Stamtafel December-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#51 Bericht door roosje »

Ik zal het woensdag eens gaan bekijken Piet. Dank.

Petra, fijn te lezen over DD. Wat Roely zegt een sterk meisie.

Afgelopen weekend hadden wij een vriendin op bezoek. We zijn maar eens lekker gaan lunchen, heerlijk om eens niet in de keuken hoeven te staan en ons lekker te laten verwennen. Weer over van alles bij gekletst zonder heen en weer te rennen tussen potten en pannen. Het blijft een luxe.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#52 Bericht door Petra »

Ook van mij: bedankt voor de tip Piet. Hoop dat ik 't niet vergeet woensdag. :oops:

Je relaas van de Maasvlakte heb ik inmiddels gelezen en bewonderd Roely. Wat een trip! Vijf man in de auto... :shock: :lol: Je ruiten zullen wel beslagen zijn geweest.

Jammer dat ik geen DVD speler (meer) heb; de mijne was aan gort dus die heb ik weg moeten doen. Al m'n DVD'tjes gedumpt met m'n verhuizing. Enfin, misschien toch maar eens de film in de bios gaan bekijken.
Jammer dat de commentaarstem niet veel voorstelt.

Lekker is dat he Roos niet hoeven te rammelen met de pannetjes. :lol: Een luxe? Nou nee, een welverdiende verwennerij, toch?

DD. Tja, wat zal ik zeggen. Ze lijkt goed te herstellen, toch zijn er nog een paar 'actieve plekjes', dus het lek is nog niet boven water. Maar blijven wassen en zalven tot de rust hersteld is. Maar ze kan 't niet laten om af en toe weer flink te krabben. Zucht. Maar ik ben blij dat ze weer zo ver is, een sterk diertje, da's zeker!

Nog wat rommelen hier in huis. Vandaag en morgen late diensten (17-23), dan lekker 3 dagen vrij om van 't weekend weer aan de slag te gaan. Knap onregelmatig ja. :lol:
M'n werk op de manege schiet er steeds vaker bij in. Jammer, ik mis het. Maar zolang ik mijn vaste rooster nog niet heb kan ik weinig inbrengen qua werkvoorkeur. Het krijgen van een vast rooster hangt weer samen met de taxi opleiding die ik heb moeten afbreken dus vooralsnog moet ik 't ermee doen. Het zij zo.

Fijne dag allemaal!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#53 Bericht door Falcon »

Over het commentaar bij de film was ik ook niet enthousiast Piet.
Ik had moeite om er niet bij in slaap te vallen. :oops: Intonatie was vlak, of afwezig. Meer enthousiasme was zeker welkom! We zijn natuurlijk wel verwend met de mooie BBC uitzendingen.
Maar ja ik leg meestal nadruk op wat ik wel mooi of goed vind, dus had dat tot nu toe nog niet gemeld. In ieder geval van de opnames genoten.
Marian jij was dus ook niet blij met het commentaar bij de film.

Petra, fijn dat het met DD weer een stukje beter gaat.
Wel jammer dat je de opleiding hebt moeten afbreken.. dat zal vast een domper zijn..

Roely, je hebt weer veel leuke dingen ondernomen en nog genoeg op je lijstje staan.
Lichtfestival in Amsterdam lijkt me ook erg mooi, als ik de website bekijk AnneMarie. Veel plezier.

Heb zelf zaterdag een hele gezellige dag bij Anneloek gehad. Veel aan de klets geweest, en omdat het ook daar nat was, niet gekeken of de familie valk thuis was.
Had kijker en camera wel mee, maar niet gebruikt dus.. Volgende keer maar weer.
Verder nog steeds aan het breien. Voor en achterpand zijn klaar, nu met de mouwen bezig. :D

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#54 Bericht door marian53 »

Waar haal je de kalmte vandaan Herma. breien ik zou er hypernerveus van worden , dat is in ieders geval niet iets dat voor mij is weg gelegd :)

Nee het commentaar van de film was vlak en toonloos .

Ook denk ik dat we ,omdat we al zoveel lief en leed al hebben mee gemaakt met de valken , toch iets gehard zijn , of erdoorheen kijken , bv de dood van dat paard , dat dan weer opgegeten word .Je vind het zielig , maar ik vind de doodstrijd van zon beest erger dan dat hij word opgegeten.
Gelukkig dat ze nu alvast voor de reeën bescherming hebben met het nieuwe gedeelte dat nu op gaat , jammer is dat de paarden er nog niet in mogen , hopelijk mogen zij ook snel erheen , dan hebben ze tenminste beschutting bij de bomen , en ook langer te eten want onder bomen bevriest het niet zo snel .
carpe diem

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#55 Bericht door Falcon »

Breien is voor mij heerlijke ontspanning.. zo zie je maar hoe iedereen verschillend is. :lol:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#56 Bericht door Petra »

Leuk nieuwtje via Facebook: Jan van Dijk zijn werkplek zo goed als klaar.

Edit: ook verdrietig nieuws. Acteur Kees Brusse overleden.
http://nos.nl/artikel/584885-acteur-kee ... leden.html
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#57 Bericht door Petra »

Oei, ben ik alwéér! :lol: Nu met een luxe probleem. Als lid van Vereniging Vrienden van Blijdorp krijg ik elk jaar 2 vrijkaartjes.
Dit jaar is 't me niet gelukt er gebruik van te maken en het gaat niet lukken ook. Moet deze maand stevig aan de bak (werken).

Ik vind het zonde om de kaartjes te laten verlopen. Dus: zijn er liefhebbers? Ik stuur ze met liefde op. Geldig tot 1 januari.
Laten we zeggen, de afzendster/-zender van het 1e PB'tje dat ik ontvang (met je privé adres graag) :wink: is de gelukkige winnaar. Is wel eerlijk geloof ik?

Hoor graag van iemand.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#58 Bericht door Gawo »

Ik denk dat er best wel iemand op zal reageren Petra, is toch mooi mee genomen gratis entree kaartjes voor Blijdorp :)

Zelf heb ik het momenteel veel te druk, wil wel ik weet niet hoeveel meer tijd in een etmaal stoppen :wink:
Ook de tweede dag oppas in een week is begonnen, want Odette haar kraamtijd is sinds vorige week ook voorbij.
Moet daar even nog aan wennen, twee dagen onder de pannen.
Maar mijn kerstboom staat al en ook hebben Jan en ik die van mijn moeder gezet, dus die kan ook genieten van de gezellige lampjes en versiersels in deze donkere dagen.
Nu nog alle kerstkaarten :?
Ik had het in hoofd zo leuk bedacht, zo van ik kan pas laat naar sperweruiltje kijken ( was dus afgelopen vrijdag), ze hadden minder mooi weer voorspelt, zelfs misschien met wat winterse buien, en zoals Johan Cruif zegt heeft ieder nadeel een voordeel dus dacht wie weet tref ik het uiltje en dan met sneeuw......joepi gelijk mijn kerstkaart klaar!
Nu ja jullie weten hoe dat afgelopen is :lol:
Ik ga ze dan dit jaar maar kopen en dat is wel lang geleden dat ik dat gedaan heb.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#59 Bericht door marian53 »

Nu je het over kerstkaarten hebt José ik gaan geen draadje ervan vinden dus doe ik het maar hier met een foto van afgelopen winter :D
Afbeelding
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#60 Bericht door Petra »

Een prachtig eerbetoon aan Mandela:

http://za.news.yahoo.com/watch--the-mos ... 47330.html

Oei, kerstkaarten... Hij is mooi Marian! Dank je wel voor je lieve, goede wensen.

En José, sterkte met je drukte. Klinkt overigens niet zo zwaar, Oma zijn. :lol: , geniet ervan!

Ik laat de feestdagen dit jaar aan me voorbij gaan. Sorry dat ik niet 'meedoe', ben er even niet voor in stemming. :oops:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#61 Bericht door Gawo »

Gisteren een drukke maar gezellige dag gehad.
Ik de kraammand hadden Guido en Odette van ons een bon gekregen om samen een kinderstoel uit te zoeken en dat hebben we gisteren gedaan.
We zijn naar Kesteren gereden, daar zit een enorme grote zaak met van alles voor baby's en peuters etc.
Daar zijn we geslaagd voor een mooie kinderstoel :D
Dan naar huis, even wat drinken en Devin de fles.
We wilden hun nog mee uit eten nemen en dat is natuurlijk wel een gok met baby :wink:
Maar het is prima gegaan :D
Devin in de kinderwagen en was stil en viel wat later in slaap, vanuit de kinderwagen kon hij nog net de piek van de kerstboom zien.
Dus wij hebben fijn kunnen genieten van heerlijk eten in een mooie ambiance met prettige bediening :D
Dat was een hele fijne afsluiting van de dag en helemaal dat Devin zich zo super heeft gedragen, want hij is wel makkelijk, maar ja, hij kan wel huilen of gewoon spelen en zijn stem testen, dus was wel spannend voor ons, want iedereen die uit eten is zit niet te wachten op blerend kind, ook wij niet.
Maar de gasten die geen zicht op de kinderwagen hadden hebben niet gemerkt dat er een baby was :wink:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#62 Bericht door marian53 »

Fijn dat je zon leuk etentje hebt gehad José , en je ziet het kan ook goed gaan .En wat is er leuker om samen te shoppen en dan uit eten te gaan heerlijk toch . :)
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#63 Bericht door Dorine »

Maar even een berichtje van mij.

Helaas hebben wij de afgelopen weken weinig tijd gehad om hier aanwezig te zijn.
Op 24 november overleed een alleenstaande tante van Piet die sinds het overlijden van haar man, 4,5 jaar geleden werd verzorgd door Piet zijn oudste zus.
Met het regelen van de crematie, het leeghalen van de kamer in het verzorgingstehuis en andere zaken hebben wij haar bijgestaan en geholpen.
De dag voor de crematie van tante kwam Piet zijn moeder zwaar ten val en er was die dag nog maar weinig hoop.
Ze knapte wonderbaarlijk genoeg toch een heel klein beetje op maar het was wel duidelijk dat ze nooit meer haar bed uit zou komen.
Vorige week dinsdagmiddag kreeg ze ineens een zwaar hartinfarct en kwam ze in een coma terecht.
Woensdagavond, 2 weken na haar val, is ze overleden ....... naar haar wens thuis in haar eigen vertrouwde omgeving.
Morgen nemen we afscheid van haar.
Laatst gewijzigd door Dorine op maandag 16 december 2013, 9:53:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#64 Bericht door Gawo »

gecondoleerd Piet en Dorine, ik wens jullie heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.

wel fijn dat Piets moeder thuis in vertrouwde omgeving gestorven is
Laatst gewijzigd door Gawo op maandag 16 december 2013, 16:52:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#65 Bericht door Petra »

Lieve Dorine en Piet,

Mijn oprechte, diepe deelneming. Wat is er veel verdriet. Ik wens jullie alle sterkte.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#66 Bericht door marian53 »

Heel veel sterkte Piet en Dorine , woorden schieten nu tekort :cry: Gecondoleerd .
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#67 Bericht door Zwiersje »

Lieve Piet en Dorine,

Ook mij schieten even de woorden tekort.
Ik wens jullie heel veel sterkte toe in deze moeilijke tijd!
Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#68 Bericht door roosje »

Lieve Piet en Dorine,

Ook ik wens jullie heel veel sterkte in deze moeilijke tijden!
Gecondoleerd.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#69 Bericht door Falcon »

Lieve Piet en Dorine,
Mijn meeleven met het overlijden van je moeder/schoonmoeder.
Voor morgen ook sterkte gewenst en natuurlijk ook voor Daphne en Menno.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#70 Bericht door Yleor »

Piet en Dorine en ook de kinderen, van harte gecondoleerd met het verlies van jullie moeder en oma. Veel sterkte met alle geregel, en met het ondergaan van jullie verdriet. Het is een beetje veel tegelijk allemaal. Veel liefs voor jullie!

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#71 Bericht door AnneMarie »

Piet, Dorine en kinderen gecondoleerd en veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#72 Bericht door Liesbeth60 »

Lieve Piet en Dorine,
Namens Rob en mij gecondoleerd met dit grote verlies.
Heel veel sterkte gewenst voor de komende tijd!

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#73 Bericht door Petra »

Een grauwe, sombere dag. Mijn hart gaat uit naar Dorine, Piet, Daphne, Menno, de familie.

Wens jullie heel, heel veel sterkte met dit zo verdrietige moment.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#74 Bericht door Lucje »

Lieve Piet en Dorine, gecondoleerd met het verlies van Piet z'n moeder! Wat een narigheid hadden jullie de laatste weken. Ik wens jullie en ook de kinderen natuurlijk, heel veel sterkte in de komende tijd!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#75 Bericht door Dorine »

Ook namens Piet, Daphne en Menno
dank jullie wel voor de lieve woorden die we hier en via mail van jullie mochten ontvangen.
Het heeft ons goed gedaan :D
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gesloten