Stamtafel Apr t/m sept 2015

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#426 Bericht door marian53 »

Ik had het al vernomen . Nogmaals heel veel sterkte Gerda . :cry:
carpe diem

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#427 Bericht door roosje »

Ik had het ook al op FB gelezen. Hier nogmaals veel sterkte Gerda.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#428 Bericht door Gawo »

Oh wat verdrietig, Gerda.
Zo plots is niet te bevatten en je hecht je zo aan huisdieren.
Heel veel sterkte.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#429 Bericht door Petra »

Lieve Gerda, ook ik heb van Lucje op Facebook gelezen. Wat intens verdrietig. En ook wat anderen schreven, zo plotseling. Denk dat de warmte een rol gespeeld heeft.
Zo lang deelgenoot van jullie leven, dan ineens... Mijn hart gaat naar je uit. Ook hier: heel, heel veel sterkte gewenst. Ik zal me Lucje altijd blijven herinneren: kon ze maar weer aan je bloemen knagen hè?

Net als Roely zul je steeds denken aan brokjes klaarzetten en ja, denken dat je haar (Pim: hem) ziet. Sterkte, allebei.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#430 Bericht door Petra »

José, ben laat, erg laat. Maar wil jou ook sterkte met je Mams wensen. Als ik het goed begrepen heb is nu duidelijk wat je Mams zo beroerd maakt en kunnen er nu de goede dingen ingezet worden zodat de Lieverd zich wat beter gaat voelen.


Tot slot: gefeliciteerd Dorine en Piet met jullie knappe kind. Gefeliciteerd Daphne. Eén deur gaat dicht, de ander open. Maak er wat moois van!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#431 Bericht door Zwiersje »

Lieve Gerda, ik lees nu het verschrikkelijke bericht dat Lucje is overleden :cry:
Zo onverwachts allemaal, verschrikkelijk!
Ik weet dat ze in jullie hart zal,voortleven, maar het gemis zal ontzettend groot zijn.
Ik wens jullie heel veel sterkte!
Afbeelding

Gebruikersavatar
nicole
Berichten: 2695
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 13:32:45
Locatie: Koningshooikt (belgie)

#432 Bericht door nicole »

Piet en Dorine gefeliciteert met jullie knappe dochter.
Daphne een dikke proficiat meid.
groetjes nicole

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#433 Bericht door Falcon »

Lief en leed.

Daphne van harte proficiat!!
Wat fijn dat je geslaagd bent.
Uitzicht op een baan?
Jullie ook gefeliciteerd, Piet en Dorine en Menno.

Wat leuk Menno dat je het journaal haalde!

Maar voor Gerda moeilijke dagen nu.
Sterkte, want het gemis zal best een tijd duren.

José, nou jij hebt ook weer veel zorg met je moeder.
Gelukkig weten ze de oorzaak nu en is er wat aan te doen.
Hoop dat je moeder het goed maakt.

Typ op telefoon, dus eerst even posten, voordat er wat mis gaat.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#434 Bericht door Gawo »

Gezellig Herma dat je even "langs "komt.

Mijn moeder heeft vrijdag morgen de pacemaker gekregen, donderdag was haar bloed wel dik genoeg maar er was geen plek op OK.
De arts die pacemaker plaatste was zelfde die haar ruim een week daarvoor implantaat geplaatst had die nu ook gelijk verwijdert is.
Hij herkende haar en was heel verbaasd dat implantaat zo snel zijn dienst had bewezen.
Moeders mocht gistermiddag uit ziekenhuis, alles was oké, nu nog tien dagen rustig met linkerarm doen die wel mag bewegen, maar niet zwaar tillen of omhoog doen etc, want de draadjes van pace maker moeten settelen.
Vrijdag hadden Jan en ik extra oppasdag in Zwolle, want Dennis en Wendy hadden een bruiloft.
Dus om half negen van huis en 's nachts om half drie weer thuis :roll:
Goede vrienden van mijn moeder hebben ziekenhuis bezoek waar genomen voor mij.
Tja en met dit hete weer zijn we wat meer badjuf en meester :lol:

Devin donderdag in badje

Afbeelding

Hij stond even terug De Tour te kijken, want die reed op twee minuten lopen van hun huis langs, vond het prachtig en helemaal die vijf helicopters die er boven vlogen :lol:

Vrijdag Elin in badje, met jumpsuit aan die gelukkig Wendy kon scoren, zodat de tere plekken goed bedekt zijn tegen felle zon.
Ze heeft drie weken terug een glijbaan op verjaardag gekregen die je ook in badje kan zetten en kijk toch eens wat een apekop, kent haast geen angst en doet broer lief in alles zo na, zucht :roll:

Afbeelding

Daarom kan je daar niet bij weg lopen en moet je je ogen daarop richten dat het niet eens mis gaat of ander kind te snel van glijbaan gaat als ander kind nog niet uit gestapt is.
Zij is zo'n vreselijke lefkont en veel verder in dit soort dingen dan nu Devin en ook toen haar broer die leeftijd had.

En hier Kyan

Afbeelding

Hij heeft nu zijn eerste grote vakantie en krijgt volgend schooljaar een nieuwe juf, tja dat zijn grootste dingen in zijn leven :wink:
Kyan verbaasde mij vrijdag enorm, want ineens midden in het spel zegt hij: "luister oma, gierzwaluwen", en hij had gelijk, ik keek om zonnescherm en een heel groepje boven de tuin hoog in de lucht.
Dus hij had ze en eerder gehoord en weet ze bij naam, jullie snappen dus dat ik best trots was dat hij dit al wist.
Ik had hem in Mei toen hij bij ons was een keer de gierzwaluwen laten zien en horen, daarna op internet wat filmpjes en plaatjes laten zien.
Vind het toch wel knap van een vier en half jarige en zo zie met iedereen wie hij om gaat leert hem wat
:D

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#435 Bericht door Dorine »

Wow wat goed van Kyan, gierzwaluwen herkennen aan hun geluid (ik hoor ze niet meer)
Je hebt een vogelmaatje José 8)
Water met warm weer is altijd leuk met kleine kids en hier hadden we ook een glijbaantje in het badje en
dat was ook altijd dubbel pret, eerst er vanaf glijden en daarna er onderdoor zwemmen.
En fijn dat het met je moeder goed gaat, nu maar hopen dat dat ding zijn werk goed gaat doen.

Gister was het de eerste zomeravond in de Efteling en ik kon er niet onderuit,
ik moest mee de Baron in.
Nu kun je altijd nog zeggen dat je doorloopt, oversteekt en dus niet aan de rit deelneemt en dan zie je tenminste ook hoe mooi het binnen is.
Maar ik heb het gewaagd, als je zo veel daar komt moet je iets nieuws ook uitproberen, toch.
Samen met de rest van het gezin en een bevriend stel van Menno zaten we op de voorste rij.
Ik vreesde het stilhangen bovenaan maar dat viel reuze mee, en de vrije val .....
och een keer met je ogen knipperen en het is voorbij :lol:
De hele rit loopt zo soepel dat het een genot is om in te zitten, goedgekeurd dus die Baron 1898.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#436 Bericht door Gawo »

Oh jee, jij bent dus ook een echte lefkont :lol:
Fijn dat je genoten hebt en zeker ook voor Menno dat zijn moeder het durft, maar ik laat die dingen aan mij voorbij gaan, er moet toch iemand foto's maken van dit soort gebeurtenissen :wink:

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#437 Bericht door Zwiersje »

Wat een schitterende foto's van de kleine hartendieven Jose :D
Er is niets mooier dan dat genieten van de kids :D
En wat fijn dat het nu weer de goede kant op gaat met je moeder.!

Dorine en Piet, en natuurlijk Daphne van harte gefeliciteerd met behalen diploma
:D

Petje voor je af Dorine :lol: mij niet gezien :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#438 Bericht door marian53 »

PPf wat een lef , ik zou het echt niet gedurfd hebben , goed hoor , petje af voor je Dorine . :)

José wat knap van Kyan , en wat leuk voor jou , mooi hoor , en dat voor zon jong manneke . en wat heb je weer schattige foto's geplaatst van je kleinkids . Wat is het toch een mooi stelletje , bedankt voor het plaatsen.
carpe diem

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#439 Bericht door roosje »

Jose, fijn zeg dat je moeder nu al geholpen is en weer naar huis mocht.
De foto's van kleinkinderen zijn geweldig en wat knap van Kyan dat hij het geluid al herkend van de gierzwaluwen. Super ook dat wetsuit voor Elin, nu kon ze ook lekker genieten van het water met deze hitte.

Dorine, jij liever dan ik. Ooit als kind in een zweefmolen gezeten en kwam er misselijk uit. Dus nooit van mijn leven. Vind het wel van lef getuigen.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#440 Bericht door Yleor »

Och Gerda, wat een treurigheid dat Luc ziek werd en moest inslapen. Ik voel met je mee. Ze zal nog wel even in je systeem blijven zitten. Hoe oud is ze geworden? :cry:

De hele familie van Asten gefeliciteerd met Daphnes slagen! Geweldig gedaan hoor, niet voor niks zo zitten zweten :D En flink dat je de Baron meester bent geworden Dorine! Voorbij voordat je misselijk kunt worden ;-)

Wat een enige foto's heb je gemaakt José, je hebt snoezepoezen van kleinkinderen hoor, leuke koppies hebben ze. Geef kinderen water en zand en je hoort ze de hele dag niet meer (als je natuurlijk ook voor de catering zorgt 8) ). Misschien vindt Kyan een vogel-CD wel leuk, wat je als kind leert blijft eeuwig hangen. En je moeder kan op naar de honderd!

Hou je het nog een beetje uit Herma?

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#441 Bericht door Falcon »

José, fijn dat het met je moeder goed gaat.
Wat een prachtige foto's van de kleinkinderen!!
Knap van Kyan dat hij de zwaluwen herkende.
Goed idee van Roely, een vogel cd.
Wat hij nu leert blijft hangen, en hij heeft er ook plezier in, anders zou hij je niet erop gewezen hebben dat hij ze hoorde.

Dorine wat goed van je om in de Baron te gaan en er nog van genoten hebben ook.
Gelijk een tweede keer gegaan?

Dank je Roely voor je vraag.
Het is hier nog steeds fijn om te zijn ook al heb ik deze week verplichte rust.
Heel verhaal, komt nog wel eens.
Maar het gaat goed met me. Geen zorgen hoor.

Gebruikersavatar
Anca
Berichten: 2226
Lid geworden op: zaterdag 11 juni 2011, 17:04:03
Locatie: Goudswaard

#442 Bericht door Anca »

Hier in de Hoeksche Waard schijnt al maanden een valk rond te vliegen met een leertje aan zijn poot. Ik weet niet waar je kunt vinden wie er 1 kwijt is enz.
Kan iemand hier wat mee?

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#443 Bericht door marian53 »

Dan hoop ik dat hij dat riempje ergens kwijt raakt , want als hij al maanden daar vliegt , dan kan hij ook aan prooi komen , dus lekker de vrijheid laten behouden zou ik zeggen , hooguit mocht hij even gevangen worden riempje eraf halen .En de vrije natuur in .
carpe diem

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#444 Bericht door Falcon »

Daar zit ook wat in, zijn vrijheid laten behouden als hij inmiddels zelf voor eten kan zorgen.

Roos hoe is het met het andere oog van Peter gegaan?

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#445 Bericht door roosje »

Hoop dat de valk geen problemen krijgt met dat leertje.

Herma, wat heb je nu weer uitgespookt. Een week rust?
Met P. zijn tweede operatie is alles goed verlopen. Resultaat verbluffend en super geweldig. Dank voor je intresse. :)

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#446 Bericht door Falcon »

Ach ik ben voor de verandering weer eens door een hond gebeten.
Nu in mijn arm en bovenbeen.
Flinke jaap, maar niet diep, dus geen schade aan spieren, pezen en zenuwen.
Wel arm omhoog houden en rust geven.
Dus mijn laatste twee boeken krijg ik hier ook nog wel uit.
Hebben het verder nog prima hier!!

Fijn dat het met P prima verlopen is.!!

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#447 Bericht door marian53 »

Zo Herma dat is best heftig , lijkt me geen pretje en nog wel twee keer. :shock: Toch maar heel voorzichtig zijn met dat soort wonden .
carpe diem

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#448 Bericht door Lucje »

Roely, Lucje is maar 12 jaar geworden. Niet echt oud dus :( We hebben haar op een rustig plekje in de tuin begraven. Ik denk inderdaad steeds aan haar, zo van: O ja, Luc moet nog eten, of de deur voorzichtig open doen 's ochtends omdat ze er altijd vlak achter zat. maar dat zal moeten slijten en dat gaat niet in een paar weken, dat weet jij ook wel. Herma, wat een pech zeg dat je 2x gebeten bent door een hond. Ik ben ook wel eens gebeten en kreeg een hele dikke arm. Moest steeds nat verband er om doen en ook rust houden. Een hondenbeet is altijd verontreinigd zei onze dokter, daar moet je echt mee oppassen. Anca, ik heb nog niets over een rondvliegende valk gehoord maar zal het in de gaten houden. Bij ons heeft in mei twee dagen een jonge ransuil in een boom gezeten maar wij waren toen net op vakantie. Heb wel de foto's gezien die onze dochter had gemaakt.
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#449 Bericht door Gawo »

Roos fijn dat tweede operatie van je man goed is verlopen en het een verbluffend resultaat heeft op geleverd :D

Herma , dat is wat twee keer gebeten :shock: , doe maar erg voorzichtig ermee en goed opletten dat het niet gaat ontsteken, want inderdaad een hondenbeet is niet mis.

Gerda is heel begrijpelijk dat je Lucje nog zo mist.
Je huisdieren zitten zo in je systeem, want ze hebben ritme met eten geven of uit laten( honden) of deuren open of dicht doen, ons handje wat even door die vacht kroelt, je kletst tegen ze en dat valt dan ineens weg.
Een ander zegt dan misschien, het was maar een hond/kat , maar wij weten dat het gemis een grote impact heeft, dat heeft inderdaad meer tijd nodig.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#450 Bericht door Falcon »

Ik heb meteen antibiotica gekregen omdat het een hondenbeet was.
Tetanus was ik nog voldoende ingeënt.
Doe niets met mijn arm neem rust en houd hem hoog en koel regelmatig met ijs.
Ook vandaag zag het er nog goed uit met wisselen verband. Ja ik neem het serieus!

Gerda sterkte. 12 jaar is nog niet oud. Fijn dat je haar in de tuin hebt kunnen begraven. Ja de normale routine zal het gemis elke keer duidelijk laten voelen.

Gesloten