Stamtafel Juli/Augustus-2014

Bericht
Auteur
Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#126 Bericht door Liesbeth60 »

Hier ook nog maar een keer.
Dorine en Piet, gecondoleerd met dit grote verlies.
Heel veel sterkte voor jullie en de kinderen voor de komende tijd.
Wat een verschrikkelijke week is dit. :cry:

Zelf ben ik ook al ruim een week aan het kwakkelen.
Ben snipverkouden, vorige week met flinke koorts erbij.
Dat in combinatie met het warme weer, is niet leuk voor iemand met COPD.
Het beneemt je letterlijk en figuurlijk de adem... :?

Roos, als het om vastzittende spieren gaat, waarom probeer je dan niet eens acupunctuur?
Het heeft mij jaren geleden geweldig geholpen.
Niet bont en blauw thuiskomen van massages e.d. maar heerlijk ontspannen. :lol:

Voor de rest wens ik iedereen die het nodig heeft, om welke reden dan ook, veel sterkte!

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#127 Bericht door Zwiersje »

Ook mijn oprechte medeleven met het overlijden van je vader Dorine.
ik wens jou, Piet en jullie kinderen en overige familie heel veel sterkte toe!

Het is een ontzettend zware week voor heel veel mensen om ons heen.
Zoveel onnodig verlies. Het raakt ontzettend!
Petra ook voor jou een groot verlies......

Bij ons in Duiven ook een gezin met twee kinderen.
Een collega van mij uit Amsterdam met man en kinderen.
Ik ken ze niet persoonlijk, maar zie het verdriet van de mensen die haar wel persoonlijk hebben gekend. In en in triest allemaal.
Ik ben trots op ons landje als ik zie hoe er met zoveel respect en medeleven met dit intens groot verlies wordt omgegaan.
De rouwstoeten die er voorbij komen zijn zo indrukwekkend.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#128 Bericht door Petra »

Ben ik weer even. Het is stil hier, wat ik helemaal begrijp. We lijken allen gelijktijdig door groot verdriet weg geslagen te zijn en met haperende lijven te maken te hebben.
Bedankt voor alle lieve woorden.

Roos, inderdaad een goed voorstel van Liesbeth, acupunctuur. Of misschien yoga? Ik zeg maar wat. Mij helpt lopen altijd; ik blijk (tot op heden?) in staat om mijn rugpijn er uit te lopen, dan vooral heupwiegend.

Arme Liesbeth, hoop voor jou dat de warmte het binnenkort opgeeft. Eerlijk gezegd mag het van mij ook. Niet voor mij, wel voor DD.

Ik wil proberen hier toch wat neer te zetten, mooie dingen, dingen die goed gaan in de natuur. Hiermee wat positiefs neer te zetten in de hoop dat het wat afleiding, een glimlach tevoorschijn kan toveren. Wat mij betreft het succesnummer te Dyfi. Heb weer een update neergezet.

Nog een succesnummer: DD. Ze is momenteel zó stabiel, zo Zen. Ik had het nooit verwacht. Wat een geschenk. Heb een parasolletje voor haar gekocht, anders is 't te warm op het balkonnetje. Een mooie, kanariegele!

Sterkte allemaal, ook jij Anita. Het verdriet van anderen raakt jou ook, dat weet ik.

Kijk eens hoe mooi DD weer is:
Afbeelding

Haar parasolletje en stoeltje op 't balkonnetje
Afbeelding

Haar leven op het balkonnetje:
Afbeelding

Springen kon ze niet meer, zo verzwakt. Kijk nu:
Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#129 Bericht door Yleor »

Erik vindt de foto's van DD leuk :-). Hij informeerde vanmiddag naar haar welzijn :D. Onze Pim ligt in alle hoekjes die maar wat koeler zijn, onder de wastafels bijvoorbeeld.

Lekker een beetje regen af en toe hier, het frist een beetje op. Met de deuren open koelt het een beetje af nu. Ik hoop dat het bij jullie ook wat koeler is Liesbeth, zeker als je nog koorts hebt. Ook zonder koorts drijf je je bed uit.

Blijven bewegen Roos, en misschien staand voorover lekker "uithangen", worden je rugspieren langer van.

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#130 Bericht door Zwiersje »

Word echt helemaal happy als ik lees hoe goed het nu met Doosje gaat :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#131 Bericht door Petra »

Wat geinig, Erik ook al fan van die kleine Donder! Ze vond hier overigens geen koel plekje en heeft dagen lopen ijsberen. Nu het wat koeler is, slaapt ze veel (nog meer dan anders).

Ja he Anita! Als je eens wist hoe in en in gelukkig ik ben dat ze er nog is. Had het niet verwacht.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#132 Bericht door roosje »

Geweldig Petra dat DD het zo goed doet. Wat een mooi paradijsje heb je voor haar gemaakt. :)

Verder dank voor het meedenken ik zal eerst maar eens de fysio afwachten en daarna zien we wel weer verder. :)

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#133 Bericht door Gawo »

Oh wat heerlijk nieuws dat het DD zo goed gaat en wat heeft ze het goed zo met dat parasolletje :D

Ook ik heb goed nieuws :D
Het gaat gelukkig heel goed met mijn moeder, de plastabletten doen dus hun werk.
Benen willen weer mee werken en wat ook heel belangrijk is haar hoofd werkt weer mee.
Kreeg ze vrijdag morgen al telefoon dat de bril er al was, dus een week eerder dan verwacht en nu gaat er een wereld voor haar open.
Heeft al wat verstelwerk gedaan, iets wat al maanden niet meer ging en aangezien ze vroeger coupeuse is geweest is dit heel belangrijk voor haar dat ze dit soort dingen weer kan.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#134 Bericht door roosje »

Jose, wat geweldig nieuws over je moeder. Wat een opluchting voor haar en jullie. :D

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#135 Bericht door Petra »

Dank jullie voor de lieve DD reacties!

José, in één woord: super, super voor je Mams!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#136 Bericht door Yleor »

Fijn dat je moeder weer aan het werk kan José! Zo kan ze weer meedoen aan het leven. Mijn schoonmoeder pakt de draad ook weer op: ze komt dinsdag met de trein, voor een dagje. Vindt ze spannend, maar ze doet het toch maar. Kan ze weer een vrij-reizen-dag gebruiken denk ik ;-)

Jullie lappenmand is zo weer gevuld Roos ... sterkte met alles.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#137 Bericht door Falcon »

Liesbeth, ik hoop dat nu het wat koeler is je ook weer mag herstellen..

José wat fijn dat het een stuk beter met je moeder gaat. Fijn voor haar en een hele zorg minder voor jou. Ook dat ze haar eigen dingen weer kan doen, is zo belangrijk, merk ik bij mijn moeder ook. Dan leven ze weer op.
Afhankelijk zijn van anderen is ook niet fijn.

Roely, goed te lezen dat je schoonmoeder de draad ook weer oppakt en dan gelijk met de trein naar jullie toe... knap hoor, want het gaat niet vanzelf om weer vooruit te kunnen.

Petra, wat heerlijk voor je dat het met DD zo goed gaat. Leuke foto's en die gele parasol staat lekker zonnig!

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#138 Bericht door Gawo »

Liesbeth en Roos beterschap, hopenlijk voelen jullie je snel weer wat prettiger.

Fijn Roely dat je schoonmoeder morgen naar jullie gaat reizen, zal best spannend zijn om dit alleen te doen.


Ik weet niet hoe het weer bij jullie is, maar hier al anderhalf uur onweer en regen.
Maar heel raar onweer, je hoort het te keer gaan , maar je ziet niets geen lichtflitsen.
Echt een hele vreemde gewaarwording, zelfs de verwarmingsmonteur die voor controle van de ketel langs kwam had het er over.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#139 Bericht door Yleor »

De zon breekt net door, na vreselijke regenbuien en vanochtend onweer, hier wel met flitsen José ;-) Mooi weer om mijn blog weer bij te werken, en bovendien heb ik lang in bed gelegen, daar was het ook goed weer voor. En ja, je hebt vakantie of niet hè. Ik ben wel benieuwd naar de staat van overstroming bij ons in A, onze goot aan de oostkant stroomt altijd over, met lekkage in een vaste kast op een van de slaapkamers. Daar staat permanent een afwasbakje op de plank. De goot moet gewoon hoger gemaakt worden. Gelukkig stroomt onze kelder weer nooit vol, daar hebben anderen weer last van.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#140 Bericht door marian53 »

Men vroeg aan mij hoe is het bij jullie want Brabant staat onder water , vanmorgen heel even een klein mizzerbuitje gehad,en verder niks, het is wel benauwd buiten.
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#141 Bericht door Petra »

Zo te lezen hebben jullie 't allemaal redelijk overleefd met de hoosbuien. Voor vanmiddag staat geloof ik weer wat op stapel in Gelderland, Limburg en Brabant (als ik me goed herinner?). Balen hoor!

Knap dat je schoonmoeder nu al weer op pad gaat Roely. Helemaal in haar 1tje? Petje af! En waar is de lekkage? Jullie zitten nu toch in Bloemendaal als ik me goed herinner? Eindelijk, eindelijk een beetje vakantie, hoop ik?

Het is hier nu stukken koeler. Het weer doet raar, dan zonnetje, dan grauw. Geen flauw idee wat 'het' gaat doen. Hoop bij jou ook koeler Liesbeth, dan heb je 't misschien niet zo benauwd meer.

Mijn vakantie zit er bijna op. Donderdag weer beginnen. Wat gaan 3 weken toch snel! Mijn lijstje met 'dingen te doen' heb ik bij lange na niet af kunnen vinken. Veel huishoudelijke klussen afgerond, dingen die waren blijven liggen na mijn verhuizing vorig jaar. Kan nu wel zeggen dat de boel hier 'op orde' is. Geeft wat rust. Verder veel, heel veel geslapen, zal nodig geweest zijn.
Verder zit het me flink dwars over de gang van zaken in de Oekraïne. Er liggen nog steeds menselijke resten, persoonlijke bezittingen. Onderzoek kan niet plaatsvinden. Ik word er poepziek van!
Nog steeds geen enkel idee of en zo ja wanneer de ex collega Peter en zijn gezin begraven worden; als dat al gebeurt. Inmiddels wel contact met iemand binnen het bedrijf waar Peter gewerkt heeft. Hij zou me op de hoogte houden.

Sterkte voor wie sterkte nodig heeft. Lieve groet Allen!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#142 Bericht door Yleor »

Ze moeten eerst 298 mensen en hun resten identificeren voordat ze die vrij kunnen geven voor begrafenissen denk ik Peet. Het is verschrikkelijk voor de familie voor wie het op deze manier nog veel langer gaat duren. Ongelofelijk onbevredigend hoe het in Oekraïne gaat momenteel, ze zijn gewoon bezig alle sporen uit te wissen. Met opzet, wat ik je brom.

Mijn schoonmoeder heeft een fantastische dag gehad (horen we net van Eriks zusje :D). De heen- en terugreis zijn zonder incidenten verlopen, en voor de rest hebben we de dag op ons gemakje doorgebracht. Met de auto naar zee, daar een poosje gewandeld, wat nog behoorlijk koud was vanwege de straffe noordenwind die over het water aankwam, lekker gesnoept en gegeten en op internet naar nieuwe stoelen gekeken. En ook nog een gierzwaluw gezien, ze zijn alweer op de terugweg ...

De lekkage is in Amsterdam Peet, ik heb het nog niet gezien maar ik kan het wel raden.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#143 Bericht door Petra »

Je hebt denk ik 100% gelijk Roely dat de lichamen/overblijfselen pas vrijgegeven worden als het werk in de Oekraïne gedaan is. Kan bijna niet anders.
V.w.b. sporen/bewijsmateriaal: hoorde gisteren in een actualiteitenrubriek (sorry, weet niet meer welke) dat de onderzoekers 'klaar' zijn en voldoende verzameld hebben. Dus de wacht is op de berging van de lichamen/menselijke resten. Hoe walgelijk! En die stomme Poetin maar nix doen! Wat een sukkel.

Het dagje met je schoonmams: klinkt heerlijk Roely! Denk dat ze enorm genoten zal hebben (ondanks haar verdriet en leegte).
Oeps, lekkage in A'dam, wordt er voor gezorgd?

Mijn laatste dagje. Dan weer de werkmolen in. Zal weer wennen zijn. :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#144 Bericht door Gawo »

Fijn te lezen dat je schoonmoeder een fantastische dag heeft gehad Roely, zal best wel spannend geweest zijn voor haar zo alleen reizen.

Ach Petra, jouw laatste vakantiedag.
Hopenlijk kan je er weer tegen aan.

Jan moet morgen nog werken en dan heerlijk vijf weken vakantie :D

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#145 Bericht door roosje »

Roely wat goed van je schoonmoeder om in de trein te stappen en deze reis te maken.
Ik hoop dat de lekkage in A mee zal vallen. Waterschade geeft zoveel rompslomp.

Petra, sterkte met de eerste werkdag.

Liesbeth, ik hoop dat je al wat aan de beterende hand bent. Die warmte is maar niks als je je zo beroerd voelt.

En de mens blijft maar egoistisch aan zijn eigen genoegen denken ten koste van. Moet je nu weer eens kijken wat ze in Japan vezonnen hebben "koffie drinken met uilen"
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/video ... 1_Uilenkot

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#146 Bericht door Liesbeth60 »

<object width="560" height="315"><param name="movie" value="//www.youtube.com/v/ApN73TUVMEU?hl=nl_NL& ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="//www.youtube.com/v/ApN73TUVMEU?hl=nl_NL&version=3&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="560" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

http://youtu.be/ApN73TUVMEU

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#147 Bericht door Yleor »

Het is me wat, met Simons kat :lol:

Wat een gekken daar in Japan. Gelukkig hebben ze het besef om het schemerig te maken, maar dat doen ze natuurlijk ook met reden. Alsof je kunt knuffelen met een uil ... Antropomorfisme viert hier weer hoogtij.

edit: tikfout hersteld
Laatst gewijzigd door Yleor op vrijdag 1 augustus 2014, 22:17:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#148 Bericht door marian53 »

Inderdaad gekken daar met die uilen , de mens moet toch ook altijd alles maar uitbuiten , en de dieren zijn de .......l
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#149 Bericht door Yleor »

Ook een filmpje, zie ik net op de site van de NRC

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/08/01/kor ... okarretje/

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#150 Bericht door AnneMarie »

'Antropomorfisme'.....uuuuhhh?....Pardon?? Ik moest 3x teruglezen om het goed te kunnen typen. :shock: :wink: :roll:

Gesloten