Stamtafel December-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#26 Bericht door Falcon »

Vandaag naar een vriendin, die kortgeleden oma geworden is.
Gaan ook even op kraamvisite bij haar dochter, heeft ze weer een 'goede reden' om haar kleinzoon te zien. :wink:
Voor mij is het al even geleden dat ik haar ontmoet hebt, dus extra leuk om te gaan vandaag.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#27 Bericht door marian53 »

Veel plezier vandaag Herma :D
Laatst gewijzigd door marian53 op donderdag 5 december 2013, 10:21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
carpe diem

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#28 Bericht door roosje »

Herma, een fijne dag dus, nou veel plezier gewenst :)

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#29 Bericht door Yleor »

Zo, dat was weer een hele lees-sessie.
Zo leuk om de foto's van de kleinkinderen en Sint en Pieten te zien José! Ik kan niet wachten op eigen kleine spul, dan gaan wij ook weer Sinterklaas vieren. Die gezichtjes onder de mutsen :lol:

Dakje heeft een thuis gevonden, dat zie je zo. Hij ziet er mooi uit Marian, gaaf en glanzend. Zo langzamerhand zul je wel aan hem verknocht raken, je hebt een echt maatje thuis nu, kun je lekker tegenaan kleppen. Dat doe ik tenminste met Pim.

Sterkte Anita! Die zorgelijkheid om Ella kan je naar de keel grijpen hè, het is ook zo'n sneu gezicht, een zieke poes. :goodman:

Let goed op jezelf Dorine, met al die drukte.

Heb je het leuk gehad Herma? Aandoenlijk hè, zo'n klein kindje. Behalve als ie de hele tijd blèrt.

En ja, die foto's uit de spoelkeuken. Ik heb er een paar laten maken door Erik, maar tijdens het pieken is er echt geen tijd voor. Dan doe je met z'n vieren lopende-band-werk, en kun je er niet tussenuit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Yleor op donderdag 5 december 2013, 12:24:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#30 Bericht door roosje »

Leuk verslag Roely geeft een goed beeld van jullie werkzaamheden op de boot. :)

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#31 Bericht door marian53 »

Leuk die foto's op de Henri Dunant Roely en je foto's over het uiltje , je raakt niet uitgekeken , bedankt :D

En dan die foto's van de slechtvalken woh geweldig , we zien ze alleen maar via de cam daar dus dit is uitzonderlijk mooi.
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#32 Bericht door Petra »

O, wat leuk Roely! Ben verbaasd over de keuken: oogt professioneel. Lekker werken hoor. :lol:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#33 Bericht door Dorine »

:cry:

Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#34 Bericht door Falcon »

Ja ik hoorde het gisterenavond ook. Een groot verlies voor Zuid Afrika.
Je hebt een erg mooie foto van hem geplaatst Dorine.

Gisteren een leuke en gezellige dag gehad. Prachtig kereltje en het gaat goed met moeder en zoon.
's Avonds nog naar mijn moeder geweest, zodat ze niet alleen op pakjesavond was. Was ze blij mee.
Vandaag maar een rustig dagje inlassen.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#35 Bericht door Yleor »

Ach ja, Nelson Mandela, dat hij rusten moge in vrede. Hij kwam eens langsvaren op een rondvaartboot, samen met prinses Margriet geloof ik. Ik moet er nog ergens foto's van hebben.

Het waait nog steeds hard, met hagel en een beetje sneeuw soms. Morgen ga ik naar de Maasvlakte, samen met vier andere vogelaars, alle vijf in mijn auto. Ik ben benieuwd, motregen, grijs, harde wind, niet echt fotografenweer. Zal me maar goed inpakken. En als ik dan thuiskom is er een logee, ik ben al aan de schoonmaak. Nog eens even bedenken wat voor warm licht hapje ik 's avonds zal serveren, want ik moet dan ook nog eten. De anderen zijn naar Ajax en willen ook nog wel wat. En dan zondag naar het Rijksmuseum.
Vanochtend heb ik ge-Hatha-yogaat. Wat wordt een mens toch stijf in de loop van de tijd.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#36 Bericht door marian53 »

Ik denk dat je moeder het best heel fijn heeft gevonden , dat je de avond bij haar hebt doorgebracht Herma , en je dag is ook oke geweest begrijp ik eruit :)

Roely , gezellig n loge , kan je zo lekker verwennen , en ik hoop dat het niet te koud is morgen , en je toch leuke foto's kan maken.
En dan hoop ik dat het zondag niet al te druk is in het rijksmuseum , ik moet er nog steeds naar toe , je kan ook je schaatsen mee nemen want volgens wat ik gehoord heb ligt er een grote kunstijsbaan ervoor .
OOk begrijp ik dat er vanaf 6 dec licht objecten zijn in Amsterdam , nou nog even een mooie dag afwachten (zonder regen en sneeuw ) dan ga ik toch eens proberen dat te fotograferen.

Zelf ga ik vanavond met n stel oud collegas naar de film , ik heb gekozen voor De nieuwe wildernis, of het word Mannenharten , mijn voorkeur gaar naar ?, tja eigenlijk beide :D
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#37 Bericht door Gawo »

Fijne avond Marian, we lezen wel welke film het geworden is :wink:

Roely veel plezier morgen en overmorgen, pak je voor morgen maar stevig in.
Ik heb het vandaag ondanks de handschoenen toch koude handen gekregen.
Leuke foto's van jullie vrijwilligerswerk in de keuken van de Henry Dunant.
Heerlijk zoveel gaspitten, altijd wel plaats voor een pan, maar ja is ook wel nodig met zo veel mensen aan boord :)

Herma fijn dat je moeder blij was dat je er gisteravond was, hadden jullie geen last van de storm?
Hier ging het gister best wel goed tekeer en ben 's nachts ook een paar keer wakker geworden van het geraas.
Maar gelukkig alles staat er nog.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#38 Bericht door Falcon »

Roely, dat wordt een druk weekend.. Wens je veel gezelligheid toe.
En dat het morgen niet al te nat en koud zal zijn..
Leuke foto impressie zo van het afwas gebeuren op de Henry Dunant.

José wat jammer dat je voor niets zo koud geworden bent en de sperweruil niet gezien hebt. :cry:
Twee uur lang wachten terwijl hij op het terrein van Enexis zelf was, is lang.
Toen ik er was bleef hij hooguit een half uur op een plek, en ging dan alweer verkassen.

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#39 Bericht door AnneMarie »

Marian, het is echt de moeite waard om naar het Lightfestival (Engels :shock:) Amsterdam te gaan.Vorig jaar was het voor het eerst. Wij vonden heel veel objecten echt prachtig. De wandeling is handig en makkelijk vanaf het station te doen. Wel na 17.00 uur komen, want dan is het donker.
Zie link:

http://www.amsterdamlightfestival.com/

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#40 Bericht door marian53 »

Bedankt AnneMarie ik zal er zeker zijn maar dan misschien iets eerder dan kan ik nog misschien het blauwe uurtje mee pikken ,

Voor wie geinterseert is dit is een makkelijke link

http://www.bluehoursite.com/
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#41 Bericht door Gawo »

Dank jullie wel voor de linkjes dames, ziet er prachtig uit :)

Als jullie nu gaan en mooie foto's maken, kan ik ze lekker van achter de pc bewonderen.
Ik ben namelijk niet iemand die snel naar zoiets toe gaat waar heel veel mensen op af komen, heb geen foby hoor :wink: , maar hou niet zo van drukte.

Marian hoe was de film en welke is het geworden?

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#42 Bericht door marian53 »

O wat dom van mij was het er helemaal vergeten bij te zetten , de nieuwe wildernis Roos , het was een prachtige natuurfilm. zeker de moeite waard om te gaan bekijken , daarna nog wat gedronken , het was er heel gezellig ,en we hebben beloofd meer contact met elkaar te houden .

Ik ben ook niet zo van de massa mensen Roos dus ik ga mooi op een doorde weekse dag. :lol: Maar of dat nut heeft weet ik niet, Amsterdam is altijd zo druk .
carpe diem

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#43 Bericht door AnneMarie »

Zo massaal is het nou ook weer niet. Het is verspreid over 5 weken. Buitenlandse toeristen komen er niet op af. Je komt niet in het meest drukke gedeelte van Amsterdam. Ik ga zelf niet in de eerste week en tussen Kerst en Nieuwjaarsdag zou ik ook vermijden. Veel plezier. :)

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#44 Bericht door Petra »

Ha Allemaal,

Poeh poeh, veel geschreven hier! :lol: Ook ik ben heel erg onder de indruk van het overlijden van Nelson Mandela.
Indrukwekkend ook hoe het volk rouwt en hem gedenkt. Krijg er steeds kippenvel van! Gisterenavond was een mooie docu op Ned.1. Wat een prachtig mens is heengegaan.
Hoor ook wel dat er vrede is met zijn heengaan: hij heeft geleefd.

Wat een heerlijk druk weekend Roely. Ben benieuwd hoe 't op de Maasvlakte was; er zit vaak heel wat mooi spul. :lol:

Update over DD. Eergisteren haar laatste antibiotica gehad. Ik moet nog wel doorgaan met wassen/zalven. Maar, een wonder geschiedde gisterenavond. Ze stapte voor het eerst sinds weken weer in de huiskamer. Niet lang.
Vandaag is ze al de hele dag 'wakker' en ondernemend, rent in en uit de huiskamer. :roll: :lol:
Begin nu te denken dat ze zwaar depressief en apathisch was door haar verwondingen (ziekte) en medicatie. Ze heeft waar praatjes voor 10 en heeft nog geen pootje in haar mandje in het halletje gezet (waar ze weken in heeft gebivakkeerd). Ik durf nu voorzichtig optimistisch te zijn.

Vandaag me op m'n achterstallig huishouden storten en, natuurlijk spelen! :lol: Tot later.

Ook wat triest nieuws: Zeehondjes weggespoeld door storm
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#45 Bericht door marian53 »

Gelukkig worden de meeste terug gevonden op de andere eilanden , dit is inderdaad al eerder gebeurt , helaas sterven er ook vele , jammer daarom ook een oproep of als je huilers ziet OP de eilanden , hulp in te roepen .
carpe diem

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#46 Bericht door Piet »

marian53 schreef:O wat dom van mij was het er helemaal vergeten bij te zetten , de nieuwe wildernis Roos , het was een prachtige natuurfilm. zeker de moeite waard om te gaan bekijken.
Voor de liefhebbers,
vanaf as woensdag (11 dec) zendt de vara wekelijks de nieuwe wildernis als 3 delige serie uit, Nederland 1 om 20:30uur.

zie ook http://denieuwewildernis.vara.nl/Over-D ... 416.0.html
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#47 Bericht door marian53 »

zo ben ik nog te vroeg geweest :) maar nog eens kijken is de moeite waard .
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#48 Bericht door Yleor »

Dan ga ik misschien wel kijken als ik eraan denk. Woensdag ga ik met twee vriendinnen naar een vroege voorstelling van La grande bellezza.
De Maasvlakte was nat en koud in de morgen, en 's middags was het droog en koud. Af en toe scheen voorzichtig het zonnetje. Er waren heel veel roofvogels, we zagen heel veel Drieteenmeeuwen achter de boten aan vliegen, zestig Roodkeelduikers op trek, en uiteindelijk, laat in de middag toen het licht al begon te tanen, de Arendbuizerd. We konden hem eerst niet vinden (en hij was ook al vanaf 28 november niet meer gemeld) maar een paar mannen zeiden dat ze hem net nog hadden gezien. Dus niet opgegeven en uiteindelijk wel twintig minuten mooi kunnen zien (vanaf afstand). Hij is ook wel vlakbij de auto geweest, toen kon ik hem door de voorruit bekijken. Ook nog een Ruigpootbuizerd zien vliegen, en dus hadden we drie Buteo soorten op één dag! Het mooiste vond ik de jacht van diverse Blauwe Kiekendieven.
Het was gezellig met de logee en het was normaal druk in het Rijksmuseum. Ik heb weer een kaart en kan dus nu en dan een uurtje gaan.
De lichtsculpturenwandeling lijkt me wel mooi, die komt wel een keer.

Fijn Petra dat DD opgeknapt is en haar oude gedrag weer vertoont. Sterk meissie is het :D

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#49 Bericht door Piet »

Intussen is de nieuwe wildernis ook uit op DVD en BluRay
Afbeelding
(zie bv http://www.bol.com/nl/p/de-nieuwe-wilde ... 020664782/)

Vanavond samen toch maar even tijd vrij gemaakt om hem te bekijken.
Prachtige opnames, maar toch ook wel enkele kanttekeningen.
Zo waren naar ons idee de beelden af en toe te veel bewerkt waardoor de kleuren niet meer natuurlijk waren (gras te groen luchten te blauw etc.).
Maar wat ons toch het meeste gestoord heeft was het commentaar bij de beelden.
De kwaliteit van het verhaal wat men hierbij hield was weinig inspirerend, en beperkte zich tot een puur zakelijk verhaal.
Daarbij kwam dan nog dat de persoon die het verhaal vertelde een onduidelijke stem had, en dat alles werd verteld op een toon als een verslaggever bij een (staats)begrafenis.
De onduidelijkheid van de stem, heeft ons er zelfs toe bewogen de ondertitels maar aan te zetten.
Als je dit vergelijkt met de enthousiaste verhalen zoals die gebracht worden door bv David Attenborough bij de BBC series, dan denk ik toch:
"Jammer, het had zoveel beter gekund".

Maar dat wil niet zeggen dat we niet genoten hebben van prachtige beelden, want dat zijn het wel.
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#50 Bericht door marian53 »

:D :D :D Dan was ik toch niet de enige die daar commentaar op leverde, ook het groepje waarmee ik weg was had er commentaar op, tjonge er ging ook helemaal niks van uit , hoe hebben ze deze stem kunnen nemen terwijl we zon goede voorlezers hebben in nederland dan hadden ze nog beter Pepijn Bierenbroodspot kunnen nemen .

Dus ik ben het met je eens Piet .Er valt nog veel te leren van de BBC , en ja ook ik heb best genoten van de film .
carpe diem

Gesloten