Stamtafel November/December-2014

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#1 Bericht door roosje »

Jemig wat een schrik Marian.
Ik hoop ook dat je broer er met de nodige zorg en jullie steun toch redelijk op zal knappen.
In elk geval sterkte met alles. Het zal een zware tijd worden voor jullie. :goodman:

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#2 Bericht door Gawo »

Dat is schrikken Marian.
Ook voor hem, want juist als zijn conditie zo goed is verwacht je dat niet.
Nu is hij in hele goede handen, en als dit achter de rug is krijgt hij het revalidatie proces.
Lichamelijk zijn ze dan bij de minste inspanning snel moe en moet dat langzaam opgebouwd worden, dat gaat allemaal onder begeleiding, maar mijn ervaring is dat ze geestelijk ook zo een klap krijgen.
Het vertrouwen in hun eigen lichaam heeft een zware deuk op gelopen en dan hebben ze mensen nodig ook uit de naaste omgeving die hun kunnen opvangen en aan horen er er voor ze zijn.
Ik wens jullie veel sterkte toe en voor jou een dikke knuffel
:bighug:

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#3 Bericht door Yleor »

Och jee Marian, wat een toestand. Je bent natuurlijk blij dat hij nog leeft, dat is een eerste opluchting, maar nu is het afwachten wat de artsen eraan kunnen verbeteren. Met een openhartoperatie kunnen ze veel doen, kijk naar mijn schoonmoeder die weer zo kwiek is, maar zij was een infarct net voor, maar je broer heeft misschien schade opgelopen.
Ik hoop voor jullie dat er veel mensen om jullie heen zijn die allerhande praktische zaken kunnen regelen als vervoer, eten, boodschappen, want dat is al zo'n grote hulp. Ik wens jullie veel sterkte toe en je broer het allerbeste! Je zult hem als maatje wel missen Marian, maar ik denk dat je voor uitjes nu even geen tijd meer hebt. Toch wel af en toe terugschakelen hoor, even een hele dag voor jezelf nemen, want anders ga je jezelf tegenkomen.
:bighug:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#4 Bericht door Petra »

Lieve Marian,

Wat vreselijk! Zo'n jonge, sterke man die toch geveld wordt. Wat zal dit een zorgen en verdriet geven.
Ik hoop met iedereen mee dat je broer er zonder blijvende schade uit kan komen en dat jullie weer snel het leven samen kunnen oppakken.

Sluit me aan bij de wijze woorden van Roely: zorg ook voor jezelf. Heel, heel veel sterkte en kracht gewenst, ook van ons.

Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#5 Bericht door marian53 »

Kom net bij mn broer vandaan , vandaag en morgen is zn zoon thuis ,maar die woont in Hellevoetsluis, ook niet bepaalt naast de deur dus .

Maar verder ben ik toch wel heel positief , hij zag er stukken beter uit ,hij ligt op de zaal nu , wel met zon kastje ,hij mag op de gang lopen , en voelt zich prima zegt hij .
Geen pijn meer , bloeddruk is goed , alleen nu nog even afwachten wat de schade is , we hopen natuurlijk zo min mogelijk, dus afwachten .

Ja Roely voorlopig zitten uitstapjes en fiets tochtjes er niet in , maar we zien wel hoe het loopt .
En n beetje harder lopen ,met wat extra taken daar , dat is wel goed voor mij :wink: val ik misschien nog wat af :D

Verder wil ik iedereen nog heel hartelijk bedanken voor de lieve woorden en wensen. Jullie zijn top :flower: voor jullie .
carpe diem

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#6 Bericht door Lucje »

Marian, dat is schrikken, maar misschien valt de schade nog mee. Als ik je berichten zo lees ziet het er wel positief uit. Ik wens jullie heel veel sterkte voor de tijd die komt. Rustig aan alles maar weer opbouwen, gelukkig waren ze er op tijd bij!
There will be sunshine after rain.

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#7 Bericht door Liesbeth60 »

Ik ben blij voor je dat je broer er al beter uit zag, Marian.
Ik weet nog dat mijn vader zijn eerste hartaanval kreeg, hij was daarna vreselijk emotioneel.
De verpleger vertelde dat het heel normaal is bij alle hartaandoeningen.
Misschien merk je dat bij je broer ook nog wel, dan ben je vast voorbereid. :wink:
Maar het is een goed voorteken dat hij al op de gang loopt!

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#8 Bericht door Petra »

Hoe is het nu met je broer Marian? Ik hoop zo aan de beterende hand en dat bekend is dat er 'weinig', beter nog: geen schade aan zijn lichaam is. Ik wens hem beterschap.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#9 Bericht door marian53 »

De echo wijst toch wel uit dat het een zware is geweest , morgen krijgt hij een
katheterisatie, het kastje is ondertussen verwijdert , maar een behandel plan is nog niet opgezet want dat ligt weer aan de uitslagen ,afwachten dus .

Verder vind ik hem erg aan het hyperen , het is altijd al n lolbroek geweest , en hij zet de boel daar wel op zn kop , maar als hij dan zit te vertellen zie je zn lippen soms wit worden, hij mag bv op de gang nu lopen , maar ze kunnen dan om een soort blok lopen , komt hij tot drie keer toe 2 vrouwtjes tegen zegt hij, Nu is het de derde keer dat ik jullie tegenkom , zoeken jullie soms een man , begint er gelijk een te kwekken nee dank je ik niet meer ,rtc etc en dan ligt hij in een deuk ,
Komt er een vrouwtje die een mannen po aan het zoeken was , ze vraagt aan hem mag je die zo pakken daar , jaaa zegt hij maar die zijn niet voor bloemen ,En dan giert hij het uit , niet al te zacht .

Zn streken hebben er gelukkig niks mee geleden
:lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#10 Bericht door roosje »

Marian, ik lag in een deuk bij je post over je broer. Humor ondanks wat hij net heeft doorgemaakt. Ik hoop dat deze humor en gemoedstoestand het genezingsproces zal bevorderen.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#11 Bericht door Falcon »

Marian, wat was dat schrikken voor jullie.
Gelukkig lees ik ook dat het inmiddels al wat beter gaat.
Hoop dat onderzoek morgen goed mag gaan en duidelijk wordt wat de beste behandeling verder voor je broer is.
Fijn dat je zoveel voor hen kan betekenen.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#12 Bericht door Dorine »

Marian,
fijn dat je broer zijn humor en streken nog heeft.
Je hoort het wel vaker van mensen als ze zoiets gehad hebben; de conditie, hoe goed die ook was is ineens helemaal weg en
dan kan het best wel eens zo zijn dat het loltrappen, uitbundig lachen nu een hele inspanning voor hem.
Nog even afwachten dus maar hij zal straks alles weer rustig op moeten gaan bouwen, hopelijk gaat hem dat lukken en
gaat ie niet te veel hooi op zijn vork nemen.


Roos,
hopelijk komen jullie de winter fatsoenlijk door.
Niet al te koud en prachtig zonnig weer.
Dreigend stroomtekort deze winter in België
Laatst gewijzigd door Dorine op dinsdag 4 november 2014, 8:40:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#13 Bericht door marian53 »

Heeft ook weer voordeel Roos ,lekker gezellig met veel kaarslicht , en in geval van nood een ouderwetse houtkachel aanschaffen :wink:
carpe diem

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#14 Bericht door roosje »

Hahaha nou zal mij benieuwen. :roll:
In elk geval is deze week OK.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#15 Bericht door Yleor »

Ach, anders komen jullie gewoon hier :D

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#16 Bericht door Petra »

Wat een sterke persoonlijkheid die broer van je, dat meemaken en dan nog zijn humor behouden! Wel wat Dorine schrijft, laat hij wel 'rustig' aan doen en niet te veel van zichzelf vergen.

Stroomtekort? Grijns, wat Roely schrijft Roos, dan maak je gewoon de oversteek naar NL, plekjes zat. :wink: Jullie zijn hier ook welkom.

Weer een leuk verhaal van Facebook. Toen ik in Brasil woonde, heb ik iets van 1,5 jaar bij - zeg maar - pleegouders gewoond om de middelbare school te bezoeken.
Mijn 'pleegmoeder' heeft me gevonden; kreeg van de week een berichtje van haar via FB. Wat bijzonder he? Ze is nu 90!! Er komen veel herinneringen naar boven. Kan ik mijn Portugees weer ophalen, :wink: , hoewel ze eigenlijk nog heel goed Nederlands schrijft.

Verder een drukke week, allemaal late diensten. Kan ik mezelf weer opvegen. :wink:
Tot horens maar weer. Marian, heel veel sterkte met je broer!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#17 Bericht door Gawo »

Marian, fijn te lezen dat je broer zijn streken nog heeft.
Is er al uitslag van de katheterisatie?

Nou Roos dat wordt met spanning de winter door de weersvoorspellingen volgen :wink:

Petra dat is zeker bijzonder dat je weer contact hebt met je pleegmoeder van 90 jaar via Facebook, leuk hoor samen herinneringen ophalen.
Veel sterkte met je drukke werkweek.

Verder gaat hier gelukkig alles zijn gangetje.
Vanmiddag maar even ogen laten meten, heb een afspraak daarvoor staan.
Mijn leesbril is stuk en zonder kan ik niet, heb wel een paar van die goedkope dingen , maar normaal gesproken gebruik ik die toch niet, vind het niet prettig kijken daarmee, nu moet het even.
Is al weer even geleden dat ogen zijn gemeten, dus laat dat nu maar gelijk doen.
Ik heb altijd zo een hekel aan dat soort dingen, kost zoveel tijd.
Ik ben ook zo slordig op dat ding en draag leesbril altijd met touwtje om mijn nek, dus Devin en Elin graaien er regelmatig naar.
Heb wel geprobeerd om als ik met die kleintjes bezig ben de bril af te doen, maar praktijk wijst uit dat ik dat negen van de tien keer vergeet.
Nu hebben ze bij de opticien ook wel goedkope leesbrillen, moet dan maar vanmiddag ook daar even naar kijken of die toch beter zijn dan die hele goedkope dingen, anders neem ik bij mijn duurdere leesbril, want montuur zaterdag daar al voor uit gezocht ook zo ééntje erbij voor als ik met de kleinkids ben. :wink:

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#18 Bericht door roosje »

Yleor schreef:Ach, anders komen jullie gewoon hier :D
:D Dat is geen straf :wink:

Zo verzamel ik wel wat logeer adresjes Petra. :lol:

Jose, succes met het uitzoeken van de nieuwe leesbril.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#19 Bericht door Yleor »

Ook bij die goedkope brilletjes zijn verschillen te zien, de ene kijkt echt lekkerder dan de andere José. Was er geen aanbieding ergens? Leeftijdskorting ofzo :lol:

Sterkte Petra! Maar je hebt toch weer wat leuks omhanden met het contact met je Brasilse moedertje :-) Dat ze op Facebook zit zeg! Maar mijn eigen schoonmoeder, ook 90, mailt ook gewoon vanaf haar iPad....

Het bed staat klaar hoor Roos, en honger hoef je ook niet te hebben.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#20 Bericht door Petra »

Veel plezier met 't uitzoeken van je brilletje José. :lol:

Wat 'n ophef over dat dreigende stroomtekort in België zeg. De vreemdste adviezen passeren de revue: wokken, eenpansmaaltijden bereiden, niet de oven steeds openen....
Enfin, misschien wordt bereikt dat men energiebewuster wordt. :wink:

Roos, je kunt beter naar Roely gaan, hier kan ik je alleen de bank (met DD erbij) aanbieden. Grijns.

Snel in de benen, moet nog veel doen alvorens aan de bak te gaan. Tot gauw allemaal! :bye:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#21 Bericht door roosje »

Petra, wat bijzonder dat je met je pleegmoeder weer contact hebt en nog wel via FB. 90 jaar geweldig!

Hahaha Roely, ik voel haast dat ik in een derde wereldland woon. Een dak boven ons hoofd met een prima bed en nog lekker eten ook. 8) :thumleft:

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#22 Bericht door Yleor »

Leuk, kijk ik net op Waarneming.nl , zie ik dat er zelfs twee foto's in de rechterrij van mij zijn :D

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#23 Bericht door roosje »

Leuk Roely :thumleft:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#24 Bericht door Petra »

Geweldig Roely!! Maar verbazen doet 't me natuurlijk niet. :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#25 Bericht door Yleor »

Nou, dat gaat at random hoor Petra, hoewel ze nu geloof ik zijn overgegaan op foto's met een ster. Maar ik vond het toch leuk om te ontdekken :-)

Gesloten