#79 Bericht door Petra »

Oké, meneer Dakje, klinkt fantastisch!

Gelukkig Anita, alles oké met en bij jullie. Het is inderdaad zo, als je een nieuwe baan 'begint' is het altijd knap zwaar en inspannend. Kan me voorstellen dat je de ontspanning dan buiten zoekt. Groot gelijk!

Herma, bedacht me als je druiven gaan plukken (vooral het 'uitstampen'), dat lijkt me heel goede fysio! Nee, hier maak ik geen geintje van.
Ook: lopen in het rulle zand. Denk dat je alleen uit moet kijken voor overbelasting, je spieren en pezen hebben natuurlijk een opduvel gehad. Enfin, je zult zelf wel aanvoelen wat het beste voor je is, evtl. in overleg met de doc?

Nou nee Roely (over poezen en eten). Maar Doosje is altijd een ramp geweest met eten. Er is letterlijk niets waar ik haar een plezier mee kan doen. Ze eet voor een zieke kip. :wink:
Ze vind een plukje soepvlees wel te doen: goed voor de tandjes (net als hart spiervlees).

Verder blijf ik bezig hiero. In het nieuwe huis een nieuw keukenblok. Ik natuurlijk goed gesopt... dacht ik. Zag vanmorgen beide laden volledig bedekt door een vies, fijn, bruin/grijs poeder. Wat nu weer? Beide laden uitgenomen, alles, alles in het sop (bestek), afgewassen. Bleek dat ik er niet aan gedacht had de onderkant van het bovenblad te soppen. Zucht. Hadden jullie daar aan gedacht?

Zucht. Zo maar eens een frisse neus halen.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#80 Bericht door roosje »

Ha weer even een berichtje van Anita. Ik zou zeggen doe het rustig aan dat breekt het lijntje niet. We zien vanzelf wel wanneer je weer je wat puf over hebt om hier te schrijven. En zolang het weer meewerkt lekker erop uit dat is prima om je hoofd schoon te maken en nieuwe energie op te doen.

Roely fijn dat je genoten hebt van de film. Die Pim die lust er dus wel pap van. Als ie toch echt eens spreken kon 8) :lol:

Marian, Meneer Dakje, leuk hoor, :lol: Ik zie het al helemaal voor me als ie weer eens de hort op is, jij roepend: "Meneer Dakje ik heb een lekker prakje"

Petra, goed te lezen dat je weer gelachen hebt :!:
Nee, daar had ik ook niet aan gedacht. Ik vind nu in de lades van het badkamer kastje ook nog witte stof. Nou ik zet er nog wel eens de stofzuiger op. Vind het wel goed zo. Daar hoef ik niet uit te eten dat scheelt. :lol:

Herma, wat een heerlijk vooruitzicht om weer richting Portugal te gaan. En inderdaad maar even voorzichtig aan doen met het "pootje".

Ik had er vandaag nog uit willen gaan maar hier vallen regelmatig buien. Dan maar morgen, dat ziet er beter uit.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#81 Bericht door marian53 »

:D :D :D Die Roos die ziet mij al roepen :lol: oke we maken er maar Meneer dakje van klinkt lekker deftig . :D
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#82 Bericht door Yleor »

Onderkant van een aanrechtblad? Heeft een aanrechtblad dan een onderkant? :lol: Roos geeft een goede oplossing: stofzuigen. Doe ik ook met alles wat vies is, tot en met irritante muggen.

De zon schijnt hier! Overbuurman zit op zijn stoepje, met de avondkrant. Tjee. Zou het morgen wat met het weer worden Roos? Ik zie op waarneming.nl dat er IJsgorzen bij de pier zijn gezien, die wil ik zo graag eens op de foto zetten. En mijn auto is weer uit de garage terug, dus ik kan .....!

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#83 Bericht door Petra »

Haha, Meneer Dakje. :LachMeDood: Een enige en originele naam, hier 'geboren'. Nou Marian, daar moet 'ie 't maar mee doen. :lol:

Gelukkig, ben niet de enige die niet doorhad/-heeft dat zo'n stom blad ook een onderkant heeft.

Stofzuigen Roely? Nou nee, daar had ik de bagger niet mee weg gekregen. Soppen. Grr.

Nu een avondje helemaal nix doen en bankhanen, met mijn Liefste!

Fijne avond allemaal.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#84 Bericht door Yleor »

Ga jij maar lekker hangen Petra! En aai DD van me.

Moeten jullie DIT nu weer eens lezen :shock:

Lia
Berichten: 3497
Lid geworden op: zaterdag 4 mei 2013, 15:28:21
Contacteer:

#85 Bericht door Lia »

Te triest voor woorden en het gebeurt helaas te vaak die pijlen. :cry:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#86 Bericht door marian53 »

He bah hoe halen ze het in hun hoofd een onschuldig dier zoiets aan te doen , hier heb ik geen woorden voor :cry:
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#87 Bericht door Petra »

Niet duiken betekent geloof ik dat ze dan niet goed zal kunnen eten, toch? Ze grazen toch groen van de bodem?
Jij weet denk ik wel waar 't diertje zwemt Roely? Hoop dat het goed gaat allemaal.

Je hoort het vaker, mensonwaardige mensen of beter: idioten die (pijlen) schieten. Van mijn part krijgen ze zelf een pijl in de billen geschoten! :evil:

Krijg vanmiddag lekker bezoek van een lief vriendinnetje. Verheug me er nu al op! Alvast fijn weekend allemaal.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#88 Bericht door marian53 »

Veel plezier Petra .
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#89 Bericht door Yleor »

Leuke middag gehad Petra?

Vandaag was ik naar de Zuidpier van IJmuiden. Er was gisteren een IJsgors gezien, en die wilde ik ook zien. Niks bijzonders gezien. Wel door anderen, bij wie ik op de camera mocht kijken wat voor mooie foto's ze van de IJsgors en de zeldzame Kleinste Jager hadden gemaakt. Gewoon niet op tijd op de goeie plek. Nouja, wel weer bekenden gesproken, zoals gewoonlijk. Alleen gaan vogelen betekent meestal een half uur alleen en vijf uur in gezelschap. Volgende keer misschien toch wat meer mijn eigen gang gaan, hoewel het gezelschap van goede vogelaars buiten gezelligheid ook nog wel eens een leuke waarneming oplevert. Het begon wel vroeg te regenen daar in IJmuiden, en ik moet nog wennen aan het frissere weer want ik had mijn zomerbroekie nog aangetrokken.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#90 Bericht door marian53 »

Ja en met regen word het dan koud dus achter in de auto of fiets wat dikkere kleding leggen , kan altijd van pas komen .
Jammer dat je die IJsgors niet gezien hebt , maar toch wel even leuk wat gezelschap om mee bij te praten .
carpe diem

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#91 Bericht door roosje »

Vreselijk die berichten van watervogels met een pijl in het lijf afgeschoten door een zieke geest. Ik hoop dat ze het beestje kunnen vangen en helpen.

Petra, leuk dat je bezoek krijgt van een goede vriendin. Ik hoop dat het gezellig was.

Roely, leuk dat je weer veel bekenden bent tegengekomen. Jammer dat waar je voor kwam gemist hebt maar een volgende keer zie je weer bijzondere dingen.

Ik was vandaag ook weer op stap. Geen Visarenden gezien en een IJsvogeltje snel voorbij zien vliegen. Wel veel rupsen van de Dagpauwoog gezien en een hagedisje die op een paaltje van de laatste enigszins warme temperaturen zat te genieten. Het was stil.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#92 Bericht door Petra »

Gossie, zowel Roely als Roos weinig 'gevangen'. Misschien te koud, ook voor de diertjes? :lol:

Gisteren was heel gezellig ja, een middag/avond met een lach en natuurlijk tranen (allebei :wink: ). We hadden elkaar veel te vertellen. 's Avonds trakteerde vriendinnetje me op een heerlijke pizza (bij Da Gianfranco, Teldersweg, ken je die Roos? Schijnt een 'beroemde' te zijn).
Moet jullie tot mijn schande bekennen dat ik als een bootwerkster gegeten heb: de hele pizza (zonder korst natuurlijk :wink: ) was helemaal weg. :oops: Een heftige pizza: rode uienringen, kaasvlokjes (Pecorino) en groene pepers. Schade inhalen zal ik maar denken. :wink:

Hier is 't écht herfst. Nog wel wezen wandelen, maar binnen is beter. Fijn weekend allemaal.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#93 Bericht door Gawo »

Hier een tijdje niet geweest wel alles gelezen, maar is teveel even om op te reageren.

We zijn heel druk geweest Jan zijn laatste vakantie week.
Mijn moeder die nog op zichzelf woont schuin bij mij in de straat is zondag onwel geworden en gevallen.
Was juist op weg naar mij toe om te skypen met mijn zus.
Heeft haar jas willen pakken en toen is het licht bij haar uit gegaan en is ze waarschijnlijk met haar hoofd op de punt van het gangkastje gevallen.
Toen ze bij kwam is ze naar de telefoon gekropen en ons gebeld , van willen jullie komen ik ben gevallen en heb een gaatje in mijn hoofd.
Binnen een minuut waren we er en dat was geen gaatje, maar een gat :shock:
Ambulance gebeld en bleek dat bloeddruk véél te hoog was, slikt ze trouwens al medicijnen voor.
Enfin het gebeurde om 19.15 uur en wij hebben de hele avond daar gezeten en waren 's nachts thuis.
Een winklehaak in haar hoofd tot op het schedelbot.
Ct-scan gemaakt, was oké.
Aan de monitor en hartfilmpjes gemaakt en bloed af genomen.
Aan die laatste twee zagen ze dat ze zuurstof tekort heeft gehad, dus woensdag hart kateristatie gehad, uitkomst wel iets verkalking in kransslagader passend bij haar leeftijd, maar kon niet de veroorzaker zijn van het zuurstof gebrek.
Woensdag avond mocht ze dus van apparauur af.
Vrijdag rugfoto's gemaakt , want ze is heel blauw, ze wisten al dat niets gebroken was maar wilden weten of er geen scheurtjes ergens zijn, nog geen uitslag en morgen krijgt ze weer een bloed onderzoek, want ze willen weten, waarom dat zuurstof gebrek is geweest.
Dus we zijn even heel druk met ziekenbezoek en alle dingen er omheen regelen.
Ze ligt dus nog steeds in het ziekenhuis.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#94 Bericht door Petra »

Kanonnen José, dat klinkt niet misselijk! Wat zijn ouderen toch kwetsbaar. Wat een geluk dat jullie dichtbij wonen. Kan niet anders dan je moeder veel beterschap te wensen. Hopen dat er snel iets 'onschuldigs' gevonden wordt. Sterkte!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#95 Bericht door Zwiersje »

Oeps Jose.... dat is schrikken geweest zeg.
Ze heeft gelukkig zelf de telefoon kunnen bereiken om hulp in te schakelen.
maar hopen dat verder de uitslagen van de onderzoeken goed zijn zodat ze weer snel naar haar eigen omgeving kan/
Sterkte meid !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#96 Bericht door Yleor »

Wat zullen jullie geschrokken zijn José! Naar om zoiets mee te maken, zowel voor je moeder als voor de familie. Ik hoop dat ze gauw de oorzaak vinden, want 'zomaar' weg raken is gevaarlijk. Veel sterkte!

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#97 Bericht door Falcon »

José sterkte in alles, schrikken is het wel, maar gelukkig waren jullie er snel!
Hoop dat ze toch snel weer mag opknappen en de oorzaak kunnen vinden.
Maar zoiets vraagt veel van jullie tijd en energie. Fijn dat je toch nog even tijd vond om hier te schrijven.

Hier nu volop zon, heerlijk!
Gisteren een gezellig familiedagje gehad, met allemaal nichten van mijn van vaders kant.
Jaarlijkse gewoonte en steeds een ander die de organisatie op zich neemt.
Waren gisteren in Zwolle, eerst koffie met gebak en veel geklets.. :wink:
Daarna rondvaart door de grachten en naar museum de Fundatie geweest.
Ook nog een voetbehandeling met knabbelende visjes gehad. Lachen! Vooral in het begin, daarna voelt het wel oké.
Tot slot bij onze gastvrouw een uitgebreid 3 gangen menu. Heerlijk!!!

Verder nog maar 1 dag en 1 nachtje gips... morgen mag het eraf. :D
Ben het wel een beetje beu. :wink:

Wens jullie een fijne dag!
Laatst gewijzigd door Falcon op maandag 16 september 2013, 10:45:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Lia
Berichten: 3497
Lid geworden op: zaterdag 4 mei 2013, 15:28:21
Contacteer:

#98 Bericht door Lia »

Dat is schrikken Jose.
Hopelijk vinden ze wt de oorzaak is van het zuurstof tekort.
Wens jullie heel veel sterkte toe.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#99 Bericht door Petra »

Hoop dat 't nu beter gaat met de Mams van José?

Nou Herma, dat zal 'schrikken' worden. De kans is groot dat je been veel dunner geworden is (opmerkelijk hoe snel spieren 'verslappen' als je ze niet gebruikt), je zult mogelijk ook harig geworden zijn.... :hihi:
Alles trekt snel weer bij hoor! :lol: Krijg je fysio om weer snel aan te sterken?

Vandaag word ik een beetje simpel. Ze zijn hier de (doorgaande) weg aan het asfalteren. Ik dreun bijna het huis uit! Zo maar even de hort op. :wink:

Dozevrouwtje maakt het goed. Ik laat haar vaker - onder supervisie - op het balkonnetje. Ze doet steeds minder 'enge' dingen, maar vond vanmorgen de bij in de fuchsia bijster interessant. :shock: Haar toen maar naar binnen gehaald. Op een bijensteek zitten we niet te wachten. :wink:

Helaas heeft ze (ik denk door de verhuisstress) weer zo'n akelig plekje op haar kinnetje. Jeukt en ze krabt het kapot. Hopen dat het niet erger gaat worden. Kan er zo bar weinig aan doen; ze reageert immers overal heftig op. Smeer er regelmatig (koud geslingerde) honing op in de hoop dat het tot rust komt.

Tot later en een fijne dag allemaal.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#100 Bericht door Dorine »

José, dat zal schrikken geweest zijn.
Hopelijk kunnen ze vaststellen waar het aan lag en misschien zeker zo belangrijk,
dat er iets aan gedaan kan worden.

Sterkte ermee.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gesloten