Stamtafel November-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#1 Bericht door Yleor »

Als jij voorbij de zestig kilo komt, kom ik je persoonlijk een dieet overhandigen Petra ;-)

Vandaag heb ik de grijze middag gebruikt om een blog op te zetten, ik zag die mooie van Roos en omdat ik toch niets te doen had heb ik er zelf eentje gemaakt. Een stuk eenvoudiger dan mijn eigen site, dat wordt nooit wat.
Over de kleuren ben ik nog niet tevreden, maar Rome en Napels zijn ook niet op één dag gebouwd. Willen jullie eens laten weten wat je ervan vindt?

http://voorwiewilkijken.blogspot.nl/

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#2 Bericht door Dorine »

Best wel mooi Roely en de kleur vind ik niet echt verkeerd.
Verder houd ik wel van eenvoudig en mooi.


Met een blog ben ik ook al een tijdje bezig.
Niet van Blogger maar zelf maken met Wordpress op de eigen webruimte.
Het was en is een heel gepuzzel maar wel leuk om te doen.
Het begint op te schieten ......
http://blog.peregrines.nl
en voordat ik met het blog begon heb ik www.peregrines.nl wat opgeknapt.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#3 Bericht door Yleor »

Ja, een stuk moderner geworden. Wordpress gebruik ik voor de website van onze vogelwerkgroep, handig in het gebruik en zelfs voor een nitwit als ik nog redelijk te doorgronden.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#4 Bericht door marian53 »

Heerlijk dames , ik zou niet weten hoe dat moet n eigen blog, dus hoop van die van jullie te genieten .

Bij Roely dacht ik , lekker fris , open , mooie foto's , een sprankelend glas witte wijn .met een lekker kaasje

Bij Dorine dacht ik aan noten , zoet, warm ,n Portje en n warme Browny,ik verheug me al op de mooie foto's daar ,

Twee verschillenden Blogs , maar allebei geweldig . Hier hoor je toekomstmuziek .
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#5 Bericht door Zwiersje »

Dat gaat helemaal foppie worden jouw blog dorine :D

Toevallig heb ik voor een week of twee terug jouw albums op de site weer eens doorgekeken
Echt schitterend!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#6 Bericht door Dorine »

Zwiersje schreef:Dat gaat helemaal foppie worden jouw blog dorine :D
foppie ...... :shock:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#7 Bericht door Yleor »

Nou ja, jouw blog ZIET ze tenminste nog Dorine..... :cyclopsani:

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#8 Bericht door Zwiersje »

Op een ipad zijn mijn vingertjes niet zo soepel :oops:
Maar ik bedoel natuurlijk toppie :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#9 Bericht door roosje »

Dat is leuk nieuws Roely en Dorine. ik heb jullie blog bekeken en vind het er veelbelovend en mooi uit zien. :thumleft: Inmiddels de felicitaties in een bericht op jullie blog geplaatst.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#10 Bericht door Gawo »

En Petra hoe was het etentje gisteravond?
Hopenlijk heb je genoten, dit zijn altijd leuke verjaardagskadootjes :D

Nu Dorine en Roely dat ziet er zeer belovend uit :D
Dat beloofd genieten voor ons.

Ik vind het prachtig dat iemand zijn blog bij houd met wat korte verhaaltjes bij de geplaatste foto's, zoals Jan van Dijk, Roos, Gerrit en Liesbeth.
Ik geniet daar van, oké ik kijk niet daaglijks, maar juist als je even tijd hebt of zoals wat Roos vaak doet even een melding met één foto van wat ze weer allemaal gezien heeft, dat werkt voor mij heel goed.

Misschien als ik uit de oppastijd ben dat ik zoiets ook ga doen, nu gun ik mij daar nog geen tijd voor :wink:
De foto's van de kleinkids, en ik maak er héél veel, verwerk ik in een halfjaarlijks digitaal album, met mijn belevenissen met het kind.
Ik denk , want dat merk ik nu bij Kyan dat 2013 wel in één boekje gaat passen en als ze naar school gaan ( met vier jaar)dan stop ik ermee is mijn bedoeling.
Ze maken dan nog wel speciale momenten mee, zoals zwemdiploma, eerste schooldag etc maar dat zijn de momenten voor ouders om vast te leggen.

Wel ben ik steeds, heel langzaam , want het is allemaal duur, mijn foto spullen aan het uitbreiden :wink:
Voor mijn verjaardag van de zomer heb ik een nieuw statief gekregen, was geen overbodige luxe, want de oude dateerde uit de jaren zeventig vorige eeuw, wat klinkt dat hé, en de kop daarvan was aardig versleten.
En ik heb toen ook een draadloos ontspanner gekregen.
Dat laatste werkt wel niet bij vliegende vogels, maar wel bij o.a. juveniele slechtvalken op het rooster.
En gisteren heb ik een externe flits gekocht :D
Want daarmee kan ik toch wel de kwaliteit van de foto's van de kleinkids van de winter mee verbeteren, alhoewel ze helemaal niet slecht waren.
Maar soms had je toch wel te maken met irriterende schaduwen, Kyan deed dan net weer iets nieuws of speciaals zoals eerste keer omrollen en dat wilde je dan wel vast leggen.
Dat wordt dus lekker uit proberen dinsdag :wink:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#11 Bericht door Petra »

O, wat mooi allemaal! Ik vind beide blogs (Roely en Dorine) heerlijk eenvoudig, simpel en overzichtelijk!

De tekst van Roely leest lekker weg. De blog van Dorine is veelbelovend; verheug me er al op.
Snap wel Roely wat je bedoelt met de 'kleuren', ze lijken op de een of andere manier 'doffer' (hoe zeg ik dat?) dan de kleuren hier op het forum. Kan 't moeilijk uitleggen.

Nou José, je bent helemaal klaar voor wonderplaatjes! Aardige uitrusting zo.
Realiseer me dat door alle tumult in mijn leven het fotograferen er een beetje bij inschiet. Jammer. Het weer zit natuurlijk ook niet mee. Van 't voorjaar maar op ontdekkingstocht gaan. Er zal hier genoeg moois zijn op fietsafstand.

Het eten was heerlijk! Ben écht volgestort (voor- en hoofdgerecht) en ja, gevoelsmatig was ik over de 60kg heen. :lol: Maar ja, door die volle maag en wijntjes kukelde ik om van moeheid en lag al om 22:30 in bedje. Zucht. Ik zal m'n evenwicht wel weer vinden.

Dadelijk werken. Was veel te vroeg met alles vanmorgen. Moet ook nog 'leren' timen. :wink: In ieder geval zit mijn proeftijd er op! Jippie!

Ik wens jullie een fijne dag.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#12 Bericht door roosje »

Petra, heerlijk dat je je buikje rond hebt gegeten. Mooi dat je proeftijd er op zit. Voor vandaag maar weer sterkte.

Jose, mooi een nieuw statief, externe flitser. Dat is zeker handig om in de donkere periode foto's van de kleinkinderen kan maken. Leuk dat je daar die fotoboeken van maakt. Een mooie herinnering voor ouders en kids voor later.

Gisteravond was alweer de laatste aflevering van Autumnwatch. Het was weer erg leuk. Wat ook leuk is is dat er ook nog een Winterwatch zit aan te komen. Zo hebben we nog wat leuks in het vooruitzicht. Ik leer er elke keer weer interessante dingen van.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#13 Bericht door Yleor »

Ja, jammer dat we in Bloem geen teevee hebben, Autumnwatch heb ik dus gemist. En ik kan geloof ik wel een ander IP-adres verkrijgen op mijn pc zodat ik de uitzending gemist kan zien, maar ik durf dat niet zo goed aan.

Lekker volgestort, en dan wel blijven eten hè Petra! Maar voor- én hoofdgerecht is knap als je dat op krijgt.

Het is maar goed dat we niet alles in een keer aanschaffen José, je zou niet weten waar je moest beginnen met uitvinden en proberen. Nu gaan sommige dingen al op de automaat. Knap dat je boekjes maakt, ik vind het een enorm karwei.

Van het Rode Kruis is net de info binnen voor onze vrijwilligersweek op de Henry Dunant. Ik ben afwashulp, dat zal wel lukken :lol: .Erik is ook afwashulp. Hopelijk is het een beetje lekker weer eind november, zodat we nog wat kunnen gaan wandelen met de gasten.

De bomen die omgestort waren zijn afgezaagd, en die niet alleen, maar ook nog een paar andere, zodat er op ons stukje gracht zeven bomen weg zijn. Dat is precies een derde van het aantal, er staan er nog veertien. Bij sommige omzaagacties vraag ik me wel af waarom... Ik wilde eigenlijk nog wel wat foto's maken voor mijn blog, maar het is hier zo grijs. Waar is die beloofde zon???

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#14 Bericht door roosje »

Wat moet dat een triest gezicht zijn ineens 7 bomen minder. :?

Wat goed van jullie Roely, vrijwilligersweek op de Henry Dunant. Neem je rubberhandschoenen mee tegen de rimpelvingers. Of hebben ze een vaatwasser aan boord?

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#15 Bericht door Yleor »

Ik hoop dat ze een vaatwasser hebben :lol: . Weet je hoe groot zo'n schip is :roll: Maar het is een goede tip! Ik koop een stuk of wat nieuwe.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#16 Bericht door Falcon »

Roely en Dorine, leuk dat jullie ook een eigen blog gestart hebben.
Staan al in mijn favorieten..
Net zoals Marian zal ik vast van jullie blogs genieten.

José jij bent op een andere manier in de weer met de foto's. Albums maken is ook een vak apart. Zullen je kleinkinderen later vast ook erg waarderen.

Petra, goed door de proefperiode heen gekomen. :D
Lekker etentje ook niet verkeerd.
Hoop dat DD vet aan het kweken is zoals Roely oppert.

Anita je foppie was :lol:
Hoe gaat het met je?

Gisteren en eergisteren bij mijn moeder geweest, die boven nieuwe kozijnen en ramen kreeg. Nu van kunststof en zo geen schilder meer nodig voor boven. Bovendien gaat ramen lappen straks ook een stuk handiger.. :wink:
Maandag nog een dagje daar, want dan wordt er verder nog een en ander afgewerkt en "mag" ik daarna weer schoonmaken.
Haar slaapkamer was gisteren al helemaal klaar en dus eind van de middag daar gelijk alles weer gepoetst.
Maandag dan de twee andere kamertjes en de douchecel.
Vandaag lekker een dag rust genomen, was wel nodig ook..

oa daardoor Autumnwatch maar 1 keer gezien, ben het daarna weer vergeten... :oops:
Nou ja winterwatch straks dan maar.

Roely, fijn dat jullie je inzetten op de Henry Dunant.
Hoop ook voor de mensen die meegaan dat het dan wat lekker weer is.
Waar vaart de boot dan en hoelang blijven de mensen aan boord? Een week of een midweek?

Wens jullie verder een fijn weekend.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#17 Bericht door roosje »

Roely, Heeeeeeel groooooot, dus veel borden, kopjes schoteltjes en bestek. 8) :lol:

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#18 Bericht door Dorine »

T.z.t. wel even een fotootje van jullie tweetjes aan de afwas hier posten hè :lol:

José, leuk die fotoboeken van je kleinkinderen.
Ja, het is een heel karwei maar wel leuk om te doen en van het resultaat blijf je genieten.

Herma, succes met de verbouwingen bij je moeder.
Nieuwe kozijnen kan best veel troep en stof geven.

Verder ben ik even laptoploos. Groot onderhoud ofwel vanaf fabriekinstellingen weer opbouwen.
Hopelijk werkt straks weer alles lekker soepel en vlot.
Maar als Piet met mijn lappie bezig is, is zijn lappie vrij :D
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#19 Bericht door Lucje »

Ik heb een paar dagen hier niet gelezen en loop alweer heel erg achter zie ik! Petra, gefeliciteerd met je vaste aanstelling, ik had niet anders verwacht :lol: Wat Doosje betreft, best mogelijk dat ze meer slaapt doordat de winter er aan zit te komen. Luc ligt ook veel meer te slapen dan anders en wil ook steeds maar eten als ze wakker is. Er komt ook nog bij dat Doosje een drukke tijd achter de rug heeft met veel veranderingen, misschien is ze daardoor extra moe! Ja Roos, autumnwatch was mooi, jammer dat het alweer afgelopen is. Roely en Dorine, jullie blogs moet ik nog gaan bekijken, ben benieuwd :) José, leuk dat je alle mooie momenten van je kleinkinderen vast legt, zo leuk voor later :D Herma, je hebt het weer behoorlijk druk. Gaat het goed met je enkel? Marian, leuk omschreven die blogs :lol: Ach, dat kindje, lief hè! Anita, ik vond het wel een grappig foutje :)
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#20 Bericht door Yleor »

@Herma. De Henry Dunant vaart in die week van Utrecht via Tiel-Cuijk-Roermond-Nijmegen naar Sliedrecht, maandag stappen we op en zaterdag weer af. In Cuijk en Roermond kunnen we met de gasten gaan passagieren, dan komt het schip om 14 uur aan.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#21 Bericht door roosje »

Herma, fijn voor je moeder dat je haar zo helpt. En fijn ook dat ze nieuwe ramen heeft. Minder warmteverlies en tocht.

Jammer dat je daar door autumnwatch hebt gemist maar voor degenen die e.e.a. gemist hebben denk ik dat je op de site van de BBC sowieso de filmpjes kunt bekijken.

http://www.bbc.co.uk/programmes/p01k6y70/live

Dorine, mooi dat Piet het groot onderhoud voor je lappie kan verzorgen, zonder hoef je dus niet te zitten blijkt wel uit je bericht.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#22 Bericht door Gawo »

Petra , fijn proeftijd zit erop.
En herinnering etentje gaat in de rugzak met fijne momenten :wink:

Herma , fijn dat jij je moeder kan en wil helpen.
Nieuwe kozijnen, fijn als het éénmaal erin zit, maar geeft vooraf , tijdens en na genoeg gedoe en troep.

Goed van jou en Erik Roely, vrijwilligershulp.
Ik kijk net als Dorine uit naar een fotootje van jullie twee terwijl jullie aan het werk zijn :D

Het was gisteren slecht weer net na middag uur hier, een paar maal een witte wereld door de hagel, verdween wel snel hoor.
En veel onweer en windstoten.
Maar ik kijk nu even de cams af en denk: Hé leef ik in andere wereld?
Daar overal droog en sommige plaatsen zelf klein zonnetje, hier donker en het komt met bakken de hemel uit, af en toe donker in huis, zodat de lamp aan moet :?

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#23 Bericht door Dorine »

Voor de liefhebbers,
deze week op radio 5 de Evergreen top 1000.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#24 Bericht door Yleor »


Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#25 Bericht door roosje »

Roely ik kon het filmpje hier niet openen maar heb het via de internet krant wel kunnen zien. Wat een waaghals.

Deze is ook wel leuk

http://youtu.be/WTLsAnxUwzQ

Gesloten