Stamtafel 2018

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#476 Bericht door Falcon »

Wie gaat wie verzorgen.. goeie Dorine, je hebt vast ervaring.. :lol:

Roely in ieder geval een hele fijne week gewenst!
Er zal vast veel moois te zien zijn.

Ik ben lekker aan het bijtanken.. gewoon even niets moeten.
Morgenmiddag maar weer eens langs gaan.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#477 Bericht door Gawo »

Juna's album weer af en heb deze zaterdag binnen gekregen, is weer heel leuk geworden.
Zij is nu zo oud dat ik ook van haar naar 1 album per jaar ga.
Deze vind ik zo grappig is een foto van Juni, ze ontdekt haar schaduw en gaat dat wat beter bekijken.

Afbeelding

En deze ook van diezelfde dag in Juni heb ik als voorkaft gebruikt.
Ze had de pet van haar vader op gedaan.

Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#478 Bericht door marian53 »

Je hebt prachtige kleinkids José, en wat groeien ze toch snel .
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#479 Bericht door Yleor »

Wie gaat wie verzorgen...?? :lol:
Erik kan niet koken, en wil het niet. Hij zou boodschappen kunnen doen als hij een briefje meekrijgt ware het niet dat hij een gebroken sleutelbeen heeft opgelopen bij het fietsen, bij het vallen van zijn fiets dus. Zijn linkerzijkant is van top tot teen kapot, bij zijn heup het ergst, gelukkig is die niet gebroken. Zijn helm is op twee plaatsen gebarsten, die heeft ook een behoorlijke klap opgevangen. Jaja, de motoriek van de familie Bos is berucht. En de eigenwijsheid ook, want na een halve dag werd de mitella al weggegooid, en niet vervangen. Het ziet er vreselijk uit, en ik heb Erik gedwongen hier in Amsterdam een afspraak met het ziekenhuis te maken (het was allemaal in de omgeving van Deventer gebeurd, dus daar was de eerste hulp). We wachten af.

Ik kijk heel erg uit naar mijn vogelweek!

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#480 Bericht door marian53 »

Ja Roely mannen :wink: je hebt er die de kroon spannen van eigenwijsheid :D
Maar dan heeft hij toch wel een flinke smak gemaakt , en het er nog goed afgebracht ,omdat zoals jij zegt zelfs zijn helm is gebarsten, gelukkig had hij die dus op .
Maar ze rijden ook zo hard die wielrenners , soms komen ze voorbij scheuren op paadjes hier die daar echt niet voor gemaakt zijn .
Maar gelukkig hebben de meeste tegenwoordig een bel erop , dat scheelt een hoop .
Maar soms hou ik mn hart vast , want dan scheelt het een haar .
Wens hem maar veel beterschap ,namens mij , en jij veel plezier bij je vogelweek , ik begrijp dat je er naar uit kijkt :lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#481 Bericht door Dorine »

Wat een leuke foto's José.

Tja, Roely, mannen ;-) Maar hij komt er wel weer bovenop, hoop ik voor hem én jou.
Een hele fijne week in Spanje en dat je met een mooie lijst thuis mag komen.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#482 Bericht door Yleor »

O José, ik was vergeten mijn bericht te posten en zag dus niet dat jij in de tussentijd ook wat gepost had. Die kleinkinderen van jou mogen toch hun handjes dichtknijpen met die fotograferende oma van ze. Je zit ook dicht op ze, dat je ziet dat Juna haar schaduw ontdekt...een pareltje hoor.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#483 Bericht door Gawo »

Jeetje Roely, wat een geluk dat Erik wel zijn helm op had.
Volgens mij is hij daar ook wel heel trouw mee met opzetten als hij fietst.
Moet ook wel, want er zit een aardig tempo in bij die gasten.
Dat andere geneest wel, maar kost tijd.
Wens hem veel beterschap van ons.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#484 Bericht door Falcon »

José, schitterend die leuke fot's van Juna. Ja ze boffen zeker met zo'n oma..

Roely, dat is ook wat dat Erik zo gevallen is.
Gelukkig de helm kapot en niet zijn hoofd.
Maar ondertussen nog genoeg andere schade, hoop dat dit weer goed mag herstellen.
Dus wat zorg volgende week mbt koken komt wel goed uit en is hij niet helemaal alleen als jij weg bent. Nogmaals een hel fijne week gewenst!

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#485 Bericht door Gawo »

Vannacht terug gekomen van een heerlijke vakantie op La Palma.
Is wel een beetje groot temperatuur verschil waar we vandaag erg aan moeten wennen.
Ik zal nog wel wat foto’s plaatsen een keertje, maar vond daar vandaag geen tijd voor.
Had er ook nog geen puf voor.
Maar wat in het vat zit verzuurt niet, toch????

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#486 Bericht door Falcon »

Wat fijn, lekker er even tussenuit geweest dus.
Ja temperatuur is hier flink gedaald afgelopen weekend.
Doe rustig aan met uitzoeken, want anders is je vakantiegevoel direct weer weg.

Met mijn moeder gaat het nog niet zo goed.
Opnieuw gevallen, nu door een TIA. (bloedpropje in bloedvaatje in de hersenen, maar wat uit zichzelf weer verdwijnt)
Gelukkig niets gebroken en gewoon thuis kunnen blijven.
Thuiszorg komt nu wel wat extra hulp bieden. Ze is nl heel erg snel vermoeid.
Gelukkig komt niet alle zorg op onze schouders. (van mijn zus en mij)
Heb donderdag een dagje sauna in het vooruitzicht. :D

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#487 Bericht door marian53 »

Fijn José even eruit te zijn , ik ben al nieuwsgierig naar je foto's .
Ja die temperatuur verschillen blijft een vervelends iets.
Hier was het ook zon 27 graden begin vorige week tot vrijdag toen begon het te dalen naar 14 graden op zondag , erg vervelend.
En kom je uit zon Warm land dan is het helemaal dubbel op .Rust maar lekker uit (mits je dat gaat lukken ) :D :D

Jammer van die terug val van je moeder Herma , gelukkig dat de zorg gedeeld word ,
En dat je nog iets leuks in het verschiet komt , geniet ervan .
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#488 Bericht door Yleor »

En ik ben ook al weer een kleine week terug uit Spanje. Heel veel gezien daar, ook veel zon, maar dat is bij het vogelen niet altijd even prettig. Door de hitte krijg je van die luchttrillingen waardoor je boven de grond niet goed meer kunt kijken. Maar het was gezellig en we hebben lekker gegeten in het hotel. En ze hadden ook lekker bier, dat wil er wel in na een lange dag vogelen. Onze leider was tamelijk fanatiek, dus we maakten lange dagen, hoewel de zon pas om 8:05 opkwam en we dus niet heel vroeg hoefden op te staan. Nu aan het uitrusten in Bloem, even uit een vol huis met kind en schoonkind en kat, die nog steeds niet naar hun eigen huis kunnen vanwege de verbouwing. Gisteren naar de pier geweest, zelden zo'n suffe dag meegemaakt, veel zon en weinig wind dus niks te beleven. Wel twee mooie kanoeten.

Kanoeten
Afbeelding
Afbeelding

Paarse strandloper
Afbeelding

Drieteenstrandlopers
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#489 Bericht door marian53 »

En toch wat mooie foto's gemaakt van die kanoeten,, en niks te doen , dat is niks voor jou ,ja het leven kan soms hard zijn he :lol: :lol:
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#490 Bericht door Yleor »

:lol:
Het leven is zo hard dat we nu gaan fietsen :lol:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#491 Bericht door Falcon »

Wel mooie foto's Roely, ook al was het dan saai voor jouw doen.
Fijne fietsdag gewenst, lekker uitwaaien in de duinen.
En geniet van je rust..

Foto's uitzoeken van je vogelweek zal wel een grotere klus zijn.
Daar was het dus niet saai. Fijn dat je genoten hebt.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#492 Bericht door Gawo »

Herma beterschap met je moeder.
Rust morgen lekker uit met dagje sauna.

Ah Roely, ook jij weer thuis.
Fijn dat je genoten hebt in Spanje ondanks de lange dagen :wink:
Mooi dat je veel gezien hebt, je laat het ons ook ter zijne tijd zien hé?
Mooie foto's van de kanoeten en anderen.

Heb nog steeds geen puf om foto's in mapje te zetten en te bewerken.
Oppassen gaat gewoon weer door en deze week gelijk een dag extra oppassen.
Dus het normale leven gaat weer zijn gangetje en we zijn weer aardig druk zoals altijd.
Dat was vorige week wel heerlijk, niets geen verplichtingen alleen rekening met elkaar houden en alles op relaxed tempo.
Lekker elke dag uit gegeten, we hebben geen pan aan geraakt en nadat de zon onder was nagenieten op de boulevard met een drankje genieten van hoe de lucht na kleurt.

:wink:


Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#493 Bericht door marian53 »

Heerlijk he . :lol: Wel jammer dat je nog niet een paar dagen had want vakantie kan ook heel vermoeiend zijn , ondanks het relaxen .
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#494 Bericht door Dorine »

Herma, beterschap met je moeder.
Roely, sterkte met je huis vol ;-) Mooie foto's van die kanoet en moe terug van de vogelreis.
José lekker relaxed weekje gehad dus :-) Ben benieuwd naar je sterrenverhaal/foto's.

Wij zijn ook weer terug van een weekje Lesbos.
Weinig vogels daar vanwege extreme droogte, maar dat wisten we en daar gingen we nu ook niet voor,
dit keer eens het eiland van de andere kant bekeken en dat is ook mooi.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#495 Bericht door marian53 »

Mooi , welkom terug , jammer van die vogels , Maar even wat anders is ook wel leuk .
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#496 Bericht door Yleor »

Dorine, je brengt in ieder geval weer wat toerisme naar Lesbos, ze zullen het er best nog moeilijk hebben. Goed dat je er nu niet zit, met de storm in aankomst.

Heerlijke foto José, daar wil je wel alle dagen zitten. Fijn om niks te hoeven. Opgefrist het lieve leven weer in.

En jij ook weer opgefrist Herma? Lekker hè de sauna, kun je ook niks anders doen dan liggen :lol:

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#497 Bericht door Gawo »

Welkom thuis Piet en Dorine.

Tja die sterren verhalen kan ik heel kort in zijn, het is ons niet gelukt om dat op foto vast te leggen.
Schiet onze kennis toch te kort, alhoewel we wel wat na gekeken hebben op internet over instellingen.

Ik weet gewoon ook helemaal niet hoe ik alles kort kan vertellen.
Jan en ik zijn niet zulke globetrotters, dit was de derde keer dat Jan in vliegtuig heeft gezeten en mijn vierde keer.
Wel veel auto vakanties gedaan.
Onze koffer kwam in La Palma als laatste van de band dus daarom waren wij ook het laatst bij auto verhuur loket aan de beurt.
Het zou drie kwartier zijn dat we nodig hadden om in Puerto Naos aan te komen, wij hebben er een uur over gedaan.
Plaats en straatnaam gevonden, maar geen huisnummer.
Gevraagd daar aan een local die kon ons niet verder helpen, wij voor tweede keer een blok om die appartementen gelopen met zware rugtas ( foto apparatuur).
Toen weer gevraagd aan locals die daar liepen.
Die brachten ons naar het juiste nummer, je moest namelijk een hek openen en tussen appartementen lopen dan zag je meer nummers.
Maar goed er werd niet open gedaan en zoiets als receptie zagen we niet.
Ik was het zo zat dat ik op stoeprand ben gaan zitten en dacht al dat wordt auto slapen.
Inmiddels was het twaalf uur later nadat we deur in Amersfoort achter ons dicht getrokken hadden.
En dan komt er weer een jong stel aan, Hollanders, en die hoorden Jan en mij praten en vroegen ons of ze ons konden helpen.
Hij vertelde ons dat het bureau een paar straten verder op te vinden was, hij liep met ons mee om aan te wijzen, terwijl vriendin naar hun appartement ging.
Daar bij bureau aan gekomen was dat zondag gesloten.
:shock:
Toen heeft hij zijn vriendin gebeld met de vraag naar telefoonnummer van reisleidster Tui.
Die gebeld en die vertelde waar wij moesten zijn en sleutel konden vinden.
Ze vertelde ook dat wij ons op luchthaven eerst bij Tui hadden moeten melden, dan was het ons verteld.
Oké eindelijk zijn we in appartement, hebben we geen wifi, dus konden de kids niet melden dat we goed aan gekomen waren.
We hadden kids al verteld dat Jan zijn telefoon niet in het buitenland werkt, hij heeft een telefoon van de baas.

Bij de sleutel zat wel een brief met de vraag of we van de week even ons paspoort wilden laten zien voor administratie, met beschrijving waar het kantoor was met openingstijden, maar ja dat wisten we nu al.
We hebben de koffer neer gezet en zijn toen eerst op zoek gegaan naar een warme maaltijd, die hollandse knul had ons een restaurant aan bevolen.
Onderweg kan ik deze foto maken met 60 d en kleine lens, vond het wel grappig die gierzwaluwen met de maan op een foto.

Afbeelding
Nadat we heerlijk gegeten hadden en weer bij appartement waren kreeg Jan zijn iPad aan de praat en konden we de kids een mail sturen.
Gelijk kregen we bericht terug: Gelukkig we hebben ons zo vreselijk bezorgd gemaakt!
Die hadden inmiddels van alles af gebeld en nergens waren we bekend
:roll:
Maar goed verder was het helemaal fantastisch en hebben we erg genoten.
Wel werd ik dinsdag heel erg verkouden en hoesten, heb ik nu nog last van.
Wat ook wel jammer was dat ik een blessure heb aan linker kuit, meestal geen last, maar als ik bergje op loop komt er verzuren en moet ik stoppen tot verzuring weg trekt.
Dat merkte ik in Juni al als ik Devin naar school bracht, dat loopt wat omhoog daar.
Merendeel verder geen last van die kuit.
Maar daar op La Palma is alles bergje op en bergje af.
Dat maakte wel dat wij de mooiste wandel tocht niet hebben gedaan, jammer maar is niet anders.
Ook waren wij toe aan geen verplichtingen dus wilden ons zo wie zo niet ergens op vast leggen.

Vanmiddag wat foto's van vogels bewerkt, maar aan omgevingsfoto's nog niet toe gekomen.
Deze foto van de maan gemaakt op woensdag avond gewoon om uit te proberen dus uit het losse handje.
Mijn statief paste niet in de koffer, maar die van Guido wel en die hadden we uit eindelijk wel mee genomen alleen bij deze foto niet gebruikt.
Hier leun ik met ellebogen op de balustrade van balkon.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#498 Bericht door Dorine »

O jee, wat een gedoe met het zoeken naar je appartement.
Tja, als je het niet weet ...... weet je het voor de volgende keer allemaal en wifi, buitenland hè, het is niet overal zo goed als hier in Nederland.
Balen dat je kuit niet mee wilde werken, wandelend zie je toch meer of moet je juist wandelen om ergens te kunnen komen.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#499 Bericht door marian53 »

Tjee dat is me ook wat , wat hebben ze dat slecht geregeld dan bui Tui , daar mogen ze dan ook wel wat aan doen .
Wat jammer dat nu net die kuit op gaat spelen en ook nog verkouden , en dat je na 12 uur op het randje van de stoep bent gaan zitten , dat snap ik, je bent doodmoe van de reis , en zeker als je niet veel reist met het vliegtuig .
Ja auto is dan toch anders .
Hopelijk ben je snel van die verkoudheid af , want dat kan behoorlijk vervelend zijn .
Gelukkig heb je toch nog kunnen genieten .
Maar ik zou het bij Tui wel aankaarten , want er zijn genoeg mensen die er mee zitten .
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#500 Bericht door Gawo »

Heel goed mogelijk dat ze het bij het reis bureau wel gezegd hebben, maar dat Jan en ik het niet opgeslagen hebben.
Ach op dat moment was het niet fijn, maar wij zagen er ook nog wel humor in zo van gaan we een keer weg en dan dit, echt weer wat voor ons.

Ik ga nog wel naar reis bureau en meld het wel, niet om hun de schuld te geven, die kan namelijk ook bij ons liggen, maar dat ze het extra zeggen, want er zullen heus wel meer mensen zijn zoals wij.
Verder wil ik ze complimenteren over hoe ze het bij het rechte eind hadden dat dit wel wat voor ons zou kunnen zijn, het eiland, het klimaat, de omgeving de locatie van het appartement.
Heel bijzonder dat zo een relatief klein eiland zoveel verschillende klimaten heeft.

Behalve duiven en meeuwen, heel veel torenvalkjes gezien en gehoord.
Deze vond ik wel leuk, als foto van torenvalk stelt ie niets voor, maar toch kan ik zo een soort foto niet hier maken met Atlantische oceaan op achtergrond.

Afbeelding
verder nog wat torenvalkjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Afbeelding

Gesloten