Rondom de toren 2011

Bericht
Auteur
Maria
Berichten: 6234
Lid geworden op: woensdag 9 april 2008, 20:30:50
Locatie: deurne

#826 Bericht door Maria »

dat hoop ik ook dat s2 sterk genoeg is maar ik denk het niet eerst zien en dan geloven want s2 hoort er toch gewoom bij maria

Gebruikersavatar
Lucje
Berichten: 3086
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2008, 13:48:20
Locatie: Strijen

#827 Bericht door Lucje »

Roosje, daar moet ik ook steeds aan denken. Als ze S2 ergens anders loslaten zal ze toch haar instinct volgen en naar haar oude plekje terugkeren. En dan....ik moet er niet aan denken dat er een gevecht uitbreekt, maar dat is dan heel waarschijnlijk! Natuurlijk hoort S2 er bij Maria! Na dat gevecht met Ma kon ik haar ook wel wat aandoen maar nadat ze de twee kleintjes was gaan voeren is dat veranderd. Het zou het mooiste zijn als ze weer gewoon terug kon komen op haar plekje, maar of dat zal lukken? Ik ben trouwens heel benieuwd hoe het met haar gaat, nog steeds geen verder nieuws.
There will be sunshine after rain.

Gebruikersavatar
Kuiko
Berichten: 1692
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 13:40:32
Locatie: Gemert
Contacteer:

#828 Bericht door Kuiko »

Hoe het met S2 gaat, kan ik niet vertellen. Maar de nieuwe Belgische dame lijkt Pa toch wel te charmeren. Kort bezoekje, vanmiddag...
Ik ben sprakeloos! ... Dus schrijf ik maar...

Mijn verhalen op: http://www.kuiko.nl/

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#829 Bericht door marian53 »

Bedankt maar weer Ton ik vond je nog zeer mild tegen die dame buiten een lekke band mag ze ook het sch... krijgen .
nee dat is geen dag schotel. :lol:
carpe diem

Maria
Berichten: 6234
Lid geworden op: woensdag 9 april 2008, 20:30:50
Locatie: deurne

#830 Bericht door Maria »

ik had ze ook iets anders toe gewenst :twisted: :evil: maria

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#831 Bericht door Dorine »

Dank je wel Ton.

De reacties: die snap ik niet, echt niet.
Deze truus heeft geen vlieg kwaad gedaan.
Toen S2 Ma verjaagd had en ze eerst de kleintjes zo ongeveer uit liet hongeren en
daarna pas begon te voeren vond iedereen haar geweldig.
Dat snapte ik toen al niet en nu is er een Belgische jonge dame die Pa het hof maakt en die wordt vanalles toegewenst.
Kan dat jonge ding toch niets aan doen dat er een gek rondloopt die met hagel schiet.
Voor haar is Pa een leuke knappe vent die singel is en of Pa nog weet heeft van S2,
ikke nie weten.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Kuiko
Berichten: 1692
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 13:40:32
Locatie: Gemert
Contacteer:

#832 Bericht door Kuiko »

@Dorine: de reacties zijn niet tegen de (nieuwe) slechtvalk, maar tegen de fietster met een stomme opmerking.
Ik ben sprakeloos! ... Dus schrijf ik maar...

Mijn verhalen op: http://www.kuiko.nl/

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#833 Bericht door Dorine »

Oeps .............. moet toch eerst lezen :oops:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#834 Bericht door roosje »

Ton dank voor je uitgebreide verslagen. Het schetst een goed beeld van wat er zich allemaal afspeelt.

Anita, dank voor je opmerking. Het wordt afwachten dus wat S2 gaat doen, mits ze weer hersteld en vrijgelaten wordt.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#835 Bericht door marian53 »

:lol: :lol: :lol: Dorine ik zou nooit tegen geen een valk of ze nu knap lelijk of niet lief zijn zeggen dat ze de sch ... kan krijgen daarvoor geef ik te veel om de valken maar net wat Ton zegt dat was tegen de madam die de opmerking maakte . belachelikjk zoiets .
Ik moest wel lachen om je velheid , en deze nieuwe belgische Truus zoals jij dat zomooi kan verwoorden, is me net zo lief als elke valk kiest Pa haar of wie dan ook , ik vind het prima .
Maar een dier iets toewensen never nooit ,een mens oke, die wel. :lol: :lol: moeten ze maar niet zon opmerkingen maken .
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#836 Bericht door Dorine »

Vanavond even bij de toren geweest.
Niets te zien vanaf het spottersveld, todat een valk met hoge snelheid wegvloog,
naar links achter een duif aan, helaas zonder resultaat.
We dachten toen de valk terugkwam, die gaat mooi in de stellage zitten op de derde ring,
nee hoor, net daarboven, randje 4e ring en niet zichtbaar.
Toen het bekertje koffie leeg was zijn we aan de wandel gegaan, eerst brugje over en daar kijken.
Op de 4e ring zat volgens ons de Belgische truus.
We staan daar even en ineens duikt ze naar beneden, naar 2 voorbij vliegende duiven en weer mis,
jagen kan ze dus niet :wink:
Daarna vliegt ze weg richting de Mortel en gaat zover dat we ze niet meer zien.
Gelijk komt er een valk aanvliegen en gaat op de toren zitten, voor ons weer achterkant en niet zichtbaar,
dus maar naar het veld achterzijde maar bij het brugje komen we kennissen tegen die we al lange tijd niet meer echt gesproken hebben,
dus toen we op het veld achterzijde aankwamen was het al aardig aan het schemeren.
We zagen een valk zitten op de 2e ring gsm-antenne links.
Wie, dat was absoluut niet meer te zien en of dat de valk was die we aan zagen komen is niet bekend, we hebben lang onder de bomen staan buurten.
Daarna maar naar huis en op een aardig donker veldje konden we geen andere valk zien.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#837 Bericht door Liesbeth60 »

Bedankt voor jullie verslagen Ton en Dorine.
Het ziet er naar uit dat Pa een voorkeur voor Belgische schonen heeft. :lol:
Het valt mij trouwens op dat jullie geen van beiden meer over de kinderen schrijven.
Zou dat betekenen dat ze nu echt vertrokken zijn?

Wat is Wisky trouwens een prachtige hond geworden Ton! :D

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#838 Bericht door Dorine »

De tijd dat de jongen hun eigen weg gaan is inderdaad aangebroken.
De één gaat en komt niet meer terug, de ander komt af en toe nog langs en
er zijn er ook die wat langer blijven, zoals het jonge mannetje in Helmond.

Of de afwezigheid van S2 hierin nog van invloed is weet niemand.

Edit: Helaas zie ik nog geen update op de site van de vwg over S2.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#839 Bericht door Petra »

Fijn, ik ben weer bijgelezen; dat vrouwsmens in Ton's verslag wens ik 2 lekke banden en geen water bij zich; hoop dat ze flink dorst heeft gekregen en dat haar lelijke mond uitgedroogd is (en ook nog de sch**t, wel aardig :lol: ). Sorry, ik ben woest!!

Zo, da's eruit. De Belgische Freule was er dus weer/nog steeds. Hmm, ben bang dat zich toch een romance ontspint. Kon niet uitblijven; de harmonie die door S2 met strenge vleugel gehandhaafd werd is niet meer.
De jongskes ook al het duivenpad op.

Ben blij met de waarnemers ter plekke; zegt toch zo veel meer dan campics. Dank Dorine, dank Ton!

P.s. Nog geen update over S2 kunnen ontdekken. Ook het Internet afgezocht en bij het Vogelasiel gekeken; noppes, nada.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Maria
Berichten: 6234
Lid geworden op: woensdag 9 april 2008, 20:30:50
Locatie: deurne

#840 Bericht door Maria »

maar nu wel maria

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#841 Bericht door marian53 »

Ik vind het allemaal wel spannend :D t is een flinke die Belgische Truus wel een prachtig beestje zo te zien , inderdaad ook ik ben blij met de waarnemers ter plekke , ze zijn ontzettend belangrijk voor ons die maar op zon klein beeldje zitten te turen .

Tjonge Petra ik dacht dat ik al erg was maar jij bent nog een graad erger :lol: ik was ook woest op die opmerking .
carpe diem

Gebruikersavatar
Anca
Berichten: 2226
Lid geworden op: zaterdag 11 juni 2011, 17:04:03
Locatie: Goudswaard

#842 Bericht door Anca »

Updates S2

woensdag, 03 augustus 2011 01:31 | |
Gemert, 03 augustus 2011

Hieronder ziet u de link naar het eerste filmpje dat gemaakt is tijdens de operatie van S2 op zaterdag 30 juli 2011

Aankomende week zullen wij nog 2 filmpjes plaatsen, 1 filmpje waarin de pinnen geplaatst worden en 1 filmpje van vlak na de reanimatie.
Technisch zijn deze filmpjes niet helemaal optimaal, dit proberen wij te verbeteren.
Graag u begrip hiervoor.

http://www.youtube.com/watch?v=cGsykYQC-mE

VWG Gemert

dinsdag, 02 augustus 2011 22:29 | |
Status S2

Gemert, 2 augustus 2011

Vanavond hebben wij contact gehad met de asielhouder over het welzijn van S2.
Zij doet het heel erg goed, is zeer rustig en aast goed. Ze maakt ook braakballen aan dus alles functioneert goed in haar lichaam.
Ze plukt wel aan haar verband dat de operatiewonden moet afdekken, dit wordt nu dus regelmatig opnieuw aangebracht. De fixatie van de 4 pennen en die van de vleugel zijn nog steeds intact dus dat gaat goed. De medicatie wordt ook goed met het voedsel ingenomen en nadat ze is afgeaast worden de skeletdelen van de prooi uit de kooi gehaald. Ze krijgt nu dus enkel alleen maar de beste delen van de prooi, hierbij neemt ze natuurlijk wel wat veren en wat kleine botjes tot zich anders kunnen er ook geen braakballen geproduceerd worden.
S2 zit rustig op haar stok en laat alles maar over haar heenkomen, we hebben haar nog niet verteld dat het op en rond de toren erg druk is met haar vrouwelijke collega's die Pa aan het versieren zijn, hier zou ze alleen maar onrustig van kunnen worden.

Morgen zullen we proberen wat foto's te maken die we vervolgens weer op deze site zullen publiceren.

VWG Gemert

BRON: http://www.vwggemertslechtvalk.nl/nieuws.html

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#843 Bericht door marian53 »

Bedankt Anca had het nog niet gelezen , dat ze zo kalm is daar sta ik versteld van , dus je ziet maar weer het buitengedrag is heel anders dan het binnengedrag .
carpe diem

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#844 Bericht door roosje »

Ha fijn weer een update over S2. Goed te lezen dat ze zich rustig houdt en flink eet. Dank weer voor de melding. :)

Dorine ook weer dank voor je verslag ter plekke. Ton ook jij uiteraard weer dank.

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#845 Bericht door Piet »

Dit draadje is op slot, er is een nieuw draadje voor berichten over de slechtvalken van de Mortel.

Zowel voor campics, als voor berichten over bezoeken aan de toren (rondom de toren) als berichten over het herstel van S2 graag dat draadje vanaf nu gebruiken.

zie http://peregrines.nl/forum/viewtopic.php?t=383

Piet
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gesloten