Stamtafel November-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#201 Bericht door marian53 »

Geweldig die foto Herma , ben benieuwd naar de rest :)
carpe diem

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#202 Bericht door AnneMarie »

Heel mooi Herma. Laat het beestje maar hier naartoe komen. :D

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#203 Bericht door Dorine »

De link kwam ik tegen op waarneming.nl.

Veilige doorvlucht voor de Amoerroodpootvalken

de wereldwijde aandacht vorig jaar is toch zinvol geweest :D
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#204 Bericht door marian53 »

Gelukkig wel ,

maar ik ben aan het doorlezen geweest en als je ziet wat er verdwijnt , of door honger of voor de zwarte markten,dan ben ik blij dat er een invoer verbod is voor exoten hier in Nederland en ze moesten het overal verbieden.

Ik ben blij dat deze prachtige vogel nu vrije doortocht heeft , ik ben er alleen niet achter, wat voor alternatief de hongerige bevolking is aangeboden , want waar honger is , zal men toch blijven jagen .Of ik heb er overheen gelezen zo goed is mn engels nu ook weer niet :)
carpe diem

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#205 Bericht door Falcon »

Sperweruil zit nog op dezelfde plek las ik net..
Muizen genoeg dus en mensen ook om naar te kijken. :wink:

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#206 Bericht door Lucje »

Mooi Herma! Wat leuk dat je hem gezien hebt :D
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#207 Bericht door Yleor »

Prachtige foto Herma en fijn dat je hem zo uitgebreid hebt kunnen bekijken. Als ik nu niet hier o[p de boot had gezeten was ik hem vast en zeker al geweest. Wij zijn nu in Roermond en hebben vanmiddag weer met een gaste in een rolstoel gelopen. Naar een enorm Outlet centre geweest dat er heel netjes en mooi uitziet. En Roermond zelf ook nog ingeweest, mooie stad. We zijn nu klaar met de afwas en gaan straks van boord om een paar vrienden te bezoeken die vlakbij wonen. Maar niet te lang want om half zeven gaat de wekker weer en dat zijn we helemaal niet gewend. Het is aanpoten, maar wel heel gezellig. Dag allemaal, en een fijne avond!

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#208 Bericht door Falcon »

Ha Roely, dus het is flink aanpoten, maar wel gezellig gelukkig.
Fijn om ook met gasten even van boord te kunnen en zo nog wat extra's voor hen te kunnen doen.
Vanavond even tijd voor vrienden....geniet ervan!

pssst....Wie weet zit uil er komend weekend nog wel... muizen zat daar.

Dorine, goed bericht over de Amoerroodpootvalken. Ook een mooie vogel om te zien.
Wel bijzonder dat ze nu niet meer gevangen worden terwijl het toch voor een belangrijk deel in inkomen voorzag.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#209 Bericht door Gawo »

goed bericht van de Ameroedpootvalken :D

Op de sperweruil van Herma heb ik op ander draadje gereageerd en wie weet als hij/zij muisjes genoeg vangt blijft hij wel een poosje.

Roely , heel leuk dat verslag vanaf de boot, waar blijven de afwasfoto's :lol:
Fijn dat het gezellig is en dat jullie dit willen en kunnen doen voor die mensen, lijkt mij voor hun ook echt een feestje, dus jullie zullen vrolijke gezichten zien :)

Hier druk met de Sinterklaas voorbereidingen.
De Goed Heiligman komt ons zaterdag met een bezoek vereren :wink:

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#210 Bericht door roosje »

Dat is goed nieuws vwb de amoervalken. Dank voor het interessante bericht Dorine.

Roely, inderdaad leuk je dagelijkse berichten vanaf de Henri Dunant. Waar gaat de reis vandaag heen?

Petra, hoe is het met DD?

Herma, prachtig dat de uil er nog zit. Ga je vandaag nog een keer kijken?

Afgelopen weekend een reünie gehad met meiden van de Porceleyne fles we hebben in tijden niet zo gelachen. Ook nog naar Den Bosch geweest voor een tentoonstelling over tromp lui. Maar hier had ik geloof ik al melding gemaakt.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#211 Bericht door Petra »

Ha Allemaal,

Wat een avonturen allemaal Roely. Klinkt - ondanks het ongetwijfeld harde werken - alsof je een fantastische tijd hebt. Ben ook wel benieuwd naar de foto's hoor! :lol: :lol:

Goed nieuws ja over de amoerroodpootvalken, zekers te weten! Maar ook ik vraag me af wat de bewoners nu als inkomstenbron hebben, apen? Zal er maar niet meer over denken.

Herma, ik zou zeker nog even gaan kijken als ik jou was! Zo'n kans zal zich niet snel meer voordoen. Gelukkig, muisjes zat ja. :lol:

Dank voor je belangstelling voor DD Roos. Er valt weinig te melden. Gisterenavond naar het avondspreekuur in mijn oude buurt geweest. Had vroege dienst dus kon niet overdag. Volgens doc lijkt de ontsteking tot rust gekomen, maar het ziet er nog steeds heftig uit. Flinke plekken.
Tot mijn verbazing is DD niet gestrest, behalve als ze weer haar mandje in moet. Nee, ze is er niet blij mee natuurlijk! De irritatie (jeuk, pijn?) lijkt getemperd.
Vanmiddag weer naar eigen doc voor wassen, zalven en pilletje. We houden vol.

In de korte tijd dat ik hier woon heb ik al 2 woninguitzettingen meegemaakt, zojuist de 2e. Wat een triest gezicht, alle spulletjes worden zonder pardon op straat gekieperd. Ligt je matras daar, je dekentjes, plantjes, potjes en pannetjes. Deprimerend, zeker met dit grauwe weer. Rare wereld.

Ik wens Roely nog een fijn verblijf.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#212 Bericht door Yleor »

Dank je Peet. Wij zijn aangekomen in Nijmegen. Het was een lange tocht, we voeren om zeven uur al en kwamen ongeveer om half vier aan. Foto's kan ik hier niet uploaden, er is een computer maar geen wifi, alles gaat per telefoonverbinding dus heel langzaam. Het Rode Kruis is nog wel op zoek naar sponsoren voor een snelle wifi-verbinding, dus als jullie wat weten... Ik hoef niet meer zo veel af te wassen, want ik beheer het buffet. Dat betekent: niet eten als alle vrijwilligers eten, maar het hele buffet bijhouden, en dat is dus goed opletten en alles aanvullen. Het brood droogt uit als een gek, dus je kunt niet te veel neerleggen. Vochtige theedoek erover mag niet. Alleen in de middag een paar uurtjes vrij, daarna weer de vrijwilligers bedienen, en tussendoor de afwas doen. En dan met de gasten aan tafel en uitpuffen. Daarna weer afwassen en om ongeveer kwart voor negen klaar. Eerder dan normaal begrijp ik, omdat de boot niet vol zit. Honderd man. Zo meteen weer werkpolo aan en sloof voor, en aan de arbeid. Ja, nu dus, want het is bijna half vijf :lol:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#213 Bericht door Petra »

Weet ongeveer wat je bedoelt Roely. :lol: Wij wisten overigens altijd 'stiekempjes' restjes eten in de holle kies te proppen, denk dat je dat ook al ontdekt zult hebben. Zonder dollen: het klinkt super! Misschien volg ik jullie voorbeeld wel eens, lijkt me gaaf om mee te maken! Veel plezier nog enne, na gedane arbeid is het goed rusten. :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#214 Bericht door Lucje »

Petra, dat lijkt me zo verschrikkelijk. Je zal je huis maar uitgezet worden en dan? Ik zou zulk werk ook nooit kunnen doen :? Nu maar hopen dat het met Doosje eindelijk de goede kant op gaat, de pilletjes zullen hun werk ook wel doen denk ik. Gaat het met jou weer goed? Roely, als ik dat zo lees hebben jullie genoeg te doen op de boot. Nou ja maar lekker uitrusten als jullie weer thuis zijn. Het geeft wel voldoening zulk werk. Genieten de mensen op de boot een beetje? Wel jammer dat het van dat sombere weer is. Herma, ik hoop dat je de uil nog een keer kan zien! Roosje, leuk dat je je collega's van vroeger weer hebt gezien! José, we krijgen toch wel foto's te zien van Sinterklaas en de kleinkinderen? Veel plezier!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#215 Bericht door Petra »

Stilletjes hier... :roll: Ik wapper even langs na m'n late dienst met een korte update over DD.
Een spannend moment, vandaag zelf de intensieve zorg moeten doen: docs werken niet in 't weekend :wink: . Ook vond ik dat ik het zelf moest proberen. Dus: de verwondingen van DD zelf gewassen met gekookt water en gezalfd met medicinale (pure) honing. Ook: pilletje gegeven. Gelukt!
Was wel super nerveus en heb van ellende een heet pannetje melk door de keuken geslagen. Oei; dweilen! Maar ook weer 2 vingers flink verbrand. Wat 'n kluns. :lol:
De verwondingen van DD zien er alleszins rustig uit, nog wel wat open plekken, maar deze ogen 'fris' en smetten niet meer.

Zal hier de komende dagen niet zijn: late diensten en met het zorgen is het rennen geblazen. Als zich iets bijzonders met DD voordoet, zal ik 't melden.

Ben wel benieuwd hoe Roely - letterlijk en figuurlijk - vaart. :wink:

Tot gauw allemaal! :bighug:

Edit: van Facebook. Jan van Dijk vangt ook steenmarters :lol: :lol:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#216 Bericht door Falcon »

Fijn dat je de zorg voor DD goed zelf hebt kunnen doen en ze weer een beetje opknapt.
Dat van die melk is weer minder, nou ja je vingers dan...
Werk ze de komende dagen... late diensten dus, beter dan vroege toch :wink:

Gesloten