Stamtafel November-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#101 Bericht door Gawo »

Dorine, mooi of niet hier leverde het een levendige discussie op tussen Jan en mij :lol:
Ik vond het niet mooi, deed mij denken aan plaatjes uit een vogelboek, zo die witte achtergrond, oké scherpe foto's en film, maar het gevoel was eruit vond ik.
Jan daar en tegen zegt, zo moet je het niet zien, want in het filmpje zie je juist enorm veel details daar zit het gevoel van de maker.
Ook ik had een paar momenten in de film dat ik dacht, zoals bij die poten en die ara, "Tjonge je ziet nu wel veel zonder afleiding", maar ik had het nog niet gedacht of het beeld gaat naar een volgend, dus als dat de bedoeling was, heeft de maker voor mij persoonlijk zijn doel niet gehaald.
Kortom het was een heel gesprek hier thuis over die foto's en dat filmpje en toch grappig hoe mensen er verschillend naar kijken en het beleven:wink:

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#102 Bericht door Dorine »

Nou José,
ik denk dat jij en Jan hier wel eensgezind over zijn.

Pasgeboren tweeling wil elkaar maar niet loslaten

en over deze video denk ik ook wel
Engste bergweg ter wereld
hopelijk wel éénrichtingsverkeer
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#103 Bericht door Petra »

Kan me levendig voorstellen Roos dat je verdrietige ervaring met je poezenkind in je herinnering gebrand zit.
Hoop dat het Gerda nu ietsjes beter gaat.

José zullen we dus even een dagje gaan missen: lekker oma (en opa) zijn. Ook nog cadeautjes gaan kopen. Nu, jullie dag kan niet meer stuk denk ik, die van Devin ook niet. :lol: Veel plezier.

Vreemd Dorine, toen ik jouw link met de vogels oppikte kreeg ik maar 1 vogel te zien. Meer niet. Deed wel 'zeer aan de ogen'. :roll:
Chrome heb ik ook niet, ben best wel tevreden met de 'gewone'.

Het filmpje van die tweeling. Mijn hemel, ik smolt! Ontroerend mooi. Misschien waanden ze zich nog in Mam's buik zo in dat warme badje. :lol:
Dat filmpje van dat bergweggetje heb ik niet uitgekeken; werd er - letterlijk! - misselijk van (hoogtevrees?). Vreselijk!

De opleiding was om te leren hoe taxi ritten goed te boeken. Jeetje zeg, er komt veel bij kijken hoor. Zo veel soorten ritten.
Wat ik erg geinig vond is dat we een pagina kunnen oproepen waar taxi's te volgens zijn via GPS. Je ziet ze dan gewoon rijden zodat je de klant bijv. kunt vertellen wanneer hij opgehaald wordt. Wat een techniek allemaal. Indrukwekkend. Volgende week gaat de opleiding 4 dagen verder. Mogelijk donderdag worden we 'life' losgelaten onder begeleiding.
Nee, dan ben ik nog niet all round; er zijn 9 producten en ik ken er dan nog maar 2. :lol: Het zijn wel de 2 zwaarste, dat wel. :wink:

Vandaag lekker vrij. Vanmorgen m'n huishouden gedaan, vanavond vriendinnetje te eten. Maak een lekker courgette ovenschoteltje.
Ik wens jullie nog een fijne dag!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#104 Bericht door Lucje »

Ja hoor Petra, het gaat al wat beter. Ik heb vanochtend in de tuin gewerkt en dat is ook goed als afleiding. Leuk hè dat GPS, wij hebben dat voor de vrachtwagens, we kunnen precies zien waar ze rijden. Het is best een zware opleiding die je moet doen, succes er mee! Dorine, ik ben ook niet zo weg van die witte achtergronden, mis de 'natuur'. Dat filmpje van de tweeling is prachtig, zo hebben ze waarschijnlijk ook bij hun mama gelegen :) En die engste weg, nou ik zou niet meegaan! José, succes met de logeerpartij, geniet er maar van. Roos, ik kan me zo goed voorstellen hoe je je toen voelde, heb het zelf ook al een paar keer met eigen dieren meegemaakt. Het broertje van Sproggel, Nozem, mist haar wel zei Laura. Ze was gisteren gaan stofzuigen en Sproggel was altijd bang voor de stofzuiger en rende dan gauw naar boven. Nozem ging boven aan de trap zitten om te kijken of ze er al aan kwam. Hij gaat ook steeds in het huisje van de krabpaal kijken, daar lag ze de laatste dagen steeds in :cry: Nog bedankt voor jullie reacties, echt lief!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#105 Bericht door marian53 »

Nogmaals heel veel sterkte Gerda , ja een dier verliezen , ook al is dat het beste doet heel veel pijn , dat kan nog wel een poos duren , dus probeer het positiefe terug te halen in je leven. als ik dan dat filmje zie van die tweeling dan smelt ik helemaal , wat lief , en die gevaarlijke weg , daar stap ik echt niet in die auto , dan loop ik wel , je krijgt er de rillingen van als je het ziet . :)

En chrome zal ik toch eens installeren (wacht wel op mn zoon ) voor ik weer wat verkeerds doe :)
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#106 Bericht door Zwiersje »

Peet wat is het toch heerlijk om te lezen dat je het zo naar de zin hebt ( ook al is het nog best wel vermoeiend).
Het is en blijft een leuk beroep!

Ach wat is dat toch ontzettend triest gerda.
Nozem zal zijn broertje voorlopig nog wel blijven missen :cry:
Beestjes hangen ook altijd zo aan elkaar, ook al kunnen ze ook wel eens flink knauwen naar elkaar :wink:

Tja... Dat filmpje met die tweeling :D
Wat is dat bijzonder om te zien
Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#107 Bericht door roosje »

Wat een bijzonder gezicht die tweeling nog helemaal in de veronderstelling dat ze nog in de baarmoeder zitten. Prachtig.

Die vogelfoto's, tja doet me aan zo'n boek denken met geïllustreerde vogels. :)

Jose, heerlijk een dagje lekker oppassen op de kleine geniet er maar van.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#108 Bericht door roosje »

Ik beloof dat ik dit nooit zal doen 8) :lol:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/v ... delhertBos

En om het bij herten te houden, dit dier is verlost van ...

http://www.ad.nl/ad/nl/1014/Bizar/artic ... -kop.dhtml

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#109 Bericht door Gawo »

Dorine die engste weg zou ook niets voor mij zijn, ik ging met de benenwagen :lol:
Maar wat een prachtig filmpje van die tweeling :heart:

Roos hoe bijzonder die fotograaf met het edelhert, beestje komt zo close dat hij zelf eigenlijk niet kan fotograferen en het aan collega over moet laten.
En ik lag in een deuk toen hij er met de fotospullen van door wilde gaan :lol:
Die mensen hebben een mooi verhaal op een feestje te vertellen en niemand zou het geloven als het niet vast gelegd zou zijn :wink:

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#110 Bericht door Zwiersje »

Wat een schitterend filmpje Roos van het edelhert dat aan het sjanzen is :lol:

Ach als je dan weer ziet wat ze zo,n beestje weer aandoen :cry:
Je leest het tegenwoordig best wel vaak dat ze een dier met een pijl doorboren....... Wat een wereld is het af en toe toch :cry:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#111 Bericht door Petra »

Je 1e filmpje Roos: meesterlijk! :LachMeDood: Nee, begin er maar niet aan, je haar zou er van door de war raken. :lol: Jeetje, hij (?) wist van geen ophouden.

En diegene die het hert verwond heeft zouden ze een pijl in de billen moeten schieten! Bah. Gelukkig goed afgelopen, maar toch.
Is 't bij jullie ook zo'n grauwe boel? Echt herfstweer hier. Bah.

Fijn weekend!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#112 Bericht door marian53 »

ja helaas . een niet echt aangename dag die al begon met de ketting van mn fiets , hoe kom ik daar nu weer bij , buurman te hulp gevraagd die kijkt er straks na , die was op het moment niet thuis , ik hoop dat ze bij Piet de zon wel in huis hebben , lekker feestje , want dat verzacht het slechte weer :lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#113 Bericht door Yleor »

Mijn iPhone was gecrasht, dus daar was ik weer tijden zoet mee...één kind zat in Rotterdam, ander kind is helemaal niet technisch, derde kind kon gelukkig komen en heeft geholpen de boel weer op de rit te zetten. Van het weer heb ik niks gemerkt ;-)

Tjonge, ik was hem allang gepeerd.... die fotograaf durfde wel zeg.

Zag net op de nieuwsgroep de volgende link:
luxe vogelhuis :-D

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#114 Bericht door roosje »

Die is leuk Roely :D

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#115 Bericht door marian53 »

:D :D :D hoe komen ze erop geweldig .
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#116 Bericht door Petra »

Haha! Enig Roely. :lol:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#117 Bericht door Gawo »

:lol: :lol: Geweldig :lol:

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#118 Bericht door Yleor »

Ja, er komen leuke dingen voorbij. Hier van dezelfde nieuwsgroep, ga er maar even voor zitten en houd je adem in...
concentratie alstublieft!

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#119 Bericht door Petra »

Ik kende deze al. Wat een beheersing! Maar goed dat er niemand moest niezen. :lol:

Een nieuwe Simon's Cat gevonden; deze is van oktober. Vind deze niet zó grappig, jullie?
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#120 Bericht door marian53 »

Zo Roely ik heb ademloos zitten kijken , wat een beheersing , prachtig . :)
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#121 Bericht door Yleor »

Petra schreef:Ik kende deze al. Wat een beheersing! Maar goed dat er niemand moest niezen. :lol:

Een nieuwe Simon's Cat gevonden; deze is van oktober. Vind deze niet zó grappig, jullie?
Ikke wel :lol:
Simon doet nu wat zijn kat altijd doet, namelijk de boel verbouwen :lol:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#122 Bericht door marian53 »

:D :D :D nou Petra ik vind hem prachtig .
carpe diem

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#123 Bericht door Falcon »

Ook ik kende de filmpjes allemaal al, maar dat geeft niet.
Ze zijn alle drie leuk.

Hoe gaat het Roely? Knap je alweer wat op?

Hier al de hele dag grijs... gebruik de lichtlamp meestal elke dag wel, maar vandaag maar eens extra lang gebruikt.
Gelijk tijd voor de koffie en forum lezen en de wasmachine draait ondertussen ook rustig door. :wink:
Gisteren bij een nicht op bezoek geweest die jarig geweest was en daardoor ook weer andere familieleden gezien/gesproken, het was erg gezellig.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#124 Bericht door Yleor »

Zo moet je dat dus doen, kijk naar Herma! Op visite, onder de lichtlamp en lekker aan de koffie, zo kom je de grijze dagen opgewekt door :wink: :D Ik ben weer wat opgeknapt, kreeg afgelopen zaterdag weer wat energie. Je kunt nog steeds horen dat ik verkouden ben geweest, maar ik heb weer zin om van alles te doen. Dat is het ergste van ziekzijn, het algehele ontbreken van enige lust om ook maar iets te doen. Morgen naar de tandarts voor de voorbereidingen voor een kroon, maar zelfs dat krijgt mijn hartslag en weerzin niet omhoog.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#125 Bericht door Petra »

Lichtlamp, misschien nog niet zo'n gek idee Herma... 8) Zal er eens naar kijken. Wat voor 'n lamp is het, betaalbaar?

Roely, je zit nu als 't goed is met een noodkroon? Raar gevoel he? Bij mij kukelde deze er altijd de volgende zo niet dezelfde dag uit of ik 'vrat' 'm op; blijk nogal hard te kauwen.

Stilletjes hier trouwens. De cams liggen bijna alle op de gat, weinig pics dus.

Goed, dan maar weer een smeuïg verhaal. Het lukt me niet rust in het leven te krijgen.
Allereerst DD. Het gaat niet goed. Ze begon eergisteren enorm te 'stinken' rond haar nekje. Weer naar de doc geweest: bacteriën die vrij spel hebben. Doc raadde me aan even te stoppen met zelf dokteren, DD 'haar ding' te laten doen. Mogelijk dat mijn gedokter de aandoening verergerde. Oké, ik doe dus nix.
Had geloof ik eerder geschreven dat haar gedrag zo veranderd is, het is 'mijn DD' niet meer. Zo heeft ze vannacht in de wasbak in de keuken geslapen en vertikte het er uit te komen. Natuurlijk heb ik er een dekentje in gelegd. Ook heeft ze nachten vreselijk hard tegen iets onzichtbaars in de hal zitten mauwen.
Volgens doc zou dit allemaal kunnen duiden op beginnende dementie. Het zij zo. Het spijt me te moeten schrijven, weet dat jullie ook om DD geven.

Op werk ook niet tof. Ben gisteren van de opleiding (taxi ritten boeken) gehaald. Het zou allemaal te snel gaan voor me volgens de cursusleidster. De consequenties kan ik (nog) niet overzien.
Kortom: ben niet zo vrolijk (en vandaag gelukkig vrij).

Een leuk filmpje gevonden met een toekomstvisie op de gezondheidszorg.. Wrang hoor, ook wel :wink: .

Fijne dag allemaal.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gesloten