Stamtafel November/December-2014

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#176 Bericht door roosje »

Roely wat sneu voor je broer. Ja je trouwe beestje verliezen doet zeer.
Leuk dat je handschoenen met verwarming hebt gevonden. Dat biedt perspectieven om langer buiten te kunnen zijn.
Het filmpje van S bekeken mooie verlichtingsobjecten!

Petra, wat een mooie auto :D . Gefeliciteerd. Daar zal je veel plezier aan beleven. Fijn ook dat je kies behouden kan blijven.

Herma, gezellig gezicht moet dat zijn die kerstboom voor de deur.

Hier gaat alles zijn gangetje. Dus veel heb ik niet te melden.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#177 Bericht door Petra »

Dank jullie! :lol:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#178 Bericht door marian53 »

Petra een puik wagentje veel plezier ermee .

Gisteren heb ik even mn broer op visite gekregen , met een grote bos bloemen en een cadeau check , het gaat weer helemaal prima met hem , hij is begonnen met de revalidatie en dat gaat prima , ook het auto rijden mag hij nu weer zelf . Nu kan hij weer zijn conditie op gaan bouwen , hij voelt zich goed zegt hij , fietst alweer kleine stukken , dus ik zie hem over n poos weer fijn met zn zus op stap gaan , hoop ik .

Voor mezelf toch wel een paar dagen gepland de 20 dec naar Brugge (kerstmarkt ) en voor het nieuwe jaar staat Harderwijk al op het program , Dit omdat ik die expositie wil zien van Adri de Visser.Kennisje uit Hoorn komt daar ook naartoe , dus het word een leuke dag , heb er nu al zin in .

Nu zit ik helaas binnen , want ze komen die verwarmdingen brengen , ik hoop dat ze snel komen kan ik nog even naar buiten :D maar geen koude handen meer is wel wat waard .

Wel ondertussen lekker ouderwetse rijstenbrij aan het maken .
Krenten geweld in de Cantreau , echte vanillestokjes , en straks bruine suiker erop , ik heb hem net als vroeger lekker in een deken gedraaid , staat wel niet op het pak , maar ik dacht zo deden we dat vroeger .
Nu weet ik toch niet meer of er een kaneelstokje in moest .
Nou hij zal toch wel smaken , straks even n bak afgeven , aan mn broer. :)
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#179 Bericht door Gawo »

Dat zal straks lekker smullen worden Marian en wat super fijn dat het je broer zo goed gaat :D

Petra wat een pracht auto, wat zal dat heerlijk straks zijn als je hem hebt om daarin te rijden :D

Mooi filmpje Roely van je zoon, hij heeft buiten de mooie opname er ook fijne muziek onder gezet, past er goed bij :D
Tja huisdier verliezen heeft zo'n grote impact, zo'n beestje hoort helemaal in je dagelijkse ritme.

Dorine gisteren dus een koud kontje op gelopen, maar had het niet willen missen en wij ook niet, want dan hadden we niet gezien wat we nu hebben gezien :wink:

Hier zijn de witte mannetjes bij mijn moeder vertrokken, nu daar alles oké.
Vanmiddag komt eerst de loodgieter nog en morgen begint dus langzaam maar zeker de opbouw van de badkamer.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#180 Bericht door Dorine »

Fijn dat de witte mannetjes weg zijn José.
Hebben jullie trouwens een abo op witte mannetjes :wink:

Ik ben al weer thuis, even kunnen genieten van helder weer en een lekker zonnetje.
De groep kleine zwanen was een stuk kleiner geworden, nog maar zo'n 25 stuks.
Ze kwamen aanvliegen toen ik aangelopen kwam maar gingen helaas ver weg op het water zitten.
Daarna nog genoten van een flinke groep pimpel, kool en staartmeesjes.
Ook maar even ..... wandelaars met een blaffende hond :?
Nog even gewacht maar ze kwamen niet meer terug en toen ben ik ook maar omgedraaid.
En het laatste stukje moest ik toch doorlopen, er kwam me een luchtje aan en het duurde niet lang of het licht buiten ging uit en
op weg naar huis een flinke bui over me heen gehad, nou ja de auto dan.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#181 Bericht door Yleor »

marian53 schreef:Mag ik vragen waar je die gekocht hebt Roely , want ik had wel zoiets voor een uur , maar die zijn niet goed meer . en ik heb ook altijd last van koude handen ,

Leuk dat filmpje , of ik dit jaar nog eens ga naar die lichtshow dat ligt aan het weer :D Jammer van de zaterdag toen was het net wat beter van temperatuur.
Marian, het zijn doosjes van metaal, met iets fluweligs eromheen, en daarin doe je een koolstaafje dat je van te voren laat gloeien. Ik heb de mijne gekocht bij Kathmandu, een buitensportzaak, maar je kunt ze ook op het internet bestellen. Googlen onder koolstaafje, handwarmer. Ik zag ook hengelsportzaken die ze verkochten. En dumpstores.

Vanaf 11 december is er volgens mij ook een wandelroute langs de lichtobjecten.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#182 Bericht door Yleor »

O, ik zie net dat Marian al antwoord had op haar koude handen :-) Nouja, voor anderen die hier lezen dan maar, ik zal het laten staan.

Tof autootje Peet! Die gaat je lekker overal heenbrengen. Hij kan wel tweehands zijn, maar het nummerbord is toch tamelijk recent. Die zal het wel een poosje doen. Verstandig besluit hoor.

Ik had tot maart dit jaar een rubber kussentje dubbelgevouwen in mijn rugzak zitten, uitvouwen en je kon heerlijk zitten. Gemaakt van dat spul waar je ook slaapmatjes van hebt. Helaas laten liggen op Kaap Verdië... Dus misschien kun je een oud slaapmatje verknippen Dorine, het weegt niks en levert veel op. Mooie waarneming, zoveel kleine zwanen!

Fijn dat je moeder straks zo onder de douche kan stappen José, ik had vroeger ook alleen een bad, en twintig jaar geleden een kast in de slaapkamer opgegeven om ruimte te creeëren voor een douche, heerlijk! Lijm met asbest, ongelofelijk ...

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#183 Bericht door marian53 »

Ik heb inderdaad die zakjes binnen Roely , maar zon zakje is maar voor eenmalig gebruik , was ook niet echt duur bij de ANWB . je moet zon zakje uit de verpakking halen en wat schudden dan komt er zuurstof bij en dat geeft warmte af, nou ik heb ze in mn jas gestopt en in mn camera tas , dus we zien wel ik ga wel achter die kool staafjes aan , bedankt voor je tip .
carpe diem

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 3447
Lid geworden op: zondag 3 februari 2013, 15:27:54
Locatie: Eersel

#184 Bericht door GerritE »

marian53 schreef::D :D Heb je wel n kattebak genomen Gerrit want ze zal toch ergens dr behoefte moeten doen :wink:
Effe goed kijken, onder haar stoel. :wink:
En ze weet de weg ook al, das makkelijk. :shock:
Afbeelding Afbeelding
Zelfs in een krabpaal is al voorzien en dat kende ze ook al.:shock:
Afbeelding
Vanmiddag laat ik ze weer gaan, ben benieuwd of ze wel gaat.....

Ben ook wel benieuwd wanneer je hem in de berm van de Hemelsbleekweg parkeert, Petra. Je bolide.

Verder ligt mijn lappie er uit, was best een stevig duur ding 3 jaar geleden.
Dan maar opnieuw w7 erop dacht ik zo.
Maar ik kom niet verder als de pagina waarop je nederlands aanklikt en dan is het einde verhaal.
Ding maar weggebracht, bellen ze gisteren op met de mooie zin: De harde schijf is niet meer te benaderen........
Dan maar een nieuwe plaatsen want hij was me te duur om nu al weg te mieteren.
Dus ik kom nu geregeld bij mijn zus op de ochtendkoffie.
:D

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#185 Bericht door marian53 »

Ach wel zo gezellig ook Gerrit voor je zus ,dat ziet ze je ook eens , moet je maar denken . lekker een bakkie koffie erbij , en even je verwennen , want zo zijn zussen :)

En je hebt het prima voor elkaar , voor Roetmopje , wat een paleisje heb je dr gegeven top joh , die raak je dus echt niet kwijt , maar dat hoeft nu ook niet meer , ze zal best naar buiten gaan vanmiddag , maar die komt wel terug , zeker bij zon kosthuis .

Je raakt wel ontzettend snel gewend aan zon beestje , alleen al het O.H,en er s'morgens al tegen dr. En je krijgt nog antwoord ook ,na een poos :D
carpe diem

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#186 Bericht door AnneMarie »

Ja hoor, Gerrit is 'ingepakt' door Roetmop. :lol:

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#187 Bericht door Liesbeth60 »

Ideetje Gerrit? :lol:

<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/UhQ9HquDNEM?rel=0" frameborder="0"></iframe>

http://youtu.be/UhQ9HquDNEM

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#188 Bericht door Dorine »

Balen van je laptop Gerrit, gelukkig heb je Roetmop nog en je zus :wink:
En zij komt echt niets te kort :D

Hondenweer,
wind, regen, dan weer even de zon, dan weer wind, onweer en hagel .....
van alles wat, wat wil een mens nog meer :?

Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#189 Bericht door marian53 »

Nou hier geen hagel wel wind en regen en onweer , ik schrik niet snel maar ik stapte van de fiets een knal , ik schrok me een hoedje , de auto s ,voor de lidll gingen spontaan hun alarm af laten gaan . :D

Dat filmpje is leuk Liesbeth , je moet je kat eens een ongebruikt zakje Picwik thee Goede Nachtrust geven , (kan geen kwaad) dan zie je het zelfde als bij dat filmpje :lol:
carpe diem

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#190 Bericht door AnneMarie »

Simon's cat is weer leuk Liesbeth. Mijn kat likt alleen maar aan dat ding. :roll: Misschien zijn die theezakjes wel handiger. :wink:

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#191 Bericht door Yleor »

Haha, hoe kom je op het idee van die thee Marian? Die handenwarmdoosjes zijn heerlijk! Je moet alleen een goede aansteker hebben om de staafjes gloeiend te krijgen, ik heb prutdingen van de Lidl.

Ja, hij was weer leuk Liesbeth :lol:

Vandaag is hier wel harde wind, maar geen hagel ofzo. Het valt allemaal wel mee. Winterse aanblik in jouw tuin Dorine, buh. Maar vandaag is het het vroegst donker, nog een paar dagen dezelfde tijd, en dan wordt het weer later donker :D

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#192 Bericht door Petra »

Simon's Cat... krijg er geen genoeg van! :lol:

Ben blij met het goede nieuws over je broer Marian; wat een bikkel is die gozert! Wat een kracht, ongelofelijk. Hoop dat jullie weer snel van elkaars interesses mogen genieten (volgend voorjaar?). Was de rijstebrij oké?

Ben blij José dat de witte mannetjes weer vertrokken zijn. Da's waar ja wat Dorine schrijft: de witte mannetjes komen nogal eens bij jullie aanzetten. :lol:

Die koude handen, ach, ik heb er al mee leren leven. Zelf heb ik veel baat bij die handschoentjes 'zonder vingers' (denk maar aan Swiebertje :lol: ) waar ik in geval van échte kou nog handschoenen overheen aan doe. Ik moet nix hebben van staafjes/dingetjes. Sorry.

Zo erg als bij jou was het hier niet Dorine. Wel ontzettende wind en flinke buien aan/uit. De gevoelstemperatuur is hier wel errug koud...

Gelukkig gaan de dagen weer lengen ja Roely; hopelijk dat mijn energie dan ook weer 'n beetje op pijl komt, da's nu 3x nix!

Enne, over het autootje: dank voor alle lieve, goede wensen. Maar ben een ontzettende muts (weten jullie toch? :wink: ). Weet dat ik een goede, verstandige beslissing genomen heb. Maar heb op dit moment verdriet dat ik mijn vriendje moet missen. We hebben samen zó vreselijk veel meegemaakt! Weer afscheid nemen van iets wat me dierbaar is....Zal wel slijten. Ja Gerrit: met dit karretje durf ik weer de snelwegen te teisteren (vertrouwde m'n oude wrak niet meer zo). Hemweg? Tuurlijk! De Mortel? Ja, graag!

Tot slot: ik ben écht verliefd op die mooie zwarte dame in je leven Gerrit. Wat een schatje! Heb al een fascinatie voor 'zwarte dieren', zelf ook een roetmopje, maar die ogen van je Meiske...
Ben zo blij dat ze jou gekozen heeft. En, ook wel 'n beetje benieuwd wat haar plannetjes nu zijn. Als ze eieren voor jouw centjes kiest...? Is er al enig idee hoe oud ze is?

Komende dagen zal ik hier niet veel zijn denk ik. Morgen spannende dag, dit weekend lange en late diensten. Tot ?? zal ik maar zeggen? Alvast fijn weekend!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#193 Bericht door Zwiersje »

Peet wat heb je een schitterend tuutje gekocht :P
Vind het zo leuk voor je! Goede beslissing meid!

Met simon is het iedere keer weer lachen :lol:

Oh.....Marian ik had toen een keertje ook zo,n doosje thee gekocht. Kon je lekker van slapen werd me verteld.......mijn hemel onze katten zouden de keuken zowat afbreken om het doosje uit het kastje te krijgen.
Werd zelf akelig van die lucht (behoor denk ik ook tot de katachtigen :lol: )
En heb het doosje resoluut verwijderd uit huis 8)
Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#194 Bericht door marian53 »

Ik had het van iemand gehoord Roely , je hebt ook, om katten bv van je meubels af te laten blijven, Play spray.Heeft zo ongeveer hetzelfde effect
Als je dat op een poezen speeltje spuit worden ze helemaal verliefd erop , in het theezakje Pickwick (slaap lekker) zit Kamille Lavendel Valeriaan in een van deze bestandelen ,schijnt het de kat aan te trekken , je hebt ook kattegras (niks anders dan Gerst dat je laat groeien in een bak of je tuin ) zomers . daar zijn ze ook dol op. ze eten ervan, en als het gaat schieten dan vind de kat het heerlijk om erin rond te draaien .

De rijstebrij was heerlijk alleen een beetje te dik .vond ik zelf .

Het doosje met de koolstaafjes , zijn besteld ,via internet vond de prijs erg mee vallen ze lijken me ook heerlijk warm , gister een zakje van de ANWB uitgeprobeerd , nou die worden echt heel warm ,een beetje te , ongeveer 6a7 uur .
Aanstekers ik heb nog zon gloeier uit mn rook periode :D

ps zelf heb ik die thee nog nooit gedronken, ben geen thee mens , wel koffie :wink:En inderdaaad Anita soms krijgt hij er een omdat hij er zo dol op is , maar dan wel buiten , hij scheurt het zakje stuk en draait zichzelf helemaal door het thee gruis .
carpe diem

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#195 Bericht door AnneMarie »

Om katten uit de boom te krijgen, wordt (dacht ik) Lavendel gebruikt.
Mijn eerste kat werd helemaal gek van een schilderijtje met gedroogde bloemetjes, waaronder dus Lavendel. Zij begon hiervan flink te kwijlen. :lol:

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#196 Bericht door Dorine »

Aha, dus ik moet de lavendel uit de tuin halen om de kat van de buren er uit te houden.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#197 Bericht door marian53 »

Ik vermoed van wel Dorine :)
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#198 Bericht door Zwiersje »

Of gewoon ergens in de struiken bij de buren wat theezakjes her en der hangen. Zonde van die Lavendel :lol:
Afbeelding

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#199 Bericht door AnneMarie »

:rofl:

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#200 Bericht door Dorine »

Nou, ze hebben zelf volop lavendel in de tuin, alleen staat daar een beukenhaag omheen,
je weet wel zo'n netjes in vierkanten ingedeelde tuin en in die vierkanten staat dan lavendel.

Ik zal je tip eens uit gaan voeren Anita 8)
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gesloten