Stamtafel Juli/Augustus-2014

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#176 Bericht door marian53 »

Wat vervelend is dat Roos , ja som heb ik ook wel eens de pee ,maar ik ben een gelukkige iemand denk ik, want echt depri ben ik bijna zelden .
Ik hoop dat dat gevoel weer snel weg is voor je .
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#177 Bericht door Petra »

Was 't gezellig met Anneloek Herma? Denk 't wel, meisjes onder elkaar.

Roely, moest erg grinniken om je overburen, 'weerhuisje' spelen. Zag 't voor me! Hier is het niet anders, korte, heftige buien en dan weer zonnetje. Vreemd. Maar ja, we moeten 't ermee doen.

Balen Roos. Ik snap ongeveer wel wat je bedoelt. Kan nu wel zeggen: smeer je rug in met groene zeep en laat alles van je afglijden, weet dat het niet zo werkt. Trek je regenpak aan en ga lekker de natuur in, laat het moois op je inwerken. Sterkte.

Nu iets aparts en leuks. Even wat afleiding. Zoals jullie volgens mij weten ben ik in Brasil opgegroeid. Mijn Paps werkte daar voor de 'scheepsmagnaat' Verolme. Ik was een lief meisje (jawel, ooit, haha) en mocht het privé jacht van dhr. Verolme dopen. Ik was toen 12.
Uiteraard heb ik daar een fotoalbum van. Wat jullie denk ik ook weten is dat ik veel 'troep' aan het opruimen ben. Wat moet een mens ermee?
Lang verhaal kort gemaakt: het Maritiem Museum Rotterdam wil het fotoalbum opnemen in de collectie. Het Museum heeft nl. een Verolme Paviljoen en voor mij: opgeruimd staat netjes. :wink: Vanmiddag breng ik het weg. Wel foto's van de foto's gemaakt. Hier een paar:

Tussen het echtpaar Verolme in
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#178 Bericht door AnneMarie »

Leuke foto's Petra. En wat ben je een lief meisje op deze foto's, net een prinsesje. :lol:

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#179 Bericht door Zwiersje »

:D Peet wat een ontzettende leuke foto's!
En inderdaad een ontzettend liefmeisje :wink: ..maar volgens mij ben je dat nu ook nog steeds hoor :D

Zoals je weet kom ik ook uit Rotjeknor en leuk detail.....mijn vader heeft vroeger toen wij in Rotterdam werkte geruime tijd voor Verolme gewerkt :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#180 Bericht door Petra »

Haha, lief.... :roll: Dank voor leuke reacties! Wat geinig Anita, denk dat de kans bestaat dat onze Papsen elkaar gekend hebben, 't was een klein wereldje.... Mijn Paps heeft later bij Verolme Elektra in Maassluis gewerkt.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#181 Bericht door Zwiersje »

Mijn vader heeft gevaren voor Verolme. Hij was scheepskok op de grote vaart :D
Tja en toen ik 14 was zijn we vertrokken naar Arnhem
Hij is toen nog wel even bij Verolme gebleven, maar kreeg steeds meer moeite met het lang van huis zijn. Toen is hij overgestapt als kok bij Papendal sportcentrum
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#182 Bericht door Petra »

Oh, oké. Dank Anita. Denk dat de kans klein is/was dat onze Papsen elkaar dan gekend hebben; de mijn was een Walrus. :lol: :lol: Toch geinig....
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#183 Bericht door Lucje »

Wat een mooie foto's Petra! Wat zag je er leuk uit (nog hoor :D ) Mooi om al die herinneringen op te halen. Anita wat leuk dat jouw vader ook voor Verolme gewerkt heeft. De wereld is soms maar klein :D Roos, ik kan me heel goed voorstellen dat je je soms wat minder voelt, heb ik ook wel eens. Ik zie dan alles somber in en maak me over van alles en nog wat zorgen. Gelukkig gaat dat ook weer snel over bij mij. Herma, gezellig zo'n dag doorbrengen met je dochter! Roely, het was gisteren wel echt weer voor een stoofpotje, vond het gewoon koud! Vandaag hier de hele dag al een zonnetje en ik zag in de tuin een winterkoninkje, daar word je vanzelf al vrolijker van.
There will be sunshine after rain.

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#184 Bericht door Liesbeth60 »

Geweldige foto's Peet! Heerlijk gezicht die handschoentjes, en de sokjes niet te vergeten!
Knap dat je er afstand van kunt doen, ik ben daar niet zo goed in... :oops:

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#185 Bericht door Yleor »

Met dat bijltje hakken lukte je zo te zien fluitend Peet :lol: Schitterende plaatjes waarvan ik me kan voorstellen dat het museum ze graag wil hebben. Mooie meid hoor!

Tja, depressies... afleiding door anderen helpt wel eens, maar iemand hoeft maar boe te zeggen of de boot is aan. Kun je jezelf niet begraven met een aantal 'chicklits' Roos? Jill Mansell? Romantisch, lopen altijd goed af, vergen weinig inspanning. Ik sla de krant tegenwoordig zuchtend open, en gisteren heb ik besloten het allemaal niet meer te lezen. Niemand kan een verschil maken, en ik heb geen zin mijn humeur te laten verpesten door al die domme oorlogsdreigers en religieuze fanaten. Een mens kan ook te veel weten. Alle ellende van de wereld wordt over je heen gestort en ik heb er geen zin meer in.

Vandaag nog een zonnetje, misschien trek ik er nog even op uit, even de wolkenluchten op buienradar inspecteren.

Hoe gaat het met jou Dorine?

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#186 Bericht door roosje »

Petra, wat ontzettend leuk die foto's en wat een eer voor de 12 jarige :D
Leuk dat het Maritiem het fotoalbum in zijn collectie op wil nemen. Een mooi document dus! Wat heb je daar een chique jurkje aan en ja witte sokjes en handschoentjes geweldig leuk!

Roely, ja bizar die rotgevoelens en wat je zegt die krantenberichten helpen daar inderdaad ook een handje aan mee. Het is allemaal teveel negativiteit zowel het menselijk leed als het dierenleed. Ik trek het me allemaal veel te veel aan. En dan heb je weer zo'n bericht van de VVDer die van wille zijn eigen dunk de Meeuwen weer wil laten afschieten. Iedereen weer boven op de kast en hij lacht zich rot om de gratis PR. Ziek wordt ik van zulke mensen.
Het liefst trek ik maar naar buiten want zelfs voor het lezen van bijvoorbeeld een Chicklit kan ik de concentratie niet opbrengen. Maar dank voor de tip.
Ga zo lekker naar De Doort, zon goede temperatuur en naar ik mag hopen kikkertjes.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#187 Bericht door marian53 »

IK ben het helemaal met Roely en Roos eens van die berichten over mensen leed en dierenleed word je ook wel depri soms .

Het klinkt misschien raar maar ik bozer om het dierenleed dan om het mensen leed , dit zal waarschijnlijk niet kloppen , maar ik kan er niks aan doen .

Waarom : ik denk dat de mensheid al die eeuwen niks geleerd heeft , en het word steeds erger.En ze leren het nooit .

Ik snap er ook geen bal van wat mensen elkaar aan kunnen doen .

Alhoewel ik ook in mezelf een donkere kant ontdekte , want ik zou met liefde en plezier de zweep willen halen over de ruggen van die twee knapen die die beesten dood hebben geslagen , wat gister op het nieuws was .

Mijn hoop is nu alleen dat ze gepakt worden en eens een keer echte straf krijgen , zonder dat een of andere mallotige hulporganisatie voor ze in de bres springt , n knaap van rond de 18 weet verdomd goed wat hij doet.
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#188 Bericht door Petra »

Dank voor de lieve en leuke reacties op de jeugdfoto's. Die handschoentjes Liesbeth zijn min of meer 'verplicht' als doopster; alles moet 'rein' blijven. Kijk maar eens naar oude doopfoto's.
Het afscheid nemen van het album viel me zwaar ja, dat wel. Maar weet dat ik een goede keuze gemaakt heb. Want, het Museum is een beter plekje dan bij mij. Als ik nl. de pijp uit ga (doen we allemaal, eens, ooit toch? :lol:) dan belandt het album in de afvalcontainer. Zo simpel is het. De conservator was er erg blij mee! Die sokjes. Tja, da's een ander verhaal. :lol:

Die bijl is weer een apart verhaal Roely. Men was 'vergeten' een zilveren bijltje aan te schaffen (hoort bij een doop). Vandaar dat een brandweerbijl aangerukt was. Die is wel zo veel zwaarder en scherper: het touwtje ging in één keer doormidden (en het hakblok bijna ook :lol: :lol: ). Wat een jeugdherinneringen.
Het jurkje was speciaal gemaakt voor de gelegenheid Roos. Hel geel stofje met daar overheen opengewerkt kant. :wink:

Verder volg ik nu het voorbeeld van Roely. Ik kan - door allerlei 'toestanden' - de zon niet in de zee zien schijnen en probeer vol te houden. Snap Roos daarom zo goed.
Dan ook nog alle wreedheden in de wereld, het bewuste oorlog zoeken, moorden, onthoofden, dieren mishandelen, vliegtuigen neerschieten...
Ben even klaar met 'de wereld'. Ook ik doe even niet meer mee. Of ik me druk maak en/of verdriet heb, er verandert niets. Als ik me maar 'goed' gedraag....
Ik hoop Roos dat de zon en kikkertjes je hebben doen opkikkeren.

Voor Roos:
Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#189 Bericht door roosje »

Petra, die is leuk dat (op)kikkertje. En ja heb er plenty gezien. :)

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#190 Bericht door roosje »

Een leuk vooruitzicht voor volgend broedseizoen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2299 ... sch__.html

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#191 Bericht door Lucje »

Roos, zeker een leuk vooruitzicht. Ik ben benieuwd of ze volgend jaar echt gaan broeden. Van alle krantenberichten word je inderdaad heel somber, het wordt steeds erger allemaal en toch blijf ik het maar lezen :? Vroeger was het wat dat betreft beter, je hoorde pas later of helemaal niet wat er ergens ver weg gebeurde. En die meeuwen afschieten is helemaal belachelijk. De mensen moeten hun rotzooi eens op gaan ruimen en niet alles maar op straat gooien. Toen we in Engeland op vakantie waren hebben we nog heel erg gelachen om die 'rot' meeuwen. Er liep een kind met een ijsje en een meeuw pakte zo dat ijsje uit z'n handen. En echt rustig je fish and chips eten op een bankje aan de haven lukte ook niet. We zijn maar onder een afdakje gaan staan :D Ach, het hoort er toch bij. Wij vonden het alleen maar leuk. Petra, je hebt gelijk. Je mooie fotoalbum wordt nu heel goed bewaard, beter dan dat het ergens ligt te verstoffen en je had toch afdrukken van de belangrijkste foto's gemaakt?
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#192 Bericht door Petra »

Hee, da's leuk nieuws over de Biesbosch Roos! Nu wachten op 't volgende broedseizoen. :whistle:

Wat ik schreef Gerda: ik wil het nieuws nu (even?) niet meer volgen. Ben het zó zat! Inderdaad wat je schrijft, het gedrag van de meeuwen is beïnvloed door de mens. Ik hoorde pas een interview met een 'vogelaar' die sommige meeuwen volgt en die wist te vertellen dat de meeuwen eerst gaan vissen (op zee dus) om vervolgens in 'de stad' nog wat te gaan scoren.
Dat is overigens niet mijn ervaring. De meeuwen hier in de stad gaan hard de reputatie van de duif als 'vliegende rat' achterna. Inderdaad, omdat de mens maar alles achter de kont neergooit. Dan afschieten? Dweilen met de kraan open dus. Haal de oorzaak weg (het rondstrooien van eetbaar afval).

Dank je (over 't album). Nee, heb geen afdrukken gemaakt; gewoon foto's van de foto's :wink: gemaakt. Prima resultaat! Dat kan mijn camera dus ook.

Roos, heb je nog foto's van je kikkertjes? :roll:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#193 Bericht door roosje »

Petra, ja hoor zal ze tzt wel plaatsen. :)

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#194 Bericht door Falcon »

Wat leuk die foto's Petra, en ook het verhaal erbij.
De combinatie van de handschoentjes en een bijl is bijzonder... maar je zag er schitterend uit!
Mooi dat het album naar het museum is gegaan en op deze manier niet verloren gaat.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#195 Bericht door Falcon »

Roos je blog weer bekeken.
Prachtig die boomkikkers en die kleuren in de Luysen.. schitterend.
Mooie foto's weer voorbij zien komen!

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#196 Bericht door marian53 »

Ook even wezen kijken op je blog Roos wat zijn die boomkikkers mooi , en die witte reiger top , wat kan je toch mooi fotograferen . :)
carpe diem

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#197 Bericht door roosje »

Bedankt weer voor jullie bezoek aan mijn blog en dat jullie plezier beleven aan wat ik zoal tegenkom. Een bloemetje voor mijn fans :flower:

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#198 Bericht door roosje »


Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#199 Bericht door Gawo »

Petra wat een leuke foto's van jou en wat heb je een goede plek gevonden waar je albums bewaard blijven.

Wij hebben al drie weken vakantie erop zitten, mijn zus is twee weken over gekomen en hier in huis geweest, dus gezellig bij gekletst.
Was wel heel jammer dat het weer niet zo mee werkte.
Zij heeft hier ook een flinke kou op gelopen en is hoestend en proestend in het vliegtuig gestapt en ja jullie raden het al..... Jan en ik waren schijnbaar jaloers en wilde het ook hebben :roll:
Ik ben dit jaar meer wel verkouden geweest dan niet, hoop dat dit de laatste verkoudheid is van dit jaar.
Heb in die tijd wel verschillende draadjes gelezen en prachtige foto's voorbij zien komen, maar gewoon geen tijd gehad om te reageren, is ook niet netjes als je familie over hebt in huis en ik zit maar op internet :wink:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#200 Bericht door Falcon »

Fijn dat je een gezellige tijd met je zus gehad hebt José.
En even forum pauze/vakantie is niet erg hoor, je pakt de draad zo weer op..
Die verkoudheid is hardnekkig... ik ben niet jaloers.. :wink:
Beterschap.

Gesloten