Stamtafel Oktober-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#151 Bericht door Dorine »

Pffff ............ die fietser

Zo zag ik vanochtend al een foto voorbijkomen van een grote omgevallen boom die een woonboot kopje onder geduwd had en
zojuist zag ik een foto vanaf Ameland, daar hebben 2 bomen het oudste huis gespaard .....
eentje viel pal rechts en de ander pal links van het eeuwen oude huis.

En hier, volgens mij de eerste storm die geen pannen van ons huis heeft geblazen.
Heeft Piet geluk, hoeft ie vanavond niet het dak op :lol:
Alhoewel we vanochtend om 6 uur dachten dat er weer de nodige aan de haal gingen,
waarschijnlijk alleen maar opgetild en was de herrie het weer vallen.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#152 Bericht door AnneMarie »

Nou, effe boodschappen gedaan. Ik heb nog nooit zoveel bomen zien liggen.
Gelukkig zijn de meeste 'goed' gevallen. Eentje nog net tegen een gevel aan en deze is dus bovenin kapot.
Blij dat hier in de omgeving van mijn huis niets is gebeurd. :shock:
De schilders waren vanmorgen gewoon aan het werk. Wind was dus aan de andere kant, maar toch..... :?

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#153 Bericht door Gawo »

:shock:
Wat heeft die fietser geluk gehad zeg.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#154 Bericht door roosje »

Wat een mazzel heeft die fietser gehad. :shock: Ja, van overal die beelden van onachtzame mensen dan wel wandelend etc etc. Ik denk dat ook veel bomen omgaan omdat de takken nog vol bladeren zitten en de droge zomer, dus droge grond en dus geen houvast voor de wortels.
Ik zit, en blijf binnen.
Petra, doe maar voorzichtig.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#155 Bericht door Yleor »

Het is hier nu ook een stuk minder hard gaan waaien. Zo nog even mijn schoenen van de sportschool halen, per ongeluk laten staan, en wat koeken halen voor de vergadering van vanavond, gelukkig bij mij deze keer, hoef ik er niet meer op uit.

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#156 Bericht door Lucje »

Die filmpjes, eng om te zien en wat een geluk hebben die mensen gehad. Hier zijn toch ook verschillende bomen omgewaaid en ze zijn druk bezig met opruimen. Fijn dat je vanavond je huis niet meer uit hoeft Roely. Staat de boom in je achtertuin nog? Petra, ik hoop dat je een rustige middag/avond krijgt :-) Dorine, Piet zal zeker wel blij zijn dat alle dakpannen er nog op liggen!
There will be sunshine after rain.

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#157 Bericht door AnneMarie »

De ravage in Amsterdam. Filmpje overgenomen van de site van Th.Schlijper.

http://schlijper.nl/

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#158 Bericht door Yleor »

Fijn dat Piet het dak niet op hoeft, misschien hadden jullie dan nog wel een anti-Piet-groepering achter jullie aan gekregen Dorine. Mooi dat de pannen nog liggen. Gek genoeg zijn er bij ons nog nooit pannen afgewaaid. Afkloppen!
De boom in de achtertuin staat nog Gerda, en ook de boom aan de overkant die zichzelf al aan het loswroeten was. Ik ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen in de toekomst.
Ik heb net koffie gekregen van Erik en kan even bijkomen voordat de bestuursleden komen. Zit al hardgrondig te gapen.

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#159 Bericht door Lucje »

Die koffie heb je wel verdiend Roely, je hebt zo'n onrustige dag achter de rug, geen wonder dat je nu moe bent! Anne-Marie, ook jouw filmpje laat zien wat een ravage het is in Amsterdam. Wat zonde van al die mooie grote bomen! Zoveel bomen tegelijk omgewaaid, dat is toch zeker nog nooit gebeurd?
There will be sunshine after rain.

Lia
Berichten: 3497
Lid geworden op: zaterdag 4 mei 2013, 15:28:21
Contacteer:

#160 Bericht door Lia »

Wat een ellende allemaal met die storm. Vreselijk wat een schade die heeft aangeicht. Nu maar afwachten wat ze terug krijgen van de verzekering zal vaak niet dekkend zijn hoorde ik vandaag.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#161 Bericht door Petra »

Ha Allemaal!

Ben blij te lezen dat iedereen het overleefd heeft. Gelukkig Dorine dat je pannen zijn blijven liggen! Is de storm toch mild geweest bij jullie?

Kanonnen AnneMarie, Amsterdam is heftig getroffen! Hier in Rotterdam was het ook bar en boos hoorde ik later, CS afgesloten geweest.

Vanavond was het razend druk op werk. Veel navraag naar vertraagde ritten, mensen die veel te laat opgehaald werden en mensen die uit voorzorg al ritten boekten voor morgen. Gelukkig geen boze klanten, men had begrip (knap hoor met al die vertraging!).

Ik heb weinig hinder ondervonden op weg naar en van werk. Overal wel veel afgewaaide takken (geen ontwortelde bomen). Heb voorzichtig moeten rijden, overal diepe plassen en ik moest waken voor aquaplaning (geen winterbanden :wink: )..
Helaas reden er nu ook weer idioten die zich onschendbaar achtten, werd bijna van de weg gedrukt. Enfin, weer overleefd.

Wens jullie truste of: goedemorgen! Ik ga uitslapen om weer een late dienst te doen. Ik vind 't prima, bevalt me stukken beter dan vroeg. :wink:

Nog even bijkomen
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#162 Bericht door Yleor »

Nou, ik kan je nog welterusten wensen Petra, zit ook nog even rustig na. De vergadering duurde lang, het is de bedoeling tot half elf, maar deze ging tot kwart voor twaalf. Maar nu ga ik slapen. Een boom is al weggehaald trouwens, dat ging in een ommezien eigenlijk, doorgewinterde mensen dus. En stevige machines, met grote schijnwerpers.
Dank je wel voor het linken van het filmpje AnneMarie, het geeft een goed beeld. Ik heb denk ik die jongen van Schlijper hier voor de deur zien filmen, wilde ook nog de zwaaiende boom op heterdaad betrappen op omvallen, maar dat is niet gelukt.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#163 Bericht door roosje »

Roely dat was een lange zit zo te lezen. Gelukkig dat ze vlot zijn met het opruimen van de ravage.

Petra, weer een geslaagd maar drukke werkdag achter de rug. Sterkte voor vandaag.

Voor wie geinteresseerd is vanavond begint Autumnwatch, deze keer van een andere locatie voor de duur van 5 avonden. Veel kijkplezier. Hier de link om je voor te bereiden wat er allemaal in beeld gebracht gaat worden.

http://www.bbc.co.uk/programmes/b0079t1p

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#164 Bericht door Lucje »

Roos, bedankt voor de tip! Wij kijken altijd naar Autumnwatch en ik had nog niet gezien dat het kwam! Roely, goed dat ze de bomen snel op gaan ruimen. Petra, ik las ook in de krant dat het bij het station ronduit gevaarlijk was, geen wonder dat ze het daar afgesloten hebben. De Euromast stond ook aardig te schudden stond las ik :lol: Logisch dat alles bij jullie vertraging had maar het brengt wel veel extra werk met zich mee, gelukkig dat de mensen er begrip voor hadden. Ik wens je vandaag een rustige dienst toe :D
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#165 Bericht door Petra »

Goedemorgen Roely... :lol: Ook een lange zit gehad lees ik. Ik heb dezelfde ervaring als jij, die 'bomenmensen' zijn professionals en hebben in een ommezien bomen tegen de vlakte en in mootjes gezaagd. :lol: Goed dat het gebeurd is, heeft denk ik erger voorkomen.

Er wordt trouwens gewaarschuwd om in bepaalde provincies (sorry :oops: , vergeten welke) het bos te mijden omdat het ronduit gevaarlijk is. Er kunnen nog takken knappen en zo. Kijk dus allemaal uit alsjeblieft?

Roos, dank je voor de tip. Misschien vergeet ik 't niet deze keer? :lol:

Goh Gerda, dat het zó erg was in Rotterdam is helemaal aan me voorbij gegaan. Da's waar ja, die Euromast zal flink hebben staan zwaaien. Moet er niet aan denken!! Even op Internet gesnuffeld. Jeetje, hier was 't ook bar en boos.

Beetje verdrietig, Bonfire, 't prachtige paard van Ankie van Grunsven, is overleden. Lees hier meer.

Zo, nu nog wat rommelen en dan op naar werk (en hoop stiekempjes dat het niet weer zo razend druk zal zijn :wink: ).
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#166 Bericht door Falcon »

Dank je wel Roos voor de link en info. Autumnwatch is altijd mooi om te zien.

Wat een verhalen en veel foto's over de storm. In Amsterdam een dode en veel schade. Maar de fietser kwam er gelukkig wel goed voor weg..
Hoe het met de automobiliste in de zwarte wagen is afgelopen... was zeker niet verstandig om alsnog je auto weg te willen zetten.
Gelukkig viel het hier mee en gisteren een gezellige dag gehad.

Petra, fijn dat ondanks de extra drukte je avonddienst goed was.

Roely, jij had ook een lange dag en dan met alle extra spanning vanwege de storm er ook nog bij .. vandaag tijd om wat rustiger aan te doen?

Vanmorgen blad geruimd, lag een hele berg in de hoek bij de voordeur en dat waait steeds naar binnen. Er waait nog steeds nieuw blad, maar het ziet er toch wat verzorgder uit.
Vanmiddag naar de kapper, ziet mijn haar er straks ook weer beter uit. :D

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#167 Bericht door Dorine »

Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#168 Bericht door Zwiersje »

Ah gos... krijg er kippenvel van.
Schitterend! :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#169 Bericht door Gawo »

Wat lief en mooi om te zien die emotie van dat kindje, zo puur :D

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#170 Bericht door marian53 »

Wat een lieverdje , dat koppie prachtig :)
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#171 Bericht door Yleor »

Die wenkbrauwtjes...

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#172 Bericht door roosje »

Ah goshie dat gezichtje en die ogen. :)

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#173 Bericht door Petra »

Mams kan zingen!! Wat een heerlijk kindje :heart: . :lol:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#174 Bericht door AnneMarie »

Heel aandoenlijk. :)

Lia
Berichten: 3497
Lid geworden op: zaterdag 4 mei 2013, 15:28:21
Contacteer:

#175 Bericht door Lia »

Gossie dat gezicht pfffff :inlove:

Gesloten