De Mortel --> Pa en 2OR/Miep 2012 (vanaf 8-april-2012)

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Kuiko
Berichten: 1692
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 13:40:32
Locatie: Gemert
Contacteer:

#3126 Bericht door Kuiko »

@Petra, ik ben ooit eerder langdurig gestopt met roken zonder daar hulpmiddelen voor te gebruiken. Ik weet dus dat ik kan stoppen, maar het valt me in deze eerste dagen behoorlijk zwaar. Door de uitdagingen juist op te zoeken sterkt dat de wil om te stoppen.
Ik ben sprakeloos! ... Dus schrijf ik maar...

Mijn verhalen op: http://www.kuiko.nl/

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#3127 Bericht door Petra »

Ton, ik ben trots op je! :thumleft:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#3128 Bericht door marian53 »

En ik ook , Ik heb zowat 35 jaar gerookt , ben ook gestopt zonder lapmiddelen ik rook nu zon 10 jaar niet maar eens verslaafd altijd verslaafd , ik kan het nog steeds niet laten als mn zoon even komt zijn shag zak even te pikken en eraan te ruiken , even snuiven eraan heerlijk.

Ik ben Blij dat je ze gezien hebt , en wij nu ook dankzij je foto's Ton , (die weer prachtig zijn).
Hier is het steenkoud en miezer , dus petje af dat je toch er heen bent geweest.
Mooi ook die specht , en het roodborstje etc.

Ik weet het niet Petra normaal is geen bericht, goed bericht , maar waarom komt dan het wantrouwen naar boven ??? (misschien juist omdat je niks meer hoort ) ????
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#3129 Bericht door Zwiersje »

Duurt wel lang voordat er weer beeld is vanuit de mortel.
Lijkt wel alsof het er ineens allemaal niet meer toe doet.
De informatie over de grote schoonmaak van de apparatuur staat ook nog niet eens gewoon op hun site.
Antwoorden op vragen worden ook niet meer gegeven....
Beetje vreemd allemaal!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#3130 Bericht door Petra »

Ik deel je mening Anita. De radio- en beeldstilte is vreemd. Ook omdat ik, we (denk ik) nog steeds met de vraag zit/zitten wat er met het lijfje van S2 gebeurd is. Oké, ik ben een oude zeur misschien, maar het blijft me door het hoofd spoken.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#3131 Bericht door Dorine »

Tja, ik weet het ook niet.
S2 is dood dus was er geen reden meer om de beelden online te houden,
tenslotte zaten we allemaal te wachten op de dag dat ze vrijgelaten zou worden,
in de hoop dat ze naar de toren zou vliegen en wij haar via de cams zouden kunnen zien.
In principe hebben ze nu tijd genoeg, tot het broedseizoen, voor onderhoud,
want helaas krijg ik wel het sterke gevoel dat alleen S2 belangrijk was en Pa en Miep er maar voor Jan Joker op de toren bijzitten.
En of de belabberde financiële situatie van de gemeente hierin een rol speelt weet ik niet.
Maar dit alles neemt niet weg dat een berichtje wel op zijn plaats was geweest/zou zijn.

:idea: In het verleden werd hier alles door Martin Vink gelezen en als hij het nodig vond werd er op de site gereageerd,
misschien kan ie dat nu weer doen :idea:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#3132 Bericht door Zwiersje »

Kan me niet indenken dat de belabberde situatie van de gemeente hier een rol bij speelt, maar kan me vergissen natuurlijk.
Voorheen werd alles gemeld op de site, nu is er complete radiostilte :?
Maar er zitten daar nog wel twee Valken die voor ons net zo belangrijk zijn.
Er zijn mensen geweest die fatsoenlijk hebben gevraagd wat er nu gaat gebeuren.
Dat zij daar nog niet eens een antwoord op krijgen, blijf ik vreemd vinden.
Zou het dan toch alleen om S2 draaien?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#3133 Bericht door Dorine »

S2 was het paradepaardje, dat zal niemand (kunnen) ontkennen.

Waarom de vwg nu zo doet is mij ook totaal onduidelijk.

de internetloze vakantie zal wel een wereldreis geworden zijn :wink:
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#3134 Bericht door marian53 »

Lijkt mij sterk dat de gemeentelijke bezuinigingen er wat mee te maken zouden hebben , dat ze de cams in onderhoud doen oke.
Alleen waarom 3 tegelijk, nu kunnen ze gewoon het dak op , er word niet gebroed .

Wat ik ervan moet denken weet ik ook niet , volgens mij zullen er toch ook wel op andere site vragen gesteld worden ,mag ik hopen , dat weet ik ook natuurlijk niet.

De teleurstelling om S2 heeft iedereen ervaren .
Dat er vragen om komen is heel normaal .

Maar ik zal wel weer aan het doemdenken zijn , waarom deze stilte ???is men S2 nog aan het uitbuiten met hem op te zetten ??? Let wel dit zijn zomaar mijn gedachten .Nou dat hoop ik toch niet , want dan ben je toch misselijk makend bezig.

Waarom krijg ik geen antwoord van het WVG ???
ik neem aan dat niet alleen dhr Vink daar de antwoorden zal geven ??? de man gaat toch ook op vakantie of kan ziek zijn ????Dan neemt toch iemand anders de honeurs waar.Hoop ik .
Ik word er in iedersgeval niet blij van
:cry:
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#3135 Bericht door Dorine »

Och, het zal allemaal wel,
ik ben inmiddels wel aan gewend aan dit soort dingen van de vwg.
Om eerlijk te zijn hebben ze mij niet meer als er geen beelden zijn,
de winter is een rustige periode en als ik zin heb stap ik in de auto en ben ik binnen 10 minuten op het veldje.
Als Pa en/of Miep dan aanwezig zijn ben ik weer een tevreden mens, webcambeelden of niet.
Maar ik hoop voor al diegene die dat niet kunnen, dat de beelden weer snel online komen.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Kuiko
Berichten: 1692
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 13:40:32
Locatie: Gemert
Contacteer:

#3136 Bericht door Kuiko »

Dat VWG alle tijd neemt om de PC op te knappen kan ik heel goed begrijpen. Dit is echt de aller rustigste periode van het jaar. Er valt echt niet veel te zien en om daar de 'lijn' voor open te houden?
En dat ze het even kalm aan doen met reageren en niet bezig te zijn met de valken kan ik me ook indenken. Het is allemaal behoorlijk hectisch geweest afgelopen tijd en niet iedereen kan het opbrengen om maar door en door te gaan.
Een korte algemene mededeling op de website zou inderdaad niet misstaan. Komt misschien nog wel.
Conclusies dat het alleen maar om S2 gaat, lijken mij wel heel erg voorbarig. Waar blijkt dat dan uit?
Ik denk dat we gewoon met zijn allen moeten beseffen dat het seizoen (dat er dit jaar in De Mortel eigenlijk niet eens was), gewoon even ten einde is en dat de accu's worden opgeladen voor een super seizoen in 2013.
(Of hoop ik nu teveel - ik ben met drie gezonde kuiks al tevreden :D ).
Ik ben sprakeloos! ... Dus schrijf ik maar...

Mijn verhalen op: http://www.kuiko.nl/

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#3137 Bericht door marian53 »

Ja helaas te ver om even te fietsen :wink:
Dus ik ben wel blij met de webcam beelden .
Mij gaat het nu hoofdzakelijk om Pa , maar die heeft het afgelopen zomer ook niet al te makkelijk gehad , met de azers om de kast .
Zou pa er niet zijn , dan lag ik er niet van wakker , genoeg mooi webcams in de aanbieding .

Klopt wel wat je schrijft Ton , maar een klein berichtje naar al de webcamvolgers moet toch niet teveel gevraagd zijn.

Ik moet nog even wennen, Miep vind ik best een knap wijf , en Pa die blijft ook een van mn fav liefst ook 3 kids , maar Pa staaat nu bij mij boven aan de lijst .
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#3138 Bericht door Dorine »

Ik ben het niet helemaal met je eens Ton.
Wanneer S2 nog in leven was geweest hadden de cams nog steeds gelopen, incl. de stream en
dan mag ik aannemen dat onderhoud niet echt noodzakelijk is.
Een berichtje was zeer zeker op zijn plaats geweest.
Ook al hebben ze er even genoeg van, ten tijde van S2 was men ook niet vies om geld te vragen voor de behandelingen van S2 én voor de webcambeelden.
Mogen al die mensen die een bedrag over hebben gemaakt naar de vwg nu dan ook weten waarom de beelden zo lang weg blijven en niet te vergeten
wat er verder gebeurd is met S2 of wat er met haar gaat gebeuren en wat de uiteindelijke conclusie is van de autopsie van S2.

Dat mensen nu weer vragen gaan stellen en er het zijne van denken is niet zo gek, geen antwoorden op mails en geen berichtje op de site.
Dan vind ik dat ze ook niet gek op moeten kijken, of weer uithalen als er dingen gedacht worden die wellciht niet kloppen.
En dit leeft niet alleen hier op dit forum, zeer zeker ook daarbuiten
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#3139 Bericht door Zwiersje »

Tja ik sluit me volledig aan bij jouw woorden Dorine.
Na het overlijden van S2 is het meteen helemaal gedaan met alles.
Afbeelding

Gebruikersavatar
marga
Berichten: 948
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 21:01:02
Locatie: Dieren

#3140 Bericht door marga »

En ik sluit me ook aan bij de woorden van Anita en Dorine.
Een grote zwijgende meerderheid - en reken maar dat die er is achter de schermen, letterlijk - en ik behoor daar zeker ook toe - is nog steeds van harte betrokken bij alles wat er gebeurd is en nog steeds gebeurt bij de Morteltjes.
En al is het dan herfst geworden en is het stille seizoen ingegaan: Pa :heart: en zijn vrouwtje en kids blijven alle Mortelliefhebbers boeien. Het is diep droevig dat we door de VWG zo zonder informatie worden weggezet.
Kom op VWG - DOE WAT en kom eindelijk eens met info over onze geliefde valkjes van de toren, en vooral up to date info over plannen en beelden (!) en over wat er gebeurd is met onze prachtige S2. Bij voorbaat dank.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#3141 Bericht door Petra »

Dorine, je brengt het zuiver in beeld. VWG trekt zicht terug, iedereen achterlatend met vragen over S2 en onwetend over de relatie tussen Pa en Miep. Stilte is niet altijd goed; in dit geval: zeker niet!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Liza
Berichten: 535
Lid geworden op: maandag 19 maart 2012, 17:19:50
Locatie: eindhoven

#3142 Bericht door Liza »

Ik begin er onderhand aan te twijfelen of S2 wel echt dood is.
Een ervaren valkenier, had S2 elke dag in handen, hij zou toch gezien moeten hebben dat S2 aan gevreten was door die rot beestjes, want op die plek zullen de veren toch ook wel weg geweest zijn.
Ik vind het allemaal zo raar en geheimzinnig.
En dan zowat een jaar in gevangenschap, een roofvogel hoef je dan niet te leren hoe hij/zij een prooi moet vangen dat weet hij/zij maar al te goed, fietsen en zwemmen verleer je ook niet.
Ik weet het allemaal ook niet meer. Er zijn zoveel raadseltjes, en de puzzel is nog niet af, er ontbreken nog heel wat stukjes.
Carpe Diem

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#3143 Bericht door marian53 »

Nou Liza hier gaan ze echt niet om liegen hoor , je denkt toch niet dat de mensen en de hulpverleners bv de dokter hun naam verbonden zouden hebben aan zoiets , nee het is al erg genoeg , waarom denk je dat ze als bewijs de foto hebben genomen van het geheelde bot , nee vrouwke gooi die hoop maar snel in de vuilnisbak , want zo ben je jezelf gek aan het maken.
carpe diem

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#3144 Bericht door Dorine »

Liza, ga er toch maar van uit dat S2 echt dood is.
Maar schaam je niet dat je zoiets denkt, ik heb die twijfel al eerder gehoord, je bent dus niet de enigste.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
nicole
Berichten: 2695
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 13:32:45
Locatie: Koningshooikt (belgie)

#3145 Bericht door nicole »

Liza hier twijfelen we er ook hard aan dat S2 wel dood is en zeker om die reden die ze opgeven. Mijn schoonouders waren boeren en hadden ook kippen en dan wou dat ook wel eens voorvallen dat een kip dat ook had, die liepen los die werden niet alle dagen op de hand genomen,dan werd die kip in een bad met warm javel water gezet en na een dag of twee waren de wormen weg. daarom hier ook grote vraagtekens.
groetjes nicole

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#3146 Bericht door Gawo »

Ook ik vind het heel vervelend juist nu de cams het niet doen dat de VWG ons niet verder informeerd.

Een website is makkelijk om zoveel mogelijk mensen op de hoogte te houden, deze locatie heeft nu eenmaal heel veel volgers en er zijn ontzettend veel mensen die te ver af wonen om daar regelmatig te kijken in het veld.

Heel jammer dat de VWG dat niet doet.

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#3147 Bericht door Liesbeth60 »

Ik ben het ook helemaal met Dorine eens en baal er ook stevig van dat we niets te horen krijgen.
Hun website heet "Slechtvalken De Mortel" maar ze hadden het beter "S2 van De Mortel" kunnen noemen.
Bijna alle berichten die ze ooit geplaatst hebben gingen over S2.
Over het afgelopen broedseizoen (waarin toch voldoende gebeurd is) hoorde je praktisch niets.
Niets over de strijd tussen 2OR en Miep. Niets over vreemde kereltjes die langs kwamen. Alleen een l*llig berichtje over het laatste eitje. :cry:
Ja, dat dat onvoldoende bebroed is geweest, kon iedereen je zo vertellen...
Ik heb dit hier nooit willen schrijven, maar het verhaal over het opzetten van S2 zou best wel eens waar kunnen zijn.
Op de eigen site van de VWG las ik dat ze meer opgezette vogels in hun pand hebben staan. :(
Ik word hier zo triest van... en voel me zo machteloos... :cry:

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#3148 Bericht door Zwiersje »

Nou ik hoop ook echt 1 ding ..... en dat is dat ze haar niet gaan opzetten.
Ik word een beetje onpasselijk van die mensen die juist wel hopen dat ze opgezet gaat worden.
:?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#3149 Bericht door Petra »

Liza, ik begrijp je helemaal, hoop doet leven. Maar het is écht wat hier ook geschreven is; ze gaan er geen sprookje over vertellen. Geloof het maar, dat geeft je misschien rust.

Ik hoop ook dat ze haar niet opzetten. Vreselijk! Ik zal er echter geen stennis over maken, je hoort vaker dat 'opzetten' gebeurt. Alhoewel, als, dan gebeurt het om commerciele redenen ben ik bang.
Wat ik zou willen? Cremeren en as uitstrooien bij De Mortel.

Liesbeth, ze hebben dacht ik nooit 'verslagen' geschreven van broedseizoenen? Wel staat er iets op de site van Werkgroep Slechtvalk NL.

Het blijft waardeloos, de cam- en radiostilte.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Maria
Berichten: 6234
Lid geworden op: woensdag 9 april 2008, 20:30:50
Locatie: deurne

#3150 Bericht door Maria »

ja maar dat heb ik aan bepaalde persoone ook al laten weten
niclole maria

Gesloten