Stamtafel December-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#76 Bericht door Yleor »

En nou zit je weer thuis met je gedachten Dorine. Het zal wel een beetje vreemd zijn, zo'n eerste Kerstmis zonder Piets moeder. Als jullie maar goede herinneringen hebben, dan kunnen jullie daar veel aan hebben.

Lia
Berichten: 3497
Lid geworden op: zaterdag 4 mei 2013, 15:28:21
Contacteer:

#77 Bericht door Lia »

Ik hobbel er een beetje laat achteraan.
had even drukke dagen voor de boeg.

Dorine en Piet gecondoleerd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#78 Bericht door Dorine »

Dank je wel Lia.

Eindelijk weer eens rustig de tijd gehad om wat bij te lezen.
Het blog van Roely met de nieuwe aanplant, klein maar fijn en beter iets dan niets en genoten van het verslag naar de Maasvlakte.
Het uiltje maakt het helemaal af.
Het blog van Roos met het mooie natuurgebied de Oudsberg. Mooie bestemming voor een lange wandeling.

Gisteravond mijn eigen blog maar wat bijgewerkt met Herfst en Dierenrijk.
Voor Dierenrijk hebben we toch 2x wat tijd vrijgemaakt en de reden daarvoor was deze kleine spruit :D

Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#79 Bericht door marian53 »

Even het blog gelezen Dorine wat heb je er weer een mooi verslag van gemaakt , het was net of ik mee liep , die olifanten , geweldig , en ik kan me voorstellen voor die verzorger dat het net is of je kind de deur uit gaat , dit zal niet mee vallen voor hem.Dat in en uit lopen geweldig .
En dat filmpje van Piet ik moest er om lachen toen je zo stond te wapperen met je handen , prachtig hoe zij naar je toe kwam . en hij met de stok bij het water stond te spelen .
Ik ben nog nooit in dierenrijk geweest , moet er toch eens naar toe .
En wat jammer dat Gyros zomaar ineens was vertrokken , ik kan me voorstellen als je er zo dikwijls komt dat het toch n beetje pijn doet , ook al wist je dat ze zou gaan .Ik ben benieuwd waar ze heen is .
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#80 Bericht door Gawo »

Fijn om te zien dat het goed gaat met de verhuisde olifanten van Emmen naar Dierenrijk en zo'n kleintje blijft zo leuk om naar te kijken.
Prachtige foto's en filmpje op je blog :D

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#81 Bericht door Petra »

Ook ik heb genoten van het verhaal, de schitterende foto's en het filmpje. Tja, mannetje zeearend werd wel erg geobsedeerd door die tak, misschien wil hij een nestje gaan bouwen?
Bedankt Dorine!

Deze op Facebook gevonden, voor de broodnodige lach.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#82 Bericht door Gawo »

hij is leuk Petra :lol:

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#83 Bericht door Dorine »

Leuk? Nu heeft die ping een blauw kontje :(
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#84 Bericht door Yleor »

Dat valt daar toch niet op. ;-)

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#85 Bericht door Gawo »

Ging het bij jullie ook zo te keer door de storm?
Ik werd al heel vroeg wakker en daardoor zit ik nu natuurlijk te gapen :?
Nu wordt het langzaam maar zeker wat rustiger buiten.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#86 Bericht door Dorine »

Hier ook de halve nacht wakker gelegen.
Wij hebben voor vrij uitzicht en de wind stond vol op ons huis.
En herrie van de wind die door de hoogspanningsmast giert en het balkonhek rammelde bij tijd en wijle ook zijn best.
Gelukkig zijn de pannen blijven liggen.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#87 Bericht door Falcon »

Hier heeft het ook zo gestormd. Kerstboom staat er nog wel maar een deel van de lichtjes zijn uitgevallen!
Verder heb ik nu een smartphone gekregen waar ik nu mee aan het oefenen ben.
Kan dus vanaf telefoon hier lezen en schrijven.
Webcams volgen gaat ook goed.
Oh ja je kan er ook mee bellen :lol:
Heb ook slecht geslapen dus zo eerst maar eens koffie!

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#88 Bericht door Gawo »

Fijn dat de pannen zijn blijven liggen, hoeft Piet het dak niet op.

Ondanks dat er geen blad aan de bomen zit, zie je die dikke takken heen en weer zwiepen, enfin worden de slechte door de natuur er weer uit geselecteerd.

Dat is een mooi kado Herma :)
Dus jij bent vandaag druk met je foontje :lol:

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#89 Bericht door Dorine »

Falcon schreef:.......Oh ja je kan er ook mee bellen :lol:
Pffff 8)
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#90 Bericht door marian53 »

Ik denk dat bijna iedereen wel heeft wakker gelegen , ik dacht de schutting vliegt eruit , maar er is niks te zien , vannacht een paar keer naar beneden geweest , en dan wil die kat eruit , nou ga je toch lekker , niet voor lang hij komt als n gek weer binnen gevlogen ,want ik was wel bij het raam blijven staan , want dat spelletje speelt hij wel meer , raar beest .

Gelukkig viel de schade bij iedereen hier mee , lees ik .

Wat leuk Herma , zon telefoon is voor mij algebra , ik heb er nog een die alleen kan telefoneren , o ja en n fotootje kan maken , meer niet .

Hier is de pot koffie ondertussen leeg , zal toch maar eens wat gaan doen :wink:
carpe diem

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#91 Bericht door Falcon »

Ja die had ik ook, maar dan zonder camera en prepaid, omdat ik er bijna niet mee bel.
Deze (Acer Liquid E2) kwam een aantal weken geleden bij Ibood voor een hele leuke prijs voorbij en omdat die dingen voor mij ook algebra waren, toch besloten me er maar eens in te verdiepen..
En het valt allemaal best mee, gewoon stapje voor stapje op onderzoek uit, dan leer je vanzelf wel ermee om te gaan.
Heb je het nodig, niet echt, maar met je tijd meegaan is ook niet verkeerd, nog niet te oud om iets nieuws te leren en dat houdt je dan ook weer jong. :wink:

Marian, slim van je om even te wachten... binnen is het toch veel aangenamer ook voor een kat. :lol:
Inmiddels tijd voor een boterhammetje..

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#92 Bericht door Yleor »

Vannacht dacht ik dat het glazen trappenhuisplafond wel eens naar beneden zou kunnen komen, zo'n gerinkel was het. En toen ik in onze oude uitgebouwde keuken koffie stond te maken bedacht ik dat ik daar toch niet zo heel lang moest blijven, vanwege de grote boom. Het is allemaal niet gebeurd.

Leuk Herma, zo oefenen op een smartphone, je kunt er veel mee doen, super handig. Installeer je ook Whats app? Kun je gratis chatten, handig hoor.

Meneer Dakje is graag onderdak Marian :lol:, en geef hem eens ongelijk. Toen we vannacht naar bed gingen stond onze Pim voor de schuifpui, om naar buiten te mogen, maar ik heb dat toch maar niet gedaan, vanwege de boom. Hij zal toch maar omvallen, en dan net op de kat...

Vanavond uit eten bij Koen, ik ga zo nog even een notentaart bakken, naar recept van mijn moeder. Altijd een succes. En ik zet de kachel wat hoger, het wordt wat kouder nu.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#93 Bericht door Falcon »

mmmm lekker notentaart. Veel plezier vanavond bij Koen.
Komen jullie dit jaar ook weer met de hele familie samen?

Whats app installeren staat voor vandaag (of morgen) op het program.. :wink:

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#94 Bericht door Yleor »

Dank je Herma! Morgen gaan we naar Hattem ja, en we slapen weer in Zwolle. Ik denk dat de sperweruil erbij inschiet. Nouja, hij zal er nog wel een poosje zitten, en ik wil hem eens bij een blauwe hemel zien muizen vangen ;-).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#95 Bericht door Falcon »

Ik ook, dus wie weet kunnen we dan eens samen kijken.
Morgenmiddag zijn we gewoon thuis.. dus als je en frisse neus wil halen, voel je vrij om wel of niet langs te komen.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#96 Bericht door Petra »

Ha, ben ik eventjes. Leuk die foto bovenin! Mis wel valkje hoor.

Hier was ook een flinke storm; zelfs m'n slaapkamerraam vannacht dicht gedaan vanwege het gerammel. Tja, hier ook weinig geslapen. Gelukkig heb ik mijn dienst vandaag goed volbracht.
Vervoer op Maat liep hard vol: we kunnen al geen klanten met rolstoel en/of scoots meer vervoeren. Wagenpark vol.

Spannend je smartphone Herma! Soms denk ik er ook wel eens aan maar dan gelijk het probleem: welk abonnement... Ik houd het allemaal niet meer bij. Of: gewoon wat Marian schrijft, handhaven m'n mobieltje. Alleen bellen en SMS'en. Heeft wel wat.

Roely, veel plezier bij je kind vanavond. Hmm, notentaart. Moet toch maar es langskomen; ben al gek op noten, laat staan in 'n taart!

Rest me jullie allemaal fijne kerst te wensen, met elkaar, in de warmte. Morgen vrij, 2e kerstdag aan de bak. Ach...
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#97 Bericht door AnneMarie »

Ach Petra, je moet maar zo denken: in de meeste landen om ons heen wordt 2e Kerstdag niet eens gevierd.
Bij m'n laatste werkgever zei men altijd: 'Goede wacht!'. :)

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#98 Bericht door Yleor »

Jee Petra, je moet er dus vroeg bij zijn met het reserveren van dat aangepaste taxivervoer. Sneu voor de mensen die achter het net vissen. Goede tweede kerstwerkdag gewenst! Heeft wel wat om op een feestdag aan de slag te gaan.

De notentaart ruikt heerlijk (hij is super eenvoudig Peet), maar zo eerst aan het vijfgangendiner dat onze oudste (vast en zeker met hulp van zijn vriendin) voor ons allemaal aan het bereiden is. Het regent nog steeds, en ik wilde een jurk aantrekken. We gaan lopen, dus ik weet 't niet hoor. Buh.

Mooie kerstvogel bovenin Dorine :-)!

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#99 Bericht door Gawo »

Yleor schreef:Mooie kerstvogel bovenin Dorine :-)!
Ik zie de juveniel valk, ik denk dat Dorine het weer verandert heeft :wink:

Noten taart klinkt heerlijk en ik kan mij goed voorstellen hoe het huis ernaar geurt, mmmm
En nu lekker verwend worden met een vijf gangen dineetje, klinkt allemaal super Roely :)

Petra geniet morgen lekker van je vrije dag.
En ik kan mij voorstellen dat het ook wel wat heeft om tweede kerstdag te werken, er hangt rond die dag toch een speciaal sfeertje, anders dan een normale werkdag :)

Wij krijgen tweede kerstdag kids en kleinkids en beide moeders hier.
Tja , een gezellige volle bak dus.
Ach de twee kleinste zitten nog niet aan het kerstdiner, maar de ene heeft al wel een groentehap en de ander sinds afgelopen vrijdag de fruithap en dat wordt gegeven aan de aangeklede tafel, al is het maar voor de foto :lol:
Kyan zit al wel aan het kerstdiner, vorig jaar ook al en vond het geweldig 8) zo mooi gedekte tafel en zelfde hoge glas als de "grote mensen".
Wel hebben Jan en ik net als vorig jaar het diner wel aangepast naar drie gangen, is voor een kind lang genoeg :wink:

Nu ja plaats ik het bericht en zie ik andere foto bovenin :lol: :lol: , mooi hoor :D

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#100 Bericht door Falcon »

Prachtige foto Dorine, en bedankt voor de goede wensen.

Petra, geniet van je vrije dag morgen en werk ze de dag erna..
Zal vast wel gemoedelijk gaan verwacht ik, ook al kan het beste een drukke dag zijn, met veel ritten.

José geniet er maar van al de kids en kleinkids om je heen te hebben en eet smakelijk.

Wens een ieder hele fijne kerstdagen toe.
Laatst gewijzigd door Falcon op dinsdag 24 december 2013, 19:45:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten