Stamtafel Oktober-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#101 Bericht door Dorine »

Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#102 Bericht door Gawo »

Dorine schreef:[
En zo is het !!!
Ha, ha, ben het met je eens :wink:

Hoe was de lezing in Mierlo gisteravond Dorine :?:

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#103 Bericht door Dorine »

De lezing was leuk en druk, heel druk, het paste bijna niet binnen.
Vele bekende gezien en een bekend gezicht en dan schaam ik me diep wanneer ik niet gelijk weet wie het is,
sorry Nicolien :oops:
en Peter v.d. Braak was er en die had ik al jaren niet meer gezien.

De lezing;
wanneer je het wel en wee van slechtvalken intensief volgt dan komt er op zo'n algemene lezing niet echt iets voorbij wat je al niet weet of al niet eens eerder gelezen hebt.
Maar één ding was bijzonder, heel bijzonder en was me niet bekend.
Tijdens nestkastinspecties en tijdens het ringen gaan wijfjes vaak behoorlijk tekeer en vallen soms zelfs de mensen aan, maar het kan ook anders.
Zo is AF (Veldhoven-ASML) een stuk rustiger en gaat zelf ergens op het gebouw zitten om de dingen vanaf daar te bekijken en
dat deed het wijfje van de Amercentrale ook tijdens het ringen in 2007, waar ik toen aanwezig was.
Maar het kan nog anders ............ het wijfje komt er gewoon gezellig bijzitten :shock:
Hiervan liet Peter ons foto's zien en het is het wijfje van de centrale in Buggenum.
Daar zit de kast op een bordes van de kooiladder aan de buitenkant van de koeltoren en
dat wijfje komt dus gewoon op de reling van het bordes zitten als Peter daar bij de kast bezig is,
op een metertje afstand, soms zelfs nog minder.
Het gebeurde zelfs dat ze van de reling zo tussen de benen van Peter door weer de kast indook.
In de kast lagen nog wat spulletjes, o.a een zak met prooiresten en die tante zat dus doodleuk naast die spullen in de kast en
de spullen mochten ook weer gewoon gepakt worden.
Ze pakte wel een keer met haar snavel Peter zijn vinger vast maar meer dan vastpakken was het niet.
Na de lezing vroeg ik nog of het soms een oude valkeniersvalk was maar dat was niet zo,
gewoon eentje die in een Belgische nestkast is geboren en opgegroeid en vandaar de wijde wereld is gaan verkennen.
En bij een nestcontrole bleef ze gewoon in de kast liggen en stond ,gelukkig voor Peter, even op zodat ie de eieren onder haar kon tellen.

Voor de lezing werd er door iemand nog een dode sperwer gebracht en had ik kans om dat beest eens van heel dichtbij te bekijken.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#104 Bericht door Gawo »

Wat bijzonder zeg :shock: 8) :lol:
En dan toch ook heel leuk dat je toch iets hoort en ziet op zo'n avond wat toch eigenlijk bijna niet voorkomt.
Zij ziet dus geen gevaar in Peter en doorbreekt het gedrag wat we eigenlijk "normaal" gewend zijn van valken.
Ik kan mij herinneren dat jij ook vertelde dat AF rustig van een afstandje het gebeuren observeerde, en geen groots kabaal maakte, maar zelfs in de nestkast er bij gaan zitten :roll:
Het is dat jij het verteld, maar anders zou ik het niet geloven.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#105 Bericht door Dorine »

Het is dat Peter foto's liet zien, anders zou ik dat dus echt niet geloofd hebben.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#106 Bericht door Falcon »

Sluit me helemaal bij je aan José.
Dorine, fijn dat je toch wat nieuws gehoord hebt en weer bekenden hebt ontmoet, gezellig toch.

En voor de geïnteresseerden deze link:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... eest.dhtml

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#107 Bericht door Zwiersje »

Peter heeft me dat verhaal ook wel eens verteld van dat vrouwtje.
Dat blijft zo bijzonder :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#108 Bericht door Petra »

Leuk dat je schrijft over de lezing Dorine, heel veel dank daarvoor!
Het verhaal van 't valkenvrouwtje en Peter kende ik (nog) niet. Wat een bijzonder verhaal! Wat is Peter toch een gelukkig mens, zulke 'wonderen' mee te mogen maken.

Verder zeg ik alleen maar 'dag', zak door de hoeven. :wink: Morgen de laatste idioot vroege dienst, dan 't weekend vrij.
Hoop iedereen oké! :bighug:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#109 Bericht door Lucje »

Wat een leuk verhaal Dorine! Fijn dat je een gezellige en leerzame avond hebt gehad :)
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#110 Bericht door roosje »

Dorine, zo is het inderdaad maar net. Ik hoorde dat de Facebookpagina de 2 mil. is gepasseerd.

Leuk dat de lezing van Peter zo veel belangstellenden heeft gekregen. En wat een bijzonder verhaal van het valkenvrouwtje. :o

Roely, bijzonder hoor dat filmpje over het schudden van de honden en andere dieren. Mooie opnames. :lol:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#111 Bericht door Falcon »

Zag net dat je weer in het Leudal geweest bent Roos.
En nu waren de paddenstoelen aan de beurt om op de foto te komen.
Ze zijn erg mooi geworden!
Ben gisteren ook op de heide en in het bos geweest, bij Wezep, samen met een vriendin. Ook daar de nodige paddenstoelen, blijft mooi om te zien.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#112 Bericht door roosje »

We zijn gisteren gezellig bij mijn dochter geweest voor haar verjaardag en om haar nieuwe huisje te bekijken, ze woont nu in de buurt waar ik vroeger gewoond heb. Leuk om daar weer eens te zijn. Er is niet veel veranderd.

Herma, die foto's zijn van dat eerste bezoek. Een tweede moet er nog komen. Ik had ze alleen wat laat geplaatst vandaar.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#113 Bericht door marian53 »

Nog niet alles bij gelezen ,snel wat fotos gezien van de gestrande kotter etc (wat is nederland toch mooi) maar dat komt allemaal nog wel , ik ben weer thuis fotos moeten nog uitgezocht worden etc , maar ik meld me maar alvast :wink:Even alles weer op de rails zetten :D
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#114 Bericht door Zwiersje »

:D fijn dat je weer thuis bent Marian
Ik hoop dat je een heerlijk vakantie hebt gehad!
'Foto's komen wel :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#115 Bericht door roosje »

Welkom thuis Marian :)

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#116 Bericht door Falcon »

Je was dus op vakantie Marian. Fijn gehad? Eerst maar weer even wennen thuis.
Fijn dat je alvast wat van je laat horen, je werd gemist zoals je vast wel gelezen hebt.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#117 Bericht door Gawo »

Welkom thuis Marian :D

We horen je verhalen en zien je foto's wel als jij weer in je ritme zit, ik hoop dat je het leuk hebt gehad en veel mooie dingen hebt gezien :wink:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#118 Bericht door Petra »

Hee, Marian is er weer!! :lol: :lol: We waren je kwijt. :wink: Kreeg gelukkig wel PB'tjes met uitleg. :wink: Hoe is 't geweest? We zien denk ik de foto's nog wel?
Hoe is 't met Dakje? Goed verzorgd of heeft 'ie een ander heenkomen gezocht?

Fijn dat het leuk was bij je dochter Roos. Je schrijft over je oude buurt, waar? In Rotterdam misschien want als ik me niet vergis liggen daar ook jouw roots?

Nou lieve mensen, ik heb van de week overleefd. Drie dagen vroege diensten achter elkaar, van 07:00-15:30. Was kapot. Lag gisterenavond om 20:00 in bedje en heb tot 09:30 geslapen. Voel me nu weer 'n beetje mens.
Volgende week late diensten, gelukkig! Die vroege diensten trek ik écht niet! Opstaan om 04:30, nee, da's nix!
Het is nu de 26e, mijn proeftijd zit er bijna op....
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#119 Bericht door marian53 »

Nou Petra , wel fijn dat werk , maar zorg gord voor jezelf , zeker met eten , er zijn genoeg foefjes die je kan toe passen om gezond eten binnen te krijgen vloeibaar drinken mocht toch ??

Ik heb het verhaal gelezen van Roely over de kat die verdacht werd , en de grachten vol water,( mooi scenario voor een spannend vertel verhaal) de lekkage, en die wasmachine op verdieping 3 :lol: het eind niet van de bank af willen vol van de rijstkoekjes .

Dat brengt me bij rijst , ik heb zon 24 dagen in Thailand vertoeft, een prachtige rondreis , maar ik kan geen rijst meer zien .

Ik las dat Herma er nog een weekje aan had geplakt en dat ze ook weer terug was , fijn volgens mij zijn we er allemaal weer .

Met Meneer Dakje gaat het prima , die is me toch dik geworden , van die uitgemergelde kat is niks meer van te zien , vacht glanst weer , hij heeft dan ook goed te eten gehad , door de verzorgster :lol:

Aan de fotos ben ik nog niet toe gekomen , maar dat komt wel.
carpe diem

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#120 Bericht door Falcon »

:oops: Marian, ik wist het ook, maar was het alweer vergeten dat je afgelopen weken naar Thailand was. Fijn dat het een mooie reis was.
Foto's komen vanzelf wel een keer.
En meneer Dakje is dus niets tekort gekomen.. :lol:

Petra, wat gaat de tijd al snel, je proeftijd zit er dus bijna op.
Ja, late diensten past beter bij je... maar eerst even lekker bijtanken.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#121 Bericht door roosje »

Marian dat zullen heel wat mooie plaatjes zijn geworden. Ben benieuwd.
En kan me voorstellen dat je even genoeg hebt van rijst. :wink:

Petra, het is Den Haag. :)

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#122 Bericht door Falcon »

Goedemorgen. Lekker geslapen? Heerlijk een uurtje langer en nu dus op tijd wakker. Fijne dag gewenst.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#123 Bericht door Petra »

Den Haag Roos? Dacht echt Rotterdam. :roll: :lol:

Ja, lekker he Herma dat uurtje. :lol: Had geen wekker gezet en werd om 08:30 (wintertijd) heerlijk verkwikt wakker. :lol: Maar mensen, wat een weer! Hagel, enorme windstoten, regen...
Nu is 't droog met een zonnetje dat aan en uit gaat, voor zolang het duurt. :wink:

Denk dat ik vandaag een heerlijk lui, warm 'pyama dagje' ga houden. Voor DD ook fijn. Fijne zondag allemaal.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#124 Bericht door roosje »

Ja Petra ik heb ook nog diverse jaren in Den Haag gewoond. :lol:

Hier schijnt nu ook de zon en de wind is niet voor de poes. Maar binnen is het goed toeven, dus laat maar loeien om het huis.
Lekker zo'n pyjama dagje Petra.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#125 Bericht door Yleor »

Boven staan de zolderramen open, en loeit de wind af en toe erdoorheen. Ik heb er waslijnen, en doorgaans hangt de was strak naar beneden, maar nu niet! Wapper wapper wapper! Geen regen tot nu toe.

Lekker dagje met dat uur extra, al ga ik nu dan toch maar eens aan het eten. Wel donker hoor!

Ha, Marian is weer boven water :D. Meneer Dakje goed gevoed, en Marian weer aan de aardappelen, lekker, ga ik ook zo eten. Met spruitjes, en runderlapje. Hoogst zelden eet ik een runderlapje, maar gisteren toch vijf uur op een gasje gezet. De geur alleen al is een traktatie voor de niet-vegetariër. Het is wel wennen denk ik Marian? Meteen storm om je oren? Niet hondje Storm (neeltje heeft het druk), maar flinke windvlagen. Ik zal zo eens kijken of je al wat foto's hebt uitgezocht, ben benieuwd!

Gesloten