Stamtafel okt/nov/dec 2015

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#51 Bericht door Dorine »

Vandaag naar La Hoegne (België) geweest.
Wat is het daar mooi en nu helemaal in de herfst,
de vele beukenbomen zijn prachtig gekleurd en dan dat stromend watertje, met watervalletjes en een boel rotsen er doorheen.
Genieten en het was dik en dubbel genieten.
Bij aankomst stonden we op de parkeerplaats nog even koffie te drinken en een broodje te eten toen ik dacht kraanvogels te horen.
Even later waren ze weer te horen en nu veel duidelijker en het duurde niet lang of we zagen een flinke groep overkomen.
En de groepen kraanvogels bleven maar komen en komen en komen.
Door de kraanvogels zijn we pas om 11 uur gaan wandelen en hebben nog tot even na drie uur volop kraanvogels gehoord en
af en toe ook gezien, als het uitzicht niet helemaal belemmerd werd door de bomen.
La Hoegne lag vandaag in de trekroute van de kraanvogels naar het zuiden en dat vonden wij helemaal niet erg.

Afbeelding
Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#52 Bericht door Lucje »

Wat een prachtige foto's Dorine en wat leuk dat jullie die kraanvogels hebben gezien!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#53 Bericht door Yleor »

Wat een heerlijke waarneming Dorine! Hier was het ook een heerlijke dag, maar zonder kraanvogels. Wel veel koperwieken en kramsvogels over.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#54 Bericht door marian53 »

Prachtige foto's .
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#55 Bericht door Gawo »

Prachtige foto's Dorine, en top dat jullie de kraanvogels zagen.
Het licht speelde de laatste paar dagen goed mee om de kleuren die je om je heen ziet vast te leggen, ik kan daar ook zo van genieten.

Heb gisteren de kids in Zwolle ook even ergens laten zitten en met dat prachtige warme oktober licht op hun toet tegen 16.30 uur even een foto gemaakt.
Meestal maak ik foto's van wat ze aan het doen zijn of wat ze observeren, maar nu moesten ze, al was het maar heel even, poseren voor mij en dan moet ik super snel zijn, want veel tijd geven ze mij niet :wink:
Heb ook foto's gemaakt van bomen in herfst kleuren en dan wil ik hun foto gaan verwerken in hun album, echt zo'n herfst bladzijde met dat mooie licht.

Afbeelding

Afbeelding

Trouwens Kyan is nog steeds in de ban van slakken en andere kleine kriebelbeestjes.
Laatst bracht Wendy hem met Elin naar school en ze rijden net weg zegt Kyan: "Kijk mam, mijn vriendjes brengen mij ook naar school".
Wendy voelde gelijk nattigheid maar kon niets doen.
Had hij op elke mouw van zijn jas op weg naar de parkeerplaats een slak met huisje op zijn mouw gezet.
Bij school aan gekomen mocht Wendy ze er niet afhalen, want de juf moest het zien( zijn op school bezig met kriebelbeestjes project).
Dus op schoolplein hele vieze koppen van ouders die naar de slijmsporen en slakken op zijn mouw kijken en hij gewoon met hele trotse kop over het school plein naar de juf
:lol:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#56 Bericht door marian53 »

Prachtige foto's José , twee mooie koppies , en toch prachtig dat hij met die slak op zijn jas loopt :D
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#57 Bericht door Dorine »

Wat een mooie foto's José.
En wat worden ze groot.

Heerlijk dat verhaal van die slak, ik houd daar wel van.
Doet me denken aan toen Daphne begon met paardrijden, toen was ze een jaar of 8.
Er waren ook 2 meiden ...... zagen er altijd uit om door een ringetje gehaald te worden en
zo zagen ze er ook nog uit als ze weer naar huis gingen.
Zaten ook altijd met de cap al op in de auto want dan kon iedereen zien dat ze gingen paardrijden ......
Nou dan was ik blij dat ik bij thuiskomst kon zeggen: in de garage je kleren uit en gelijk douchen.

Laat ze maar lekker ontdekken, nu kan het nog en doen ze het nog, als ze naar de middelbare gaan is het over.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#58 Bericht door roosje »

Wat een heerlijke foto's van de kleinkinderen Jose.
En zo leuk te lezen over de slakken :)

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#59 Bericht door Falcon »

Prachtige foto's José!
Ja ze worden al flink groot.
En ik zie het voor me met die slakken.. heerlijk toch!
Ik schijn ooit als kind een worm op mijn boterham gelegd te hebben en vol trots geroepen: kijk mama, de worm eet aan de ene kant en ik aan de andere kant.. Ik denk dat zij toen ook wel geglimlacht heeft.

Dorine, mooie herfst foto en fijn dat jullie zo geboft hebben met de kraanvogels!

Afgelopen zaterdag en zondag onderweg naar huis, ook zo genoten van alle mooie herfstkleuren. Vooral veel geel, oranje en rood. Prachtig!
Geen foto's maar wel plaatjes in mijn hoofd. :wink:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#60 Bericht door marian53 »

Welkom Thuis , zou ik zeggen :wink:
carpe diem

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#61 Bericht door roosje »

Herma welkom thuis. Ik hoop dat jullie genoten hebben in Portugal. Maar daar twijfel ik eigenlijk niet aan.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#62 Bericht door Yleor »

Jullie hebben een mooie thuiskomst gehad Herma, echt prachtig herfstweer.

Wat een gave koppies José, je kunt niet zien dat ze poseren. Ik zie dat hier wel eens: van die vals lachende kinderen bij wie meteen de lach verdwijnt al pa of moe de foto gemaakt heeft. Wat vreselijk denk ik dan. Alleen de mondhoeken opgetrokken. Leuk verhaal over de slakken, laat ze maar respect voor de natuur krijgen.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#63 Bericht door Gawo »

Ah Herma, welkom thuis, fijn dat jullie daar ook zo genoten hebben van de herfstkleuren.

Moet ik natuurlijk ook een foto van Devin plaatsten, gisteren was het licht niet helemaal zo mooi als dinsdag , maar mooi genoeg om dat warmere licht van oktoberzon op zijn toetje vast te leggen.
En ik snap helemaal wat je bedoelt Roely met dat poseren, dat zijn meestal zeker niet de leukste foto's :wink:
Ik laat ze ook zelden poseren, maar loop zoveel met de camera op een oppasdag dat er af en toe wel een leuke bij zit als ze bijvoorbeeld in hun eigen wereldje zijn, zoals deze van Devin, alleen hier dus niet dat warmere licht, wel ook gisteren gemaakt, maar ander tijdstip als die tweede..

Afbeelding

Hier Devin met dat warmere licht en zegt :" Hoor, vogels".

Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#64 Bericht door marian53 »

Wat een schatjes José.
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#65 Bericht door Dorine »

Prachtig José.

Bij het zien van dat vingertje dacht ik: "Wel een mooie foto maken oma". :lol:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#66 Bericht door Falcon »

Die tweede van Devin is schitterend! Wat geeft de avondzon toch een warme kleur. Je maakt mooie portret foto's José!!

Bedankt voor jullie welkom thuis woorden.
We hebben het weer heerlijk gehad. Minder druiven geplukt, want het meeste was net de week voor we kwamen al geplukt. Het was een goede zomer geweest en ook een prima oogst.

Wel een ander "werkje gevonden" .
Helpen uitlaten van een stel puppies/jonge hondjes inmiddels.
Ze zijn door de mensen (D&I) bij wie wij huren, van de dood gered en zij verzorgen ze nu totdat ze naar Nederland gaan.
Dit zou eerst al veel eerder zijn, maar er was wat fout gegaan met de papierwinkel..

Moeder hond is op straat achtergelaten en had op een gegeven moment een nest met 4 puppies mooi verscholen in een droge afwateringsbuis.
Eenmaal zichtbaar op straat, moest er acuut opvang geregeld worden, anders zouden ze opgehaald worden en.... :cry:

1 pup heeft een goed adres gevonden.
Moederhond (Mae) blijft bij D&I

Nu wordt er nog een goed thuis gezocht voor 3 mooie lieve hondjes.
Zal straks een foto plaatsen.
Liefhebbers? Hebben alle inentingen gehad, gechipt en Europees paspoort en zijn door dierenarts gezond bevonden.
Omdat ik ze nu 4 weken heb meegemaakt, kan ik er veel over vertellen, maar niet nu... :wink:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#67 Bericht door Falcon »

Dagverblijf... lichte hond is Mae
Afbeelding

Roza
Afbeelding

Roza
Afbeelding

Zus van Roza
Afbeelding

Broer van Roza
Afbeelding

We hebben trek!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#68 Bericht door Yleor »

Wat een leuke beesten :-) Erik denkt wel eens: ik neem zomaar eens een hondje mee, maar ik vind dat we dat niet moeten doen omdat we nu zo de deur achter ons dicht kunnen trekken. Je kunt nooit meer een hele dag weg, een hond moet vier keer per dag wandelen. Jammer, maar wij zijn te uithuizig geworden.

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 3447
Lid geworden op: zondag 3 februari 2013, 15:27:54
Locatie: Eersel

#69 Bericht door GerritE »

Het weer wordt prima van het weekend, zegt men...
Ik zag er vandaag al het water weer ingaan.
Nog wel met de kleding aan, dat dan weer wel. :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#70 Bericht door roosje »

José wat een mooie foto's weer. Die laatste met het vingertje vind ik wel erg leuk.

Herma, wat een inzet hebben die mensen. Gelukkig dat de pups gered zijn. Nu een goed huis voor ze vinden. Dat is niet makkelijk. Helaas gaan wij ook niet meer aan een huisdier beginnen dus kunnen we je hiermee niet helpen.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#71 Bericht door Dorine »

Fijn dat jullie een mooie tijd in Portugal gehad hebben Herma,
het zal thuis weer wennen zijn.
En een hond, nee nu niet meer, de kids zijn groot en ben blij dat ik weer kan gaan wanneer ik wil.
Die mensen doen wel goed werk, ik snap alleen niet dat er zoveel zwerfhonden van uit het buitenland naar Nederland moeten komen,
de asiels hier puilen uit :?

Vandaag zijn we naar de Ninglinspo geweest.
Wow, dat was echt gaaf daar, wandelen en een beetje survivallen samen.
Wat zullen we slapen vannacht, we zijn daar 6 uur onderweg geweest.

Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#72 Bericht door marian53 »

Prachtige foto.
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#73 Bericht door Gawo »

Mijn hart klopt wat harder Herma, maar ook ik vind het nu wel makkelijk om de deur zo achter mij dicht te trekken.

Prachtige foto Dorine
:D

Wat is het toch nog heerlijk weer, echt genieten zo.
Iedereen kan nu nog lekker buiten zijn, wie weet hoe lang de winter nog gaat duren, maar dit pikken we mooi nog met z'n allen mee :wink:

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#74 Bericht door Dorine »

Geniet nog maar van het mooie herfstweer, tegen het einde van de week krijgen we weer wat regen.

Gister met de kids nog een dagje Efteling gedaan en ik dacht toch echt dat de herfstvakantie in Nederland voorbij was en
alleen België deze week vakantie had :roll:

Wel leuk, inmiddels weer volop geluk voor de zwarte zwaan in de Efteling.
De media hebben er vol van gestaan, van de rouwende zwaan in de Efteling.
Inmiddels is er weer een nieuwe partner en babygeluk :D

Afbeelding
Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#75 Bericht door marian53 »

Wat lief , ik heb er niks van mee gekregen , is die zwaan gestorven??? want ik dacht dat zwanen een band hadden voor het leven dus uit zichzelf weg gaan lijkt me raar .
carpe diem

Gesloten