Mei - 1 2009

Gesloten
Bericht
Auteur
Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

Mei - 1 2009

#1 Bericht door Barbara »

Vorige week voor controle en de laatste injecties naar de dierenarts geweest.Ze vond de aandacht zo prachtig dat ze niet eens door had dat ze 2x geprikt werd.Ze werd helemaal goedgekeurd. Ze weegt al 10 kilo :shock: Over 3 maanden terugkomen om te controleren of ze wel goed wisselt.
Het verjaardagsfeestje viel voor haar een beetje tegen.Er liepen een beetje te kleine kinderen rond om haar los te kunnen laten.Het werd ook niet gewaardeerd dat ze de ballonnen en slingers vernielde en dat was nou net zo leuk. Het was echt een beetje sneu en maar trekken aan het riempje :cry: Ineens werd er niet meer getrokken,hè, hè,rust dacht ik maar nee hoor,ze had zich uit het tuigje gewurmd en zat bij een heel klein meisje in de zandbak. We zijn maar weggegaan want het was niet echt leuk voor haar.
Ze is wat hardhandig met schapen in aanraking gekomen en dat was heel zielig.We liepen langs een weiland vol met schapen en lammetjes die luidkeels aan het blaten waren.Nou dat moest ze natuurlijk eens gaan bekijken.Zij naar het hek waar er een stel stonden en steekt haar neusje naar voren en ineens een gegil en ze zat te bibberen tussen mijn benen. Stond er stroom op het hek.Wij hebben nu wel een hond die bij schapen uit de buurt zal blijven.
Soms denk ik dat we teveel met haar doen maar het is zo moeilijk om in te schatten of ze moe is.Gisteren zijn we met haar gaan wandelen.Het was zulk mooi weer dat Gert in het water ging om Merah over te halen om te zwemmen.Hij nam Merah mee naar het midden van het water en liet haar terugzwemmen.Ik was het daar niet zo mee eens,maar ja!! We gingen naar huis en ze maakte geen indruk dat ze moe was.Ze wilde niet in de auto en kroop eronder zodat wij niet bij haar konden.Later komen we bij een stuk land waar ze nieuwe natuur aan het aanleggen zijn en we stappen even uit om dat te bekijken. Daar vond ze het prachtig en het rauzen begon opnieuw. Als kroon op de leuke dag een heerlijk toetje, ......lekkere verse paardedrollen. Nu zijn we noodgedwongen thuis gebleven omdat ze zo moe was.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#2 Bericht door Barbara »

Ons hondje wordt zo groot :D Er is geen dag hetzelfde en toch ook weer wel. Niet genoeg om iedere dag te schrijven.Ze is al haar kleine boventandjes kwijt,behalve die scherpe hoektandjes dat duurt nog even.
Ze heeft haar eerste teken gehad. Ze springt nu zelf enthousiast in en uit de auto :lol: Tevens zijn wij dagelijks in een hevige machtsstrijd verwikkeld. Ze wil het tuigje niet meer aan want dan ben ik machtiger. Als we terugkomen van het veld, wil ze niet aan de riem en gaat er vandoor, vlak voor fietsers langs en raust door allemaal prachtig aangelegde voortuintjes totdat de buurmen haar in haar kladden kan grijpen.Mensen vindt ze prachtig en zo kon hij haar vangen.Ze heeft ook vaste verkering tenminste volgens Sasko de jonge Herder van hier achter.
Als Merah met een andere hond wil spelen terwijl Sasko erbij is wordt het heus knokken want dat mag niet.We moesten laatst van elllende maar naar huis want 3 jonge grote reuen gingen behoorlijk knokken en dat allemaal om Merah.We waren best geschrokken.
Merah gaat ook overal opklimmen.Soms hou ik mijn hart vast, vooral als ze op de tweede verdieping van mijn bonsai-rek klimt. Dan heb ik geen tijd om een foto te maken want ik moet mijn bonsai's redden. Al met al, wij hebben onze handen vol. We hebben haar nu wel geleerd dat ze als ze ons begroet een speeltje in haar bek moet doen zodat ze ons niet zo bijt.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gesloten