Mei - 2 - 2009

Gesloten
Bericht
Auteur
Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

Mei - 2 - 2009

#1 Bericht door Barbara »

De eerste vakantie van Merah.
Het is een lange rit naar de Harz met tussenstops zo'n 5 uur rijden.
Ze is zóóó braaf geweest,ze heeft de hele weg liggen slapen alleen als ze moest plassen, ging ze aan mijn haar trekken en dan stopten we op een parkeerterrein.Merah plassen en het vrouwtje plassen. Dat is het ideale van Duitsland,overal WC's langs de snelweg :D
Toen was het natuurlijk de vraag ,hoe ze het in de caravan zou doen? Dat ging ook prima al probeerde ze de eerste nacht bij ons in bed te kruipen maar daar hebben we gauw een stokje voor gestoken.Op de camping vond ze alles prachtig,vooral de kindertjes.Ze moest wel aan een lang touw liggen dat vond ze niet leuk maar anders ging ze de hele camping over en bij iedereen op bezoek want dat vond ze reuze gezellig.De tweede dag werd ze ziek.Ze plaste groen slijm,dus wij meteen naar een dierenarts daar. Ze vond dat ook weer heel mooi en spannend.Ze kreeg een prik maar merkte daar niets van want ondertussen voerde de assistente haar lekkere koekjes en dat was veel belangrijker :D Ze had een flinke blaasontsteking,dat bleek wel vaker voor te komen bij puppieteefjes.Dus een antibioticakuur,grote pillen die makkelijk naar binnen gaan met een stukje leverworst.
Ze heeft voor zo'n klein hondje best veel gelopen.Stromende watertjes waren iedere keer weer spannend.Het vrouwtje gaat niet zo snel een berg op en dan ga je haar halen maar dan ineens gaat het veel sneller zo'n berg af en dan moet je nogmaar zien te remmen. :D
Het was ook heel gezellig als het vrouwtje buiten op een matras even een middagdutje deed. Al met al,heeft ze genoten en de aandacht die ze kreeg vond ze heelijk. Ze heeft zich voorbeeldig gedragen. Al vond ze toen we thuis waren dat dat niet meer nodig was.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#2 Bericht door Barbara »

Ze wordt eindelijk een beetje HOND :D en daar kan ik wat meer mee.
Ze kent bijna alle comando's en kan ze ook opvolgen als ze wil en daar schort het nogal eens aan.We zijn nogsteeds in een machtstrijd,meestal als we van het veld gaan en ze aan de riem moet.Ik krijg haar dan niet te pakken.Iedere keer als ik mijn hand naar haar uitsteek maakt ze een ontwijkende sprong en gaat ervandoor.Als ik geluk heb komt er net iemand langs waar ze dan opafgaat en die kan haar dan pakken anders loop ik te vangen tot we bijna thuis zijn.Ik moet in deze periode streng zijn maar dat is vaak moeilijk.Wat is wijsheid.Ik weet dat ik consequent moet zijn en dat doe ik dan ook maar soms.....Ze heeft een oude borstel waar ze graag mee speelt. Ik ben in de tuin de tuintafel aan het schrobben en dan komt ze met haar borstel,gaat met haar poten op de tuintafel staan en legt haar borstel naast mijn borstel.Dan ben ik helemaal vertederd en ik vind het zo slim maarja,ze moet leren geen poten en kop op tafel.
Merah blaft en ze blaft flink.Ze blaft niet tegen voorbijgangers of inbrekers of als de bel gaat ,nee ze blaft tegen het vrouwtje. Ze probeert me dingen te vertellen.Ik begrijp haar dan niet en dat maakt haar moedeloos.Ze pakt me bij mijn hand maar wijzen wat ze bedoelt,lukt nog niet.Djati begreep ik feilloos maarja wat wil je,14 jaar.Merah moet ik nog leren begrijpen.Meestal is er dan ook echt iets maar ze maakt er ook misbruik van.Dan eindigen we bij de pot met hondenkoekjes :D
In het begin gaf ik Merah voor dat we gingen slapen een oude boterham zodat ze wat afleiding had als wij naar boven gingen.Nu kom ik daar dus nooit meer vanaf. Om ongeveer 23.30u gaat ze tegen me blaffen,zo van,,moet je nog niet naar boven,ik wil mijn boterham,,. Ik heb uitgerekend,dat als ze zo oud als Djati wordt,ik nog 255 broden nodig heb.
Is het jullie weleens opgevallen dat ze loenst :D Ze heeft een lui oog en ze kan soms zooo scheel kijken :lol:
Het is een echte deugniet en regelmatig haalt ze weer iets uit.
De foto's zijn deze keer niet scherp maar je kunt wel zien hoe groot ze al wordt.Soms heb ik het idee dat ik haar per dag zie groeien :D


Afbeelding

Afbeelding

Gesloten