Stamtafel Maart-2014

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#26 Bericht door roosje »

Petra, een mooie werkplek en er voor de rokers een mooi rokershol bedacht :)
DD staat er leuk op als bloemetje tussen het groen. :D

Anita, eng is dat vastzitten in een lift. Ook een keer meegemaakt in een hotel in Cairo :pale:

Een prachtfoto hierboven aan het forum. Zeer toepasselijk voor de tijd van het jaar :lol:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#27 Bericht door marian53 »

Fijn Anita dat je weer begonnen bent nu straks nog je vakantie in kroatie , en je bent weer het vrouwtje :D
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#28 Bericht door Dorine »

Soms maak je dingen mee :roll:

Dit forum is openbaar en dus voor iedereen te lezen.
Nu zijn er ook mensen die hun bevindingen van slechtvalken op hun facebook zetten en
dat kan je dan alleen maar lezen als je vrienden bent.
Dan vraag ik om vrienden te worden, ik word geaccepteerd en vervolgens wordt ik weer verwijderd omdat ik zelf niets met facebook doe.
Nee, ik heb dat account omdat ik juist die dingen ook graag wil lezen.
Blijkbaar mag dat dan niet, ik mag daar niet lezen en zij wel hier :(

Dit zijn nou van die momenten dat ik de neiging heb om het forum dan ook maar alleen toegankelijk te maken voor vrienden ........
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#29 Bericht door Zwiersje »

Tja..... :roll: dat is Facebook.
En sommige mensen weten daar goed misbruik van te maken.
Jammer dat het zo moet gaan.
Ik heb het gelukkig niet en hoef het ook niet. Het principe ....dat je moet vragen of je met iemand vrienden mag worden staat me niet aan.
En al helemaal niet als je uiteindelijk toch een zelfde interesse hebt voor b.v De Slechtvalk

:wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
marga
Berichten: 948
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 21:01:02
Locatie: Dieren

#30 Bericht door marga »

Tjee Dorine, te gek voor woorden. Ik ben ook geen FB meeloper. Ben het helemaal eens met Anita :wink:

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#31 Bericht door Zwiersje »

Toevallig.... :roll:
Net bij HvN ging het ook over Facebook. Een FB terrorist schijnt actief te zijn.
:roll:
Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#32 Bericht door marian53 »

Ik zit wel op facebook , en heb nergens geen last van , zet er op wat ik wil en dat is meestal over de slechtvalken , visarenden , etc ik zie soms mensen van hier , die ook bepaalde interesses bv.
Vogelaars natuur & vogelfotografie , en bv Roofvogels en Uilen in het Wild
er komen dikwijls heel mooi fotos voorbij , zowel van amateurs al profs , ik plaats er zelden iets , maar ben daar nooit verwijdert omdat ik niks plaats .

Persoonlijke dingen moet je er zo wie zo niet plaatsen , of het moet iets geinig zijn en algemeen .Dat vragen om vriendschapsverzoek is gewoon dat niet iedereen alles ziet, of bv zoals ik. bij de sackervalken de site van facebook wil bezoeken of je interesses want daar staat dan het eerst de nieuwe foto's en filmpjes.

En bij mij mag je gerust kijken hoor Dorine :lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#33 Bericht door Dorine »

Pffff pak van mijn hart Marian :lol:

Kan ik met een gerust hart gaan slapen :D
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#34 Bericht door Petra »

Ach, Facebook.... Net als Marian grasduin ik de sites van diverse webcams af. Veel zelf plaatsen doe ik niet, eigenlijk alleen foto's van DD of anders soortige.

Er zijn mensen die erg kinderachtig doen met FB ja en snel 'vrienden' willen maken (de aantallen schijnen dan te gelden) en dan als 'straf' weer ontvrienden. Zucht, ik doe daar ook niet aan mee. Ben wel blij met leuke foto's en filmpjes over diertjes die ik 'vind'.

Enne, bij mij mag je ook kijken hoor Dorine; ik sta alleen 'dicht' voor vrienden van vrienden; wil mezelf niet zo openbaar zetten. :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#35 Bericht door Barbara »

Goede middag lieve mensen.

Is het bij jullie ook zulk mooi weer?
Kijken of ik de Duitse dames zover krijg dat ze mee gaan met mij en de honden.
Het is hier echt wennen aan de gewoontes en wat me het meeste ergert is dat hier het feminisme nog niet is uit gevonden. Ziek wordt ik daarvan!!

Dorine, je mag bij mij vriendjes worden op Facebook hoor. De italiaanse facebooksite is er mooi en daar volgen ze de valken ook op de voet.

Ik ben blij met facebook want zo heb ik weer contact met mijn zussen en mijn schoonzusje in Canada. Zo ontmoet ik ook mensen hier in Duitsland.

Heb een fijne dag allemaal :D :sunny:

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#36 Bericht door Yleor »

Hee Barbara, lange tijd niet gezien! Maar nu ben ik hier weer voor het eerst in een week of twee, dus ik moet nog kijken of je er eerder was :-). Wat denk je ervan om zelf het feminisme in Duitsland te introduceren? :D Vrolijke beesten trouwens op je foto.

Alleen deze pagina heb ik nog maar gelezen, dus er is nog veeel werk aan de winkel. We hebben een fantastische vakantie in Kaapverdië achter de rug, op Sal, San Vicente, Santo Antão en São Nicolau geweest en overal gewandeld, geklommen en gedaald en de zon getrotseerd. En ook de noordoostpassaat. Wat kan het daar waaien, het gaat maar door. Veel vogelfoto's gemaakt, van niet zo heel veel soorten (er gingen daar uren voorbij waarin we geen enkele vogel zagen of hoorden), maar een keer wel heel veel tegelijk van een soort: duizend koereigers op een slaapplaats! Nouja, ik zal af en toe wel wat op de fotopagina zetten, eerst eens kijken wat ik allemaal over heb gehouden. In ieder geval verbrande enkels op die laatste dag op Sal, toen ik dacht dat kuiten insmeren wel genoeg zou zijn. De hele vakantie goed bedekt geweest, en dan ja hoor... op die laatste dag toch nog verbrand op onze urenlange wandeltochten. En als je dan die Kaapverdianen door de bergen ziet hollen op teenslippers of blote voeten....nouja, als ze niet al te oud zijn, want de oudjes zitten dan gewoon in zo'n hutje op een bergkammetje te wachten op hun eind. Die komen nooit meer beneden. Ach, veel gezien en ervaren, ook carnaval, wat nachtenlang wordt gevierd wat goed te horen is.

Nu foto's kijken. Leuk hier weer te zijn, en zonder Facebook te kunnen lezen. Ik heb een fakeFacebook, om mijn schoonzusjes wedervaren te kunnen lezen. Het gaat nog steeds goed met haar, voorzover wij nu weten. Hoop en nog eens hoop!

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#37 Bericht door Zwiersje »

Hey Roely wat heerlijk. Zomaar even naar Kaapverdië.
Wat zal jij genoten hebben :D
Hoop dat je ook een beetje je zorgen opzij heb kunnen zetten!
Foto's zien we hoop ik snel verschijnen :lol:

Barbara ik denk dat ik wat vaker daarheen moet komen.
zal je wel even helpen met het feminisme daar :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#38 Bericht door marian53 »

Ha fijn dat je er weer bent Roely en nog fijner dat je een fijne vakantie hebt gehad , wat zal je heerlijk bijgekleurd zijn , en dan nog net even de boel verbranden , smeer ze maar lekker goed in ,
Ook fijn dat het goed gaat met je schoonzusje, dat maakt je vakantie helemaal compleet , doe lekker rustig aan , en we zien wel wanneer je wat foto's kan plaatsen , want dat is altijd een klein feestje .
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#39 Bericht door Petra »

O, wat schrijf je leuk over je reis Roely. Welkom terug! De eilanden zijn prachtig ja, een heel andere wereld. Carnaval zal ook wel gevierd zijn ja. :wink: Ben er nog nooit geweest overigens, maar in Rotterdam woont een grote Kaapverdiaanse gemeenschap (zeelui :wink: ). Heb nog een mooi fotoboek van de eilanden. En: de nationale trots zangeres Césaria Evora, niet zo gek lang geleden overleden. Volgens mij ook opgetreden op North Sea Jazz. Een van haar mooiste nummers vind ik: Sodade (is een combinatie van verdrietige emoties, zoals heimwee, verlangen...).

Luister maar.

Jeetje Barbara, nog steeds vrouwen achter/aan 't aanrecht? Poehpoeh. Ik kom ook wel helpen de beuk erin te gooien hoor. :lol:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#40 Bericht door Dorine »

Vandaag dagje Efteling en ik dacht als ik terugkom heeft het eieren geregend, valkeneieren dan, geen ganzeneieren :?

Hé Roely, welkom thuis en fijn dat je het prima naar je zin hebt gehad en veel hebt gezien.
Toch een succes als ik het zo lees :D
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#41 Bericht door Lucje »

Zo Roely, dat is een interessante vakantie geweest. Fijn dat jullie zo hebben genoten :-) Als jij later oud bent en in je hutje in Amsterdam zit kan je herinneringen ophalen aan al de mooie dingen die je gezien hebt. Wat hebben wij het dan toch goed hè! Petra, mooi nummer van Césaria. Inderdaad droevige muziek maar heel mooi! Dorine, ik heb ook een fb en ik zag je langskomen, heb dus maar een vriendschapsverzoek aan je gestuurd. Je ziet maar wat je doet, even goede vrienden als je weigert hoor :lol: Ik vind fb wel leuk want ik zie nu mijn nichtjes en hun kinderen regelmatig :D En er staan soms ook heel mooie foto's op van vogels enz. Er is in ieder geval genoeg te zien!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#42 Bericht door roosje »

Goede morgen allemaal.

Roely, dat was genieten voor jullie. Klinkt allemaal fantastisch wat jullie gezien en gedaan hebben. Dat wordt vervellen op de enkels. Ben ook benieuwd naar je foto's. En fijn te lezen dat het met je schoonzus zo goed gaat.

Barbara, ja die emancipatie is buiten de steden nog ver te zoeken. Ook hier in België is dat het geval. Vrouwen zijn druk met hun wekelijkse huishoudschema's en gunnen zichzelf geen andere dingen. Dat is ijdele loze tijd.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#43 Bericht door Yleor »

Voordat ik vertrok naar Cabo Verde heb ik op youtube een filmpje afgespeeld van een optreden van Césaria Évora, wát een zangeres! En je hoort die muziek ook best veel op de eilanden, de mensen hebben echt een eigen leefwereld, ook al loopt iedereen met een (eenvoudige, dat wel) mobiel in zijn handen. Ik zag toen we in een aluguer zaten (een soort openbaar vervoerbusje waar je moet wachten tot hij vol zit) dat de chauffeur een geintje met een oude kromme vrouw in een prachtig paars-witte jurk een geintje uithaalde: hij greep in een van de jurkzakken en pakte haar mobieltje eruit en hield het plagend omhoog :lol:
Ik ken hier maar één Kaapverdiaanse, maar jij heb meer kansen Peet met zo'n enorme gemeenschap in Rotterdam e.o.
En nu eens even wat foto's bewerken, het is gewoon te druk daarvoor.. ;-)

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#44 Bericht door Yleor »

Ik heb al een spin voor mijn raam, druk bezig een web te weven :shock:

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#45 Bericht door Lucje »

Die denkt dat het nog herfst is Roely, maar vandaag was het toch echt een beetje lente. Lekker in de tuin gewerkt :) De vogeltjes waren ook al zo aan het zingen!
There will be sunshine after rain.

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#46 Bericht door AnneMarie »

Tja, zij zijn vroeg dit jaar. Ik zag 2 spinnen aan mijn balkon een web maken en gisteravond zag ik een Nachtuiltje? onder de lamp van de lantaarn vliegen. :shock:

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#47 Bericht door Gawo »

Roely welkom thuis :)

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#48 Bericht door Zwiersje »

Was vanmiddag even heftig :?
Ik moest even naar de Action in Zevenaar.
Springt er iemand van de flat af die er naast staat.
Een toestand........
Ik heb mijn boodschappen gedaan en bewust niet gaan kijken.
Toen ik weer terug ging naar mijn scooter om naar huis te gaan kwam er een lijkwagen aanrijden :?
Triest toch weer...
Vind het ook zo verschrikkelijk voor de mensen die het op zo'n moment te zien krijgen
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#49 Bericht door Dorine »

Dat is niet leuk om te zien nee.
Van het drama hier in de buurt, in Boekel heeft Omroep Brabant opnames gemaakt, iedereen die de beelden gezien heeft spreekt er schande over dat ze dat zo opgenomen hebben en hebben laten zien.
Ik heb bewust de video op de site van OB niet gekeken omdat ik zoiets veels te ver vind gaan.
leuk voor de nabestaanden, o.a. zijn kinderen :(
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#50 Bericht door marian53 »

Tjee wat verschrikkelijk , en zeker als ze het nog uitzenden ook , ik vind dat ongepast , maar ja wie ben ik , begrijpen kan ik zoiets niet , misschien maar gelukkig ook dat je het niet begrijpt .

En jij moest dat net treffen , wat vervelend Anita , en al kijk je niet, het zit toch in je hoofd .En zie daar maar weer eens af te komen , sterkte .

Vanmiddag nog lekker gewerkt 3 vuurdoorns geplaatst tegen n kale muur aan de buitenkant van mn schuurtje , toch straks n mooi gezicht en fijn voor de vogels.Ik had ze besteld bij intratuin want ik moest en zou die met de vel rode besjes hebben.
Zelf n klimrek in elkaar geflanst, heb hem er mooi tegenaan gebonden ,en n briefje er bij gehangen met het verzoek om medewerking dat ze de honden er niet tegenaan laten z.......(plassen).
Nog n stel winterviolen in bakken gestopt , met het gevolg dat heel mn handen rouw zijn van de potgrond en aan handschoenen denk ik pas als het leed geleden is :)
carpe diem

Gesloten