Aandacht voor andere vogels 2013

Bericht
Auteur
Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#1001 Bericht door Liesbeth60 »

Mooie foto's Peet! :D
Als je ze op waarneming.nl zet, heb je kans dat je info over het ringetje krijgt.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#1002 Bericht door Falcon »

Mooi Petra!!

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#1003 Bericht door roosje »

Schitterend Petra. :D

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#1004 Bericht door marian53 »

Roely staat bij waarnemingen met haar foto's bij de best gewaardeerde :lol: :lol:

En Twan ook .

Ha ik ben toch stiekem trots op dr :wink:
carpe diem

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#1005 Bericht door Zwiersje »

Heb het ook gezien :D
Zag ook nog een paar beauty's van Jan v. Dijk staan :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#1006 Bericht door Falcon »

Ik meest gewaardeerde foto van Roely niet vinden...
Wel een foto van Twan met de grote kruisbek.

Foto's van Jan van Dijk zijn ook prachtig, zie ook even zijn blog, nog meer goed nieuws!

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#1007 Bericht door roosje »

Je kan de foto's natuurlijk een waarderingscijfer geven dat helpt om op die lijst te komen. De foto's van Jan van Dijk zijn ook schitterend. De geschilderde versie van Eric van Ommen zijn trouwens ook heel erg mooi :)

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#1008 Bericht door Petra »

Heb 'm op Waarneming gezet Liesbeth. Net even gekeken, maar er staat nog geen info over ringetje. :wink:

Uh, hoe kun je die overzichten van meest gewaardeerde foto's vinden lieve mensen? :oops: Misschien kan iemand alsjeblieft de link plaatsen? Dank.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Eagle
Berichten: 2209
Lid geworden op: dinsdag 25 december 2007, 11:13:06

#1009 Bericht door Eagle »

Petra, heb je nog meer foto's waar de ring van de Ooievaar op staat. Mogelijk is dan het nummer compleet te bepalen. En had die aan de andere poot een kleurring ? Heb je dat kunnen zien ?

Liesbeth ook al bij 't Uiltje geweest. :) Met mooie foto's als resultaat.

Naast foto's heb ik van de Sperweruil ook filmopnamen gemaakt.

---> klik op deze foto om het filmpje te bekijken <---

Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#1010 Bericht door Petra »

Ha, Bert heeft de beroemdheid ook in 't vizier gehad. :lol: Kon niet uitblijven. :wink: Leuk hoor! Volgens mij is het vogeltje maar een klein opdondertje?

Over de ooievaar: nee Bert, dit was de enige duidelijke foto van het ringetje. En was maar aan één poot geringd.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#1011 Bericht door Gawo »

Prachtige foto's Rob en Liesbeth van Sperweruiltje :D ,
Ik heb de verdere serie op je blog gezien, fijn dat jullie niet voor niets de reis naar Zwolle hebben gemaakt.

Ook de foto's van Roely en Jan van Dijk gezien, ook al zo geweldig :D
Gelijk Jan van Dijk zijn blog bij gelezen, dus nestkast erbij in Zwolle voor het paartje slechtvalken bij de zendmast in Noord :)

Schitterende foto's van ooievaar Petra :D

Leuk fimpje Bert van het uiltje, we horen gelijk het bewijs van de op elkaar gebotste auto's waar jij melding over maakte waar de brandweer op af kwam :wink:

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#1012 Bericht door roosje »

Heel mooi op de film gezet Bert. :D

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#1013 Bericht door Falcon »

Heel mooi filmpje Bert, zeer zeker voor degenen die niet zelf kunnen kijken.
Heerlijk die alertheid van het uiltje en de bijna constante beweging van de kop, maakt lang ter plekke zijn om te kijken zeker niet saai.

Jan van D was toen ik wegging op de parallelweg blijven staan, gelukkig maar want dat leverde hem uitstekende foto's op.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#1014 Bericht door Falcon »

Las net dit op waarneming.... :shock:
http://waarneming.nl/waarneming/view/80504090

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#1015 Bericht door Yleor »

Poeh ee, wat een drukte hier :lol: Ik kan nou wel komen met mijn verhaal, dat ik zondag te moe was om naar Zwolle te gaan (en bovendien was het maar grijs weer) en dat ik dus maandag ging, lekker zonnetje erbij, en mijn schoonouders als excuus voor de footprint die ik zette om de Sperweruil te zien (mijn schoonmoeder woont op 1 km en schoonpapa op 2 km afstand van de Marsweg), dat ik bij de uil allerlei bekenden tegenkwam, uit het hele land, en ook uit Arnhem :wink: , en dat de uil op zeker moment eigenlijk te dicht bij mij was gaan zitten (op vier meter schuin boven me, ik moest op de grond gaan zitten om hem verticaal in beeld te kunnen krijgen), maar aan het enthousiasme van alle kijkers hier kan ik weinig nieuws toevoegen: het is een geweldig beestje! Helemaal niet schuw, behoorlijk beweeglijk, en prachtig om te zien. Een kleine uil, en erg lijkend op een vrouwtje Sperwer, ongeveer net zo groot maar veel kleiner ogend omdat die vleugels minder breed zijn. Zo'n mooie kop, met dat mooie gespikkelde kapje en die twee zwarte strepen opzij. En respectabele bevederde poten en klauwen. Ik ben een paar uurtjes geweest, toen wilde ik mijn bezoeken afleggen en daarna naar huis want ik moest uit eten. Maar eigenlijk vond ik dat ik er te kort was. Waar tref je zo'n dagactief uiltje, dat gewoon zijn gang gaat temidden van die massa mensen? Ik geloof dat ik al met mijn blog bezig ben :lol:

De foto's die ik tot nu toe bewerkt heb staan op FLICKR en ik geloof dat het ook tijd is om mijn blog bij te werken.
Ik kan nu geen foto bijvoegen, Imgur werkt niet en de link hieronder ook niet. Misschien ligt het aan mijn ouwe pc. Ik denk van wel, want gisteren kon ik ook al geen vinkje in een hokje zetten voor het bestellen van een fotoboekje. En nu kan ik ook al geen nieuwe map aanmaken in Photobucket. Getsie.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#1016 Bericht door marian53 »

Ja Roely het word goed gevolgd hé , net als de rest van de bekenden. Liesbeth , Jan , Twan ,Bert met zn geweldig filmpje Voor ons die er niet heen kunnen heel leuk :) bedankt iedereen .
carpe diem

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#1017 Bericht door Yleor »

Ik heb nog nooit zoveel Pijlstaarten bij elkaar gezien als op de foto's van Bert, wat een luxe! Schitterende vogels! Ik wil weer naar de kust.

Wat heeft iedereen toch een plezier aan de Sperweruil, mooie foto's hier. Zouden we hem nu ook uit het hoofd kunnen tekenen?

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#1018 Bericht door Falcon »

Bijna.... :wink: Ben wel helemaal :inlove:
Leuk hè dat iedereen er zoveel plezier aan beleefd, maar dan moet de uil wel uitkijken bij het oversteken van de weg...

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#1019 Bericht door roosje »

Roely, het zijn prachtige foto's op flickr :)

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#1020 Bericht door Yleor »

Er komen zelfs mensen uit het buitenland kijken naar de sperweruil. Toen ik er was waren er mensen uit Frankrijk en België en Duitsland, en nu lees ik dat er twee auto's uit Engeland staan!

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#1021 Bericht door marian53 »

:D :D :D Ik vind het nog steeds raar dat dit een wilde is .
carpe diem

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#1022 Bericht door Liesbeth60 »

Prachtige foto's heb je weer gemaakt Roely!
Ja, ik ben ook helemaal verliefd op dit diertje. Hij is zo ongelooflijk mooi. :inlove:

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#1023 Bericht door Yleor »

Ik denk toch wel dat het een wilde vogel is, want hij vangt muizen als de beste. Een vogel in gevangenschap wordt gevoerd. Dat hij zo mak is komt waarschijnlijk omdat hij totaal geen mensen gewend is. De mensen die nu om hem heen staan doen ook volstrekt geen kwaad, dus hij hoeft nergens bang voor te zijn. En uilen blijven vaak wel gewoon zitten in de boom als je er onder staat, ransuilen bijvoorbeeld, daar kun je ook gewoon onder staan te fotograferen zonder dat ze een spier vertrekken. Of de bosuil. Kennelijk zijn ze overtuigd van hun superioriteit :lol: . In Hongarije stond ik dit jaar onder een Oeraluil, maar die vond het na een minuut of vijf toch wel welletjes.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#1024 Bericht door Gawo »

Ik had vandaag eindelijk tijd om naar de sperweruil te gaan kijken.
Als ik aan kom zie ik een groepje mensen staan en zij vertelllen mij dat hij daar in die bosjes/struiken zit.
Daar hadden ze de uil even van te voren nog op de foto gezet, maar werden van het fabrieksterrein gesommeerd :(
En van andere plaatsen was de uil niet zichtbaar.
Ik heb twee uur gewacht, wat hagel/sneeuw en wat opklaringen verder en besloot toen maar richting huis te gaan, ondanks de handschoenen toch vrij koude handjes brr.

Als ik thuis op waarnemingen kijk met tijden zie ik dat de uil later toch verplaatst is.
Tja dat is jammer, erg jammer zelfs voor mij dat ik hem gemist heb.
Ik moet zeggen dat het toen al weer erg begon te betrekken zie je ook aan de foto's, maar ja, ik had graag ,als was het geen dijk van foto wat licht betreft die foto graag ook gemaakt, want nu heb ik de uil zelfs niet gezien.
Misschien een andere keer beter, het was gewoon jammer dat ze geen mensen op het terrein toe lieten , was ik er iets eerder geweest had ik net als de anderen de uil gezien en foto's kunnen maken.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#1025 Bericht door marian53 »

He wat jammer nu , maar aan de andere kant hij is niet weg gewaaid dus door de storm , er komt zeker nog n betere kans voor je José
carpe diem

Gesloten