Aalsmeer 2011

Bericht
Auteur
Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#701 Bericht door Zwiersje »

En ik had het andersom Marian.
Kon eerst niet kijken en nu wel.

Vreemd he?
volgens mij is het geen mediaplayer maar iets anders waarin afgespeeld wordt
Afbeelding

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#702 Bericht door AnneMarie »

Ik moest toestemming geven om de plug-in van de Mediaplayer te activeren.
Het valt te proberen. Succes Marian.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#703 Bericht door marian53 »

Dankzij Piet is het gelukt nu , :D
carpe diem

Gebruikersavatar
Eagle
Berichten: 2209
Lid geworden op: dinsdag 25 december 2007, 11:13:06

#704 Bericht door Eagle »

Filmpje : 3 jonge Slechtvalken.
Voor de eerste keer drie van de vier jonge Slechtvalken in het zicht.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Eagle
Berichten: 2209
Lid geworden op: dinsdag 25 december 2007, 11:13:06

#705 Bericht door Eagle »

Ook in Januari zal ik proberen om twee Aalsmeer filmpjes per week te plaatsen.
Ik geloof dat het nu aardig lukt om ze via de nieuwe aanklik methode te bekijken.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#706 Bericht door marian53 »

prima mooi filmje Bert geniet weer met volle teugen ervan :D
carpe diem

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#707 Bericht door AnneMarie »

Goh, dat ene juvie had wel moeite om de oogjes open te houden. :wink:
Bert, het gaat op deze manier prima. Bij het vergroten van het beeld blijft het prachtig scherp. Geweldig en dank. :D

Gebruikersavatar
Eagle
Berichten: 2209
Lid geworden op: dinsdag 25 december 2007, 11:13:06

#708 Bericht door Eagle »

‘Youngster’ is op het rooster. Let eens op de ogen van het kleine valkje. Soms kijkt die aandachtig naar vader valk en dan weer naar beneden of in de lucht. Moeder valk vliegt op dat moment ook rond de toren. Als ‘Sleggie’ vlakbij het rooster is vertrekt ‘Youngster’ en duikt de kleine valk wat ineen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#709 Bericht door marian53 »

Wat lijkt youster een klein koppie te hebben tegenover het jonkie :D
carpe diem

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#710 Bericht door Liesbeth60 »

Of het juvie een grote kop ten opzichte van Youngster. :hihi:
Super leuk filmpje weer Bert!

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#711 Bericht door AnneMarie »

Dit is wel een heeeeeeeeeeeeeeele mooie film. Ik zie bij Youngster een oranje ring, weet men waar hij vandaan komt Bert? :)

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#712 Bericht door Zwiersje »

ja echt schitterend :D
Wat een lieve koppies hebben ze zo toch :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eagle
Berichten: 2209
Lid geworden op: dinsdag 25 december 2007, 11:13:06

#713 Bericht door Eagle »

AnneMarie schreef:Dit is wel een heeeeeeeeeeeeeeele mooie film. Ik zie bij Youngster een oranje ring, weet men waar hij vandaan komt Bert? :)
Goh,... ik wist niet dat ik op de laatste dag van het jaar nog aan het werk moest om historische informatie op te scharrelen. :)
Maar het is gelukt : mannetje is op 13 mei 2009 en als nestjong geringd op de Hemweg centrale.
Als je de leeftijd in beschouwing neemt is het niet verwonderlijk dat ze hem “Youngster” hebben genoemd.
Zwiersje schreef:ja echt schitterend :D
Wat een lieve koppies hebben ze zo toch :wink:
Er komen nog meer lieve koppies als je ze ook op andere plaatsen op de toren gaat zien. Ik heb natuurlijk alle beelden kunnen bekijken en de regie in handen met de montage filmpjes die nog gaan komen. Maar ik vind lief voor een Slechtvalk wat betrekkelijk want in mijn visie zijn het krengen van beesten. Wel leuke krengen natuurlijk om ze te fotograferen en te filmen. Dus blijf de Aalsmeer pagina nog maar een tijdje volgen met in principe twee filmpjes per week.

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#714 Bericht door AnneMarie »

Dank je Bert. Wat leuk, van de Hemwegcentrale. Tjeetje, wel een vlotte vent hoor, twee jaar oud en al vader. :roll:

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#715 Bericht door marian53 »

Ja die Youster was er vroeg bij :D , wel krengen met een gouden randje :wink:
carpe diem

Gebruikersavatar
Piet
Site Admin
Berichten: 4909
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:22:30
Locatie: Helmond
Contacteer:

#716 Bericht door Piet »

Hier staan de filmpjes van het vervolg van seizoen 2011, maar die door Bert gepost moesten worden in het 2012 topic.
Omdat ze toch wel bij dit seizoen horen, plaats ik ze maar even hier ook.
Eagle schreef:‘Sleggie‘ : eerst nog even de wissel op het rooster met ‘Youngster’ en het verschil in formaat is goed te zien.

Afbeelding
Eagle schreef:‘Youngster’ op de rand waar die het rooster, een stukje lager, in de gaten kan houden.
Een volgende keer komen er weer jonge Slechtvalken aan bod.

Afbeelding
Eagle schreef:Ook deze keer is het effect van de wind merkbaar tijdens de filmopnamen.

Afbeelding
Eagle schreef:Kort filmpje van Valk bovenop de constructie waaraan een aantal meters lager de buitencamera hangt.

Afbeelding
Eagle schreef:Niet in slaap vallen tijdens het bekijken van dit filmpje.

Afbeelding
Eagle schreef:
Yleor schreef:....Maar wat mis ik het geluid toch...
Dit filmpje is wel van geluid voorzien. Auto’s, vliegtuigen en vogeltjes dichtbij hoor je maar de valkjes doen de snavel niet open.
Bij de filmpjes zonder geluid is dat meestal omdat buurtbewoners of andere belangstellenden naast de camera stonden tijdens de opname en daardoor een genomen privacy maatregel om het geluid te blokkeren.

Afbeelding
Eagle schreef:Na wat gefladder zit deze een eindje boven de nestkast. Klik op de foto om het filmpje te starten.

Afbeelding
Eagle schreef:In het eerste deel van dit filmpje (geluid AAN) lijkt deze valk aan vliegtuig spotten te doen. Er is voor de Slechtvalk voldoende te zien – in de lucht en op de grond.

Afbeelding
Eagle schreef:
Yleor schreef:Wat komt er nou op 10 februari door het beeld zeilen
Iets wat een boven de toren vliegende vogel uit snavels of klauwen liet vallen stuiterde net buiten beeld op een vlak van de toren. Slowmotion beelden waren niet duidelijk genoeg om exact vast te stellen wat het was.

Dit is filmpje 18 alweer in de reeks en deze beelden zijn best duidelijk. De valk zit op bijna 50 meter hoogte en het werd vanaf straatniveau opgenomen. De montage is hierbij ook wat langer dan gemiddeld.

Afbeelding
Eagle schreef:Er moet wat tempo worden gemaakt met de filmpjes van het vorige seizoen. Anders krijg je teveel afwisselingen met webcam captures van eieren in de nestkast. Dat moeten we niet hebben dus is hier filmpje nummer 19.

Afbeelding
Eagle schreef:Filmpje-20 : De valk is aan het schreeuwen. Dat is wel te horen. Zelfs op de grote opname afstand. Vanwege die afstand zie je de snavel eerder opengaan dan dat je het geluid van het geschreeuw hoort (snelheid van het geluid).

Afbeelding
Eagle schreef:
Liesbeth60 schreef:Had dat nou niet 1 of 2 maandjes eerder gekund? :roll:
Heb je het over het plaatsen van de filmpjes ? :) Tja, dat duurt langer dan verwacht. Maar ik probeer ze de komende maand af te ronden. Wat op 1 april nog overblijft gaat de vuilnisbak in. Langer ga ik er niet mee door.

Filmpje-21 : let op de ogen. De ene kijkt pienter, de andere wat suf. Maar dat zal best gezichtsbedrog zijn.

Afbeelding

Bron WSA : Met een tweede camera in de nestkast willen we de Slechtvalken nog beter gaan volgen. Afgelopen seizoen speelde zich van alles af net onder de camera, buiten beeld.
Inmiddels is de aanvliegplank verlengd, waarmee wat meer oefenruimte is ontstaan voor het toekomstige broed.
Eagle schreef:Te horen : andere vogels, geklots van het water, verkeer, wind, vliegtuigen, geklik van fototoestel (met 5 andere valken op locatie was er nog meer om op te richten)
Te zien : .... kijk zelf maar

Afbeelding
Eagle schreef:Een filmpje zonder geluid.
Dan maar wat uitleg ; in het begin hijgt de valk. Had net een duif ingevlogen en is moe. Dat is wel te zien. Later is een valk wel luidruchtig.

Afbeelding
Eagle schreef:In dit filmpje lijkt de jonge Slechtvalk wat te worden uitgedaagd door een andere jonge valk die vlakbij heen en weer vliegt. Later neemt die 2e ook even plaats.

Afbeelding
Eagle schreef:Zie filmpje : eten op het rooster, daarna rondkijken vanaf het rooster en dan slapen op de rand van het rooster. Dat allemaal achtereenvolgens op dezelfde vierkante meter.

Afbeelding
Eagle schreef:
Falcon schreef:...Soms kan ik de filmpjes niet zien, zal wel aan mijn pc liggen. Zo ook met deze... maar vanmorgen deed ie het ineens wel weer.
Jammer dat het bekijken moeizaam verloopt. Ik kan er niks aan verbeteren. Mogelijk merk je het op een moment dat internetverbindingen trager zijn. Ik heb niet de indruk dat het bij andere filmpjeskijkers problemen geeft.

Filmpje : ondanks motregen waren er toch duidelijke beelden mogelijk (zeker in het 2e deel)

Afbeelding
Eagle schreef:Dit is het kortste filmpje van de reeks. Maar de Slechtvalk staat er wel duidelijk op.

Afbeelding
Eagle schreef:In dit filmpje is mooi te zien hoe de veren over elkaar heen gestapeld zijn

Afbeelding
Eagle schreef:Ik kan het niet helpen maar dit is een nogal saai filmpje. Normaal probeer ik de highlights van een opname periode er wel uit te halen maar ook dan blijft dit een saaie montage. Eigenlijk is het wel representatief als je naar rustende Slechtvalken kijkt. 90% van de tijd is dat saai en wacht je op de dingen die gaan komen. Maar er kwam niks. Je kijkt naar de snelste dieren op aarde. Dat wel natuurlijk en maakt het bijzonder. Maar nu in rust.

Afbeelding
Eagle schreef:Na een maaltijd relaxed de omgeving verkennen vanaf grote hoogte. Dat is het wel zo ongeveer wat er in dit filmpje te zien is.

Afbeelding
Eagle schreef:In dit filmpje zijn verspreid over de toren verschillende valken te zien.
De volgende keer zal het laatste filmpje van de reeks worden getoond. Dan is het eindelijk een keer afgelopen :)

Afbeelding
Eagle schreef:Voor de laatste keer een filmpje van vorig jaar. Klik op de collage om het te starten.
Dank voor de belangstelling en de aardige reacties op foto’s en filmpjes en veel plezier gewenst met het volgen van Slechtvalken op deze of andere locaties of van andere vogelsoorten.

Afbeelding
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."

Don't Worry Be Happy

Gesloten