Sinds gisteren zijn de refreshbeelden van De Mortel ook zichtbaar op de site van de WSN.
Hierover is overleg geweest met Internl.
Wij zijn hier dolgelukkig mee en ik denk dat ik namens velen spreek.
Met name de samenwerking met de WSN vonden wij altijd zeer belangrijk.
Op de site van de WSN staat nu een mooi overzicht met alle nestkasten die d.m.v. camera's te volgen zijn.
Dustie schreef:
Omdat de storingen in het donker voorkomen leek het me slim om maar eens in het donker te gaan experimenteren.
De kooi construktie van de farao of zoiets had ik van de week al geplaatst, helaas gaf dit totaal geen verbetering
Vanavond heb ik de camera naar binnen gehaald om deze daar te testen, en waarempel geen storing.
Ben toen met de cam naar het dak gegaan en op het moment dat ik hem buiten hield kwamen de rimpels weer tevoorschijn
Het had dus geen zin om met deze cam door te prutsen (tijdverspilling).
Ik heb de oude cam even in het hok gehangen om te zien hoe hier het beeld mee was.
Het beeld vertoonde geen storing dus maar effe besloten om deze cam terug te plaatsen.
Hoop werk bijna alle kabels weer weghalen en opnieuw leggen
De camera die er nu staat is een ouder type en heeft weer op een andere plaats de bevestiging zitten waardoor de cam een stukje verderaf staat, vandaar meer zicht in de kast, er zou ook nog een iets ander lensje in de cam kunnen zitten.
Ik kan nu niet zien of de cam helemaal goed scherp gesteld staat maar dat is op dit moment niet het belangrijkste, de storing is weg.
De stand van de cam; omdat deze verder terug staat is het niet mogelijk om de cam anders te richten, je ziet dan de randen van het geboorde gat in de kast, dus we zullen het hier mee moeten doen.
Ik ga zeker niet meer de constructie aanpassen om de cam verder naar voren te plaatsen, scherpstellen (mocht dit nodig zijn) kan ik nog wel een keer doen maar daar houd het dan ook mee op, verder geen buiten werk meer!
Er zijn binnen nog genoeg zaakjes op te lossen.
Met de oude cam ga ik naar de leverancier om te reclameren
Roel dat is balen....zoveel gezoek en dan blijkt de cam zelf niet in orde te zijn. Succes verder met reclameren...ze moeten wel goed spul leveren nietwaar..
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.
Roel, het is en blijft vreemd dat de nieuwe cam elders wel mooi beeld gaf en in de toren niet. Misschien kan de leverancier verklaren (of 't geld terug geven ).
Dustie schreef:Ik ben zeer tevreden over het resultaat van deze camera, ook de scherpte van het beeld is goed. We hoeven er dus niets aan te doen
De verwijderde cam zal opgestuurd moeten worden naar de importeur met de volgende klachten;
Overdag; af en toe diagonale storing in beeld en verschieten van kleur.
In het donker; zeer ernstige storing.
We zullen de cam vergezellen met foto's van de storingen.
Ik kan niet vooruitzien hoelang reparatie gaat duren (verwacht 2 weken) en of dit ook resultaat zal hebben.
Er zal dus niet de tijd meer zijn om de cam terug te plaatsen in de kast, daar dit niet binnen 10 minuten gedaan kan worden.
Mocht de cam op tijd terug zijn en de reparatie / vervanging resultaat gehad hebben, dan kan de camera eventueel ingezet worden als dak-cam, het monteren zal niet langer dan 10 minuten duren.
Mochten de gedragingen van de valken dit niet meer toestaan zullen we helaas moeten wachten tot volgend seizoen.