Stamtafel Juni-2014

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#76 Bericht door Yleor »

Die elleboog had ik veertien dagen geleden al opgelopen.

Dan moet je alles achterlaten wat je hier hebt Petra, als je naar het buitenland vertrekt, het zou niks voor mij zijn. Wat denk je ginder te vinden wat je hier niet hebt? Een zonnetje is natuurlijk wel aantrekkelijk, en in het buitenland kun je vaak van minder geld leven, maar je moet je leven weer helemaal opnieuw vormgeven. En een vreemde taal vloeiend leren spreken, ga er maar aan staan. Of denk je zelfs aan Brasil??

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#77 Bericht door Petra »

Roely, zie 't helemaal voor me: ooievaar achter 't stuur.... En dan de reacties fotograferen. Hm, als er zo moeilijk over gedaan zou zijn zou ik dat hele beest niet meegenomen hebben.
Ben je een beetje brokkenpiloot de laatste tijd? Wat is er met de elleboog? Je doet wel voorzichtig he?

Zekers ben ik een zonnemens Herma. :wink: Voor mij zit 't er nu ook niet in, maar eens, ooit...
Alles achterlaten, Roely, ik heb hier niets om achter te laten. Mijn leven opnieuw vormgeven? Ach, ik heb de laatste jaren niet anders moeten doen en ben er niet beter van geworden (o.a. ontslag, gedwongen verhuizing). Nee, hier heb ik niets, behalve nu DD.
Wat ik elders hoop te vinden is rust, harmonie, stilte en niets meer 'moeten'. Me niet meer hoeven ergeren aan 'de politiek', hoe met ouderen en zwakkeren omgesprongen wordt, de kromme maatschappij. Gewoon in een zalig vacuüm zijn en genieten van de zon, de natuur.... Zo, dat was even lekker filosofisch. :lol:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#78 Bericht door Zwiersje »

Tjee dat is balen Roely :?
Hoop dat je snel weer wat mobieler kan worden, zodat je weer verder kan met de leuke afspraakjes :D

Herma wat fijn dat je het zo naar je zin hebt in Portugal :D
Geniet er maar lekker van meid!

Petra, probeer op zijn tijd wel wat rust te vinden want volgens mij ben je nu echt hotedebotel druk.
Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#79 Bericht door roosje »

Goede avond allemaal. Voor morgen wens ik een ieder die wel afreist naar A.foort veel genoegen en mooi weer.

Roely, dat is een minder leuke reden dat je af moet zeggen. Klinkt niet echt goed. Ik zou maar mooi aan een van je jongens vragen je naar het ziekenhuis te rijden. Kan je gelijk je elleboog laten fotograferen. Ineens zo om het hand te zijn is niks voor jou, Dus aktie! en niet op zijn beloop laten.
Het verhaal met die ooievaar, hihi. In elk geval beterschap!

Petra, klinkt filosofisch maar de ondertoon klinkt in mijn oren als not very happy. :?

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#80 Bericht door Gawo »

Roely, heel jammer dat je niet naar Amersfoort kunt komen, maar de reden :roll: , zorg goed voor jezelf dat is nu belangrijker.

Petra ook jij goed voor jezelf zorgen, maar dan het innerlijke.
Pak je rust en laat op een moment dat je vrij van je werk bent even de boel de boel en doe iets leuks :wink:

Herma wat heerlijk dat je zo geniet en top hoor zoveel wandelen, en ja ieder zo z'n ding om kilometers te maken :wink:
Fijn dat je al zoveel gezien hebt.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#81 Bericht door Yleor »

Veel plezier in Amersfoort! De ooievaar staat in het Vondelpark en ik zit achter mijn nieuwe pc, haast radeloos ;-), want ik kan mijn oude gegevens van Firefox en Thunderbird niet overzetten. En ik snap nog niks van die nieuwe Windows 8. En de pc krijgt slecht verbinding met internet. Allemaal kinderziektes, en ik dacht nu net uit de kleine kinderen te zijn.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#82 Bericht door Falcon »

Veel plezier vandaag in Amersfoort..
Maar als jullie dit lezen zijn jullie mogelijk alweer thuis.
Roely, die kleine kinderen toch... je komt schijnbaar niet van ze af... :lol:
Succes!
Roely, heb je de startbalk er al bij? Die kun je voor weinig kopen..
Ik heb die nl wel en dan lijkt het weer meer op je vertrouwde werkomgeving.
Stuur anders even een mailtje.. misschien kan Marcel je wat op weg helpen..

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#83 Bericht door Yleor »

Ik heb nu windows 8.1 en ik kan op het bureaublad de gewone dingen doen. Beetje uitvogelen waar alles zit. Het lastigste is het overbrengen van de mail ...

Ik ben nu op uitzending gemist aan het luisteren naar Vroege Vogels: slechtvalken ringen met Peter! Het begint al op een minuut of 10-12.
Heb even een link opgezocht.
Het is HIER te horen

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#84 Bericht door Falcon »

Kijk dat filmpje kon ik wel zien... mooi dat jong en ook deze heeft een prachtig uitzicht..
heb ik hier ook en speur de omgeving af op allerlei klein spul...
Europese kanarie is er een van.. Huismusjes zijn nog niet uitgevlogen, maar kan niet in het nestje kijken, zit te ver weg onder de pannen. Ouders vliegen wel af en aan..
Gier en huiszwaluwen en zwarte wouw gezien..(die hoort natuurlijk niet bij het kleine spul)

Mailtje volgt...

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#85 Bericht door Yleor »

In het bericht staat een link naar de uitzending Herma, ergens onder het filmpje, in de tekst.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#86 Bericht door Petra »

Dank jullie...

Wat 'n gedoe he Roely met een nieuwe pc. Over het overbrengen van mail: zelf heb ik 't doen gewoon met 'CTRL C' (kopieeren) en 'CTRL V' (plakken) gedaan; werkt razendsnel! Je kunt grote hoeveelheden pakken.
Geen ervaring met W8, het zelf de W7.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#87 Bericht door Yleor »

Straks ga ik het nog eens proberen met die mail, die staat bij mij in Mozilla Thunderbird. Knippen en plakken zal niet gaan, op twee verschillende pc's. Maar toch dank voor het meedenken! Mijn oudje staat nu loeiend de foto's over te brengen op een externe harde schijf :lol:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#88 Bericht door marian53 »

Ik zal maar bij het begin voor mij beginnen want heb niet alles mee gekregen de laatste dagen , gewoon vergeten hier te lezen (dom van mij).

Herma petje af, voor dat lopen en het mooi verslag ervan .En dat je zowat de oudste was , wat geeft het , je hebt je kranig gedragen , en berglopen ken ik nog van vroeger zeker het na beneden lopen is een aanslag op je knieën, dus de complimenten.
En dat alles in een groep , gezelliger kan het niet.
En de winterkoninkjes in de kiwi plant , daar zou ik graag een foto van willen zien .
Dat de rust M goed doet , tja ik denk bij iedereen is het soms wel eens heerlijk de rust .

Roely wat heb je toch een pech, en wat jammer, dat je er niet bij kon zijn in Amersfoort. Als het te gek blijft met je pootje , ga dan toch maar even n fotootje laten maken , lijkt me toch slimmer.
En je verhaal over die ooievaar , ik lag in een deuk ,ik zag het helemaal voor me , ik zou die ene poot van die ooievaar gestut hebben uit angst dat hij die zou breken .
En als ik lees over je nieuwe pc etc dan slaat de schrik me om het hart of me dat allemaal wel zou lukken .
Maar ik heb vandaag zulke aardige mensen ontmoet dat ik daar dan mijn hele zootje af zou gooien en die fiksen dat dan wel voor mij (denk ik ).

Emigreren nou nee , vakanties ja fijn , ik denk altijd ,home is where the heart is, plezier verdriet geluk of pijn je neemt het toch mee al vertrek je naar de andere kant van de wereld .Er zit nu eenmaal geen knop die je zomaar even omdraait in je hooft .

Verder rest mij te zeggen, voor degene die niet mee konden ,naar Amersfoort , door wat voor omstandigheden ook , dat we heerlijk genoten hebben.
Het weer was afwisselend , maar gelukkig wel droog , een mooie locatie , en prettig gezelschap.
Aan het eind van de middag zijn we nog even met José en Jan mee gegaan naar haar huis waar we verwend werden met heerlijk hapjes en drankjes .
De dag was te snel voorbij, naar mijn zin .
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#89 Bericht door Yleor »

Ow, wat jammer dat ik er niet bij was. Mijn voet wordt al iets slanker, en het blauw wordt paars. Maar einden lopen gaat niet. Zo nog een poging tot overbrenging van mijn mail naar de nieuwe pc. Ik zou het ook niet kunnen/durven zonder hulp van mijn zoons hoor Marian. Maar er zijn toch nog veel dingen die ik zelf moet doen, de internetverbinding komt bijvoorbeeld maar moeizaam tot stand omdat onze router natuurlijk niet de nieuwste is, er moet dus een andere komen want anders word ik gek.
Nu gauw naar draadje Amersfoort!

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#90 Bericht door roosje »

Een geslaagde dag zo te lezen. Ik vond het ook heel jammer dat ik er niet bij kon zijn vanwege de afstand. Ik had jullie graag eens ontmoet. Misschien de volgend keer wat dichterbij?

Roely goed te lezen dat je voet al wat dunner wordt en bereid je maar voor op nog veel meer kleurtjes.
Wat een gedoe toch altijd met nieuwe PC of laptop en de nieuwe programma's. Ik hoop dat je zoons je snel kunnen helpen zodat je weer kan doen wat je wilt.

Ik ben weer bezig geweest borden te schilderen in het kader van Educatie voor de kinderen van Dinkelland in samenwerking met Landgoed Singraven. De borden zijn klaar en nu nog even bakken in de oven. Over een dag of tien is de uitreiking aan de winnaressen. Ik heb me weer eens ingezet voor de gemeenschap :lol: :lol:

Herma, heb je het nog steeds naar je zin? Zit je weer in de buurt waar je vorig jaar hebt gezeten?

Petra, al een beetje bijgekomen?

De radio uitzending met Peter gemist. Kan het ook niet meer terugvinden.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#91 Bericht door Falcon »

Fantastisch dat jullie zo'n fijne dag gehad hebben in Amersfoort.
Gelukkig dat je voet weer wat dunner wordt Roely.
Fijn Roos dat je weer met de kids borden kon beschilderen.
Wordt een traditie onderhand.
Ik heb het nog steeds naar mijn zin Roos en we zitten weer op het vertrouwde adresje.
Opnieuw strak blauwe lucht, maar 'snachts stormt het, nu al 2nachten achter elkaar.
Koelt het gelukkig wat af. :D
Foto's uitzoeken moet nog... dat is een avond werkje..
Geen foto van winterkoninkje, want ik was er niet toen ze uitvlogen en daarna niets meer gezien.
Uitzending gehoord Roely, geluid gaat goed. Dank je voor je extra info.
Zo'n eind omhoog klimmen is dus ook een hele kunst.

Roos even omhoog scrollen dan kom je het berichtje van Roely tegen en klikken op HIER
Dan op die pagina iets naar beneden scrollen en dan kom je "beluister de reportage" tegen.
Dit staat dus onder het korte filmpje op de site, wat trouwens ook leuk is om te zien.

Wens jullie verder een goede dag toe.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#92 Bericht door roosje »

Dank Herma, gevonden en beluisterd en bekeken. Erg leuk :D

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#93 Bericht door Petra »

Hoe is 't met je voet nu Roely? Heb je er naar laten kijken? En je pc al goed aan de praat gekregen?

Herma, wat heb je het weer heerlijk, hoewel die storm? Hm.

Zijn je borden klaar Roos? Wat was het thema? Of mochten de kinderen dat zelf verzinnen?

Van m'n broer kreeg ik een gave link naar een slechtvalkensite in de UK met daarop een filmpje van een slechtvalk die meeuwenkuikens voert.... :shock: Heb met open mond zitten kijken. Veel plezier.

Klik hier voor meer
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#94 Bericht door marian53 »

Zo wat een apart filmpje , van de slechtvalk heb ik het nog nooit gehoord , van andere vogels wel , bv koekoeksjong in nesten .
Ook word dikwijls bij kweek vogels, eieren bij andere soorten gelegd, en die voeden dan dat jong op als van zichzelf .
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#95 Bericht door Zwiersje »

:D Ow..wat bijzonder Peet
Echt schitterend hoe de natuur ons soms weer kan verrassen :D
Prachtig filmpje!

Edit:

Was nog even aan het snuffelen op die site, maar ze verzorgt die kleintjes al langer alsof het haar jongen zijn :D

https://m.youtube.com/watch?v=08eDN1csgRA
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#96 Bericht door Petra »

Dank je Anita. Bijzonder he? Denk dat ze de meeuwtjes écht heeft laten opgroeien.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#97 Bericht door Dorine »

Bijzonder dat zeker,
maar ik zet hier toch wel de nodige vraagtekens bij en
als ik de commentaren lees ben ik niet de enigste.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#98 Bericht door marian53 »

Ja als ik lees dat waarschijnlijk de valken eieren zijn gestolen en dat ze er maar een paar meeuwen eieren in de plaats ervoor leggen , dan word ik toch niet blij .
En wat als die meeuwen wat ouder worden , bieden ze zich dan,naar verloop van tijd aan bij de ouder aan, die ze waarschijnlijk niet herkend , en ze op vreet.
Ik denk niet dat we er ooit achter komen , maar apart vind ik het wel .
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#99 Bericht door Zwiersje »

ook vreemd, ik krijg nu net een bericht van greg curno op mijn gastenboek over deze Slechtvalk
heb alleen zijn site bezocht :roll:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#100 Bericht door Petra »

Da's gek Anita... Heb de site ook uitgebreid bewonderd en niets gehoord/gezien.

Marian, het verwisselen van SV eieren door die van meeuwen wordt door een lezer gesuggereerd, het is dus slechts een theorie. Een theorie die ik overigens niet aanhang (maar ja, wie ben ik).
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gesloten