Diverse links Eaglecams 2009/2010

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#1176 Bericht door Petra »

Een mooie zonnige morgen lijkt het. De Lady met eerst 1, later 2 kinderen op 't nest. Kort daarna vertrekt ze, de 2 schreeuwend (eten?) achterlatend.

10:30
Afbeelding

12:41 Aandoenlijk; De Lady laat duidelijk weten dat er vissie op 't nest is. De kinderen reageren niet.

Afbeelding

12:46 Kijk maar, vissie
Afbeelding

12:47 Dan eet ze zelf maar
Afbeelding

15:07 De Lady en 1 krijsend kind op 't nest (word je als moeder toch gek van? :wink: )

Wat mooie close ups van het kleine jochie 16:11 en 16:23
Afbeelding

Afbeelding

Een bijzonder verhaal. Het kleine jochie heeft bijna heel de middag zitten schreeuwen van de honger (hij krijgt als laatste; zo is de visarend hierarchie heb ik gelezen). The Laird komt 'n klein vissie brengen, gelijk is zus er als de pinken bij. De Lady neemt vissie in beslag en staat wat later toe dat het kleine jochie vissie krijgt.
Wat later brengt De Laird een 2e klein vissie, die natuurlijk gelijk door zus ingepikt wordt; beide eten.
't Verbaast me wel dat er steeds zo'n 'honger' is.

16:30 Vissie 1
Afbeelding

16:38 Vissie 2
Afbeelding

16:40 Beide gelukkig onder het wakend oog van De Lady
Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#1177 Bericht door roosje »

Tja Petra, zo zullen ze eerder zelf het initiatief gaan nemen om te vissen. Als je honger genoeg hebt dan wil je wel. Wel een mooi geillustreerd verslag. Dank

Takken onder het nest.

Afbeelding

Gebruikersavatar
neeltje
Berichten: 8862
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 19:17:38

#1178 Bericht door neeltje »

Mooie campics weer Petra en Roosje, bedankt ook voor de toelichting!

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#1179 Bericht door Petra »

Dank je Roos, dat is wat ik ook begrepen heb. Maar die kleine jongen krijgt erg weinig en als 'ie niet sterk is kan hij ook niet zo snel vissen, daar maak ik me een beetje zorgen over. Hij zit ook vaak en lang in 't nest in plaats van vleugeltjes oefenen. Die malle meid komt er wel.

Prachtige pic!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#1180 Bericht door Petra »

Een nieuwe, zonnige dag op het nest. Van het blog: het kleinste kind heeft vanmorgen goed ontbeten. Vast staat dat de vooruitzichten voor het grootste kind beter zijn; de kansen voor een goed gevoed dier op trektocht zijn nu eenmaal beter (voldoende vetreserves voor zware tijden). Het kleinste kind krijgt echter voldoende te eten om op pijl te blijven (er is dus grond voor mijn eerder uitgesproken zorgen).
De laatste dagen is veelvuldig sprake van alarm. Dit is logisch, er zijn vele 'rondzwalkende' jonge visarenden. Het alarm is echter niet om je zorgen over te maken.

Een leuke pic, er kwam een vliegtuig over.

11:52
Afbeelding

12:27 Beetje warm (snaveltje open)
Afbeelding

13:26 Er is vissie gebracht; volgens mij in beslag genomen door het grote kind (zie 2e pic, verschil in grootte van de diertjes).

Afbeelding

Afbeelding

23:24 Er waren/zijn weer problemen met de cam (geweest). Had net even beeld en zag wat aandoenlijks. Het nachtbeeld is knap onduidelijk. Gebaseerd op mijn waarnemingen denk ik dat het De Lady was; het nest werd 'opgeschud', takjes verplaatst en.... ze rolde het eitje 2x onder zich en ging er op liggen schuddelen. Ik heb pics van slechte kwaliteit, met een beetje fantasie kun je er uit halen wat ik beschreven heb (sprak zij hoopvol).

23:12
Afbeelding

Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#1181 Bericht door Petra »

Server ligt er uit.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#1182 Bericht door Yleor »

Dank je wel weer Petra, voor het vervolgverhaal. Het is duidelijk in de visarendenwereld: de sterken zullen overleven.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#1183 Bericht door Petra »

Klopt Roely, erg maar waar. Vandaag had ik weer even beeld ('t vloog er zojuist weer uit). Maak me zorgen om de kleinste. Zit al weer een paar uur gillend op het nest.
Vandaag schijnt het oudste kind zelf met vissie in de klauw weggevlogen te zijn (als ik 't goed begrepen heb op 't blog).

Pics van vandaag:

16:04
Afbeelding

16:06
Afbeelding

21:51
Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#1184 Bericht door Petra »

Weer even gluren: ik heb mazzel. De Lady in alarm en de kinderen plat op de buik in het nest. Op het blog wordt geschreven dat het kleinste kind niet zo veel te eten krijgt als gewenst is, het zou brutaler moeten worden. Het oudste kind ondertussen doet het fantastisch, het is al een paar keer met vissie in de klauw weg gevlogen om elders te eten.
Op de pics kun je duidelijk het verschil in grootte zien. Vanmorgen is dubbel ontbijt geserveerd.

12:06
Afbeelding

12:06
Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#1185 Bericht door roosje »

Ha dat is goed te lezen dat er dubbel ontbijt is geserveerd Petra.
Ik maak me nog steeds niet zoveel zorgen om de kleine. Komt vast goed.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#1186 Bericht door Petra »

Hoop 't ook Roos... Server ligt er weer uit.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#1187 Bericht door Petra »

Gelukkig, er is weer beeld. Las op het blog dat De Lady vanmorgen het kleinste kind weer gevoerd heeft; wat lief! De Laird vist zich ongaans om zijn hongerige gezin te onderhouden, hij schijnt het fantastisch te doen.
Rond 13:00 veel commotie op het nest. 't Ging allemaal snel en ik meen gezien te hebben dat De Laird vissie bracht, De Lady ging ermee vandoor om eerst zelf te eten. Later keerde ze terug met restvissie, Juffie Honger claimde het en ging ermee vandoor.

Nu een schor gillend jongste kind met De Lady op het nest.

14:11Mooie close up
Afbeelding

14:14 Commotie
Afbeelding

14:28 De Lady met kleinste
Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
neeltje
Berichten: 8862
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 19:17:38

#1188 Bericht door neeltje »

Bedankt Petra, voor alle campics en info, gelukkig krijgt die kleinste ook nog steeds te eten.
Hier wat campics van het nest in Saaksi, beide kuiks nog op het nest:

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#1189 Bericht door Petra »

Nou ja Neeltje, kuiks?? :lol: Wat een schoonheden zijn het geworden, dank je wel.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#1190 Bericht door Petra »

Het nest was leeg, om 12:48 arriveerde De Lady, wat later het kleine kind. Ze bleven even samen, daarna vloog De Lady weg.
Van het blog: deskundigen schatten in dat De Lady gedurende haar ziekte zeker een derde van haar lichaamsgewicht verloren heeft. Ze zou nog steeds niet haar oude gewicht terughebben. Men hoopt dat ze snel meer gaat eten om voldoende vetreserves op te bouwen voor de trektocht (verwacht mid. augustus).
Om een inschatting van het gewicht te maken wordt naar de borst gekeken; de vetreserves liggen rond het borstbeen.
Momenteel zit het kleine kind schreeuwend om vissie op het nest.

13:00
Afbeelding

22:52 Beide op 't nest, het grote kind eet vissie, kleine kind staat er schreeuwend bij; lust vast en zeker ook wat.
Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#1191 Bericht door Petra »

De huidige stand (bron: blog). De Lady is steeds vaker van het nest weg. Ze lijkt gezond en haar trek naar Afrika aan te kunnen. Ze zal snel vertrekken is de verwachting.
Er wordt nog steeds voedsel op het nest gedropt, hoewel ook steeds vaker buitenshuis gegeten wordt.
Een van de jongen zou gisteren een vis gevangen hebben, zeker is dit niet. De kinderen worden wel vaak gesignaleerd vliegend met een voorwerp in de klauw (stok of zo). Ze ontwikkelen zich goed.
De Lady zal als 1e vertrekken, De Laird geeft de kinderen nog vlieg- en vangles, vertrekt zelf dan ook. De kinderen gaan als laatste. Zij zullen 3-5 jaar 'overwinteren' tot ze geslachtsrijp zijn. Ze zullen terugkeren naar de UK om hun eigen gezin te stichten.

Ik trof het weer, een etend jong thuis met een knap groot vissie. De zoomer was weer leuk bezig; zie het vissenoog op de 2e pic.

12:46
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#1192 Bericht door roosje »

Neeltje ook weer prachtige pics van de twee jongen. Dank je wel.

Petra, je zou er weemoedig van worden als je leest dat de Lady zich al aan het voorbereiden is voor haar trek naar Afrika. Wat zal een ieder volgend seizoen in spanning zitten of ze nog een keer gaat terugkomen.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#1193 Bericht door Petra »

Van het blog: vanmorgen om 06:00 kwam een grote zwarte vogel (vermoedelijk een kraai) op 't nest, pikte een gat in het ei en slurpte de inhoud smakelijk (nou ja, smakelijk?) naar binnen. Dat was 't ei. :wink:

Rond 14:30 'groot alarm' op 't nest; beide kinderen plat op de buik in 't nest, De Lady alarmerend op haar tak. Nu - 15:04 - alles weer rustig.

14:32
Afbeelding

14:36
Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#1194 Bericht door Lucje »

Prachtig die pics en je verhalen er bij Petra! En ook Roosje en Neeltje bedankt. Ook prachtige pics van het nest in Saaksi! Ja Petra, dan zal het nest binnenkort toch leeg zijn. Ik hoop maar dat die kleine het redt :? De Visarenden in Boot of Garten, waar wij in de vakantie zijn geweest, maken het ook goed. Alle drie de jongen vliegen nu. Ze werden heel goed gevoed en er stond zelfs een keer het volgende op de site toen papa met alweer een grote vis aan kwam: De kleintjes hadden gesmeekt om 'no more fish daddy' we want some salad' :lol: Ik vond dat wel heel erg grappig!
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#1195 Bericht door Petra »

Inderdaad Lucje, heel erg grappig! Ja, zo gaan er veel vissies doorheen. :lol: Denk dat de kleine jongen 't wel gaat halen; de jochies lopen vaak (wat) achter op de meissies (zien we ook bij de slechtvalk). De Lady heeft vanmorgen zelfs het kleinste kind nog gevoerd!

De Lady kan dus elk moment (begin augustus) vertrekken. De kinderen vertrekken zo medio augustus.

Vandaag veel eetmomenten op 't nest waargenomen: 15:00, 18:00 en nu 21:38.

Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#1196 Bericht door Petra »

De Lady even op 't nest; het eitje is nu 'gesneuveld'.

14:25
Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#1197 Bericht door Petra »

De Lady is nog in 't land. Een voor mij zeldzaam moment, de 2 kinderen eten gelijktijdig onder het toeziend oog van De Lady. Er was deze middag regelmatig sprake van 'groot alarm'.

Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
neeltje
Berichten: 8862
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 19:17:38

#1198 Bericht door neeltje »

Kijk dat is mooi, alle twee aan het eten!
Bedankt Petra, voor alle campics.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#1199 Bericht door roosje »

Las op het forum dat er goed voor de jongen gezorgd wordt en dat Lady nog steeds in de buurt is.
Deze pics zijn van gisteren waar er zelfs een gigavis gedeeld werd.
Vanmorgen zat er ook alweer een flink te eten van een erg grote vis.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#1200 Bericht door Petra »

Roos, prachtige pics, dank je wel! Las zojuist op het blog dat De Lady vermoedelijk toch vertrokken is richting Afrika, gisteren 10:00 voor 't laatst gesignaleerd op 't Loch. Men gaat er van uit dat ze de vleugels genomen heeft. Nest is zo leeg :cry: , nog geen pics vandaag.

Mijn laatste pic van De Lady met kinders op 3 augustus 17:58.
Afbeelding

Terug naar vandaag. De Lady is tot op heden niet gesignaleerd. Rond 16:28 komt het jochie op 't nest met giga vissie en gaat lekker eten. Later arriveert zus, die vertrekt omdat er niets te halen valt.
De Laird zorgt prima voor de kinders. De laatste tijd serveert hij steeds grotere vissies, waarschijnlijk wetende dat de kinders de zware joekels nu kunnen 'behappen'.

16:28
Afbeelding

16:44 Zus arriveert; jochie mantelt
Afbeelding

17:00 Broer en zus
Afbeelding

17:12 Zus
Afbeelding

21:08 Nog een kind op 't nest; De Lady niet gesignaleerd (door mij)
Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gesloten