Rondom de toren 2009

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Kuiko
Berichten: 1692
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 13:40:32
Locatie: Gemert
Contacteer:

#76 Bericht door Kuiko »

Voor de thuisblijvers.... een verhaaltje en wat foto's van vanmorgen. Op mijn site...
Ik ben sprakeloos! ... Dus schrijf ik maar...

Mijn verhalen op: http://www.kuiko.nl/

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#77 Bericht door Yleor »

Dankjewel Kuiko, ik ben ook niet in de Mortel bij Grotels Hof. Leuk om iets van vanochtend te lezen!

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#78 Bericht door Joke »

Goedenmiddag allemaal.
Weer terug van een geslaagde dag Mortelen.
Rond kwart over twaalf kwamen wij aan bij Grotels hof en het was al behoorlijk druk.
Een leuk weer zien met een groot aantal bekende en lieve mensen.
Natuurlijk eerst aan de koffie en naamkaartjes uitdelen.
Iedereen was blij met z'n mooie eigen naamkaartje en ik moest dan ook Truus heel erg hartelijk bedanken van velen.

Nadat ook Erna was geariveerd en binnen gehaald kregen we een presentatie van Froona.
Wat weet die meid toch veel en wat zat er leuk en onroerend kijkmatriaal bij.
Het eerste lustrum van de nestkast in de Mortel daar moest natuurlijk een terug blik bij.
Genoten van al het mooi dat voorbij kwam en een brok in mijn keel bij de aanblik van al het gebeuren rond om Ma S2 en de kleine ukkie.
Na deze presentatie een luid applaus voor Froona en terecht.
Daarna was het tijd om verschillende mensen eens even in het zonnetje te zetten met bloemen en een kado.

Vervolgens ging een ieder wat doen waar hij zin in had en ik ben met zus, Dorien en Coriena naar het spottersveld gewandelt.
Velen volgede lopend of met de auto.
Veel was er eerst niet te zien maar uiteindelijk ja hoor daar was eerst S2 in de lucht en kort daar op ook onze Pa.
Toen ze samen vlogen was ook duidelijk het grootte verschil tussen die twee goed te zien.
Het blijft elke keer weer prschtig om ze rond te zien vliegen en te horen gakken en krijsen naar elkaar.
En ja we hebben ook nog een dubbele piepshow gehad met twee korte wipjes :wink:

Het was een feest zo met z'n allen op het spottersveld te zijn.
De sfeer was uitermate goed en gezellig.
Later weer terug gewandelt naar Grotelshof om weer wat warms in de buiken te krijgen.
Verschillende mensen waar al vertrokken en ook wij maakte aanstalte om te gaan.
Het afscheid was even warm als het welkom.
Wil dan ook echt iedereen bedanken voor een geslaagd samen zijn.
Liefs van mij en wie weet tot gauw weer eens.
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
neeltje
Berichten: 8862
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 19:17:38

#79 Bericht door neeltje »

Bedankt Joke voor je uitgebreide verslag.
Wat ik er zo uit op maak is het bijzonder geslaagde dag geweest :D

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#80 Bericht door Barbara »

Joke dank voor je verslag. Mooi dat het zo gezellig is geweest.
Hadden jullie ook nog een beetje goed weer?

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#81 Bericht door Joke »

Ja hoor het weer was goed niet te veel wind op het veld en af en toe een zonnetje. :D
We waren denk ik met een man of 55 er waren er een paar niet gekomen.
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#82 Bericht door Yleor »

Joke, dank je voor je uitgebreide beschrijving van de dag, zo te lezen vond je hem niet verspild :D . Leuk voor Truus dat de naamkaartjes in de smaak vielen!

gast-c
Berichten: 3842
Lid geworden op: woensdag 23 januari 2008, 12:08:53

#83 Bericht door gast-c »

Het was een schitterende dag :D Ik ga niet nog een verslag schrijven anders staat er twee keer bijna hetzelfde :wink:
Het was heerlijk genieten!
Heerlijk om Pa en S2 weer life te zien en te horen :D
En Petra heeft een demonstratie klunen en rondjes gedraaid op de schaats op het spottersveld :lol:
Kortom een zeer geslaagde dag :D
Het zonnetje liet zich helaas pas laat op de middag zien :wink:
Iedereen hartelijk bedankt voor de gezellige dag!
Ook Pa en S2 bedankt voor hun aanwezigheid :lol:

Gebruikersavatar
nicole
Berichten: 2695
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 13:32:45
Locatie: Koningshooikt (belgie)

#84 Bericht door nicole »

Joke bedankt voor de mooie beschrijving van deze dag
groetjes nicole

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#85 Bericht door Yleor »

Leuk COriena , vooral die beschrijving van de kunstjesmaker Petra :D
Fijn dat jullie het plezierig hebben gehad.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#86 Bericht door roosje »

Goede avond allemaal,

Ben ook al weer een paar uurtjes thuis.
Het was gezellig en heb weer een hoop mensen gesproken die ik graag wilde zien.
Joke heeft het allemaal mooi verwoord dus ik treed ook niet in herhalingen.
Het was redelijk weer met aangename temperatuur.

Ik heb een hoop foto's gemaakt waar zeker 5/6 weer in de prullebak verdwijnt. Mijn lens was niet voldoende voor de afstand. Dat had ik al wel verwacht. Zal zien of ik van mijn RAW foto's die dan enigszins door de beugel kunnen wat te fabriceren maar dat zal niet meer vandaag zijn.

marjanne
Berichten: 429
Lid geworden op: vrijdag 6 juni 2008, 0:59:21

#87 Bericht door marjanne »

Ben ook weer thuis na een heerlijke dag :D

Ik kan nu ook uit de doeken doen dat we, (een aantal van ons)
de kans hebben aangegrepen onze kanjers Roel en Anita
vandaag namens iedereen in het zonnetje te zetten.
Over het hoe en wat mogen ze zelf verslag doen 8)


Kga nu bankhangen :roll: :wink:

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#88 Bericht door roosje »

Hangze Marjanne :wink:

Ik was nog vergeten te zeggen dat ik de badge gemaakt door Charlotte erg mooi vind. Nogmaals dank Charlotte voor je werk.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#89 Bericht door Petra »

Goedenavond Allen,

Hier spuit 11 met haar verslag; ik heb er veel werk van gemaakt geloof ik :lol: . Niet in slaap vallen hoor.

De meeting Rondom De Toren; het vieren van het broedseizoen 2009 met life streaming op ‘Beleef de Lente’.

Hier mijn verslagje. Ik had een goede reis. Ook een aangename; onderweg heb ik Coriena opgepikt die een waanzinnig gezellige en fijne ‘passagier’ bleek. Geduldig wachtte ze tot ik alles geïnstalleerd en opgeruimd had, gaf geen kik over mijn rijstijl en we hadden bergen te bepraten. Ondanks dat mijn Tommetje feilloos zijn werk deed, ging het op ’t eind niet helemaal goed. Ik werd links af gestuurd, maar miste steeds ‘de straat links’. Ben immers niet bekend in de contreien (vandaar de Tom) en durfde het niet aan om met een snelheid van 80km p/uur ineens op de remmen te gaan staan om een onzichtbare straat in te rijden. Dat leidde er toe dat we door Tom – naar later bleek terecht – een onbegaanbaar modderpad op gestuurd werden. Toen Dorien juist op dat moment belde om te vragen waar we bleven, riepen Coriena en ik volledig synchroon: ‘In de blubber. We gierden het uit.
Rond het middaguur arriveerden we in de Grotelshof. Vele bekenden, in ieder geval van gezicht. Met de namen was ik weer hopeloos maar gelukkig heeft Charlotte dat probleem voor mij in ieder geval verholpen. Charlotte, ik heb mijn badge met trots gedragen en ik bewaar ‘m met trots. Dank je wel!
Ik ontmoette ook weer forumleden die mij in tussen tijd persoonlijk heel dierbaar geworden zijn. Dat houd ik lekker voor mezelf, wil het toch even melden. Waar zo’n bijeenkomst allemaal niet goed voor is.

Een min of meer teleurstelling werd mijn deel. Zwiersje – Anita – had moeite voor me gedaan om mij als ‘strikte’ vegetariër toch wat te eten te regelen. Dat ging hopeloos mis. De humeurige bazin van de herberg zei dat ze tomatensoep met balletjes (die kon ze er wel uitvissen) en een broodje kaas voor me had. Ik begrijp niet hoe een professional in de horeca dit kan bieden: vegetariërs eten niets wat in aanraking met vlees is geweest en kaas – iets wat velen niet weten – is niet vegetarisch. Van een horeca professional verwacht ik wel die kennis. Slechte, zeer slechte service. Ik zal Grotelshof bij niemand aanbevelen. Gelukkig had ik er op gerekend en at mijn meegenomen biologische eitje en volkoren crackertje. Uit onvrede heb ik de eierschillen op tafel achter gelaten. Vals he?

Er volgende een werkelijk schitterende presentatie van Verona. De presentatie bestond uit de geschiedenis van De Mortel, compleet met filmpjes. We zagen Ma, Kleintje. Ontroering bij velen. S2 die arriveerde. Vele vragen werden door Verona professioneel beantwoord; S2 jatte niet het voedsel weg van de kuiks omdat ze gewond was, maar omdat ze door haar baltshormonen er heilig van overtuigd was dat de prooi voor haar bestemd was (Verona, corrigeer me als ik het onjuist verwoord? Dank je). Deze wetenschappelijke uitleg deed mijn liefde voor S2 toenemen; het diertje wist niet wat ze deed en liet zich leiden door haar ‘natuur ‘. Ja, de natuur is prachtig, soms ook wreed. Het magische moment op Moederdag 2007 dat S2 de kuiks ging voeren werd getoond, de tranen stonden in mijn ogen (denk niet alleen bij mij).
Het succesvolle nest van 2008 passeerde ook de revue. Het broedseizoen 2009 werd prachtig ingeluid door het ‘wipfilmpje’ van Lambert; we kwamen niet meer bij! Dit is een klassieker.
De motoren achter de life streaming werden – terecht – geëerd met bloemen en cadeautjes. Verona (Froona), Roel en Anita/Zwiersje werden bedeeld met super attenties, waaronder borden van onze Roosje. Hoop dat ik niemand vergeten ben.

Druppelsgewijs verdwenen mensen naar het spotterveld. Ik natuurlijk ook. Het veldje was gastvrij versierd met ballonnetjes, Lambert met zijn ‘mini laboratorium in tent’ (super Lambert!) lekker geïnstalleerd. Het was druk. En o zo gezellig. Er werd gekletst, gelachen. S2 en Pa gaven een korte vliegshow en jawel: een wipje op de GSM antenne (helaas keek ik even ergens anders naar en omdat die twee ‘het’ zo razend snel doen is het mij aan de aandacht ontsnapt (ja hoor, had ik weer).

Verder heb ik ook nog geschaatst…. Coriena had voor mij nog een paar schaatsen over, die heb ik op ’t spotterveldje gepast en heb ook nog een stukje gekluund; best wel grappig. Ik vond het in ieder geval reuze en ben blij met m’n schaatsen. Wanneer ik ga schaatsen? Dat weet ik niet, maar ik kan op z’n minst een scheve schaats gaan rijden, toch?

Foto’s komen er deze keer niet van mij. Er liepen zo veel meisjes rond met prachtige toeters (en nee, ze waren niet aan het toeteren) dat ik me er maar niet aan gewaagd heb. Dat laat ik deze keer graag over aan… Wel voel ik: ga nog harder sparen voor mijn Nikon D60….

Rond 17:00uur vertrokken Coriena en ik weer huiswaarts, deze keer zijn we niet in blubber of wat dan ook beland.

Edit: wat typefoutjes weg gehaald.
Laatst gewijzigd door Petra op zondag 1 maart 2009, 0:12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#90 Bericht door roosje »

Petra,
Wat een werk. Een heel leuk verslag. :D

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#91 Bericht door Petra »

:lol: Dank je Roosje. Ik vergat trouwens de eerdere verslagleggers te bedanken, sorry! Bij deze? Ben een beetje moe (dat vroege opstaan vind ik niks :wink: ).
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Joke
Berichten: 8595
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 12:43:38
Locatie: Geldermalsen

#92 Bericht door Joke »

Peet een mooi en uitgebreid verslag.
Dank meissie heb weer genoten van je. :wink:
Een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort.
Vriendelijke daden zijn de beste kameraden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
neeltje
Berichten: 8862
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 19:17:38

#93 Bericht door neeltje »

Petra, wat een mooi verslag, jij kan zo bij de krant gaan werken!!!
Ik ben er zo toch een beetje bij geweest. Jammer dat je lunch in het water is gevallen, maar de rest heeft toch veel goed gemaakt, denk ik.
Dank je wel :D

Gebruikersavatar
Grijze Muis
Berichten: 3936
Lid geworden op: zondag 16 maart 2008, 21:55:18
Locatie: Workum

#94 Bericht door Grijze Muis »

Goedemorgen allemaal. Wil graag Petra en Joke bedanken voor hun verslag. Lijkt me niet dat ik hier nog iets aan toe kan voegen. Dat wordt alleen maar pagina vulling. :lol:
Ook ik heb genoten van de presentatie van Froona en de (hernieuwde)kennismaking met een aantal forumleden. Vond het een geslaagde dag. Dank aan de mensen die dit op touw gezet hebben. Noem geen namen, want dan vergeet ik er vast een. Wat ik wel jammer vond, was dat een aantal mensen uitgebreid werden bedankt voor hun inzet (terecht) en dat er eigenlijk niemand (en public)even aandacht besteedde aan de mooie kaartjes die Charlotte heeft gemaakt voor ons. Ook al was ze zelf niet aanwezig. Gelukkig waren de reacties erg enthousiast en ik ga er vanuit dat Joke die heeft overgebracht. :lol:
Ik vond ook dat ze in Grotelshof wel eens wat klantvriendelijker kunnen reageren. Als volwassenen een klein hapje willen eten en om een kindermenu vragen, waarom kan dat dan niet? Je zou toch denken omzet is omzet, nietwaar. Ik zelf hoef ook geen uitgebreide maaltijd als ik nog drie uur in de auto moet rijden. Maar een klein warm hapje zou welkom zijn geweest. (Soep ben ik niet aan begonnen, hou niet van tomatensoep en ben allergisch voor varkensvlees, en erwtensoep kan niet zonder, (kan wel hoor!)waarschijnlijk ook hoh ballen in de tomatensoep) ik had dus uit voorzorg ook maar mijn eigen broodje meegenomen.
Zo is toch een heel verhaal geworden, maar ik moest mijn (biologische) ei even kwijt.
( Beleef de lente is nog niet actief op dit moment, slapen zeker uit :lol: )
De zon schijnt altijd
Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#95 Bericht door roosje »

Grijze Muis,

Dank voor je verslagje. Vwb Grotels Hof ben ik het wel met je eens.
De bediening van de meisjes was prima maar mevrouw zelf is niet de vrolijkheid zelve. Dat was me vorig jaar al opgevallen en dit jaar met een stoelincident ook.

Gebruikersavatar
Grijze Muis
Berichten: 3936
Lid geworden op: zondag 16 maart 2008, 21:55:18
Locatie: Workum

#96 Bericht door Grijze Muis »

roosje schreef:Grijze Muis,

Dank voor je verslagje. Vwb Grotels Hof ben ik het wel met je eens.
De bediening van de meisjes was prima maar mevrouw zelf is niet de vrolijkheid zelve. Dat was me vorig jaar al opgevallen en dit jaar met een stoelincident ook.
Ja mee eens, de bediening en de vriendelijkheid van de meisjes was prima. Heb ik ook geen enkele aanmerking op. Mevrouw zelf is het echte onvriendelijke probleem.
De zon schijnt altijd
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#97 Bericht door Lucje »

Bedankt voor jullie leuke verslagen en fijn te horen dat jullie het zo naar je zin gehad hebben. Grijze Muis, Beleef de Lente is nu wel actief hoor. Heb net S2 in de kast gezien en ze was een kuiltje aan het graven :D Heerlijk om weer alles live te kunnen zien en de geluiden te horen :D
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#98 Bericht door Petra »

Bedankt voor de aanvullende verslagen en de bedankjes!
Neeltje :oops: :wink: .
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#99 Bericht door Dorine »

Vanmiddag even een frisse neus gehaald op het spottersveld.
Beide valken waren aanwezig en hebben de nestkast aangedaan.
Na het verlaten van de kast werd er vaart gezet richting ???
Wat er gezien werd was mij een raadsel, ik zag niets en al snel de valk ook niets meer :wink:
Geen spectaculaire dingen dus.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#100 Bericht door Petra »

Maar wel leuk Dorine :lol: . En, is je neus fris? :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gesloten