Stamtafel Januari-2014

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#201 Bericht door Falcon »

Ja we redden ons best.
Vanmorgen is de thuiszorg geweest en ik ga er tussen de middag even heen, vanwege het eten. Ga daarna lekker bij een vriendin op bezoek die een paar straten verder woont en eind van de middag koken en samen eten.
De avond weer voor mezelf. Thuiszorg komt ook 's avonds even helpen.
Morgenmiddag ong. hetzelfde, maar dan met bezoek aan het zkhs voor controle en ander gips.
Het weekend is ze bij mijn zus geweest, want dat was wel zo makkelijk en was mijn moeder er even uit.

Die vriendin van Daphne heeft dus al veel moeten missen, heftig, en nu haar moeder en dan ben je nog zo jong. Fijn dat vriendinnen elkaar vinden wanneer nodig.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#202 Bericht door Petra »

Wat een klappen heeft het jonge vriendinnetje van Daphne al gehad, zo jong en dan al zo veel verdriet in haar leventje. Ik weet zeker dat het Meiske bij Daphne en huize Dorine & Piet liefdevol opgevangen wordt. Ook van mij veel sterkte gewenst.

Zo te lezen Herma gaat het redelijk met je moeder en krijgt ze voldoende hulp zich toch te kunnen redden. Soms gaan dingen ook wel eens goed, ondanks het ongeluk met de gebroken arm.
Hoop dat de controle morgen goed uitpakt! Jij veel plezier bij je vriendinnetje.

Winter/sneeuw Dorine? Nee, dank je. Laat maar zitten. :lol: Heb ook de nodige foto's voorbij zien komen maar het kan me niet bekoren, laat staan door die gladheid en bagger moeten ploeteren. Nee, laat het maar voorjaar worden.

Geinig, Japanse kookles van José! Knap hoor, ik zou 't je niet nadoen! De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik nog nooit Japans gegeten heb. Kan me eigenlijk ook niet zo boeien, want volgens mij is 'de keuken' veelal niet geschikt voor vegetariërs (die ook geen vis eten). Kan me beter vinden in de Thaise, Indiase en Italiaanse etentjes. :wink:

Vorige week kreeg ik trouwens een aanslag 'Gemeentelijke Belastingen'. Ik mag maar liefst E372,- ophoesten voor de afvalverwerking. Ik betaal in m'n uppie net zo veel als een gezin met 10 kinderen waarvan 9 in de luier. Dat voor 1 vuilniszakje in de week (en afvalscheiding). Omgerekend kost het me dus iets van E7,- per week om m'n vuilniszak in de container te mogen dumpen. Schandalig he? Terwijl Rotterdam de gemeente is met het hoogste werkloosheidscijfer. Lekker democratisch. Baal ervan, maar je doet er niets tegen.

Verder weinig nieuws. Vandaag lekker vrij. Alhoewel, vrij? Het huishouden roept hard. De rest van de week werken. Houdt me van de straat, toch? :wink:

Fijne dag allemaal.

Edit: filmpje op Facebook van een kudde vrouwtjesolifanten dat een jong van de verdrinkingsdood redt.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#203 Bericht door Yleor »

Slim hoor! Mooi om te zien.
Petra, hebben jullie in Rotterdam niet de regeling dat eenpersoonshuishoudens minder betalen?

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#204 Bericht door Petra »

Nee Roely, niet met afvalverwerking. Wel met waterzuiveringsrechten (wat een woord :wink: ). Daarom des te asocialer v.w.b. de afvalverwerking; het kan dus wél!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#205 Bericht door Zwiersje »

Gistermorgen hebben wij helaas ons kleine meiske moeten laten inslapen.
Ella ging de afgelopen week zo hard achteruit, ze heeft echt alles gegeven maar ze kon niet meer. Om haar verder lijden te besparen moesten we deze beslissing wel nemen.
We missen onze meisje zo. Maar haar rust is het belangrijkste.
De arts is, om haar de onnodige stress nog te besparen bij ons thuis gekomen en uiteindelijk is ze rustig in mijn armen ingeslapen.
Ze heeft ons zoveel liefde gegeven. Helaas mocht ze maar 8 jaartjes oud worden. Is te jong...
Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#206 Bericht door roosje »

Wat een trieste berichten allemaal. :(
De moeder van de vriendin van Daphne overleden, zo ook de hond en een pony moeten missen is wel erg veel om op zo'n jonge leeftijd te moeten verwerken.

Anita en Roel, wat triest voor jullie. Wat een toffe dierenarts om Ella bij jullie thuis uit haar lijden te helpen. :( Ik wens jullie sterkte. :(

Jose, ik ben niet zo gek op Japans eten, maar knap dat je het zelf kan maken. Tonijn eet ik al jaren niet meer niet omdat ik het niet lekker vind maar meer omdat het tegen de borst stuit dat deze vis zo bejaagd wordt.
Leuk te lezen dat je weer contact hebt met een oude schooljuf.

Roely, lekker gewandeld bij IJmuiden en ook al zo'n naar bericht over jullie oude buurman en een klant van Erik. Vreselijk toch zoveel berichten over deze ziekte.

Petra, inderdaad belachelijk dat dezelfde rekening wordt geheven voor afval in R.dam. Hier betalen we per zak. We kopen de rol vuilniszakken bij de supermarkt en zo bepaal je zelf naar gelang wat je weggooit. Een eerlijker systeem bestaat er dus niet. Zo hebben we zakken voor huisvuil, plastic flessen, blik en drinkkartons en een jaarlijks bedrag voor de groente en tuinafval container. Alles heel redelijk qua kosten.

Van de week is weer mijn Outlook gecrasht met nu ook mijn hele contacten bestand incluis verjaardagen, telefoonnummers etc. Balen!
Mochten degenen waarvan ik de info had een minuutje tijd hebben dan ontvang ik graag weer een mailtje met jullie anw gegevens zodat ik deze weer kan invoeren. Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#207 Bericht door marian53 »

O wat erg :aay: Anita , je hebt de juiste beslissing genomen , het beestje kon niet meer , En er is niets zo erg als je kleine vriendinnetje te zien lijden .
Maar wat fijn dat de dierenarts gewoon thuis is gekomen , scheelt een heleboel stress voor die kleine meid .Je zegt ze heeft je heel veel liefde gegeven , maar andersom ook , dit meisje helaas maar 8 jaar geworden heeft een heel mooi en liefdevol leventje gehad bij jullie , een grote knuf voor jullie :bighug: .
En heel veel sterkte :goodman:
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#208 Bericht door Gawo »

Anita ik wens jou en Roel heel veel sterkte :bighug:
Heel fijn dat Ella in vertrouwde omgeving kon blijven.
Dat geeft zoveel minder stress voor haar.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#209 Bericht door Dorine »

Anita wat triest en ontzettend jammer dat ze toch niet meer opknapte :(
En een lieve dierenarts heb je om bij jullie thuis te komen.
Sterkte ermee !
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#210 Bericht door AnneMarie »

Ach, wat een naar bericht Anita. Een juiste beslissing, dat wel.
Heel veel sterkte!

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#211 Bericht door Falcon »

Anita, wat zal dat moeilijk voor je/jullie geweest zijn, want ik weet hoe bijzonder Ella voor je was, ook al weet je dat het een juiste beslissing is.
Fijn voor jullie dat de dierenarts aan huis kwam, maar vooral voor Ella.
Je krijgt een knuffel van me, ook al zal dat het gemis van Ella niet wegnemen. Sterkte.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#212 Bericht door Yleor »

Och Anita, wat vind ik dat nou een droevig bericht. Zo hard om nu al afscheid te moeten nemen van Ella, ook al hebben jullie ervoor gezorgd dat ze niet meer hoefde te lijden. Ik wens Roel en jou sterkte in jullie verdriet.

Gebruikersavatar
nicole
Berichten: 2695
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 13:32:45
Locatie: Koningshooikt (belgie)

#213 Bericht door nicole »

Anita ik wens jullie veel sterkte.
groetjes nicole

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#214 Bericht door Lucje »

Ach Dorine, dat is snel gegaan. Wat erg voor haar familie, maar goed dat jouw dochter dat meisje kan steunen. Die krijgt heel wat te verwerken zeg! Wij gaan ook zo condoleren, een goede kennis van net 60. Een week geleden gestopt met chemo en afgelopen donderdag gestorven. En dan ook nog Ella! Anita, ik vind het zo erg dat jullie je poezenkindje moeten missen maar pijn laten lijden kan ook niet. Goed dat de dierenarts bij jullie thuis wilde komen, dan gaat het allemaal veel rustiger. Ik wens jullie heel veel sterkte!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#215 Bericht door Petra »

Lieve Anita,

Ook van mij: mijn hart huilt met jullie. Ik wens jou en Roel heel veel sterkte om het gemis van Ella (ooit?) een plekje te kunnen geven. Woorden schieten me verder tekort.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#216 Bericht door Dorine »

Vanochtend ontdekte de kids hier dat de duif weer aanwezig was,
duif is al weer ruim een week present maar vooruit .... niet iedereen is even snel wakker.
Elke winter is ie in de tuin aanwezig, maakt zich verdienstelijk als stofzuiger en dat is aan zijn/haar omvang goed te zien.
Alhoewel duif nu nog wat dunnetjes is.
Het beest heeft al verschillende namen gehad: dikkie, mormel, vreetzak, luiwammes etc.
Ondanks zijn reputatie, het is wel leuk dat onze huishoutduif weer terug is :D (wel met een t hè)

Of toch met een d, want hij stofzuigt alle restjes voer, dat andere gevleugelde vriendjes niet willen, netjes op.
Of zou het met dt moeten want ja, hij houdt ook wel eens goed huis in de tuin .... de schijtert ......
en dat mag ik dan weer wegschrobben :?
Laatst gewijzigd door Dorine op woensdag 29 januari 2014, 16:23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#217 Bericht door roosje »

:lol: Leuk geschreven Dorine :lol:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#218 Bericht door marian53 »

:D :D :D
carpe diem

Gebruikersavatar
nicole
Berichten: 2695
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 13:32:45
Locatie: Koningshooikt (belgie)

#219 Bericht door nicole »

Mooi Dorine, ik zit hier met 4tortels en een houtduif,ze schijten zelfs den auto onder :lol:
groetjes nicole

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#220 Bericht door Petra »

Dorine... :LachMeDood: Enig geschreven! Dit lijkt dus meer een houDTduif! :lol:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#221 Bericht door Yleor »

Grinnik :lol:

Zonkansen nul vandaag, maar als ik uit het raam kijk zie ik blauwe lucht en zonverlichte huizen. Die voorspellingen... Nog een koffie en dan gaan we wandelen.
Gisteren wel wat leuke vogels gezien op de pier, bij straffe oostenwind. Wij waren zowat de enigen daar, zelfs de vissers lieten het afweten. We waren er ook wel op tijd.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#222 Bericht door marian53 »

Zo weer even heerlijk zitten genieten van de mooie foto's op de blogs van de lady's :wink: bedankt daarvoor het is altijd weer een heerlijk rustpuntje .
Roos ,Roely , Dorine . :flower:
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#223 Bericht door Dorine »

Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#224 Bericht door Petra »

Hartverscheurend.... Ontroerend mooi.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Lia
Berichten: 3497
Lid geworden op: zaterdag 4 mei 2013, 15:28:21
Contacteer:

#225 Bericht door Lia »

Las het in de telegraaf woorden schieten te kort. Je kunt zien de de pony's hem nog herkennen super.

Gesloten