Stamtafel September/Oktober-2014

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#1 Bericht door Dorine »

Liesbeth60 schreef:Ongeveer op 5 september moet de Sumatraanse tijger in Burgers' Zoo bevallen.
Je kan het volgen via een webcam.
Overdag is ze nog veel buiten en is er niets te zien op de cam.
's Nachts komt ze uiteraard binnen slapen en als ze moet werpen gebeurt dat ook binnen.
Na de geboorte blijven de welpjes nog ca. 4 weken met mams in het kraamhok.
Het jonkie is eerder geboren dan men had verwacht.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2302 ... ren__.html
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#2 Bericht door marian53 »

Wat een prutske :)
carpe diem

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#3 Bericht door Liesbeth60 »

Ik zag het vanmorgen ook Dorine.
Mams lijkt zich niet veel van die kleine aan te trekken. :?
Hier ligt het zielig alleen voor de uitgang van het hok.

Afbeelding

Even later gaat mams er zelfs vandoor... :(

Afbeelding

Misschien is dit wel heel gewoon in de tijgerwereld, maar ik vond het maar zielig.
Heb daarna ook niet meer gekeken. :oops:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#4 Bericht door Petra »

Ach gossie, wat is het klein!! Dank Dorine voor de melding en Liesbeth voor de pic. Nu ligt de Mams wel in het hok en bekijkt haar kind van afstand....
Ik neem aan dat de verzorgers de boel goed in de gaten zullen houden. Helemaal gerust ben ik ook niet.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#5 Bericht door Gawo »

Ik kijk nu even live mee, moeder is wel weer in verblijf, maar kijkt liggend vanuit linkerbovenhoek naar het kleine ding .
Ik zie nu dat schuif van de opening open gaat.
Kleintje is wel levendig, en moeders kijkt naar kleine, maar weet volgens mij niet goed wat ze moet doen.
Kleintje kruipt langzaam maar zeker naar linker onderhoek terwijl moeders nog steeds linksboven ligt en dan van kleine naar opening kijkt .
Er is duidelijk nog geen binding van moeder naar het kind.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#6 Bericht door marian53 »

Moeder ligt nu in de linkeronder hoek ik heb nu al n haf uurtje gekeken maar kan nergens het jong ontdekken.Ze is nu verdraaid volgens mij ligt het tussen haar voorpoten .

ERg moeilijk te zien ik zie er ook geen beweging in , zal wel aan de cam liggen
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#7 Bericht door Petra »

Het gaat niet lekker. De moeder ijsbeerde buiten, liep in en uit, sleepte met haar rond wriemelende kind. Heb gezien dat ze het tot 3x toe 'begroef' onder het zaagsel. Nog geen drinken gezien.

Nu is de doorgang naar buiten geblokkeerd, kort daarna weer open. Snap er niets van.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#8 Bericht door Gawo »

Vandaag een paar keer de webcam bezocht en nu zie ik voor het eerst de kleine drinken.
Kijk nu via iPad en kan dus niet een plaatje plaatsen, maar wat ik nu zie , ziet het er goed uit.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#9 Bericht door marian53 »

Ik heb het ook gezien José , maar nu ligt de kleine weer een paar meter van moeder af , Ik dacht dat deze dame al meer kids had gehad , maar het lijkt wel het eerste kind .
carpe diem

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#10 Bericht door Lucje »

Als dat maar goed gaat!
There will be sunshine after rain.

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#11 Bericht door Liesbeth60 »

Ik ben bij "diverse dierencams" hier maar over verder gegaan.
Dit wordt een beetje veel voor aan de stamtafel. :lol:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#12 Bericht door Falcon »

Inmiddels al september, maar heerlijk nog wat zon de komende weken.
Genoeg te doen, maar kan tussendoor zeker van de zon genieten.
Hoop jullie ook.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#13 Bericht door marian53 »

Ik hoop het ook Herma , weer een paar dagen zon is nooit weg , jammer is dat er momenteel hier de zon niet te ontdekken is .Maar het is droog, dat is al wat :)
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#14 Bericht door Gawo »

Voor ons de laatste week vakantie, dan gaat alles weer in het gewone ritme.
We zijn niet weggeweest, maar hebben af en toe als we zin hadden een dagje uit gedaan, en natuurlijk twee weken mijn zus in huis gehad.
Nu wel lekker "leeg", in het hoofd :wink:
Ook wel wat in huis geklust, zoals kamer en gang witten en sausen.
Kan dat er weer voor jaren tegen, want we merken het best wel nu er een tweede oppasdag bij is sinds ruim een half jaar , heb je gewoon veel minder tijd, en je wordt ouder dus alles gaat wat langzamer.
Een wens van mij is in vervulling gegaan :D
Ik wilde heel graag een foto van de drie kleinkids boven de bank, dus heb ik voor mijn verjaardag een foto shoot gekregen en alleen dat al was heel leuk om een keer mee te maken.
De shoot werd door twee jonge dames gedaan die heel veel geduld met de kids hadden.
De kids werkten gelukkig heel goed mee, want dat is altijd maar afwachten :lol:
En dan komt het luxe probleem, welke foto gaan we kiezen, en willen we een foto in lijst of op canvas of op glas?
Het laatste is het geworden en afgelopen woensdag kwam het binnen.
Zo is het resultaat :D

Afbeelding

Afbeelding

Hier een link voor de mensen die de hele shoot willen kijken.
Veel foto's zijn dubbel, maar anders gesneden ( vierkant of rechthoekig).
Het wachtwoord is jose, dus kleine letter en geen accent op e.

http://album.fotoathome.nl/show/45

Een paar weken na de shoot is Kyan bij zijn andere opa en oma door de ruit van de kachel gevallen, was aan het donder jagen met zijn neef en nichtje :roll:
En heel raar dat het glas van die ruit niet in kleine stukjes is gebarsten, maar echt met van die enge spiesen, dus je snapt dat andere opa en oma de schrik van hun leven hebben gehad.
Gelukkig is het heel goed af gelopen, geen glas in zijn ogen, maar wel een een grote jaap in zijn wang die gehecht moest worden.
Vorige week zijn de hechtingen er uit gehaald.

Afbeelding

Was wel raar, ik had net de link van de foto shoot binnen gekregen en bekeken en een uur later belde Wendy dat dit gebeurd was.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#15 Bericht door roosje »

Zo daar ben ik dan weer even.
Druk met er op uit gaan zeker nu het weer zulk mooi weer is.
Verder ben ik overstag en zit nu ook op FB.
Ja ik ga met mijn tijd mee en vind het nog leuk ook.
Mijn blog ook weer bijgewerkt want ik heb een hoop gezien en gefotografeerd.

Herma, ik hoop dat je ook zo geniet nu de zon weer schijnt.

Jose, wat een prachtige foto's van de kleinkinderen. Mooi ook dat het op glas is geprint.
En dan dat ongeluk van Kyan. Poeh dat moet schrikken zijn geweest. Ik hoop voor hem dat het geen lelijk litteken blijft.
Heerlijk dat je huis weer strak in de verf zit. Ja dat is een heftige klus maar nu kunnen jullie er weer een poosje tegen.

Nou mensen een goed weekend gewenst!

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#16 Bericht door marian53 »

José wat leuk die foto shoot , en ik kan begrijpen dat het een moeilijke keus was , als je die foto's ziet,dan zou ik er ook moeite mee hebben.
Maar nu heb je ze aan de muur je lievelingen :D en nog een hele reeks voor in een album .
Wat jammer van dat gezichtje van Kyan , wat zal dat een schrikken zijn geweest , ik hoop dat het litteken mee valt .We proberen ze allemaal te behoeden , maar we kunnen niet alles voorblijven .

Je bent weer lekker schoon met je huisje , fijn hoor .

Roos ben ik gelukkig ook tegen gekomen op facebook ,waar ik al een poosje zit , wel zo makkelijk , en geniet dubbel van haar mooie foto's.En van de foto's van andere .En er komt heel veel schoons voorbij kan ik je wel zeggen
:D

Vandaag is er hier geen zon geweest , het is niet koud , maar wat zon is toch gezelliger .
Iedereen hier ook een fijn weekend gewenst .
carpe diem

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#17 Bericht door Falcon »

José wat een mooie foto van je kleinkinderen.
Maar wat een pech dat Kyan door dat ruitje gevallen is.. Gelukkig niet heel ernstig, maar dat was flink schrikken.
In je vakantie dus ook nog ijverig geweest, volgens mij zit je nooit stil.. :wink:

Vandaag bij mijn moeder een winterkoninkje in de tuin gezien. Had die daar nog nooit gezien. Later ook een pimpelmees die water kwam drinken bij het fonteintje. Haar huismerel zit daar sowieso graag, om te drinken, of lekker te badderen.
Merel is inmiddels grijs op z'n koppie, maar nu dus goed te herkennen.

Ben ook nog even ijverig geweest en onze auto gewassen. Kunnen we weer goed mee voor de dag komen. :wink:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#18 Bericht door Petra »

Lieve Allemaal,

Na een uitputtend weekje werken ben ik even kort; zal later verder reageren.

José, ik ben geschrokken van de jaap op Kyrans gezichtje: die is echt lelijk zeg! Hoop dat het 'kosmetisch verantwoord' gehecht/geplakt is? Arm manneke.

Ik heb Roos ook ontmoet op FB. Ben blij Roos; ook dat je het leuk vindt. Het is even het kaf van het koren scheiden, maar al snel vind je gelijkgestemden met liefde voor alles wat groeit en bloeit en die geven om ons leefklimaat.

Ga morgen écht een gat in de dag slapen, 4 daagjes vrij om bij te komen. Jullie horen me dus wel weer. Fijn weekend alvast! :bye:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#19 Bericht door Dorine »

Wat een mooie foto's José.
En die ene hangt schitterend :D

Beetje veel pech voor Kyan maar ook geluk.
Tja, kinderen en vallen ......
Daphne heeft ooit een flinke jaap opgelopen op 1 cm van haar oog en dan ben je blij dat ie daar zit, hoe gek dat ook klinkt.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#20 Bericht door Petra »

Misschien mag ik hier reclame maken voor iets waar ik in geloof (had ik er niet eerder melding van gemaakt? Zo ja, sorry :oops: ).

Een project van een Delftse student om onze Oceanen te bevrijden van het moordende plastic dat ronddrijft. Geloof dat het drijvende plastic nu dezelfde oppervlakte heeft als het continent Europa?

Enfin, het project heeft nog 6 dagen te gaan om het geld bij elkaar te krijgen het project daadwerkelijk te starten. Dus als je centjes kunt missen....? Lees hier verder: https://fund.theoceancleanup.com/
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#21 Bericht door Lucje »

José, wat een mooie foto van je kleinkinderen! Ach, die arme Kyan, wat ziet dat er eng uit maar waarschijnlijk zal het litteken wel meevallen. Kan me voorstellen dat z'n opa en oma heel erg geschrokken zijn! Roos, het was leuk om je op fb tegen te komen. Er staan inderdaad best mooie dingen op en de rest laat je maar aan je voorbij gaan :) Herma, ik had laatst ook een winterkoninkje in de tuin, zo leuk! Had er bij ons ook nog nooit een gezien. Geniet nog maar lekker van het zonnetje, de komende dagen zien er goed uit! Petra, zeker een goed project van die Delftse student! Ben je al een beetje uitgerust?
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#22 Bericht door Falcon »

Weer een nieuwe Simon's cat, voor mij tenminste.. :wink:
http://youtu.be/L8qOb8mdTTU

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#23 Bericht door Yleor »

Een leuke Herma :D, ik kende hem ook nog niet. Nu krijgt Simon's cat eens de kous op de kop in plaats van zijn baasje, haha.

Sneu voor Kyan, die zal wel geschrokken zijn zeg. Zonde van zijn wangetje, maar het was maar goed dat de kachel niet aanstond. Een schitterende foto boven je bank José! Je kunt ze bijna op de bank zien zitten, haast levensgroot.

Mijn schoonzusje heeft afgezien van een laatste chemo, ze heeft voornamelijk last van de hersentumoren, en daar kan de chemo toch niet bij vanwege het hersenvlies. Het zal dus steeds minder goed gaan. Omdat ze niet meer alleen kan zijn passen we om de beurten op. Best gezellig, ook al omdat de kinderen natuurlijk reuring meebrengen.
Met mijn schoonmoeder gaat het heel goed, dat is ook fijn voor ons. Ze voelt zich bevrijd, en daar kan ik helemaal inkomen ook al was mijn schoonvader een lieve man. Mijn 'rouwalbum' is een groot succes.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#24 Bericht door Falcon »

Roely, ik had je vandaag willen mailen om te vragen hoe het met je schoonzusje en je schoonmoeder gaat.. Jouw antwoord is eerder dan mijn vraag.
Fijn om samen tijd te kunnen doorbrengen en goede herinneringen te verzamelen. Al is het wel dubbel..
Gelukkig dat het met je schoonmoeder goed gaat, voor haarzelf en ook voor jullie.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#25 Bericht door roosje »

Ik heb weer gelachen om Simons kat :lol: Dank je wel Herma.

Roely, Jezelf van de bank en uit het boek gehaald en er op uit getrokken las ik. Jammer dat je de Visarend gemist hebt. Zoals je mij vaak wijst dat het een goede manier is om je gedachten te verzetten neem je je eigen raad ter harte in deze moeilijke periodes. Nogmaals sterkte.

Inmiddels ben ik dus ook op FB en heb na lang zoeken een vriendin weergevonden uit de tijd dat ik in Israël heb gewoond. Wat ben ik daar blij mee en zij niet minder. Herinneringen kwamen als een vloedgolf weer boven drijven ik hoop haar en haar familie en diverse andere bekenden weer te zien. Dat wordt een feest van herkenning :D

Gesloten