Stamtafel December-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#101 Bericht door Petra »

Nog even 'n nabrandertje. Nee, werken met kerst kan me niet boeien. Het wordt wel bijzonder heb ik begrepen. Werkgever zorgt voor 'eten in overvloed', ook vegetarisch. Met de pauzes wordt het niet zo nauw genomen en... een zware bezetting. Vele lotgenoten. Ook mogen we 'grazen' op de werkplek: iets wat altijd ten strengste verboden is. Bijzonder ja! Dat wordt zeker 'een goede wacht' AnneMarie.

Ook leuk om te vertellen is dat RMC veel relatiegeschenken ontvangt die onder de werknemers verloot worden. Tot mijn grote verbazing was ik een van de gelukkigen: een mooie fles wijn in een houten kistje (was blijer met het kistje dan de fles, dat terzijde).

Roely, had je een jurk aan? Joepie de poepie, super sjiek. Hoe waren de 5 gangen? Hoop ooit de notentaart van je te mogen proeven.

José, klinkt heerlijk warm en gezellig. Stiekempjes hoop ik dat Kyan zich als kindje heerlijk zal misdragen. Geinig!

Tot slot: heb voor het eerst op werk de oneindige slappe lach gehad. Wil het jullie niet onthouden. Hoop ook op de slappe lach bij jullie.
Mevrouw belde en vroeg: 'Kunt u harder praten? Ik versta u bijna niet. ' Ik meende gehoord te hebben op een luidspreker te staan en antwoordde: 'Mevrouw, als u me van de luidspreker haalt en de telefoon aan uw oor houdt hoort u misschien beter'.
Mevrouw roept rond: 'Luidspreker? Luidspreker? Hoe haal ik 'm er af? Hoe gaat dat?' Vervolgens een laconieke mannenstem die zegt: 'Mevrouw, het komt allemaal goed. Mijn moeder had de telefoon achterstevoren."
De rit is goed gekomen, maar bij mij rolden de tranen van de lach over de wangen.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#102 Bericht door Gawo »

:LachMeDood:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#103 Bericht door Falcon »

:lol: Petra :lol:

Lia
Berichten: 3497
Lid geworden op: zaterdag 4 mei 2013, 15:28:21
Contacteer:

#104 Bericht door Lia »

Hahahaha ja ik lig in een deuk.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#105 Bericht door marian53 »

Ha ha Petra kijk dit zijn nu de leuke dingen van werken , de humor , dat mis ik toch wel n beetje , nu ik niet meer werk .
Maar oke daar heb ik weer andere dingen voor gekregen dus niet zeuren .Wel fijn dat flesje wijn , het is toch aardig dat ze het verloten zoiets .

Tja een notentaart ik zou niet weten hoe ik hem moet maken, die gaan we nog ooit wel eens proeven met zn alle bij Roely .Ondertussen Roely veel plezier bij je zoon .

Wat een prachtige foto toch die pestvogel hierboven aan , een schoonheid .Dank je wel en ook voor jullie het allerbeste voor 2014

Leuk Jose , het word weer een gezellige boel bij je , ik zie je al aan de tafel zitten met je kleinkids , prachtig geniet er maar lekker van ze zijn zo snel groot .En Kyan met zn grote glas , dat kleine manneke geweldig .

Iedereen nog fijne dagen gewenst
:D
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#106 Bericht door Petra »

Op Facebook gevonden: Onmogelijke dierenvriendschappen.

Ontroerend mooi, speciaal in deze dagen.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#107 Bericht door Falcon »

Prachtig Petra!!!
Wonderlijke vriendschappen, dank je wel voor het plaatsen van de link.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#108 Bericht door Dorine »

Geweldig!

Helemaal de 4e foto van de chimp en het witte tijgertje.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#109 Bericht door Falcon »

De serie van de chimp sprak mij ook heel erg aan. Ik vind de tweede foto ook heel vertederend..

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#110 Bericht door Petra »

Mee eens, maar van de foto's van het hondje spelend met het varkentje moest ik weer erg lachen.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#111 Bericht door marian53 »

eigenlijk vind ik ze allemaal wel mooi .alleen die chimp met dat katje kan ik me nog herinneren, dat die kleine kat te dicht bij die kooi was gekomen en dat ze dat jonkie in dr armen trok , hoe dat is afgelopen met dat katje heb ik nooit vernomen .
carpe diem

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#112 Bericht door Falcon »

Nog wat liefs... http://mike.brailer.info/pampered-kitty.gif

Verder net Roely en Erik op bezoek gehad, was weer heel gezellig en de tijd te kort, wat een goed teken is, toch!
Maar te laat terug zijn voor het kerstdiner en daardoor mogelijk een mopperende familie was geen optie. :wink:

Wij hebben zelf geen uitgebreid kerstdiner (hoeft niet echt voor ons), maar ik maak wel wat lekkers klaar.... :D

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#113 Bericht door marian53 »

Fijn dat het gezellig was Herma , daar gaat het ook om toch , en n uitgebreid kerstdiner , nee hoeft van mij ook niet . ook in het klein kan het goed zijn . :)
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#114 Bericht door Petra »

Tja, daar lusten katten wel pap van Herma. Prachtig!

Leuk dat Roely en Erik bij jullie waren. Hadden ze notentaart bij zich? :wink:

Hier ook geen groot kerstdiner hoor, boerenkool stamppot gegeten. Jummie! Gisteren op het werk was eten in overvloed. Gelukkig ook wat voor vegetariërs, stokbroodje kruidenboter. Een los sfeertje. Niet lekker gewerkt, zat gewoon te mutsen. Misschien omdat 't rustig was of gewoon m'n dag niet.

Van 't weekend ook weer aan de bak. Enfin, houdt me van de straat. Fijne dag nog allemaal (hier al bijna donker, bah).
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#115 Bericht door Yleor »

Ik schrijf nu vanuit grijs Bloemendaal, niks-aan-weer. De boodschappen wel zonder regen kunnen doen. De beide kerstdiners waren goed geslaagd, ik heb heerlijk gegeten. Onze oudste heeft hiermee zijn nieuwe servies ingewijd, en had heerlijk gekookt. Het familiekerstdiner was ook heerlijk, we waren precies op tijd om meteen aan tafel te gaan Herma, ik heb geen jurk meer aangetrokken. Onze zwager had weer een heerlijk diner in elkaar gezet, maarja, het is zijn grote hobby. We waren met 22 man dit keer, ik ben benieuwd of we nog eens met alle familieleden bijeen zullen zijn. Mijn zieke schoonzus voelt zich zó goed! Het is een wonder dat ze er op deze manier bij was, we hadden dat niet eens durven dromen. Er zijn ook zoveel ontwikkelingen gaande op kankerbestrijdingsgebied dat ik heel stille hoop heb dat ze het zolang weet te rekken dat ze een nieuwe therapie kan beginnen.
En nee Peet, we hebben de notentaart helemaal zelf opgegeten. ;-) Maar we kregen bij Herma wel heel lekkere knapperige banketstaaf!

Wat een mop Petra :lol: Heerlijk is het om te kunnen lachen! Gisteravond was ik zo moe dat ik tv heb gekeken, eerst The familyman, leuke film die ik voor het eerst zag, en daarna voor de zoveelste keer Planes, trains and automobiles. Kan ik ook zó om lachen :lol:

José, kun je al leuke foto's plaatsen van je kleinkinderen aan de feestdis? Is het allemaal goed verlopen?

Heel leuke en soms aandoenlijke foto's in de serie dierenvriendschappen! Lieve link Petra.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#116 Bericht door Falcon »

Fijn dat het kerstdiner geslaagd was Roely en dat met 22 man.
En erg fijn dat je schoonzusje zich zo goed voelt en dus er gewoon bij kon zijn.
Hoop ook dat haar nog veel extra tijd gegeven wordt.
Vandaag hier goed weer, hoop voor je in Bloemendaal ook.

Straks gaan we naar mijn zus, want mijn nichtje wordt morgen 18, dus dat moet wel gevierd worden.
Anneloek is nu hier en gaat dus gezellig mee.
Gisteren nog een appeltaart gebakken, dus dat wordt smullen.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#117 Bericht door Petra »

Lieve Mensen,

Van Facebook en het slechtvalkenforum van Amelandse heb ik de trieste mededeling dat Bob Lodeizen, bekend staande als 'Cloud', overleden is.

Ingrid, Amelandse, heeft een topic op haar site geopend. Hierbij de link:

Afscheid van Cloud.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#118 Bericht door Falcon »

:cry: :cry:

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#119 Bericht door Dorine »

:( :(
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#120 Bericht door Yleor »

Goh, ik herinner me hem van jaren geleden. Was dacht ik ook betrokken bij die inzamelingsactie indertijd. Triest voor zijn familie en vrienden.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#121 Bericht door Gawo »

Heel triest voor familie en vrienden :(

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#122 Bericht door Gawo »

Ik loop een beetje achter met overal te reageren en doe ook niet een poging, want ik ben ziek geweest, niets ernstigs namelijk buikgriep, maar dan ben je wel zeker één dag van de wereld en tweede dag behoorlijk slap :wink:
Kerstdagen waren heel gezellig, eerste dag bij mijn moeder geweest.
Ik was nog steeds verkouden en voelde die dag de keelpijn weer opkomen dus eerste verkoudheid niet over of tweede komt weer :?
Enfin paracetamol en neusspray helpen je er door heen.
Tweede dag kreeg ik zelf de kids en kleinkids en onze moeders.
Devin was die week ervoor ziek geweest , hele golven spugen ,sinds vorige week zondag niet meer, maar is maandag bij toch bij huisarts geweest.
Het kereltje zat zo vol op zijn borst kreeg kapje om om te puffen en dat kregen de ouders mee en moesten drie maal daags doen.
Dat ging goed, hij rochelde minder alleen heeft hij de nacht van eerste op tweede kerstnacht lopen spoken, wilde niet slapen.
En als je bedenkt dat hij al met drie weken hele nachten doorslaapt :wink:
Enfin ik zou de fruithap die ze dan nu weer wilde proberen geven, maar hij wilde niet, dus alleen deze foto
Afbeelding

Elin werkte ook niet mee, die is éénkennig dus opa mocht geen eten geven :lol:
Afbeelding

Wendy heeft het maar overgenomen .
Kyan heeft genoten :D
Afbeelding

Tussen het hoofd gerecht en toetje moest Devin weer een fles en dat doe ik aan tafel en voor ik beginnen kan spuugt hij met een grote boog zijn oude fles eruit :shock: , hij helemaal onder, mijn kerstjurk en gelukkig de vloer( niets over tafel).
Gelukkig was dat de laatste keer dat hij het eruit gooide, gaat nu gelukkig goed en is weer helemaal de oude :D
En toen begon ik vrijdagmiddag dat ik niet lekker was, maar zaterdag gooide ik er alles uit.
Dus zaterdag een bed dag gehad :wink:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#123 Bericht door Falcon »

Ach José toch... dat ziek zijn is niet fijn en dat kwam vast door de spugende Devin..

Maar wat heb je je tafel mooi versiert! Het zal vast een heel uitgebreid kerstdiner geweest zijn, als ik de glazen, borden en het bestek zie...
En met zoveel mensen vast ook wel gezellig. Maar wel een hele drukte..
Hoop dat je vandaag wat kan bijtanken...

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#124 Bericht door Petra »

Oei, buikgriep. Da's niet nix José. Zo te zien heeft de kerstsfeer er niet onder geleden. Wat een heerlijke, warme familiefoto's! Heel waardevol zo met z'n allen bij en met elkaar.

Vandaag gelukkig vrij. Kan ik boodschapjes doen voor de komende dagen. Hou alleen wel m'n hart vast. Moet op 1 januari om 09:00 ('s morgens ja :roll: ) beginnen. Hoop dat ik die nacht een beetje kan slapen. Op 2 januari ook dienst. Dus: ik vier Nieuwjaar op 2 januari. De champie ligt al koud (maar moet dus nog even wachten. :wink: ).

Ik wens jullie nu alvast veel plezier met de laatste loodjes van 2013. :bighug:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#125 Bericht door marian53 »

Ach José toch wat jammer al die zieke , maar gelukkig niks ernstigs,en je bent alweer aan het opknappen begrijp ik , gelukkig.
Wat ziet je tafel er leuk uit , die kleine Kyan begint al een heel heerschap te worden :wink: wat groeit die knaap , je kan het bijna niet bij houden , het zal wel gezellig druk zijn geweest met je nieuwe kleinkids erbij :)

Ik geen champagne , want daar geef ik nu net niks om , ook geen oliebollen wat ik ga n lekkere appeltaart bakken , dit keer de (rozijnen in de rum ) dus ik wens iedereen alvast een fijne jaarwisseling .

Ach Petra , je bent van de straat moet je maar denken :wink: (grapje) voor die mensen ben je ook waardevol, dus werk met liefde :lol:
carpe diem

Gesloten