Stamtafel April-2014

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#151 Bericht door roosje »

Herma, fijn dat je moeder het ziekenhuis mag verlaten en heerlijk dat ze kon genieten van het jonge leven van de eendjes in de sloot.
En leuk voor jou dat je een oude bekende bent tegengekomen. Dat wordt dan een hoop bijpraten.:)

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#152 Bericht door Dorine »

Goed bericht Herma.
Hopelijk heeft ze de zin en kan ze de moed opbrengen om goed te revalideren zodat ze weer redelijk op haar eigen kan wonen,
desnoods met wat thuiszorg.
En dan ook maar hopen dat het er een beetje gezellig is zodat ze zich daar de komende weken wat thuis kan voelen,
want als dat zo is ben je al halverwege.


Sorry José, ik had helemaal niet meer gereageerd op jouw bericht.
Ik neem aan dat je mond inmiddels weer redelijk genezen is.
Wel grappig, wildvreemde over de vloer waar je dan toch iets gezamelijks mee hebt.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#153 Bericht door Gawo »

Fijn Herma dat het je moeder zoveel beter gaat en net wat Dorine zegt hopenlijk kan ze zo goed revalideren dat ze met wat hulp toch nog zelfstandig kan wonen.
Ouder worden is fijn, maar al die dingen erom heen maakt het wel vaak moeilijk ook de acceptatie dat bepaalde dingen niet meer gaan, dat merk ik ook aan mijn moeder.
Dat is soms heel verdrietig.
Laatst had mijn moeder tranen van onmacht in haar ogen vond ik zo sneu om te zien.
Kerstkaarten schrijft ze al een jaar of twee niet meer, maar met de Pasen wilde ze haar achterkleinkids in Oostenrijk een kaartje sturen en dat ging niet meer.

Met mijn mond gaat het gelukkig goed.
Die vreemde mensen waren zo enthousiast , dat we al foto's van ons huis die zij gemaakt hebben mochten ontvangen.

Verder hier wat problemen met de pc, is al een oud ding met veel te weinig geheugen en Jan en ik hebben al besloten om volgende maand een nieuwe te kopen, maar zolang moet deze het nog uithouden.
Nu merkte ik al even dat ik haperingen en probleempjes had als ik in de fotomapjes van de kleinkids zat en gaf de schuld dus aan pc.
Maar nu zijn we er achter dat pc af en toe de externe harde schijf niet ziet waar dus alle foto's op staan en campics.
Nu hebben we van Guido een externe harde schijf, maar die had vergeten juiste adopter mee te geven, nu gister mee genomen, dus hopenlijk kan Jan dat nu dit weekend voor elkaar krijgen.

Gisteren ook problemen met de auto gehad onderweg naar De Meern :shock:
Van de A28 naar A27 Bij Utrecht gaat om de vijf sec. een piep en lampje accu flikkert op.
Hardstikke druk daar in de spits dus ik schrok, besloot toch maar door te rijden.
Rij de A12 op , hij piept niet meer, maar accu lampje blijft constant branden.
Ga de afslag De Meern af moet ik trekken aan mijn stuur, is de stuurbekrachtiging eraf.
Gelukkig moet ik nog een klein stukje, wel grote moeite om rotondes te nemen en in te parkeren :?
ANWB gebeld toen ik bij Guido was en die heeft auto laten wegslepen, want het was de dynamo en een riem, er mocht niet mee gereden worden.
We konden tot elf uur 's avonds terecht om de auto op te halen uit ANWB centrum garage, dus dat was wel mooi geregeld, auto klaar na oppasdag, maar wat had ik de bibbers toen ik 's ochtends bij Guido en Odette aan kwam zeg.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#154 Bericht door Falcon »

Nou José, fijn dat het auto probleem op te lossen was.

Met de pc dus ook wat probleempjes, die gelukkig niet al te ernstig lijken.

En wat je schrijft over je moeder, ja zoiets raakt je, als je merk dat ze elke keer wat moeten inleveren wat niet meer terugkomt.
Oud worden is geen makkelijk proces.

Verder heb ik een andere laptop gekregen, niet dat de andere niet goed meer was, maar was erg geschikt voor iemand die een 2de hands lappie zocht.
Dus ben ik erg verwend met een hd scherm en foto's en filmpjes zijn ineens een stuk mooier!
Dus ga binnenkort een mooie foto voor je uitzoeken Marian.

Gisterenavond samen met Marcel bij een vriendin wezen eten en een gezellige avond gehad. Heerlijk ontspannen na een intensieve middag.
Morgen naar mijn zwager die vrijdag jarig was.
Fijn om even niet te zorgen.. :wink:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#155 Bericht door marian53 »

Fijn , dat je een ander lappie hebt Herma , en die foto komt wel , je hebt het al druk genoeg , en wat gezellig dat je bij een lieve vriendin bent wezen eten , dat verdien je ook wel na al die drukte , en vandaag nog naar een verjaardag , kan ook heel gezellig zijn .

Ik heb mn broers en mn zus met aanhang tenminste allemaal weer eens gezien , we wonen wel in een stad allemaal versprijd , maar zijn geen van allen binnenlopers , maar we weten als het nodig is dat ze er zijn , en dat is het belangrijkst toch :)

Hier regent het jammer , maar de natuur heeft het hard nodig.
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#156 Bericht door Petra »

Nou nou José, wat een avontuur met de auto! Je had misschien beter niet door kunnen rijden... Oeps. Gelukkig dat de ANWB je heeft kunnen helpen. Ik vind ze mieters en ben er ook lid van.

Wel leuk Herma nog een lapje erbij en José dadelijk een nieuwe pc. Zelf heb ik een 'desktop' en zweer erbij! Voor mij geen lapje meer. Het grote scherm bevalt me zo veel beter. Kan 't je aanraden José of heb je zelf ook een 'grote bak'? Wat gaat de nieuwe worden?

Fijn dat je een rustige avond en weer even tijd voor jezelf had Herma. Hoe is 't nu met je Mams? Hoe zijn de vooruitzichten?

Je had dus een 'vol huis' Marian? Is toch wel leuk om elkaar zo af en toe eens te zien. Mijn broers met aanhang zie ik eigenlijk nooit. Jammer toch wel.

Vandaag heb ik een luie dag. Heb nergens zin in en ben zelfs te lui om adem te halen. Gelukkig gaat dat vanzelf. Fijne zondag allemaal.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#157 Bericht door Gawo »

Super Herma, dat je nu een mooi nieuw lappie hebt kijkt allemaal dus weer veel prettiger voor je nu met HD scherm, geniet ervan.
En laat je maar even lekker verwennen door anderen, heb je wel verdient nu.

Toch wel af en toe heel leuk Marian om elkaar weer even te zien.
Hier ook al de hele dag regen.

Petra af en toe een luie dag moet kunnen, ik moet zeggen, dat ik ondanks de regen toch wel actief ben, maar dan met foto's maken, want er gebeuren nu best wel wat dingen in de tuin die het melden waard zijn.
Slechtvalken zijn geweldig, maar het draadje vlooienbakje vind ik zelf juist ook zo leuk, want zo is het fotograferen bij mij begonnen, met tuinvogeltjes :)
Wij hebben ook besloten dat het weer een desktop moet worden, vind ik toch het prettigst.
Van Wendy's oude slaapkamer hebben we nu pc kamer gemaakt met bureau, waar alles op staat ook printer en scanner.
Ik maak veel foto's moet dan uitzoeken welke ik hier plaats of van kleinkids de kids en mijn zus in Oostenrijk door stuur, en schrijf de nummers dan op klad, dus geeft allemaal rommel :lol:
En boven kan ik de rommel, rommel laten, blijft het beneden netjes :wink:

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#158 Bericht door Yleor »

Haha, ik ben precies andersom José, heb alles het liefst in de kamer, waardoor het bij ons net lijkt of er net een bom gebarsten is. Boven is het trouwens niet veel beter. Een pc vind ik ook prettig, vanwege het scherm. Maar een laptop is weer lekker als je op de bank wil hangen, en ik neem hem altijd mee naar Bloemendaal. Wat een toestand met je auto, ik had hem denk ik neergezet. Of toch misschien wel doorgereden hoor, ik ben ook eens doorgereden met een kapotte vering, tot het niet meer kon omdat de auto toen echt op de band leunde en het anders mijn band kostte. Gelukkig was er toen naast mij net een plekje vrij om te parkeren. Stoer van je om als een vrachtwagenchauffeur zo aan je stuur te trekken!

Gelukkig dat het met je moeder weer wat beter gaat Herma. Dat oud worden is me wat hoor... E. moet woensdag naar zijn vader, omdat niemand anders met hem naar een personeelsavond van zijn oude werk wil. E. moet dan met hem in een taxi, want ik wil ook niet helemaal naar Zwolle om taxi te spelen. We zitten ook nog eens in BLoem. Eigenlijk een beetje flauw van zijn zusjes, die wonen vlakbij, maar die zijn meer van de brillen en gehoorapparaten, en niet van het vermaak. Ze zullen wel vinden dat wij te weinig doen, maar wij nemen weer de grote taken op ons en de zware beslissingen. En dan dus niet het halen van de bibliotheekboeken. Tja, zoiets zal wel in veel meer families spelen ben ik bang.

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#159 Bericht door Piet »

José, weet je wel dat je veel geluk hebt gehad met je doorrijden?
Vroeger werd de waterpomp (die zorgt voor de koeling van de moter) ook aangedreven door de V-snaar.
Als dus het rode lamp aanging van de accu, was dat meestal een teken van een kapotte V-snaar en wist je dat de waterpomp ook niet meer draaide.
Je moest dan altijd zo snel mogelijk je moter uitzetten, anders werd de moter te warm, met meestal als gevolg een kapotte koppakking.
Voor jou een geluk dat tegenwoordig de waterpomp niet meer aangedreven wordt door de V-snaar, maar door de distibutieriem.
Daardoor is je een te warme moter, en de gevolgen daarvan bespaart gebleven.
Eigenlijk is het heel simpel, rood lampje betekend stoppen en moter uit.
Geel/Oranje lampje kun je gewoon mee doorrijden naar bv de garage.
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#160 Bericht door roosje »

Herma, super dat je een nieuwe laptop hebt gekregen. En lekker dat jij nu een keer in de watten bent gelegd. Zo hou je het ook vol om weer zelf te zorgen.

Jose, wat een verhaal zeg met die auto. Kan me voorstellen dat je de bibberaties had. En het verhaal van Piet te lezen heb je mazzel gehad.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#161 Bericht door Falcon »

Accu lampje is dus rood? Want dat schreef José niet... :wink:
Wel heel erg geluk gehad dat de waterpomp niet door de V snaar aangedreven werd. Want kapotte koppakking wil je echt niet... Gelukkig goed afgelopen dus.
Verjaardag gisteren was gezellig.
Ga nu de rest van forum maar weer eens bijlezen.
Nieuw lappie is fantastisch! En met M erbij om alles over te zetten en in te richten, hoor je mij niet klagen. Daar heb ik sowieso geen redenen voor. :D
Wens jullie een fijne dag toe!

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#162 Bericht door Piet »

Gesloten,

verder in het draadje van Mei-2014
http://peregrines.nl/forum/viewtopic.php?t=618
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gesloten