Stamtafel November/December-2014

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#226 Bericht door roosje »

Gelukkig Petra dat alles opgehelderd is vwb de opzegging van de huur.
Zonde dat je je weer een weekend lang te sappel hebt moeten maken.
Maar gelukkig is de rust weergekeerd.

Herma, laat je maar lekker verwennen.

Marian inderdaad goed van jou om er toch op uit te trekken zonder je broer. Ik hoop dat het herstel van je broer voorspoedig verloopt en je volgend jaar weer gezellig met hem op stap kunt.

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 3447
Lid geworden op: zondag 3 februari 2013, 15:27:54
Locatie: Eersel

#227 Bericht door GerritE »

Het lappie is er weer.
Maar ja daar moeten dan weer effe wat programma's bij opgezet worden.
Het belangrijkste is de virusscanner, vind ik, en dan Skype.
De rest kom ik dan wel weer vanzelf tegen.
Of beter gezegd, niet tegen en moet ik dan effe er bij op gaan zetten.
En verder staat er niet veel meer op want die herstelschijven die je bij een nieuwe computer zelf eerst moet maken werkte ook al niet meer.
Dus we kunnen weer van start.
Want met zo'n vergrootglas boven je smartphone om toch nog iets te lezen hier was wel echt behelpen. :D
Ja met die Roetmop gaat het goed.
Als ik haar is een keer in de keuken wil laten eten, loopt ze standaard door het luikje de schuur in en gaat dan door het klepje zitten kijken wanneer ik er mee kom. :roll:
Zij komt niet. :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#228 Bericht door marian53 »

T is een mooi meisje nog een jong ding zo te zien :D en mooi in die schuur laten eten Gerrit altijd makelijk als je weg moet ergens naar toe .
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#229 Bericht door Petra »

Fijn dat je er weer bent Gerrit! Dan met zo'n prachtige foto van het Roetje. Ze ziet er fantastisch uit, wat een mooie grote ronde ogen.
Nee Gerrit, logisch dat ze niet naar jou komt: een kat heeft personeel. Wist je dat (nog) niet? :LachMeDood:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#230 Bericht door Dorine »

Kattenluikje bevestigt: dikke mik met Roetmoppie en jij :D

Jaja Gerrit, dat probleem hebben wij hier ook al met die smartfoontjes en
als het niet lezen is het wel typen.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 3447
Lid geworden op: zondag 3 februari 2013, 15:27:54
Locatie: Eersel

#231 Bericht door GerritE »

Ja dat is ook een ellende en met die dikke duimen wat getypt te krijgen in het Nederlands. :D

Gisterenmorgen lag het voederhuisje al weer om..............
Ze stond er bij en keek er naar.
Kan je mooi zien waar ze ze wat geschoren hebben om de verdikking te bekijken in haar staart waar het op is gevallen.
Maar ze heeft er niks van geleerd. Ach je bent jong en je ......
Maar ze zwaait en kwispelt er al weer mee, zo blij als een hond met 7 ...
Dus dat komt ook weer goed
Afbeelding
Kwam ik net achterom van een stukje wandelen, komt ze tegelijk met me achterom, ik had niks gezien.
Maar vrees het ergste voor dat voederhuisje als ze dat weer omver gooit.
Dan zal het enkel nog als brandhout gaan dienen, zo gammel. :wink:

Afbeelding Afbeelding
Wat zij doet moet ze zelf weten maar ik ga naar mijn bedje toe. :sleep:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#232 Bericht door marian53 »

Ze likt de lippen af , de kleine dondersteen , nou Gerrit snel iets verzinnen waar ze niet op kan, :) En slaap ze .
carpe diem

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#233 Bericht door roosje »

Oei, oei, oei. Dat wordt nog wat Gerrit.

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#234 Bericht door Zwiersje »

:lol: :lol:

Heel herkenbaar!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#235 Bericht door Yleor »

Pim vreet de strikken uit het kerstboompje Petra, hij vindt het wel interessant. Wat een verhaal weer van je huuropzegging.... zijn ze soms gek geworden daar. Slordig hoor. Bovendien kunnen ze je ook een SMS sturen. Blijft je karretje nog op de weg met al die wind? Het blijft maar waaien, ik werd er wakker van vannacht.

Wel een prachtig onderhouden schuilkerkje, maar een beetje aan de prijs voor 60 vierkante meter. Aan een gang ook nog. Daar ga je je geld niet mee verdienen.

Handig, zo'n rijstzak Roos. Je kunt hem ook vullen met zonnebloempitten, er zijn op internet volgens mij hele verhandelingen over de vulling, dat het niet rolt enzo. En dat de vulling niet te zwaar wordt.

Prachtig poesje Gerrit! Ze ziet er mooi uit. En jij bent helemaal al door de bocht hè, zelfs al een kattenluikje.

Ik heb lekkere pompoensoep gemaakt, voor straks aan de kerstavonddis. Beetje heet geworden, met een hele peper erin.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#236 Bericht door Petra »

Wat een machtig nieuws over Roetje!! Ik geniet van je verhalen en nog meer van de foto's Gerrit!! Tja, denk dat Gerrit verkocht is. Weet alleen nog niet of hij ''t zelf al door heeft.... :LachMeDood:

Stoute Pim!! :lol: :lol: Weet niet of ik 't hier al geschreven heb, zo ja: sorry. Maar heb geen kerstboom. Allereerst: totaal niet in de stemming. De belangrijkste reden: weet niet of DD allergisch gaat reageren. De harsen uit de boompjes kunnen heftige reacties veroorzaken, dus nee, geen boompje, grijns. DD moet het maar met mij doen.
Nu je het zegt: SMS had ook gekund ja... Sukkels!
Karretje waait prima met de winden mee, wel beide handjes aan 't stuur. :lol:.

Lekker, heet! Houd ik wel van. Hier geen kerstavonddis. Morgen weer erg vroeg op (03:30), dus nu een lichte maaltijd en naar bedje.
Werk is een krachtmeting. Wat druk! Maar, ik houd vol!

Rest me jullie allen liefdevolle, warme dagen toe te wensen. Houdt elkaar vast. :bighug:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#237 Bericht door Gawo »

Klinkt lekker beetje hete ( van peper) pompoensoep, jammie Roely zal wel goed smaken.

Is ook beter beide handjes aan het stuur Petra :wink:

Ach die Roetmop, die heeft Gerrit helemaal ingepakt :lol: , moest lachen om die oogjes van haar door het katteluikje :lol:
Fijn dat je lappie er weer is :D

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#238 Bericht door Lucje »

Ik ben echt weer helemaal achter met lezen, zoals altijd :-) Moest lachen om Gerrit met z'n Roetmopje, wat een ondeugend ding, maar ze ziet er prachtig uit en gaat vast niet meer weg bij jou. Vogelhuisje maar wegdoen dan en het voer hoger hangen, hoewel......???? Katten kunnen hoog klimmen. Marian, ik hoop dat je volgend jaar niet meer alleen op stap hoeft! Petra, zie je wel dat het een fout(je) was. Gelukkig goed afgelopen! Ik wens jullie allemaal fijne dagen!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#239 Bericht door Petra »

Ben ik weer eventjes na een pittig dagje werken... :wink: Bijzonder sfeertje overigens. Werkgever had gezorgd voor een compleet, verzorgd buffet; we mochten schranzen wat en wanneer we wilden (met vegetariërs was rekening gehouden!).

Dit zijn emotievolle dagen, ook voor mij. De een boekt ritjes om een vrolijke kerst met dierbaren te vieren, de ander boekt een rit om op tijd op de crematie van zijn vrouw te zijn, voor het eerst na 60 jaar alleen.
Word een beetje heen en weer geslingerd, vrolijk- en eenzaamheid worden afgewisseld.
Ben blij dat ik er heb kunnen zijn vandaag, dat ik iets heb kunnen betekenen. Morgen een nieuwe ronde.

José, van mij hoeft dat niet zo '2 handjes aan het stuur'. Is ook niet nodig als je ervaren en zeker bent. Komt bij mij wel weer, als ik gewend ben. :wink:
Klopt Gerda, wist al vanaf het begin dat 't een foutje was, maar de schade voor mij is nog niet helemaal overzien. Ook nog een 'dreigbrief' van de inspecteur ontvangen. Muisje met een staartje?

Zo, nu tijd voor een hapje eten. Ik wens jullie een liefdevolle 2e kerstdag, wees zuinig op allen die je dierbaar zijn. Geniet in liefde en warmte van elkaar. :bighug:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 3447
Lid geworden op: zondag 3 februari 2013, 15:27:54
Locatie: Eersel

#240 Bericht door GerritE »

Ik blijf nog effe wat leuteren over die 'asielzoeker'.
Vind ik wel leuk.
Maar het blijven beesten denk ik dan.
En eigenwijs, maar dat is ook wijs. :D
Afbeelding
Heb haar wel eerst wat tafelmanieren bij moeten brengen voor het kerstdiner en dat viel nog niet mee.
Denk dat we er morgen dan maar aan gaan beginnen :D
Afbeelding
Ja ja de tuinstoel is al bijna ingeruild, ik hoor het je zeggen. :wink:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#241 Bericht door marian53 »

:D :D :D
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#242 Bericht door Dorine »

O, wat lief Gerrit.
Zoals ze op die stoel zit ..... ze voelt zich al helemaal thuis :D

En die tafelmanieren komen wel, daar heb jij het geduld wel voor om die haar te leren.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#243 Bericht door AnneMarie »

Het is een mooie Roetmop Gerrit. Het zit wel goed tussen jullie twee. :)

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#244 Bericht door Petra »

Geweldig Gerrit!!! Fantastisch dat ze bij jullie haar pootjes onder de tafel... uh, op de tafel mag hebben. Super!!
Een kat iets leren?? Droom maar verder. :hihi:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 3447
Lid geworden op: zondag 3 februari 2013, 15:27:54
Locatie: Eersel

#245 Bericht door GerritE »

Ze kwam zojuist al op de lekdorpel zitten.
Denk kijken hoe het met het kerstdiner is gesteld.
Afbeelding Afbeelding
Maar dat viel vast tegen toen ik de vitrage wat opzij hielt. :D

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#246 Bericht door marian53 »

Die ogen :D :D :D
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#247 Bericht door Yleor »

Als ze buiten is kleuren de ogen mooi bij het groene plantje, en als ze binnen is kleuren de ogen mooi bij de tafel. Ze weet wel hoe ze zich moet verkopen.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#248 Bericht door Gawo »

Geweldig Gerrit :D

Wij hebben gisteren de kids en kleinkids en mijn moeder gehad.
Roely vroeg al wat dagen terug of wij al wisten wat wij dan zouden eten.
Jan en ik hebben lang overlegd, maar besloten het heel makkelijk en eenvoudig te houden, want we vonden het belangrijk om ook de kleintjes van anderhalf aan tafel erbij te hebben.
Als voorafje de volwassenen rauwe ham met meloen en de kleintjes stukjes meloen met plakjes worst, zag er bijna hetzelfde uit :wink:
Elin en Devin nog even te zien in kerst outfit, want daarna ging heel snel de slab om :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Het hoofdgerecht rollade met de kleintjes haricovert en wij groene asperge met champignons en bos ui en lachebekjes (is zoiets als aardappelrozetjes) een klein bakje appelmoes en een ander bakje stoofpeertje, had Jan nu heel gelaten.

Afbeelding

wordt vervolgd

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#249 Bericht door Gawo »

Al heel snel gingen de appelmoesbakjes bij kleintjes op bord en moest steeds aan gevuld worden, want alles werd erin gedipt

Afbeelding

Afbeelding

Als toetje hadden we allemaal ijsbolletjes in een grote schaal met drie feest fonteinen.

Afbeelding

wordt vervolgd

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#250 Bericht door Gawo »

Die koppies kijkend naar de feest fonteinen :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan kregen de kleintjes het ijsbolletje in een koek hoorntje en konden zo aflikken.
Wij gewoon op dessert bordje.
Kortom heel geslaagd, kleintjes keken hun ogen uit met al die gezelligheid aan tafel.
Daarna naar bed en wij hadden tijd voor elkaar en dat was gezellig :D

Om twaalf uur ging het hele spul naar huis en wij zeggen dan altijd, geef even een seintje dat je veilig thuis bent.
Krijgen we na twintig minuten telefoon is dat een verschrikte Odette.
Die reden van de A27 naar de A12 en daar is nog een fiets viaduct en zij zijn daar net onderdoor of een knal.........
Een gat in de achterruit zo groot als een mannenvuist :shock:
Auto daar stil gezet op vluchtstrook en Odette stapt uit om te kijken, want Guido kon niet uit stappen daar, want verkeer raast te dichtbij langs en ja gat ziet er van buiten kant net zo uit als van binnenkant, Devin alles oké, ze stapt weer in en met portier dicht doen knalt hele achter ruit eruit in kleine stukjes, tja veiligheidsglas.
Beiden hebben natuurlijk de schrik van hun leven en hebben nog de bibbers en Devin zegt :Wauw!.
Ze zijn naar huis verder gereden, Devin zijn cappuchon dichter gedaan en thuis gekomen hem gelijk zijn bedje in, spullen in huis gezet , alles natuurlijk onder dat veiligheids glas.
Guido gelijk carglas gebeld en kon gelijk komen, dus hij gelijk daar naar toe en daar dan politie gebeld en er melding van gemaakt.
Die zouden gelijk een eenheid op af sturen, maar ja je bent dan wel een uurtje verder.
Dus jullie snappen dat de schrik erg groot is en je moet er niet aan denken hoe het anders had kunnen aflopen.
Guido was over tweeen weer thuis.
Wat een ontzettende imbicielen die denken dat dit soort dingen gein is zeg :shock:

Gesloten