Vlooienbakjes in de achtertuin 2012

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wolfje
Berichten: 323
Lid geworden op: zondag 14 juni 2009, 10:07:52
Locatie: Dieren. gld

#476 Bericht door wolfje »

Afbeelding Laaste nazomer groet van de kolibrivlinder vanmorgen


Afbeelding Puce was een poosje in de lappenmand met nierproblemen.
Gelukkig werkt het medicijn van de arts goed en is hij weer vol leven :D en geniet van de heerlijke zonnewarmte.

Afbeelding Flip heeft weer zijn vertrouwde kapsel terug, al heeft de kleurspoeling van de kapper niet overal gepakt . :lol:
Gelukkig bleek hij geen last te hebben van de merelziekte en hij krijgt extra "vitamientjes" toegestopt.

Groetjes van de Wolf

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#477 Bericht door Petra »

Puce :heart: :inlove: Wat een heerlijk diertje! Gelukkig slaan de niermedicijntjes aan; ik wens hem beterschap.

De andere 2 foto's zijn ook prachtig, vooral van Flip. Heeft hij z'n geld teruggekregen van de kapper?
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marga
Berichten: 948
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 21:01:02
Locatie: Dieren

#478 Bericht door marga »

Ja leuk he Petra. Jij weet er alles van hoe je kunt dokteren met je lievelingen. We dachten even dat we afscheid moesten nemen, maar nee hij heeft ons heerlijk verrast en is weer de oude Puce :o Natuurlijk, hij is 18 jaar, en we weten niet voor hoelang, maar voorlopig is het leven weer heerlijk voor Puce (en ons hahaha).

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#479 Bericht door Petra »

marga schreef:We dachten even dat we afscheid moesten nemen, maar nee hij heeft ons heerlijk verrast en is weer de oude Puce.
Is de Lieverd al 18? Da's knap, heel knap! Ik hoop dat de hem gegeven tijd vol zal zijn van zonneschijn en gezondheid. Aan liefde geen gebrek, dat denk ik te weten. Wist niet dat 't zo erg met hem was!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#480 Bericht door Liesbeth60 »

Tjonge Marga en Jan, dat was dus even behoorlijk schrikken. :shock:
Gelukkig dat Puce zo goed op de medicijnen reageert.
Op de foto laat hij in ieder geval zien dat hij nog heerlijk kan genieten. :lol:
Ook Flip ziet er weer prachtig uit.
Hebben jullie hem gewaarschuwd om volgend jaar een andere kapper te nemen? :lol:

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#481 Bericht door Yleor »

Mooie foto's Marga, of Jan? Gefeliciteerd met Puce (poessie?), hij ziet er behaaglijk uit op de foto, laat hij het nog maar even volhouden! Een kolibrievlinder, toe maar! En FLip is weer hip, leuk staartpatroon :-)

Gebruikersavatar
marga
Berichten: 948
Lid geworden op: zondag 21 juni 2009, 21:01:02
Locatie: Dieren

#482 Bericht door marga »

Haha Roely, nee Puce betekent vlo (en francais). Toen Jan hem als heel kleintje meenam uit de franse Ardennen zat hij onder de vlooien. Vandaar.
Dank voor jullie hartelijke reacties. :D :D

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#483 Bericht door AnneMarie »

Mooie/leuke foto's. Is het mogelijk dat ik de Kolibrievlinder op Corsica heb gezien? Ik vond het net minimuisjes met vleugels. :P

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#484 Bericht door Dorine »

Wat een schitterende foto van Puce en hij ligt er zo heerlijk bij, fijn dat ie door de medicatie opgeknapt is.
Ennuh, goed voor Flip zorgen want er zijn er die zeggen dat die witte veren van eenzijdig voedsel komen.

Die kolibrivlinder heb ik hier nog nooit gezien, wel rond de Middellandse zee in Griekenland en laatst ook op Ibiza
Pokkebeesten om een foto van te maken, hangen echt geen tel stil.

Afbeelding
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#485 Bericht door AnneMarie »

Ik heb mijn ega de foto van Dorine laten zien. Hij denkt ook dat wij deze vlinders in grote getale op Corsica hebben gezien. Vlak boven de Geraniums. 8) Wij hebben altijd gedacht dat het een soor Horzel was. :shock:

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#486 Bericht door roosje »

Wat ziet Puce er mooi uit op de foto. Fijn dat de dokter hem met medicijnen heeft kunnen helpen, om zo hem en jullie naar ik hoop nog lang van elkaar te kunnen laten genieten.

Gelukkig ziet Flip er weer zeer goed uit na de rui.

Die kolibrievlinders had ik ook vaak in de tuin (toen ik nog een tuin had) Ze doen hun naam eer aan. Facinerend om te zien. Ook mij nooit gelukt om ze goed op de foto te krijgen. Ze zijn zo snel!

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#487 Bericht door Liesbeth60 »

Nou Dorine, ik zit nu een tijdje naar je foto te kijken,
maar ik heb hem nog niet zien bewegen. :hihi:

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#488 Bericht door Falcon »

Marga en Jan, wat fijn dat Puce weer de oude is en wat ligt ie heerlijk in het zonnetje.
Dat ie al 18 jaar is, wat fijn dat ie dan toch nog een tijdje bij jullie mag blijven.
Ook Flip ziet er weer gezond uit. :)
Toch leuk dat zowel Jan als Dorine de kolibrievlinder op de foto gekregen hebben, Annemarie ze op Corsica gezien heeft en Roos ze zelfs in eigen tuin had.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#489 Bericht door Zwiersje »

Liesbeth60 schreef:Nou Dorine, ik zit nu een tijdje naar je foto te kijken,
maar ik heb hem nog niet zien bewegen. :hihi:
Jij wordt ook met de dag gekker :lol:

Ah gossie, die Puce toch :?
Gelukkig gaat het weer stukken beter, zodat hij samen met de gekapte Flip jullie weer arm kan eten :wink: :lol:

Vind het een bijzonder beestje Dorine
:D
Afbeelding

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#490 Bericht door Liesbeth60 »

:tease:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#491 Bericht door Petra »

Wat 'n mooie, donzige vlinder!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#492 Bericht door Gawo »

Met de egeltjes gaat het goed.
Ik vond dat ze echt al ietsje groter waren dan voor de vakantie :lol:
Gisteravond was er ééntje druk in het egelhuis en vanmorgen zag ik dat er al aardig wat blad in gesleept was. :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#493 Bericht door Petra »

Wat een rijkdom José! Ben er helemaal verliefd op.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#494 Bericht door roosje »

José, heerlijk hoor dat het goed gaat met de egeltjes. Heb je al kunnen ontdekken waar ze hun winterverblijf gaan inrichten. Ik had nl nog niet gelezen of jullie ook een egelhuisje hebben?

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#495 Bericht door Gawo »

Ja Roos ik heb een egelhuisje in de tuin :lol:

Het eerste jaar 2010 toen ik door had dat er egels in de tuin waren gelijk aangeschaft.
Dat liep gelijk met dat wij ons derde en laatste hond in moesten laten slapen .
Vergeet het nooit 21 Juni 2010 zien we voor het eerst twee egels in de tuin, 23 Juni moesten we Gunner in laten slapen ( was al vanaf Maart op de prednison).
Het was een prachtige zomer en najaar, ik kon het in huis niet goed vinden met die grote lege plek in huis.
Dus met camera de egels gevolgt en vast gelegt op foto.
Dat was gelijk het jaar van jonge egels.
Eén moeder met drie jongen en één moeder met één jong die was nog kleiner en werd Uk genoemd door ons.
Kijken hoe ze de tuin binnen kwamen en ook wat gevechten tussen de twee moeder op foto kunnen zetten om territorium te verdedigen ( alles goed afgelopen hoor). Dat zijn van die stoot gevechten.
Zelfs foto's kunnen maken hoe de egels het speeksel op de rug smeren om het zintuig van Jacobson weer schoon te maken.

Doordat ik alles zo volgde kon ik ook waarnemen dat ik vanaf 18 November 2010 geen volwassen egels meer zag (winterslaap).
Op 29 November de eerste sneeuw viel en er één van de drie jonge egels vanaf half November elke nacht in het egelhuis sliep.
Vanaf 2 December zag ik ook Uk niet meer.
Op 6 December zag ik Uk wandelen om vier uur 's middags in een besneeuwde witte tuin, gelijk voer en water neer gezet.
Op 7 December haalt Uk de "huisegel"uit zijn winterslaap, door ook in dat huis te gaan slapen .
Dat duurt een week dat ze samen slapen en vanaf 15 December heb ik de huisegel niet meer gezien.
Uk is in het egelhuis 21 December in zijn winterslaap gegaan en 13 April 2011 is hij/zij gezond uit zijn winterslaap gekomen.
En vanaf 20 April 2011 had ik weer twee egels in de tuin en langzaam maar zeker wist ik niet meer wie Uk was.

Ik heb daar toen een digitaal album van gemaakt en kan nu makkelijk vergelijken wat datum betreft.

Die gekke egels hebben mij enorm geholpen door een hele moeilijke periode, want wij hadden bij de aanschaf van Gunner al besloten dat dat ons laatste hondje zou worden.

Nu let ik op hoe lang ik nog moet bij voeren en voor water moet zorgen, maar volg het niet zo intensief als dat jaar.
Ik maak af en toe foto's en schrijf datums in mijn agenda zoals wanneer er egels zijn en hoeveel, wanneer komen er jongen de tuin in etc.

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#496 Bericht door Liesbeth60 »

Ach, wat lief weer José! :heart:

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#497 Bericht door Dorine »

Wat een mooi verhaal José :D
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#498 Bericht door roosje »

José, Een trieste samenloop van omstandigheden destijds. Fijn dat je je zinnen kon verzetten met de egels. Leuk dat je de voortgang zo goed hebt bijgehouden en ook nog even hier vermeld. De egels hebben een juist en fantastisch huis bij jullie gevonden. Dank je wel. :)

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#499 Bericht door Petra »

Een ontroerend mooi verhaal José; wat kunnen dieren troost geven. Het zijn dus gewoon jouw egeltjes! Ben blij dat jullie elkaar zo goed doen. Dank voor je mooie woorden.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#500 Bericht door Gawo »

Ik wist al sinds enige tijd dat er overdag in het egelhuis geslapen werd door één van de egels.
Stiekum kijken en voelen, wat blad,hooi en krantensnippers aan de kant doen en als ik dan wat zag, alles weer snel toe dekken.
Vanavond voor het eerst dit seizoen vast kunnen leggen dat de egel het huis uit komt, schrikt in eerste instantie van mij en gaat terug, maar even later komt ie toch voorzichtig weer kijken.
Sorrie, ik kan daar niet nog lager met de camera, want egelhuis is ook in verdekt hoekje in de tuin.

Afbeelding

Verder zag ik vorige week een derde jonge egel, tegelijk alle drie in de middenborder, maar te ver uitelkaar om ze op één foto te krijgen.

Gesloten