Stamtafel Juli/Augustus-2014

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#151 Bericht door Yleor »

Daar is hier wel eens vaker sprake van geweest AnneMarie :lol: Heb je het opgezocht op internet? Anthropos is Grieks en betekent 'menselijk' en morfisme betekent 'vorm'. Toegepast op dieren betekent het dat we doen alsof het mensen zijn, we kennen aan hun gedragingen menselijke waarden toe. Verdriet, vreugde en rouw bijvoorbeeld.

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#152 Bericht door AnneMarie »

:P Jammer dat er niet een gewoon Nederlands woord voor bestaat, Roely.
Op Internet zoeken of het woordenboek erbij halen, daar heb ik niet altijd zin in. :oops: :roll: :wink: Bedankt voor de vertaling! :D

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#153 Bericht door Petra »

Wat een zotten daar in Japan met die uilen. Niets is gek genoeg tegenwoordig. Bah! Dank je voor de link Roos.

Weer genoten van Simon's Cat; die blijven geweldig he? Dank Liesbeth voor de grijns op m'n hoofd.

Jij ook voor jouw filmpje Roely; geweldig! Ach, antropomorfisme (zelfs moeite met typen, grijns), het woord kende ik ook niet. Wel opgezocht hoor. Toch dank voor de vertaling.

Zo, mijn 1e werkweek zit er weer op. Kanonnen, wat viel dat weer tegen! Ben erg moe. Gisteren ben ik enorm uitgekafferd door een lelijke vrouw. Ze wilde een taxi en haar halve huishouden meenemen. Ik moet dat natuurlijk enigszins inventariseren. Dat duurde haar te lang. Begrijp niet hoe mensen zó met elkaar om kunnen gaan. Toegegeven, ik zou 'eelt op de ziel' moeten kweken, maar om dat nu nog te gaan doen? Nee dus. Heb er wel last van. Enfin, morgen weer een nieuwe dag. Hopen dat 'ie beter wordt.

Fijne zondag allemaal!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#154 Bericht door Yleor »

Peet, bedenk maar dat die vrouw elke dag last van zichzelf heeft. Als je een beetje normaal bent doe je niet zo. Ze zit kennelijk slecht in haar vel en eigenlijk zou je medelijden met zo iemand moeten hebben. Die ontmoet in haar leven niks anders dan weerstand en afschuw.

Vandaag een lekker dagje weinig doen, en een kind op bezoek. Lekker gekookt en omdat dat vegetarisch moest eens een recept opgezocht (voor onszelf laat ik gewoon het vlees weg). Tamelijk eenvoudig maar door de toevoeging van geraspte limoenschil en een handvol basilicum werd het verbazend lekker: een Thaise curry van sperziebonen en bloemkoolroosjes. Hardgekookte eieren erbij, en zoetzure komkommer, en smullen maar. Misschien ook eens iets voor jou Petra. Rode curry gewoon uit een pot. En knof.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#155 Bericht door roosje »

Ja Simons kat is weer erg leuk :lol: Dank Liesbeth

Ook dat filmpje wat jij hebt geplaatst Roely is bijzonder :)

Petra, kan me indenken dat je er beduusd van bent van zo'n onhebbelijk mens. Maar van je af laten glijden, is de enige remedie.

Ik moest dat woord ook even opzoeken op google Roely. Latijn/Grieks zat niet in mijn schoolpakket. :lol: Achteraf gezien had ik dat wel graag geleerd, nu willen de "little gray cells" niet meer. Gezellig een kind op bezoek.!

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#156 Bericht door Gawo »

Leuke Simons cat :lol:

Dat animatiefilmpje van studenten geweldig gemaakt hoor, poppetjes hebben inderdaad net als disneyfiguurtjes een echt karaktertje :lol:

Petra, net wat Roos zegt, van je af laten glijden nu je erover gepraat hebt en even je hart heb kunnen luchten.
Dat soort mensen geven teveel negatieve energie.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#157 Bericht door Petra »

Dank voor de harten onder de riem. Jullie hebben gelijk, vooral wat José schrijft, dat soort mensen geven veel, té veel negatieve energie!
Ben het nu wel enigszins kwijt, dat wel.

Bedankt voor de tip Roely. Denk dat ik weet wat je bedoelt, gebruik 't ook wel eens. Maar ik kook nooit uitgebreid voor mezelf. Ik eet, hoe zeg ik dat, gewoon 'functioneel'. Wat bij elkaar scharrelen wat goed voor het lijf is en hoppekee, storten maar.
Als ik eters heb maak ik er wel meer werk van hoor.

Een kindje op bezoek. Hoe oud Roely? Zul je wel lekker moe van worden, prettig moe ga ik vanuit.

Wil hier ook even een waarschuwing achterlaten. Nu de bankrekeningen alle definitief over zijn op IBAN, blijken er weer kwade krachten aan het werk. 't Regent zogenaamde 'phising'mails. Ja, ik heb er ook een ontvangen. Kijk dus uit!

Fijne dag allemaal.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#158 Bericht door Gawo »

Het gaat heel goed met de tijgerdrieling in Dierenpark Amersfoort.
Vanmorgen zijn ze voor het eerst buiten geweest :D

http://www.dierenparkamersfoort.nl/2014 ... ar-buiten/

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#159 Bericht door Falcon »

Wat leuk José en een mooi filmpje op de site. Ze zijn echt heerlijk aan het ontdekken en spelen vast graag.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#160 Bericht door Yleor »

Het kind is 27 dus het viel met de drukte wel mee Peet :lol: :lol:

Met de tijgerdrieling zal moeder het wel drukker hebben schat ik zo in. Wat ziet dat er leuk uit! Dierenpark Amersfoort zal er wel garen bij spinnen.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#161 Bericht door Petra »

Wat leuk die tijgerkindjes! Inderdaad, de kassa zal wel extra rinkelen daar in Amersfoort. Dank je voor het leuke filmpje José!

O, 'kind' van 27, dat had ik niet begrepen Roely. :wink:

Zit momenteel een beetje bij te komen van een fikse, slopende zomergriep. Mijn hemel wat was ik ziek! Hoge koorts en koud dat ik 't had. Lag onder 2 dikke dekens nog te rillen. Tja. Vandaag eindelijk geen koorts meer, maar m'n lijf doet nog gewoon pijn.
Vandaag nog maar een rustig dagje bankhangen. Ook geen weer om buiten te spelen, hier al uren een druilerig regentje. Ben benieuwd of de verwachte zware buien nog deze kant op komen. Enne, gelukkig was het griepje zo slim om toe te slaan op mijn roostervrije dagen. Dat ook weer gehad.

Hoop jullie allen goed gezond? In ieder geval nog een fijne zondag.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#162 Bericht door Yleor »

Dank je wel nog Petra :). Beterschap! Zelfs in de zomer kan het zomaar toeslaan.
Wij zijn weer thuis en we zijn nog aan het relaxen, E heeft voetbal gekeken en ik weer een aflevering van Downton Abbey. Een paar weken geleden ben ik de DVD's van mijn schoonzusje gaan kijken, en ik ben nu al bij seizoen 4, 7e aflevering. Dus bijna uitgekeken. Geweldige serie hoor. Seizoen 5 is ook in de maak, maar ik denk dat die pas in 2015 op de Nederlandse tv komt.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#163 Bericht door marian53 »

Ik kijk er tegenwoordig ook naar , maar dat is pas een paar weken dus ik heb veel gemist , maar ik vind het een prachtige serie , dat kunnen die Engelsen kostuum drama's , dat moet je ze na geven .
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#164 Bericht door Petra »

Dank Roely. Downton Abbey; ik heb alles (geloof ik?) al bekeken vanaf uitzending hier in NL; ben dus al helemaal bij. Geweldige serie!
Nu draait op NL2, meestal rond 19:00 ook een mooie BBC serie, Last Tango in Halifax. Ik vind 'm helemaal super! Een aanrader en kwalitatief zeker te meten met Downton! In de hoofdrol o.a. Derek Jacobi. Hier kun je er meer over lezen

En in september het nieuwe seizoen Grey's Anatomy. Jeetje, heb ik nog wel tijd om te werken? :roll:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#165 Bericht door roosje »

Petra, ik hoop dat je weer een beetje bent aangesterkt van je zomergriep.
Heftig hoor.

Downton Abbey. Heerlijke serie en momenteel in de herhaling. Kan er naar blijven kijken. Laat dat maar aan de Engelsen over om zoiets moois te maken. Genieten!

Robbin Williams overleden. Vreselijk hoor als je aan zware depressies lijdt en je zelfs verkiest jezelf het leven te benemen. Een geweldig acteur.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#166 Bericht door Yleor »

Ja Roos, ik las het ook. Ik ken hem verder niet, ben een nitwit, maar op depressieve mensen hoef je niet jaloers te zijn, hoe succesvol ze ook wezen mogen.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#167 Bericht door Petra »

Ha Allemaal,

Zo, weer 'n paar daagjes verder. Druk aan 't werk geweest. Tja, Robin Williams dood. Het heeft er bij me ingehakt. Las later dat hij - naast depressief - ook in 't beginstadium van Parkinson stond.
Depressie, een vreselijke ziekte waar nogal eens weinig kennis over is. Het zij zo.

Hier lijkt het vandaag wel herfst! DD had 't 'koud', heb dus maar eventjes de kachel laten snorren. Ze hangt nu tevreden in haar hangmatje aan de kachel. De zomer zal toch niet al afgelopen zijn?
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#168 Bericht door Lucje »

Twee weken geleden op vakantie geweest naar Noorwegen, een cruise met de Rotterdam. Ik was eerlijk gezegd niet zo dol op een cruise maar we hebben het toch maar eens gedaan. Viel me nog mee, waren best rustige plekjes aan boord waar je lekker kon zitten. Ik houd er niet zo van om constant mensen om me heen te hebben :) Wel miste ik de natuur, lekker wandelen, vogels kijken en natuurlijk Schotland waar we al jaren naar toe gaan. Noorwegen is ook mooi, leuke excursies gedaan en vooral de fjorden zijn prachtig maar volgend jaar toch gewoon maar weer met de auto :D Leuk om te lezen dat jullie Downton Abbey ook zo goed vinden. Ik had de DVD's gekocht en we hebben al heel wat afleveringen gezien. Petra, Laura is ook behoorlijk ziek geweest toen wij op vakantie waren. Zij paste op Lucje en normaal gesproken moest ze natuurlijk werken. Maar Luc bofte want nu is ze maar een dag alleen geweest. Ze kwam steeds op schoot zitten bij haar en keek dan heel verontwaardigd om als ze moest hoesten! Gelukkig ben je weer een beetje opgeknapt. Erg van Williams, een verschrikkelijke ziekte! Hij was zo'n goede acteur. Hier is het ook koud, het lijkt wel herfst.
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#169 Bericht door Yleor »

Welkom terug Gerda :-) Een cruise is gemakkelijk reizen, je hoeft je koffers niet steeds in te pakken. Het nadeel is dat je maar een beperkte tijd hebt om van het schip te gaan. De kust van Noorwegen hebben wij eens verkend met de Hurtigruten, de postboot. Mooi, maar na een paar dagen ben je blij dat je weer vaste grond onder de voeten hebt.

Twee keer natgeregend vandaag, het gaat maar door met die buien. Dat schijnt dus ons voorland te zijn, een weertype met hevige buien.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#170 Bericht door roosje »

Gerda welkom terug van je vakantie.
Als je het niet een keer gedaan hebt dan kan je er niet over mee praten. Maar kan me voorstellen dat je liever met eigen vervoer gaat. Alles in eigen hand. Volgende keer met de auto die richting op?

Ja wat een buien vallen er toch Roely. Gisteren moest ik ook de capuchon opzetten en zo de bui over me heen laten komen.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#171 Bericht door Petra »

Ook van mij welkom terug Gerda! Ik heb gelukkig je foto's op Facebook kunnen bewonderen. Lijkt me toch een gave tijd geweest! Maar kanonnen zeg, wat een groot schip.

Hier is 't niet anders met de zware regenbuien. Wel vreemd hier; heftige buien worden afgewisseld met stralend zonnetje. Geen vlees of vis weer. Vandaag ontzettend 'koud'. De kleine DD heeft 't duidelijk koud dus ik laat 't kacheltje maar even snorren. Nix als zo'n oud beessie kou moet lijden.

Ik ben vandaag lekker vrij en heb besloten dat er niets uit de handen hoeft te komen. Een 'luie wijven dag' dus. :lol: Even energie verzamelen voor lange, late diensten dit weekend.

Sterkte allemaal met de regen (en zo).
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#172 Bericht door Falcon »

Gerda, fijn dat je van Noorwegen genoten hebt, ook al was het anders dan zelf met de auto gaan.
Kan me voorstellen dat je dan gewoon lekker relaxed in de natuur zijn mist.

Ben niet zo schrijverig de laatste tijd.. maar lees en geniet van jullie bijdragen.
Nu Anneloek op bezoek, gezellig.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#173 Bericht door Yleor »

Geniet er maar van Herma :-)
Bij mij geurt het in huis alsof ik eters krijg, maar dat is niet zo: ik maak ragú bolognese, en dat staat al vijf uur op. Het vlees en de tomaten krijgen zo een heerlijke smaak! Heel eenvoudig, maar o zo lekker.

Mijn overbuurvrouwen spelen weerhuisje :lol: . Steeds op de stoelen buiten en dan weer binnen vanwege een bui. Maar in het zonnetje is het lekker warm, dus geef ze eens ongelijk. Ik ben benieuwd in welke staat ik een van onze tentjes terugkrijg, want dat is gebruikt op Lowlands en ik ken die velden tijdens de regen ... Nouja, als de kinderen maar plezier hebben gehad.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#174 Bericht door Dorine »

Veel plezier nog met Anneloek Herma.

Jammie, ragout.
En met die tentjes was het vast zoiets Roely :lol:

Afbeelding
De Jager, Nu.nl
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#175 Bericht door roosje »

Herma, doe lekker rustig aan. Ik begrijp dat je even geen zin op kunt brengen. Geniet maar lekker met Anneloek.

Heb daar zelf ook vaak last van en voel momenteel alweer een dip aankomen. Er hoeft maar iets lulligs te gebeuren en ik voel me alweer aangesproken, wat dat rotgevoel weer aanwakkert. :?

Gesloten