Stamtafel September-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#126 Bericht door Yleor »

Heb het nog een keer (nu de hele show, met ook nog bijvoorbeeld Lenny Kravitz) bekeken. Leuk om al die oudere mensen te zien opgaan in de muziek, de muziek uit hun jeugd. Ik dacht bij mezelf dat hun kinderen verbaasd zullen zijn dat zulke ruige muziek het goed doet bij hun ouders :lol:

Wat neem je mee voor de Portugese Nederlanders Herma? Pindakaas en hagelslag? En drop? En stroopwafels?

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#127 Bericht door roosje »

Petra, ja dat is ook wel een van mijn favoriete nummers met goede herinneringen uit mijn jeugd. Ik vertoefde in die tijd in Israël.

Herma, nog even en je gaat weer genieten in Portugal. Heerlijk. Veel plezier.

Roely, weer lekker de spieren laten werken in de sportschool. Dat heeft je vast goed gedaan. Even lekker de gedachten verzetten.

Dorine, De nieuwe wildernis. De trailer had ik ook gezien op TV en hier bij Natuurpunt wordt daar ook reclame voor gemaakt.
Tja daar zit wel wat in Roely zoals je het beschrijft.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#128 Bericht door Falcon »

Wat ik meeneem... geen hagelslag, maar wel drop. Pindakaas om zelf satésaus te maken, hij kookt graag Indisch en kan dit ook prima!
Hij kookt dan ook meestal een paar keer speciaal voor ons al dank voor vervoer en inkoop van alles.
Verder kennen ze in Portugal geen Senseo apparaat en geen pads...
Hun apparaat was nét vorige week kapot gegaan na 8 jaar trouwe dienst, dus mag ik een nieuwe meenemen en héél veel pads. :wink:
En advocaat, is daar vreselijk duur. En niet te vergeten de Hollandse oude kaas!
Stroopwafels heb ik ook mee, maar die zijn dan om weg te geven, aan verschillende kennissen daar.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#129 Bericht door Yleor »

Ja, dat zijn de gouwe ouwe expatwensdromen! Maar die Senseo had ik nooit bevroed, kun je in Portugal geen goede koffie kopen? Portugal...Brazilië....koffie....

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#130 Bericht door Falcon »

Vast wel, maar geen Senseo dus. Ik heb er zelf niets mee, maar zij vinden het handig en lekker.
De Portugezen zelf drinken meestal een soort espresso met veel suiker..
Koffie is er wel wat duurder.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#131 Bericht door Dorine »

Ik heb een Senseo met een melkopschuimer erin, kun je heerlijke cappuccino zetten :D

Misschien hebben jullie deze korte flm al wel gezien, ik niet, kwam hem zojuist tegen.
Even fullHD zetten en groot scherm.
http://youtu.be/jq73ozIwbDo
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#132 Bericht door roosje »

Nee dat filmpje kende ik niet. Erg mooi om te zien. Dank voor het plaatsen Dorine.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#133 Bericht door marian53 »

Heel mooi dat filmje . kan naar zoiets uren kijken . :)
carpe diem

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#134 Bericht door Piet »

Lieve valk

<object width="560" height="315"><param name="movie" value="//www.youtube.com/v/tjatWMTMhVg?hl=nl_NL& ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="//www.youtube.com/v/tjatWMTMhVg?hl=nl_NL&version=3&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="560" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>
http://youtu.be/tjatWMTMhVg


Slimme vogel

<object width="420" height="315"><param name="movie" value="//www.youtube.com/v/Z0w9q125TSI?hl=nl_NL& ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="//www.youtube.com/v/Z0w9q125TSI?hl=nl_NL&version=3&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="420" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>
http://youtu.be/Z0w9q125TSI
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#135 Bericht door marian53 »

Prachtige filmjes

:) :)
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#136 Bericht door Zwiersje »

Schitterend :lol:
Vooral die ondeugd van een kraai :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#137 Bericht door marian53 »

Anita ook alweer aan het voeren zie ik :lol:

Helaas is de specht hier vertrokken ,ook de groenlingen zie ik niet meer . en dat was al voor dat de kat kwam .Dus daar ligt het niet aan .

In de plaats ,er komt wel een egel elke avond die komt van het kattenvoer snoepen ,volgens de buurvrouw zijn het er twee , maar dat weet ik niet zeker , ik heb wel egelvoer gekocht en extra gedroogde meelwormen , dus die gaat de winter goed in :D Het is ook zo leuk om te zien . :)
carpe diem

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#138 Bericht door Falcon »

Leuke filmpjes Piet en Dorine!
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#139 Bericht door Gawo »

Dank jullie wel voor de leuke filmpjes Piet en Dorine :D
Dat voeren van de lieve valk, heel bijzonder :lol:

Wat leuk Marian dat je egeltjes hebt in je tuin :D
Ze zijn een goede opruimer van ongedierte en bovenal leuk om te zien.

Hier zijn ook verschillende tuinvogels vertrokken, ik had verwacht dat de merels ook even een maandje zouden "verdwijnen", maar dit jaar niet.
Pa en ma merel moeten wel blijven, anders pikken drie jongen hun territorium in.
Pa en ma merel zien er niet uit en daar en tegen worden de jongen steeds mooier :wink:

Fysio heeft moeders gisteren erg goed gedaan, maandag weer.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#140 Bericht door roosje »

Leuke filmpjes Piet. Die laatste is helemaal geweldig wat een slim beest :D

Marian, geweldig egeltjes in de tuin. Dat is echt genieten.

Jose, fijn te lezen dat je moeder baat heeft bij de behandelingen. :)

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#141 Bericht door Petra »

Blij met het goede nieuws over José's Mams! Wens haar een verder en spoedig herstel toe.

Drop... tja, da's zo typisch 'Nederlands' dat kun je nergens anders krijgen. Maar pindakaas toch wel Herma? Of kennen ze dat ook niet in Portugal.

Wat geinig Marian dat Dakje's aanwezigheid ook andere diertjes aantrekt. Nu heb je 2 zwervers te verzorgen. :lol:

Dat filmpje met die raaf, geweldig Piet! :lol: Wil ze toch écht eens gaan opzoeken. Een plannetje dat al jaren in 't vat zit (en daarom niet zal verzuren :wink: ).

Ik heb mezelf weer een nieuw avontuur bezorgd. Mijn auto moet ik wegdoen. Dan wel een stevige fiets nodig, zo 1tje die je vol kan hangen met boodschappen. Gevonden. Een 'transportfiets'.
Gisteren opgehaald. Maar... met terugtraprem. Hoe ging dat ook alweer? Op het kleine ritje bijna een voetganger aangereden en een stoeprand 'geramd'. :oops: Dadelijk eerst maar eens goed oefenen in stoppen. Haha.
Verder kwam ik er achter dat ik maar een kwartiertje fietsen van Blijdorp vandaan woon. Aangename verrassing! Eerst maar goed leren fietsen. :wink:

Dit is 'm geworden. Ook met stevig bagagerek achter en een zwart rieten mandje voorop. Ik zou bijna een hondje gaan halen, staat leuk in het mandje. :lol: :lol:

Fijn weekend allemaal.

Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#142 Bericht door marian53 »

Nou een puik fietsje Petra daar kan je voorlopig wel mee vooruit .
carpe diem

Pernille
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 20:20:01

#143 Bericht door Pernille »

Petra, dat is nog eens een FIETS. Rijdt hij wel redelijk licht? Prima gedaan meid.
Wel heel goed op slot zetten overal, mét ketting erbij. Het is net roofgoed.

Maar meteen een waarschuwing: het duurt wel even voor een terugtraprem 'in je systeem zit'.
Ik zou heel veel oefenen, vaak doen, ook op terreinen waar het geen kwaad kan, want anders zeil je straks zó onder een auto.
Bij mij is het juist omgekeerd: ik ben nooit anders dan een terugtraprem gewend geweest en als er iets onverwachts gebeurt, trap ik gelijk achteruit.
Zit ik dan toevallig op een (geleende of gehuurde) fiets met handremmen, dan gaat dat echt hélemaal mis.
Laatst gewijzigd door Pernille op zondag 22 september 2013, 12:23:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#144 Bericht door Yleor »

Prachtige cruiser Petra! En met terugtraprem kan er ook niks misgaan met remkabels, als je hem in een rek zet. Abus-slot eraan, net wat Pernille zegt, want nieuwe fietsen weet de minder eerlijke mens wel raad mee. En geen tassie in je zwarte rieten mandje, wordt er zo uitgegrepen. Fiets ze!

Bekend fenomeen hè, zo brutaal als de raven zeggen ze toch? :lol: De vis die de raaf bovenhaalde was trouwens al dood ;-)
Geinig dat die hond gevoerd wordt, maar ik houd er niet van dat valken zo vast zitten.

Gisteren weer eens op excursie geweest, en raad eens? Er vloog een Visarend boven Botshol :-)

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#145 Bericht door Petra »

Dank jullie wel voor de complimenten en goede adviezen! Hm, duurt 't écht zo lang voordat je went Pernille?
Ben gisteren flink in rustige straatjes aan 't oefenen geweest. Ik vind remmen en stoppen een lastige: je bent aan het terugtrappen en je moet ook je voet aan de grond zien te krijgen. Vereist flinke coördinatie. :lol: :lol: Hoop dat niemand me heeft zien stuntelen. :oops:

Heb inderdaad gelijk een Abus kettingslot gekocht. Hoorde overigens wel dat witte fietsen minder snel gestolen worden? Ga het niet uitproberen. :wink:
Hier in Schiebroek is iedereen wel erg makkelijk met de fiets hoor, bijna niemand zet 'm op slot of gewoon vrolijk tegen 'n boompje aan, zelfs de meest dure elektrische fietsen. Het zal wel.

Had ik niet aan gedacht Roely, geen tasje in mandje. Klinkt wel logisch, bedankt voor de waarschuwing.

Hier is 't grauw en kil, hoge luchtvochtigheid (50%), voelt dan altijd veel kouder aan. Fijne zondag allemaal.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Pernille
Berichten: 93
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 20:20:01

#146 Bericht door Pernille »

Petra schreef:Dank jullie wel voor de complimenten en goede adviezen! Hm, duurt 't écht zo lang voordat je went Pernille?
Nou, als je "gewoon" met die fiets weg bent... en je hersens erbij hebt... dan is er niks aan de hand.
Maar bij een onverwachte gebeurtenis, een noodstop: dan trap je niet zomaar hard achteruit, dan grabbel je naar je oude vertrouwde handremmen! Geloof me nou maar. Dat moet inslijpen.
Ik neem trouwens aan, dat je je oude fietsie ook nog hebt, voor als je naar de manege (of naar Blijdorp) wilt?

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#147 Bericht door Petra »

Ja hoor Pernille, oude fietsie blijft; is heerlijk om mee te crossen. Maar ik zal proberen rekening te houden met dat trappen, alhoewel... :lol:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#148 Bericht door roosje »

Petra, wat een geweldig mooie fiets. !
Daar zal je veel plezier aan beleven. Nog even het remmen onder de knie krijgen en gaan met die banaan.
En ja Blijdorp is vlakbij even de Gordelweg af en je bent er zo.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#149 Bericht door Falcon »

We zijn weer "thuis" :wink:
Vandaag bij aankomst nog ruim 30 graden maar de verwachtingen zijn minder. Als het komende week maar droog is, druiven plukken in de regen lijkt me geen fijne bezigheid..

Leuk Pernille om je hier ook weer te zien!
Fiets ziet er goed uit Petra.
Roely weer een visarend gezien. Mooi!! Het wordt druk in Nederland. :lol:

Onderweg (vandaag) een hele grote groep vale gieren gezien, schat een stuk of 20.
Jammer dat er geen parkeerplaats in de buurt was, want op de snelweg kun je niet gewoon even in de berm gaan staan om foto's te maken.
Later ook weer heel veel rode wouwen gezien, niet tegelijk, maar sommige wel heel dichtbij.
Ook hier geen foto's van kunnen maken, maar wel genoten van de mooie herkenbare tekening en gevorkte staart.

Tot later..
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#150 Bericht door Dorine »

Welkom 'thuis' Herma :D

En ja, maak ons maar jaloers met die gieren en wouwen :?
Veel plezier daar en hopelijk zonder regen.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gesloten