Stamtafel September-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#1 Bericht door Yleor »

Nog even Peter gekeken. Een deel van zijn kudde is nu wel een heel eind uit zijn buurt.

Het hoeft niet allemaal in één keer hoor Petra, die boeken liggen er volgende week ook nog wel. Als je bed maar op orde is. Lekker uitpuffen met een boekje in een hoekje.

Mijn mobiel doet het niet meer, of beter gezegd de SIM-kaart. Wat een gemodder. Ik heb gisteren een nieuwe, kleinere, aangevraagd, omdat mijn telefoontje niet meer betrouwbaar is en Koen nog een iPhone overhad waar een ander soort SIM-kaartje ingaat. Hebben ze lijkt het meteen het oude maar afgesloten...

Is het katje er nog Marian? Een kat kan heel goed permanent buiten blijven hoor, als je maar zorgt voor een warm plekje in de schuur waar hij zich terug kan trekken. Een groot oud kussen op een plank aan de wand ofzo, van de grond af in ieder geval. Je snapt mensen inderdaad niet. Voelen ze geen wroeging als ze zo'n beestje aan zijn lot overlaten? Nu is Pim ook een jaar van zijn leven niet thuis geweest hoor, steeds uit eigen beweging weggelopen, en als hij dan na 2, 4 , 6 of 8 weken weer thuiskwam zag hij er ook uit alsof je hem door een lampeglas kon trekken. Dus misschien dachten de mensen van hem ook wel wat.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#2 Bericht door Falcon »

Wat een sprong van Pim... gelukkig alles goed gegaan.
Een kater is graag op pad, alleen krijgt hij nu niet de kans om zolang weg te blijven.
Wat een gedoe dan met een kapotte sim kaart. Maar je bent weer bereikbaar. Heb je nu ook een ander telefoon nummer of heb je toch je oude nummer kunnen aanhouden?

Marian, ik hoop dat je op de manier van Roely, nog lang voor je opvang kater/poes kan zorgen. Absurd dat mensen een kat gewoon zomaar achterlaten..

José, het is dus weer stil in huis... maar fijn dat jullie het gezellig gehad hebben.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#3 Bericht door marian53 »

Ja hoor Roely de kat is hier niet meer weg te slaan het begint een behoorlijk brutaaltje te worden , voor een warm plekje heb ik al gezorgd zal er even een foto bij zetten .
Afbeelding
Boven op de voliere waarvan het dak nodig eens schoon moet gemaakt worden , de vogels trekken zich er niks van aan .
Afbeelding ik weet nog niet eens of het een man of vrouw is , ben nu heel voorzichtig aan het proberen te borstelen .

N glastafel die ik kwijt moest onder de tafel waar ik mn planten verzorg
Afbeelding
daar een kistje op gezet met n kussen hij is wel wezen kijken maar er nog niet gelegen .
Afbeelding
Hij mag hier nog niet binnen want ik ga nog weg, hopelijk wil mn zoon hem gelijk eten geven , als hij de vogels kom verzorgen. :lol: die word zo onderhand gek van zn moeder , jij met je beesten altijd , zegt hij , en het is zelf ook zon watje .

Nou mocht hij vertrekken , dan weet ik zeker dan is het met n volle buik :lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#4 Bericht door marian53 »

Petra het zou bijna jou kat kunnen zijn , alleen heeft deze een wit puntje aan zn staart en n stuk of 10 witte haren op zijn borst .
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#5 Bericht door Yleor »

Mooi katje als hij eenmaal geborsteld is. ZIjn naam is niet Doosje maar Dakje ;-). Hij peinst er niet over om te vertrekken lees ik uit zijn lichaamstaal :lol: Mooi plekje heb je voor hem gecreëerd Marian!

Die SIM doet het nog steeds niet Herma, op mijn mobiel ben ik alleen met Whatsapp bereikbaar. Het wachten is op de nieuwe SIM/kaart. Ik ben al niet zo´n held in die dingen, moet ik me ook nog bezighouden met iTunes om de gegevens van de contacten op te zetten. Ik krijg dat toestel dus niet aangesloten. En de kinderen zijn allemaal druk. Nog even en ik ga weer brieven schrijven.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#6 Bericht door Yleor »

Ik kijk net even naar de verjaardagskalender en zie daar Maria op staan. Ik zie haar nooit meer verschijnen, is daar een speciale reden voor? Wie weet dat?

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#7 Bericht door marian53 »

Ik weet het niet Roely een poos terug heb ik haar een pb gestuurd , maar ze was druk met andere dingen zij ze toen , maar dat is wel een poos terug hoor.
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#8 Bericht door Yleor »

31 december 2012 haar laatste bericht, heb ik even opgezocht.

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#9 Bericht door Lucje »

Marian, wat lief dat je zo goed voor dat poesje zorgt en dat je zoon dat ook wel wil doen. Hij/zij heeft in ieder geval een lekker slaapplekje :lol: Roely, succes met je telefoon. Mijn Whatsapp doet het niet meer, moet ik ook weer aan de gang zien te krijgen. Herma, hoe gaat het met het lopen?
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#10 Bericht door marian53 »

Volgens mij heb ik nog een telefoon uit het jaar blok ik kan er alleen maar mee telefoneren en berichtjes sturen .
Whatsapp hoor ik hier voorbij komen :lol: I tunes nou ik leef zeker nog in de vorige eeuw want wat hier om mn oren vliegt is algebra voor mij .
Wel vind ik het belachelijk waar je ook staat in de trein het enige wat je ziet is zon ding aan dr oor , zit je ergens op visite , o daar gaat het weer , de helft zit aan de telefoon want het is belangrijk .
Ik doe volgende keer mijn verjaardag online :lol: want ze zijn er toch niet , ze zitten met dat ding aan dr oor ,stukken goedkoper ook :lol:

Maar het zal best heel makkelijk zijn , deze dingen

:lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#11 Bericht door Petra »

Zo, ik had flinke moeite om het forum te pakken te krijgen; de pagina werd niet gevonden. Uiteindelijk Piet een mailtje gestuurd en nu doet alles 't weer. :lol:

Marian, wat 'n prachtkat!! Zo op 't eerste oog denk ik 'n jochie, hij oogt knap groot. :lol: Ook: een oud beessie al schat ik? Ik vind 't fantastisch dat je zo voor hem/haar zorgt, grandioos! Tja, je zoon zou er nu aan gewend moeten zijn, toch? :lol:
Leuke naam heeft Roely verzonnen, Dakje. Heeft wel wat.

Ik heb ook nog een gewoon, 'ouderwets' mobieltje; bellen en SMS'en, genoeg voor mij. Hoef allemaal dat soort 'apps' en zo niet. Je ziet maar, als er wat aan schort...
Irritant ja dat mensen altijd met dat toestelletje in de weer zijn. Maar goed.

Vanmorgen vroeg (moest vanmiddag zijn) werd het verkeerd gesausde plafond in het minikeukentje hersteld. Zat ik weer in de troep: een keukentje in cadeauverpakking.
Een beetje onhandige jongen, sloeg de klok van de muur bovenop een antiek Japans schaaltje (Doosje's drinkbakje). Klokrand kapot (geplakt met duct tape :lol: , jawel Roely) en het schaaltje totaal aan gruzelementen. Balen! Zit ik weer in de stank (moet er zo van hoesten). Zucht.

Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#12 Bericht door Falcon »

Marian wat leuk die foto's! Ja Dakje (leuke naam Roely) heeft het goed bij jou! Is dus niet meer dakloos. :D
Of hij/zij het mooie huisje gaat gebruiken... afwachten maar. Het weer is nu nog te goed denk ik.

Roely, nog even wachten op SIM kaart dus.
Goed van je om de verjaardagkalender inde gaten te houden en op te merken dat Maria hier niet meer schrijft. Daar denk ik vaak niet aan. :oops:

Ook ik heb nog een gewone telefoon, prepaid, want ik gebruik hem bijna nooit.
:lol: je verjaardag online Marian.. :lol:

Gerda, het lopen gaat steeds makkelijker. De zwelling zal wel minder zijn en dus minder last/pijn. Tegen de tijd dat ik er aan gewend ben , mag het gips eraf. :lol:

Petra, ik kon ook niet op het forum en was van plan Piet te mailen, maar inmiddels deed ie het weer.
Balen dat het schaaltje kapot gegaan is, zeker omdat het antiek was.
Straks wel weer een wit plafond, is ook wel prettig.

Allemaal een fijne dag gewenst.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#13 Bericht door marian53 »

Die klok kan je verhalen Petra bij de aannemer . Poes heeft nog geen naam , hij word steeds brutaler kwam gewoon naar binnen lopen , ik heb hem eruit gezet , voorlopig niet pas als ik terug ben van vakantie . :D
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#14 Bericht door Yleor »

Ja, hou m onder de duim Marian! :lol:

Balen van je schaaltje Peet, daar zou ik nou ook niet tegen kunnen. Herstellen ze iets maar maken ze gelijk wat stuk. Gewoon declareren, zijn ze voor verzekerd.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#15 Bericht door roosje »

Ach wat sneu voor de poes dat ie achter is gelaten. Je zou sommige mensen toch ...... Maar gelukkig zijn er ook reddende engelen zoals Marian.

Nou Peet dat ziet er dadelijk weer goed uit. Wel zonde van je schaaltje. :?

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#16 Bericht door Petra »

Ach, die klok kostte de kop niet. Het schaaltje: weet ik niet meer wat ik ervoor betaald heb. Laat staan dat ik de bon nog tevoorschijn kan toveren. Was duur ja. Ach, is toch onvervangbaar. Kapot is kapot, toch?

Vandaag nog de hele dag aan huis gekluisterd voor 'de laatste hiero loodjes', aannemers komen en gaan. :lol: Gelukkig kan ik me amuseren met de pc... :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#17 Bericht door Lucje »

Marian, ik vind dat een geweldig leuke opmerking van jou: je verjaardag online houden :lol: Je hebt wel gelijk hoor, overal op straat zie je mensen met telefoontjes aan hun oor en inderdaad ook als ze op visite zijn, vooral jonge mensen natuurlijk. Ik neem hem niet zo vaak mee, gebruik hem vooral in de vakantie en om af en toe 's avonds met mijn dochter te whats-appen want die berichtjes zijn gratis :D Petra, wat jammer dat het schaaltje kapot is en je klok ook. Zou het maar declareren hoor, het is toch die man z'n schuld! Herma, fijn dat het goed gaat met je enkel!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#18 Bericht door Gawo »

Nu Marian, je hebt een lekker plaatsje gemaakt voor de kat/poes en inderdaad een steen goede opmerking van je over verjaardag on-line vieren :lol: :lol:

Ach Petra die ingepakte keuken :shock:
Ik hoop dat nu alles achter de rug is.

Fijn te lezen dat je minder pijn hebt Herma en dat je steeds makkelijker loopt met het gips :D

Wij hebben nog steeds vakantie , deze week en volgende week nog.
Dus alles loopt hier nog niet in het gewone ritme, al gaan we niet echt weg :wink:
We genieten van doen waar we op dat moment zin in hebben, stuk wandelen/fietsen of filmpje kijken etc.
Tussendoor ook met foto's bezig van kleinzoon Kyan om een digitaal boekje te maken, tja nu met de twee andere erbij moet ik zorgen dat deze klaar is voor ik met die van die twee aan de slag ga :wink:
Dus wij vervelen ons niet :lol:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#19 Bericht door marian53 »

Fijn zo José het doet n mens wel eens goed een poosje helemaal niks hoeven of moeten doen waar je zin in hebt , geniet ervan :D
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#20 Bericht door Petra »

Zo langzamerhand wordt alles weer 'normaal'. Vanmorgen heeft de verhuizer de laatste dozen opgehaald.
Nog genoeg te doen: de berging moet nodig 'opgeruimd' want daar is van alles ingekwakt. :oops: :shock: Dan kunnen wat zaken hier uit de 'rommelkamer' naar de berging. Kortom, ik ben er nog niet. :lol:

Gisteren weer naar de manege gegaan. Is 'n krappe 10 minuutjes op fietsie! Gelukkig heb ik nog iets overgehouden dus.
Gelijk 2 uur gaan lopen. Dát had ik niet moeten doen. :? Mijn pijnlijke lijf bleek onvoldoende hersteld (weer pijn in handen, polsen en schouders) en Teen bleek ook nog niet genezen. Toen liep ik letterlijk weer op blaren. :cry: Misschien nu maar een paar dagen 'vakantie' nemen en even helemaal nix doen, behalve boodschappen.

Hoe gaat het Herma, rond hobbelen met je gipsen onderdaan?

José, nog een heel fijne vakantie.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#21 Bericht door Falcon »

Goed plan Petra, om toch even gas terug te nemen..
Tja, dat is niet leuk weer pijn te hebben, hopelijk nu van korte duur.

Ook ik moet niet teveel willen lopen en/of staan, dan voel ik pootje wel.. :wink:
Maar het gaat verder prima!!
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#22 Bericht door roosje »

Herma, ook jij voorzichtig met je voet. Beter even gas terugnemen des te eerder geneest het zonder problemen.

Petra, dat geldt ook voor jou. Gun jezelf even een poosje rust. Teveel van jezelf vragen is nooit goed. En een dagje later de boel op orde hebben is helemaal niet erg. Jammer dat de winkelstand op de Peppelweg ook te lijden heeft van de recessie. Handig zo'n medisch centrum vlakbij en dat de manege maar 10 minuten fietsen is, is mooi meegenomen.

José, geniet maar lekker van de rustige dagen, lekker doen waar je zin in hebt. Leuk dat je een fotoboek van Kyan aan het maken bent. Dat wordt vast prachtig.

Gisteren ben ik ook weer lekker weggeweest, weer naar De Luysen, en heb daar een Visarend kunnen bewonderen. Het was geweldig :D

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#23 Bericht door marian53 »

Woh Roos die zou ik ook wel eens in het echt willen zien , ik heb hem wel opgezet gezien bij Naturalis , daar voel mij wel op, dat hij kleiner was dan ik gedacht had .
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#24 Bericht door Dorine »

Wow Roosje,
niet mis om zo de visarend te kunnen bewonderen en er foto's van te maken.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#25 Bericht door marian53 »

Inderdaad prachtige foto's op je blog :D
carpe diem

Gesloten