Stamtafel December-2013

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#1 Bericht door marian53 »

Ach ja, Petra je moet maar denken van : het zal eens een keer niet verkeerd gaan , je vliegt te veel en dan krijg je ongelukjes , doe wat rustiger , dan kom je e ook wel , verzorg Doosje , eet , en werk , maar het huishouden lijd er echt niet onder als je het een poos overslaat .
Maar dat schrijven we wel , maar ik denk, dat het is praten, tegen de bierkaai. zoals men dat hier zegt . :D
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#2 Bericht door Yleor »

Ha allemaal, daar ben ik weer, maar nu vanaf huis. Gisteren van Sliedrecht naar huis, toch van deur tot deur meer dan tweeënhalf uur onderweg. We hebben de kat geknuffeld, de bak schoongemaakt, hem eten gegeven, thee gezet en we zijn gaan zitten. Aan het eind van de middag nog boodschappen gedaan, gekookt, gegeten en afgewassen en toen weer gaan zitten. Nouja, nog een was gevouwen en nog eentje gedaan. En voor de rest lezen en stil zijn. Heerlijk. Ik wou vandaag nog naar Zwolle, naar de Sperweruil (en dan kan ik mijn schoonouders gelijk bezoeken), maar ik had er geen zin in. Ik ben aan het weggooien geslagen. Op zolder ligt zoveel rotzooi, en het is er zo vies aan het worden, dat ik lekker ga weggooien!

Dat haastige gedoe en dan brokken maken herken ik, Erik heeft er ook last van. Hoop dat je je vingers meteen koud hebt gespoeld Petra, een hele tijd, dat scheelt een hoop last. Ik hoop dat DD nu het ergste heeft gehad. Eet ze goed?

En Marian, hoe gaat het met Meneer Dakje?

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#3 Bericht door marian53 »

Daar gaat het prima mee Roely
Afbeelding
Afbeelding
Hij mag tegenwoordig binnen en hij is niet meer te herkennen , de schrielige kat is een dikke kat aan het worden .
Hij mag savonds ook binnen en dan komt hij op de bank er bij liggen , en legt zn kop dan op mn voeten, na 2 uurtjes zet ik de deur open kan hij even naar buiten voor zn behoeft , komt dan als n gek weer binnen gevlogen, bang dat hij buitengesloten word , hij doet niks binnen , alleen probeert hij nog te krabben aan het bankstel soms , maar daar spuit ik nu spul op dus dat valt wel mee .
Een grote krabpaal gekocht , ingespoten met lokmiddel , hij taalt er niet naar.
Nee die meneer Dakje heeft mij ingepalmd , en is nu een gelukkige kat , hij word steeds vriendelijker en liever :D Alleen als ik weg moet dan moet hij naar buiten . Hij lijkt nu wel veel op DD vind ik .
carpe diem

Lia
Berichten: 3497
Lid geworden op: zaterdag 4 mei 2013, 15:28:21
Contacteer:

#4 Bericht door Lia »

Hahahaha hoe herkenbaar dat had ik ook met de rooie. Maar die deed zijn behoefte wel netjes op de kattebak. En ondanks dat het niet gecastreerd was sproeide hij niet ook niet buiten. Misschien de leeftijd was al een oudje.

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#5 Bericht door AnneMarie »

Hahaha Marian. Het is een prachtig beest(je) geworden. Veel plezier ermee! :)

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#6 Bericht door marian53 »

En een beetje uitgerust Roely ??? Het is slim van je de zondag niet naar die sperweruil te zijn gaan kijken , als je de foto's ziet zijn er wel 300 mensen op de been daar , echt leuk luikt me dat ook niet , toch blijf ik het raar vinden die tamheid van dat beestje , ik vermoed als je vroeg gaat dat je dan wel rustig er kan foto's maken , zonder die gekte om je heen .Maar hij schijnt zich alweer verplaatst te hebben . :D
carpe diem

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#7 Bericht door Falcon »

Marian fijn dat het goed gaat met Meneer Dakje en jij er zo van genieten kan. Mooie foto's zo.

Roely, eerst even bijtanken dus.. Jullie hebben ook heel hard gewerkt, dus is uitrusten een goede zaak.
Sperweruil zit vanmorgen weer op de vaste stek. De waarneming dat hij in Wijthem zou zitten, was vrij snel weer weg gehaald van waarneming.nl
Eind van de middag zat ie weer bij de sportvelden, aan de andere kant van de weg..
Door de week zal het wel minder druk zijn, hoop ik..

Fijne dag allemaal!

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#8 Bericht door Gawo »

Roely eerst maar even uitrusten en je gewone ritme weer pakken.
Wie weet heb je later nog tijd voor de sperweruil, want hij/zij lijkt het daar wel prettig te vinden :)

Wat een leuke foto's van Dakje en hij heeft een goed thuis gevonden bij jou Marian :)

Wij hebben zaterdag een bezoek gehad van Sinterklaas en twee Zwarte Pieten.
Het was super en ze spelen het fantastisch.
Guido en Odette hadden voor de kids een pietenmuts gekocht met ieder zijn eigen naam erop, zo leuk :lol:
Binnenkomst en begroeting van Sint met Odette en Devin.
Guido heeft zo mooi beeld op Sinterklaas, maar niet op zijn eigen zoon, gelukkig kan ik deze foto maken :wink:
Afbeelding

Dennis , Elin en Kyan.
Kyan een gespannen wit bekkie en Elin heeft al die tijd met grote ogen en open mond naar Sint en de Pieten gekeken.
Afbeelding

Wendy glipt even achter langs om een goede close-ups te maken van de toetjes van de kids
Afbeelding

Ineens hoor ik Devin pruttelen die nog steeds bij Odette op schoot zit, inmiddels heeft Sinterklaas al de tekeningen te voorschijn gehaald die uit Kyans schoen komen en daar over verteld wat hij ervan vond en ik pak Devin en dump hem ook bij Dennis op schoot, zo zijn alle kids bij elkaar en heeft ook Guido de mogelijkheid om alles in beeld te krijgen :wink:
Het huis is echt een stuk kleiner met al die mensen :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#9 Bericht door Gawo »

Tot slot een foto van het hele spul
Afbeelding

Jammer de muts was bij Elin af dan maar even deze foto erbij, want juist haar stond die muts zo grappig, hier zakt hij wat voor haar ogen en is het net de hoed van een paddestoel :lol:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gawo op maandag 2 december 2013, 19:22:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#10 Bericht door Falcon »

Prachtige foto's José van een hele geslaagde tijd zo te zien!!
Die muts bij Elin... :lol:
Wat een leuke herinnering ook voor later als de kids groot zijn.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#11 Bericht door roosje »

Morgen zal ik uitgebreider reageren maar moest dit even delen.

Australische zeearend doet "Selfie"
http://www.demorgen.be/dm/nl/994/opmerk ... mera.dhtml

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#12 Bericht door Petra »

Lieve Allemaal,

Even snel langsrennen op de Stamtafel; er staan zo veel leuke dingen! :lol:

M'n vingers zijn heftig verbrand Roely; schrok zo van de 'melkellende' dat ik eerst ben gaan schoonmaken. Had veel later pas door dat ik verbrand was. Flinke blaren. Ach, ik raak er aan gewend. :lol:
Is het nog gelukt naar de sperweruil te gaan? Hoop voor je van wel. Dat opruimen ja, heb ik gelukkig allemaal gehad. Ik reis tegenwoordig licht. :wink:
En foto's van je reisje langs de Rijn? :lol: Wil jullie graag aan de afwas zien. :lol:

Meneer Dakje. Ja ja Marian, ik had je 'gewaarschuwd' :lol: : wist gewoon dat je ingepakt zou worden. :wink: Gelukkig heb ik gelijk gekregen, haha!! :lol: :lol: Hij is wezenloos mooi! Vraag me wel af, heeft hij geen bak binnen? Dan zou hij daar op de behoefte moeten doen? Vind 't zo'n gaaf verhaal! Ontroerend gewoon zoals hij jou gekozen heeft (en dat je er nog intrapt ook :lol: ).
Zie ook wel 'n gelijkenis met DD, die kan ook van die snuiten trekken. :lol:

Herma, dank voor de update over de sperweruil. Jeetje, lijkt wel 'n nationaal symbool geworden. :lol: En ja, late diensten bevallen me stukken beter. Iets te eten verzinnen lukt nog niet zo, rammel nu van de 'honger'.

José, wat een prachtige Sint reportage! Die laatste foto van Elin is prachtig, om te zoenen! :flower: Wat een bolle-wangen-hap-snoet. :lol: :lol:

Roos, ik heb 't gelezen, de zich zelf filmende zeearend. Ik kwam niet meer bij van je filmpje: met die gekke bek tik tik op de cam! :LachMeDood:

Een korte update over DD. Het genezingsproces verloopt verdraaide langzaam, wel de goede kant op. Morgen weer met haar bij doc langs. Nog 2 dagen antibiotica. Zojuist heeft ze weer voor 't eerst met me gespeeld en heftig ook. :lol: :lol: Ik pak haar dan in 'knisperpapier' en tik op haar koppie, waarop ik weer knallen terug krijg. Tipje Marian? :roll: :lol:
Maar... ze mijdt nog steeds alle ruimtes in huis behalve het halletje en de keuken. Snappen doe ik 't niet, ik laat haar. Het is goed. Nog wel een verdraaid lange weg te gaan, zo veel is zeker.

Zo, nu 2 dagen 'vrij' en dan weer aan de bak. Overigens: de andere draadjes heb ik niet gelezen. Sorry daarvoor. :oops: Komt wel. Tot gauw! :bighug:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#13 Bericht door marian53 »

Wat een geweldige reportage José ,en wat een leuke moppies die kleintjes , je kan de spanning aflezen van Kyan zn snoetje .volgens mij wel druk , maar o zo gezellig ,zo te zien .Bedankt dat je het wilde delen.

Ik wacht Roely dr fotos gewoon af :lol: met haar afwashandjes ,maar ik vermoed dat ze het gewoon te druk heeft gehad om te maken :wink:

Leuk dat filmje Roos .

Ja Petra aan dakje ben ik al helemaal gewend , vind het ook wel gezellig in huis , zn krabpaal heeft hij nu gisteren voor het eerst gebruikt .
en hij houd er van om dan te spelen , ik heb in wat kleine lapje een knoop gelegd , en die gooi ik naar hem , hij vliegt de hele kamer door , dan komt het spelletje binnen buiten, hij loopt dan rustig naar buiten , en na 2 minuten vliegt hij naar binnen .

Het liefst wat hij doet is overdag op mijn plaats te gaan liggen slapen .
maar ik wist niet dat een kat zoveel slaapt , wat eten , gaat bij de deur staan als hij naar buiten moet , en nee ik heb binnen geen bak , ik denk wel dat ik er een aanschaf want nu laat ik hem even buiten ,( hij gaat mijn tuin niet uit) om 7 uur (kom er speciaal voor uit bed )vanochtend had het goed gevroren en hij is dan binnen 3 min terug . en gaat verder met zn slapen :D
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#14 Bericht door Zwiersje »

Wat een harten smeltende foto's van het Sinterklaasfeest en Dakje zijn hier voorbijgekomen.

Die lieve kleine snoetjes, bij het zien van Sinterklaas en de Pieten :heart:

Marian.... wat is het toch fantastisch hoe jij Dakje hebt opgevangen.
Jullie gaan samen een heerlijke tijd tegemoet. geniet ervan meis :wink:

Petra..... ik hoop dat Doosje snel weer helemaal de oude gaat worden.
Verschrikkelijk als ze zo ziek zijn.

Met onze Ella gaat het helaas niet goed.
Hou mijn hart vast. Wil er even niet al te diep op ingaan. Komt nog wel
Afbeelding

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#15 Bericht door Falcon »

Anita.. :heart: :bighug: voor nu dan maar...

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#16 Bericht door marian53 »

Ik doe mee :bighug: :goodman:
carpe diem

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#17 Bericht door roosje »

Hoi daar ben ik ook weer even.

Wat een lieve foto's van Dakje Marian. En wat is het een mooie kat geworden.
Hij heeft het maar mooi getroffen bij jullie. Ik hoop dat jullie nog lang van hem mogen genieten.

Jose, wat een allerliefste foto's van de kleinkinderen met Sint en Pieten. De mutsen staan geweldig leuk. een mooie herinnering zo.

Petra, oei wat zal dat zeer gedaan hebben (en nog) brandwonden zijn heel naar.
Traag maar gelukkig dan toch een kleine vooruitgang bij DD. Fijn te lezen dat ze weer zin had in spelen. Wel vreemd dat ze zich beperkt in de ruimtes waar ze komt, hoe zou dat komen?

Roely, moe maar voldaan van een week inzet voor de mensen op de Henri Dunant. Petje af voor jullie :!: (Heb je foto's al bewonderd op waarnemingen na de tip van Bert.)

Hier alles zijn gangetje, ben er ook wel op uitgetrokken en moet naast mijn eerdere blog over kleine zwanen nog een blog schrijven en foto's bewerken en plaatsen. Weer een mooie plek gevonden hier niet ver vandaan. Tzt zal ik wel melden als er weer wat te zien valt.

Ik hoop dat het met Dorine goed gaat, al een tijdje niet van haar gelezen?

Anita, wat naar dat het met Ella niet goed gaat. Sterkte met alles :goodman:
Wel fijn weer even een berichtje van je te lezen.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#18 Bericht door Petra »

Lieve Anita, je schrijft weinig over Ella, maar aan de manier waarop denk ik te lezen dat het verre van goed gaat met 't Meiske.
Als ik kan helpen met raad en/of daad, laat me weten. Stuur maar PB. Ik weet hoe erg het voelt.
Nu alleen een :bighug: met sterkte.

Marian, Dakje is je dankbaar en hij uit dat op elke voor hem mogelijke manier, dit meen ik serieus. Hij heeft jou gekozen, dat laat hij o.a. merken door op jouw plekje te gaan slapen. Ik weet het gewoon zeker. Hij is nog 'n beetje onzeker of hij bij je mag blijven denk ik te weten. Geef hem de laatste zekerheid door ook een bak binnen te zetten. Dan weet hij nooit meer bij je weg te hoeven gaan. Hij wil bij je blijven.
Slapen? Ja, dat doen ze als de beste, zeker als ze goed gevoed worden. Geloof dat een iets oudere kat 90% van de tijd slapend doorbrengt. Wat een leven he? :lol:

Roos, geen flauw idee waarom Doosje zich beperkt in haar ruimte. Katten zijn zo mysterieus. Boze geesten? Ik schrijf het nu maar even toe aan haar algehele onwelzijn. Maar zelfs als ik haar spinnend in mijn armen neem, zachtjes de huiskamer in loop dan vliegt ze weg als door een wesp gestoken. Doc begrijpt er ook geen snars van. Heb al overdreven gelucht, wierook en etherische oliën gestookt... Het zal wel herstellen denk ik. Maar begrijpen? Nee.

Dorine... Je hebt gelijk Roos. Ze was hier op 27 nov. voor het laatst. Piet heeft nog een nieuwe Stamtafel december aangemaakt. Joehoe Dorne, joehoe Piet. Alles goed? :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#19 Bericht door marian53 »

Ze zullen het wel druk hebben , zo mis je er elke keer weer een,Het groepje word steeds kleiner van de vaste bezoekers , Neeltje heb ik al niet meer gezien vanaf juni ergens , of ze zijn mijn gezeur zat dat kan ook nog :wink:
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#20 Bericht door Dorine »

We leven nog hoor :wink:
Druk met familieomstandigheden.
Ik lees af en toe wel maar heb geen puf te reageren.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#21 Bericht door roosje »

Sterkte ermee Dorine :flower:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#22 Bericht door Petra »

Hoop oprecht geen verdrietige omstandigheden Dorine. Hoe dan ook: sterkte met alles ook van mij gewenst.

't Is natuurlijk ook een beetje 'pruimentijd' Marian. :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#23 Bericht door Gawo »

Anita en Dorine :bighug: van mij .
Ik begrijp dat jullie beiden dat nu even kunnen gebruiken.

Fijn te lezen dat DD al is het verdraaide langzaam toch vooruitgang boekt Petra.

Roos ik lees het wel weer als je blog bij gewerkt is met je nieuw ontdekte plek.

Hier het beetje snotteren toch overgeslagen naar fikse verkoudheid.
Jan begon vrijdag al en ikke zondag.
Dus er gaan nu heel wat zakdoekjes doorheen en we blaffen al tegen elkaar 's avonds op de bank :wink:
Gelukkig niet zo ziek dat je je bed in moet, maar erg veel puf hebben we ook niet en doen beiden alles op ons elf en dertigste .
Zal over een paar daagjes wel beter gaan :wink:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#24 Bericht door Falcon »

Dan hoop ik maar dat je me niet hebt aangestoken José.

Ook een :bighug: van mij voor jullie, Piet en Dorine.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#25 Bericht door marian53 »

Uiteraard doe ik ook mee , :bighug: voor iedereen die het kan gebruiken doe lekker rustig aan (als dat lukt) , de valken zijn toch nog niet zover dat we op wacht moeten zitten :wink:
carpe diem

Gesloten