Stamtafel 2018

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#426 Bericht door marian53 »

Nou overdrijven is ook een vak , kipfilet voor de lieverdjes , ja zo ken ik het ook :wink:
carpe diem

Gebruikersavatar
GerritE
Berichten: 3447
Lid geworden op: zondag 3 februari 2013, 15:27:54
Locatie: Eersel

#427 Bericht door GerritE »

Doen dan, volgend jaar 8 augustus. :wink:
Zouden ze nu komen schuilen voor de regen of zouden ze denken (weten) dat het vlees nog niet op is? :D
Afbeelding
Die zwarte zie je niet goed maar die ligt achter de tijgerprint.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#428 Bericht door marian53 »

:D :D
carpe diem

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#429 Bericht door AnneMarie »

Het is een leuk stel. En katten af en toe verwennen vind ik een goed idee.
:D

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#430 Bericht door marian53 »

Herken je hem nog José.,0ndanks de droogte een groot succes .ik heb hem dan ook gekoesterd :lol:
Afbeelding
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#431 Bericht door Gawo »

Jeetje hé, wat is ie mooi en zoveel bloemen :D
Daar zul je heel wat complimenten mee oogsten, kan niet anders.
Zijn zulke opvallend grote bloemen, maar bij jou is ie ook nog zo groot en zoveel knoppen en bloemen.
Staat ie in de volle grond?
Of heb jij hem nog in een pot en haal je hem 's winters binnen.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#432 Bericht door marian53 »

Ik had hem eerst in een grote pot gezet en in de winter onder het afdak , toen bleef alleen de wordtel over de takken waren ingevroren , dus ik dacht die is kapot .
Ik zeg tegen mijn buurvrouw die moet de volle grond on want ik zag er hele klein uitwasinkjes uitkomen
Ik had op dat moment geen plaats in de volle grond en tussen ons in hadden ze net een grote bloembak gemaakt .
Ze Zegt (begin vorig jaar ) dat zet hem zolang in die bak dan zien we wel of hij gaat doen .
Toen kwam hij ook vrij laat pas uit tot ongeveer de halve grote , met een iets kleinere bloem maar ook helemaal vol , van wat hij nu is .
Alleen jammer is de bloem gaat maar open ,een dag de volgende dag is hij weg , maar hij zit vol knoppen .
Nu is hij nog groter en de bloemen ook .
Tegen de winter halveer ik de takken die vriezen half in , ik gooi wat stro erover meer niet en in het voorjaar knip ik hem tot bij de wortel .
En dan wachten maar , we hebben hem tussen ons in laten staan want we gaan hem niet verplaatsen , hij staat daar goed .
Hij heeft wel elke dag water gekregen (op het zand) met af en toe wat meststof .
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#433 Bericht door Gawo »

Klopt dat ie in het voorjaar zo kort bij de grond nieuwe groene punten krijgt die uitgroeien tot de nieuwe takken.
Hij bloeit altijd pas in augustus/ september.
Maar dat ie een goed plaatsje daar bij jou en de buuv in die plantenbak heeft is bewezen, hij bloeit prachtig!
Tja dat de bloem maar 1 dag mooi is, hoort bij deze, maar als er zoveel knoppen zijn en je weken lang elke dag bloemen hebt is het oké toch.
De grootte van de bloem is erg indruk wekkend en zal iedereen die het ziet even de aandacht trekken.
Eigenlijk moet je even een foto van 1 bloem maken met je hand erbij, zie je gelijk hoe groot zo een bloem is????

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#434 Bericht door marian53 »

Goed idee José zal ik even doen van de week .maar toevallig net all bloemen verwijdert want die waren door de regen al gelijk weg , maar het stikt er nog van de knoppen die laten niet lang op zich wachten .
carpe diem

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#435 Bericht door Falcon »

Hele tijd geen forum gelezen of enigzins actief hier geweest..
Kwam er eerst gewoon niet van.. en daarna laat je het makkelijk versloffen, sorry.
Maar met mij gaat het wel goed.
Komende tijd zal forum weer oppakken mogelijk nog niet zo gaan.
Vorige week heeft mijn moeder opnieuw een CVA gehad.
Niet al te ernstig gelukkig, maar revalidatie is wel nodig. Gaat vandaag met ontslag ziekenhuis en naar revalidatieafdeling van verpleeghuis.
Doel om weer terug naar haar eigen huis te kunnen.
Ben blij dat ik veel voor haar kan betekenen en er ook de tijd voor heb.
Toen het gebeurde was ik ook "toevallig" bij haar, dus is ze niet alleen geweest.

Merk dat ik er prettig vindt om het jullie te laten weten, raar dat dit dan aanleiding moet zijn om hier weer te schrijven.
Hoe het met jullie is, heb ik nog niet terug gelezen.
Hoop dat toch maar gauw weer eens te doen. Past ergens niet bij me om geen aandacht voor jullie te hebben.
Bij deze groetjes voor jullie allemaal!!

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#436 Bericht door marian53 »

Ach jee heel veel sterkte met je moeder , en ik hoop dat ze weer thuis mag komen in dr eigen huisje .
En je mag het gerust schrijven hoor , we willen allemaal wel eens wat kwijt , fijn dat je het vraagt hoe het met ons gaat , nou met mij gaat het prima .
Ik hoop met de andere ook .
En ja het is wat stilletjes op de site , maar dat is ook logisch.
De slechtvalken zijn uitgevlogen ,soms zie je er een sporadisch voor de cam .
En het warme (heerlijke) weer , voor de natuur was het vreselijk , en hitte golven hoeft van mij ook niet , maar de rest vind ik heerlijk.
Ik hou wel van dit soort zomers.
En ondanks het water geven is de helft toch kapot in mijn tuin helaas.
Ik kan me ook nog heel goed herinneren van vorig jaar die constante regen , daar word ik niet blij van .
Met de hitte golven heb ik gewoon mijn tijd gewoonte verzet smorgens op 5-6 uur eruit , na de lunch n uur geslapen op de bank nog even binnen wat doen (als dat mogelihjk was met de hitte ) n uur of 5 nm lekker weer buiten , heerlijk en ondanks de hitte golf toch best nog heerlijk gefietst in de bossen etc .De meeste mensen zeggen jullie zijn gek , maar je produceert altijd wind als je fietst dat is heelijk , alleen als je stilstaat dan begint het
:lol: :lol: groetjes ook aan allemaal .
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#437 Bericht door Yleor »

Fijn dat het goed gaat met jullie Herma en Marian :-). Hier gaat het ook goed, we zijn eergisteren teruggekomen van vakantie, veel gedaan dus ik moet uitrusten nu :lol: Ik kan ook niet goed tegen die warmte, in Duitsland was het ook elke dag 35 graden of meer, maar de auto heeft gelukkig airco dus tijdens het rijden was het lekker, net als je op de fiets zit en wind maakt. We zijn in het voetspoor van de Oranjes langs allerlei plaatsen gereden (en bekeken natuurlijk) die wat te maken hebben met al die gerelateerde Oranje-adel. Het is leuk om met een doel rond te rijden, en Duitsland is een mooi land.

Hopelijk knapt je moeder weer wat op Herma, maar ze is natuurlijk oud en dan gaat alles wat langzamer.

Wat een prachtige plant is dat Marian! Wat een rijkdom! Hoe heet ie?

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#438 Bericht door marian53 »

Het is de reuzen hibiscus 3 jaar geleden gekregen van José.
Op haar advies heb ik mn hand erbij gelegd om te laten zien hoe groot de bloemen worden , hij bloeit dan ook heel lang , elke dag gaan er een paar knoppen open :lol:
Deze was nat dus moest er toch vanaf .even mn hand ernaast gelegd .
Afbeelding
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#439 Bericht door Dorine »

Hey Herma,
met die extreme hitte in Portugal vroeg ik me af of je daar was of hier.
Nou ja hier was het ook niet leuk meer. Ik ben tenminste blij dat het wat minder is nu.
Je moeder is in goede handen ;-), hopelijk knapt ze goed op zodat ze weer naar huis kan.

Verder hier alles goed, druk geweest met sproeien, sproeien en nog eens sproeien.
De oleander groeit als kool en ik heb nog nooit zoveel bloemen gehad, takken buigen gewoon door van het gewicht van de bloemen, genieten dus.
Ze hebben ook al een paar x een nacht binnen mogen slapen vanwege aangekondigd noodweer en dat wil ik niet over die planten hebben nu ze zo mooi staan.

Jeetje Marian, das een knoepert, wow.
Ook eens zoeken in tuincentra, ik vind zoiets wel heel erg mooi.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#440 Bericht door Gawo »

Herma, fijn te lezen dat het je moeder nu beter gaat, alhoewel ze nog wel moet revalideren.
Het zou fijn zijn als ze weer terug in eigen huis kan.

Roely weer eens wat anders zo een vakantie.
En ja Duitsland is een mooi land.

Fantastisch Marian, zo zie je pas hoe groot de bloemen zijn.
Al heb ik hem zelf ook en ken hem al jaren, hij blijft indruk wekkend en de jouwe is wel heel mooi.

Met ons gaat ook alles goed.
Jan heeft nog wel vakantie dus het ritme is anders dan normaal.
Eind van de week komt mijn zus weer over en logeren bij mij.
Zolang onze moeder nog leeft probeert ze elke verjaardag er bij te zijn.
22 Augustus hoopt onze moeder 89 jaar te worden.
Het is wat hé, een hele leeftijd.

Dorine als je ook zo een hibiscus wil is het nu de tijd om naar een tuin centrum te gaan en hem te kopen.
Nu zie je ze vaak daar, omdat ze nu in bloei staan.
Ze zijn er in rose, wit en rood, maar mijn ervaring is dat de rose het sterkst zijn.
Hier een link zodat je kan lezen hoe en wat de verzorging is van deze plant.

http://www.barreveld.nl/producten/overi ... rie/item59

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#441 Bericht door Yleor »

Allemachtig, wat een bloem! Geweldig! En als je de link van José leest is ie ook nog eens niet zo heel moeilijk in onderhoud. Jammer dat onze tuin fout ligt.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#442 Bericht door marian53 »

Ja er gaan wel 10 bloemen per dag open , jammer genoeg maar een dag , maar hij zit nog vol met knoppen .Dus we kunnen nog een poos voorruit .
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#443 Bericht door Yleor »

Ik heb daarnet even een foto van de maan gemaakt. Hij staat best hoog aan de hemel, maar is helder maisgeel van kleur, er moet iets in de lucht zitten zou je denken.

Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#444 Bericht door marian53 »

Prachtig Roely je ziet zo de kraters.
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#445 Bericht door Gawo »

Mooi Roely, foto is goed gelukt.
Ook wij zagen toen dat de maan zo mooi was en bijzonder van kleur.

Gisteren mijn zus weer naar Schiphol gebracht.
Het was heel gezellig, maar natuurlijk wel vermoeiend, gewoon omdat je niet in normale ritme bent en aandacht geeft aan elkaar.
Mijn vriendin waar ik laatst over had is vorige week overleden, van de week hebben we de crematie.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#446 Bericht door marian53 »

O wat verdrietig weer gecondoleerd José, en heel veel sterkte met het verlies .
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#447 Bericht door Dorine »

Sterkte er mee José.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#448 Bericht door Gawo »

Dank jullie wel.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#449 Bericht door Gawo »

Nog even terug komen op de XXL Hibiscus.
Ook Juna was voor anderhalve week terug onder de indruk van de kleur en grootte van de bloem.

Afbeelding

Dit jaar is ook de Yucca in de voortuin zo mooi.
Deze had met het hete weer al twee stengels met bloemen gehad die snel weg waren.
Maar gelukkig daarna kwamen nog drie stengels met bloemen en nu het minder heet is staan ze veel langer.
Hij is erg groot, kan je misschien niet goed op de foto zien, maar top van de bloem steekt boven mij uit als ik er naast zou staan.

Afbeelding

En dan deze de Clerodendrum ugandense.
Deze zag ik voor het eerst in 2002 bij intratuin en heb hem gekocht.
Ik was helemaal weg van het bloemetje en de kleur, deed mij denken aan die kleine blauwe vlindertjes.
Ik houd hem elk jaar over.
In het najaar wordt hij kort geknipt en gaat naar zolder.
Zo vanaf eind januari begin ik af en toe wat water te geven en dan kan hij na nachtvorst weer naar buiten.
De uit gegroeide slierten worden weer weg geknipt als die zo lang en dun zijn, zodat hij weer wat voller uit kan groeien.
Voor liefhebbers van macro fotografie is hij in één woord fantastisch.
Er komen veel hommels en bijen en vlinders op af.
Maar ook zonder insecten is hij leuk om te fotograferen.
Af gelopen zondag heb ik hem voordat we naar Schiphol gingen even op de foto gezet met grote lens, zonder statief.
Er ging een windje dus wilde niet alle moeite doen, maar gewoon even zo uit de hand voor mijn eigen archief dat hij nu weer bloeit.
Wel mijn positie zo gekozen dat ik de ene keer een groene achtergrond had en andere keer de tuin tegels.
Ook af punt mee gespeeld, want daar leent deze plant zich zo goed voor, de ene keer scherp op het hart dan op een stamper of juist op een knop of op de spriet.
Als het weer iets zonniger is doe ik moeite met statief en zal het resultaat beter zijn.
Dit is echt een plant voor jou Dorine.
Daar kan je je uren mee vermaken, dan met wat meer of minder licht, spelen met achtergrond en scherpte punt.

Afbeelding

Afbeelding

Hier een link
https://www.vreeken.nl/582100-clerodendrum-ugandense

Ik heb hem in al die jaren maar één keer weer gezien bij intra tuin.
Dus ze hebben hem niet zo vaak.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#450 Bericht door marian53 »

Leuk die foto José van Luna de bloem is bijna net zo groot als haar bolletje .
en wat doet die yucca het mooi zeg , maar dat blauwtje spant de kroon ik had hem nog nooit gezien , volgend voorjaar hem eens in de gaten houden bij Intra tuin . :D
carpe diem

Gesloten