Stamtafel Januari-2014

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#176 Bericht door marian53 »

chips heb ik helemaal gemist ik weet wel dat 28 jan iets komt bij de BBC over intelligentieonderzoek bij vogels ,
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#177 Bericht door Dorine »

Een voor ons ongelooflijk verhaal.
Familie loopt 9 dagen lang met temperaturen van -35 voor een bevalling in een ziekenhuis.
Omdat een bevalling in het ziekenhuis veiliger is ..............
Een groep vrienden uit IJsland kwam ze tegen.

Verhaal en foto's
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#178 Bericht door Zwiersje »

Zit hier echt met mijn mond open van verbazing.
Wat een verhaal. :shock:
Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#179 Bericht door marian53 »

Tjee zeg hebben wij nog wat te klagen ??? je leest dit toch echt met verbazing .
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#180 Bericht door Zwiersje »

:lol: vond deze wel leuk. Zo ziet de onze er tegenwoordig ook uit dankzij dit Kabinet 8)

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#181 Bericht door Dorine »

:lol: ik zag hem ook staan ......
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#182 Bericht door Yleor »

:lol:

Dat verhaal over 45 mijlen in negen dagen bij -35C lees ik met enige scepsis. Bij -35C heb je denk ik geen stromend water meer. En acht uur lopen over 5 mijl? Al ga je op en neer? Ik denk dat het verhaal wat mooier is gemaakt. Wel mooie foto's.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#183 Bericht door marian53 »

Verhip dat mager varkentje komt mij ook al bekend voor :D
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#184 Bericht door Petra »

Haha, mij ook al; de overheid heeft dit varkentje mooi gewassen... :lol: Hmm, dat verhaal van de wandeling... Maar prachtige foto's, dat zeker!

Heb niet alles gelezen: ben moe en tijd voor bedje. :wink: Bij jullie ook zo'n storm? Hier wel. Truste allemaal tot gauw en fijne zondag.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#185 Bericht door Gawo »

Gisteren is vast de verjaardag van Kyan gevierd, hij wordt morgen alweer drie.
Dus druk middagje gehad, Dennis en Wendy hadden het wel goed verdeeld, tot 14.00 uur vrienden met kids en vanaf 15.00 uur de familie.
In dat uurtje de ergste rommel opruimen en boel weer klaar zetten voor de volgende visite, anders past het allemaal niet in hun huis.
Maar ik heb momenten een Kyan gezien die ik niet ken :shock: zo driftig :roll: , werd door zijn papa maar op de gang gezet :wink:

Ik kreeg net een telefoontje van mijn oude schooljuf van de eerste klas lagere school is dus 51 jaar terug :D .
Zij was ook nog schooljuf van Guido en Wendy dus heeft ons alle drie leren lezen en schrijven :lol:
Zij was benaderd om de schoolactiviteiten van toen met een verhaaltje en dia's die zij gedigitaliseerd heeft te laten zien in een huis hier in de wijk wat een museum van de wijk is geworden.
Zij kwam dia's tegen waar ik ook op stond.
Haar vraag was of ik donderdag mee wilde gaan daar naar toe
, maar jammer dat kan ik niet vanwege oppassen in De Meern.
Toen zij de juf van Guido en later Wendy was kwamen wij er achter dat wij dezelfde hobby's hadden namelijk poppen maken en hebben samen een cursus in Duitsland gevolgd en nu sturen we elkaar nog wel elke kerst een kaart, maar zoals het vaak gaat, verlies je elkaar door het verdere jaar uit het oog, zeker sinds haar verhuizing van Amersfoort naar Zeewolde.
Nu spreek je tig jaar later elkaar weer en blijkt dat je beiden weer veel overeenkomsten hebt, zo leuk :D
Namelijk digitale albums maken en stamboom uitzoeken en liefde voor de natuur.
Dus net even een super leuk telefoon gesprek achter de rug en zit met big smile nu achter de pc.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#186 Bericht door Yleor »

Wat leuk José! Die juf heeft het je natuurlijk met de paplepel ingegoten :-). Heeft Guido ook niet als hobby poppen maken? :lol:
Driftige Kyan, allemaal omdat hij helemaal uit zijn doen is natuurlijk. Al die mensen die voor jou komen, daar raak je helemaal gestresst van.

Net even gewandeld op het strand van IJmuiden, ik had eigenlijk wel wat vogels verwacht na die storm, maar niks. Nu heb ik op verzoek van Erik dan maar een appeltaartje gemaakt, die staat heerlijk te geuren in de oven. Vallen we straks op aan.

Morgen op bezoek bij onze oude buren in ALkmaar. Buurman heeft tongkanker en is opgegeven. We gaan afscheid nemen. Hij is een jaar of vijf ouder dan wij... En Erik heeft dinsdag een begrafenis van een klant, ook gestorven aan kanker, maar 78, bijna 79.

Maar wij hebben donderdag een heel gezellig etentje gehad met onze schoonzus die ziek is en (schoon)broer. Ze vieren het leven nu het zo goed gaat.

Ik ga eens naar de appeltaart kijken, smul smul drup drup.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#187 Bericht door marian53 »

Wat leuk allemaal José het oude contact vernieuwt , en dezelfde interesses , het kan niet mooier :lol: Ja en Kylan zal nog wel meer eens dingen laten zien wie je niet kent ,maar dat komt allemaal wel goed .

Wat verdrietig allemaal Roely , en we kunnen er niks aan doen , dat is het ergste fijn dat je het leven toch viert gezellig met n etentje of wat dan ook , dat beurt de boel toch weer een beetje op.

Lekker appeltaart , ik zal eens even snel n stuk uit mn diepvries halen , we waren hem een maand geleden zo tegen gegeten, (zelfs zoonlief wilde hem niet meer en die eet hem rustig voor onbijt) .
dat ik de laatste taart in vieren heb gedeelt en in de diepvries gestopt , maar nu krijg ik er weer zijn in :D :D
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#188 Bericht door Yleor »

Nou, eet ze! Even in de magnetron opwarmen en smullen maar. Die van mij staat af te koelen :D

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#189 Bericht door Gawo »

Roely wat naar toch allemaal, en je hoort het zoveel om je heen, ook hier, zoon van buurvrouw van 50 jaar hebben ze een week geleden blaaskanker geconstateerd, moet dus nu al de onderzoeken ondergaan zoals eerst kijken hoe goed de nieren nog werken.

Mmm zelf gemaakt appeltaartje :)

Wij krijgen aankomende zaterdag drie collega's van Jan met hun vrouwtjes te eten, gezellie :D , doen we wel vaker dan bij die en dan bij een ander.
Zijn nu recepten aan het doorkijken om te bedenken wat wij ze voor willen schotelen.
Het wordt in ieder geval japans, kijken of ze met stokjes kunnen eten :wink: :lol:
Is heel lekker en zo mooi kleurrijk eten.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#190 Bericht door Yleor »

Knap hoor, Japans eten voorschotelen! Heb ik nog nooit gemaakt, ik zou niet weten hoe of wat. Doen jullie dat wel vaker, Japans?

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#191 Bericht door Gawo »

ja hoor of indonesisch of gewoon hollandse pot etentje ook wel eens een bbg vijfgangen etentje voor een wat grotere club.

Zo ziet de eigengemaakte suschi eruit, dit is zalm met avocado, kan het ook vegetarisch houden of met tonijn etc.
Afbeelding

Heel makkelijk van Guido geleerd :wink: , begint te komen hé eerst leer je je kinderen van alles en nu leer jij van hun.
Die pakketten koop je bij de Plus heel handig met rolmatje, alleen de vulling moet je er nog bij kopen.
Dan ooit eens Japanskookboekje gescoort van één euro :lol: :lol: in de opruiming en dan behalve de suschi opwarmertje wat tempura hapjes van garnalen en van groente.
Nu ook een bitterballetje van rijst met krab gezien, gaan we zaterdag voor het eerst maken.
Het voorgerecht zal zijn Japanse varkensrolletjes met pruimen, koreander, sojasaus en lente uitjes.
Dat laatste vaker gemaakt is een recept van Jamie Oliver en is zalig!
Het hoofdgerecht is Tonkatsu( gefrituurde , gepaneerde varkenshaas) met tonkatsusaus en witte rijst.
Dat gepaneerde is wel met panko (toko) dat is anders als onze paneermeel.
En dan afsluiten met een dessert Orientale en succes verzekerd :D

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#192 Bericht door marian53 »

Lekker José ik vind zoiets ook wel leuk om te maken voor gasten alleen de eerste keer was er bij mij iets fout gegaan door onwetendheid, ik had een tubetje wasabi kruiden gekocht en er een streepje in de shuchi rol gedaan , nou dan weet je het wel :lol: jammer maar ik heb wel gelachen .
ja wist ik veel :lol:
carpe diem

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#193 Bericht door AnneMarie »

Zo heb ik eens 3 verse, en joekels van Cayennepepers in een gerecht 20 minuten laten pruttelen. Wist ik veel! M'n man en ik hebben zitten huilen en snotteren......en na 3 happen het maar laten staan. :hihi: M'n Surinaamse schoonzus en haar familie liggen nog steeds in een deuk als ik er over begin. :lol:

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#194 Bericht door Lucje »

Alles weer doorgelezen! Wij eten nooit Japans maar het ziet er mooi uit José :-) Anita, wat een schatje was Ella toen ze klein was. Luc had ook van die grote oortjes, zo leuk. Ik hoop zo dat ze nog een poosje bij jullie kan zijn! Je weet dat het eens komt, maar ze is nog niet zo oud. Herma, sterkte met je moeder. Ik hoop dat de thuiszorg wat over kan nemen, anders wordt het voor jullie wel heel zwaar. Ja Roely, het is bij ons in de buurt niet anders, weer iemand van net 60 overleden aan kanker. Zwager wordt sinds vorige week bestraald en krijgt chemo. Als dat afgelopen is volgt de operatie. Hij is er dus wel een aantal maanden mee bezig en we hopen maar dat alles goed zal gaan. Wat een leuke foto van Pim die naar Winterwatch zit te kijken :-) Ik heb het maar een keer gezien. Petra, bij ons ook ineens zo'n storm gisteravond. Vanmiddag een eindje gewandeld maar ik vond het behoorlijk koud. Nou ja, het is hier gelukkig niet glad. In het Noorden zijn er aardig wat ongelukken geweest zag ik op het journaal.
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#195 Bericht door Dorine »

Hier ook weer minder,
de moeder van Daphne's vriendin is vannacht overleden.
Ook al wist je dat het niet lang meer zou duren, als het dan zover is schrik je toch en denk je er de hele dag aan :cry:
Sommige gaan veel en veels te jong ..........
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#196 Bericht door Yleor »

Jee Dorine, dat is dan toch snel gegaan. Ik hoop dat Daphne wat voor haar vriendin kan betekenen. Meestal is er zijn al genoeg, praten kan later nog. Wat zielig voor haar vriendin. Zo jong...

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#197 Bericht door marian53 »

Inderdaad dat is snel gegaan , Dorine , wat naar toch allemaal .
ik hoop dat Daphne het allemaal aankan het is niet niks voor zon jong meisje om het van dichtbij mee te moeten maken .heel veel sterkte gewenst .
carpe diem

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#198 Bericht door Falcon »

Dorine, ook al weet je dat iemand niet lang meer te leven heeft, toch gaat het soms nog sneller dan verwacht. Zo jong is helemaal verdrietig.
Hoop dat Daphne een steun voor haar vriendin kan zijn, gewoon door er te zijn.
Maar ook jij in deze tijd sterkte gewenst, want je zal er ook voor Daphne en haar vriendin willen zijn.

José wat bijzonder dat je nog contact met die juf hebt en dat jullie gemeenschappelijke hobby's hebben.
Misschien een andere keer haar maar eens opzoeken.
Succes met het vinden van een lekker menu en eet smakelijk tzt.

Roely lekker gegeten met jullie schoonzus en (schoon)broer, fijn dat jullie daarvan konden genieten.
Sterkte komende week met afscheid nemen...

Lucje, jij ook al een ernstig ziek familielid. Hoop dat de behandelingen aanslaan en de operatie goed mag gaan.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#199 Bericht door Dorine »

Daphne en haar vriendin vinden elkaar wel op als ze elkaar nodig hebben, is altijd al zo geweest met die twee.
Haar vriendin heeft het afgelopen jaar al meer moeten missen, eerst haar paard verkocht omdat ze vanwege knieproblemen niet meer kon rijden,
daarna overleed haar trouwe oude pony aan koliek en een paar maanden terug moesten ze de geliefde hond in laten slapen.

José, heerlijk Japans gegeten lees ik en het ziet er ook zo lekker uit.
Leuk je contact met je oude juf en ook wel bijzonder na zoveel jaar.

Herma, hoe gaat het met je moeder?
Lukt het om de zorg samen met je zus en de thuiszorg rond te breien?

Er komen mooie foto's op internet voorbij van het pak sneeuw dat in het noorden gevallen is .......
ben best wel jaloers, van mij mag het best nog wel even echt winter worden.
Al dat grijze grauwe regenachtige weer is nu ook niet om vrolijk van te worden.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#200 Bericht door Gawo »

Dat is snel gegaan met de moeder van Daphne haar vriendin.
Goed dat ze elkaar vinden als het nodig is.
Allemaal veel sterkte, want een moeder die zo jong weg valt heeft grote impact, juist ook een periode later als bij de omgeving het gewone leven weer door gaat.

Ook ik ben nieuwsgierig naar je moeder Herma en of het gelukt is met de thuiszorg?

Gesloten