Landschapsfoto's of andere mooie foto's 2014

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#426 Bericht door Yleor »

Schitterende foto's hier zeg! Die Kommavlinder ben ik ook steeds aan het zoeken hier, maar ik zie alleen Grote dikkopjes. Ik geloof dat ze in het westen alleen boven het kanaal voorkomen. Goede camera heb je Liesbeth, maar de fotograaf is eens zo belangrijk 8) Torren zijn ook erg interessant!
De Koninginnepage kan ik wel op mijn buik schrijven als ik niet jullie kant opkom :lol: Vandaag zag ik trouwens een melding van een Rouwmantel, in Groningen nog wel. Ook al zo'n begeerde soort.

En dank jullie wel voor de complimenten allemaal, dat inspireert me weer :D

Gebruikersavatar
Eagle
Berichten: 2209
Lid geworden op: dinsdag 25 december 2007, 11:13:06

#427 Bericht door Eagle »

Wat veel mooie foto's toegevoegd de laatste dagen via blogs, websites en forum. Ook op mijn verlanglijstje staat het fotograferen van de Koninginnenpage maar daarvoor zal ik toch een stukkie naar het zuiden moeten (of Veluwe).
Dat Liesbeth lol heeft in het fotograferen van vlinders en andere insecten is wel te zien aan het resultaat. :-) Die Penseelkever zou ik weleens willen tegenkomen. Inderdaad is het een Kommavlinder en die is zeldzaam in Nederland. Mooi dat je ook een Koninginnenpage kon fotograferen.
Op het blog van Roos zijn foto's van blauwtjes te zien maar weet niet zeker of dit Icarusblauwtjs zijn. Een duidelijke witte rand om de vleugels ontbreekt zo lijkt het. En de Koninginnenpage ontbreekt uiteraard niet :-)

Nog even een antwoord op de vraag van Petra : Ja, ik maak gebruik van een 100m macrolens en die heb ik al ruim 20 jaar en voldoet anno 2014 nog prima. :-) Die macrolens is in gebruik voor de close-up foto's van dichtbij, maar afhankelijk van de situatie (meer afstand behouden en of ik de objectieven bij me heb) fotografeer ik vlinders ook wel met een 200mm of 400mm prime waarbij een tussenring wordt toegepast.

Met het 200mm objectief en 25mm extension tube zijn de volgende foto's van een mannetje Keizersmantel gefotografeerd. Alweer een maand geleden en blijf voorlopig nog wel een achterstand houden met het plaatsen van foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#428 Bericht door Yleor »

Fraai Bert!

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#429 Bericht door roosje »

Marian dank voor je reactie op mijn blog :)

Bert ook weer dank voor het waarderen van mijn blogs.
Prachtige foto's van de keizerssmantel.

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#430 Bericht door Liesbeth60 »

Prachtige foto's van de keizersmantel Bert!
Zo hebben we allemaal nog één of meerdere soorten op ons lijstje staan.
Juist omdat we allemaal in een ander deel van het land zitten. :wink:

Gebruikersavatar
Eagle
Berichten: 2209
Lid geworden op: dinsdag 25 december 2007, 11:13:06

#431 Bericht door Eagle »

Net na een licht regenbuitje en als je dan de macrolens op de camera hebt kan je zulke details fotograferen.

Afbeelding

Even voor dat regenbuitje was een Lantaarntje te zien....

Afbeelding

Afbeelding

... en een Bruin Zandoogje, frontaal gefotografeerd,...

Afbeelding

... en een Gewone Pantserjuffer.

Afbeelding

Afbeelding

Deze was ook net na dat regenbuitje.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#432 Bericht door Gawo »

Schitterende serie Bert, ook die van de Keizersmantel :D
Mooi is dat hé na een regenbuitje

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#433 Bericht door Petra »

Prachtig Bert, vooral dat donzige hommeltje. :heart:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#434 Bericht door Liesbeth60 »

Heel mooie serie weer Bert.
Ieder beestje ziet er van zo dichtbij wel heel anders uit. :wink:

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#435 Bericht door roosje »

Bert wat een prachtige details weer. :)

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#436 Bericht door Yleor »

Sjonge, nou! Die details die je ziet in de druppeltjes, zou dat mensen nou hebben aangezet tot het maken van vergrotende lenzen?
De gewone pantserjuffer heb ik ook al weer een aantal keren gezien. Maar niet zo mooi op de foto.
Deze pad zag ik gisteren, in een kijkhut in het donker op de grond. Leve mijn 6D ;-)

Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#437 Bericht door roosje »

Mooi vastgelegd. Hij/zij staat er prachtig op.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#438 Bericht door Petra »

't Heeft pukkeltjes... :LachMeDood:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#439 Bericht door Gawo »

En sommige pukkeltjes glanzen je tegemoet :wink:
Mooi Roely :D

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#440 Bericht door Liesbeth60 »

Leuk vriendje heb je Roely... :wink:

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#441 Bericht door Petra »

:hihi:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Eagle
Berichten: 2209
Lid geworden op: dinsdag 25 december 2007, 11:13:06

#442 Bericht door Eagle »

Als het zo donker was bij die pad blijkt die 6D goed met hoge ISO waarden te kunnen omgaan Roely.

Dit was zo een veel gefotografeerd plekje langs de Hondsbossche Zeewering. Het wrak van voormalig slagschip 'Prince George' ligt hier al ruim 90 jaar maar verdwijnt definitief uit het zicht onder een pakket zand als onderdeel van de kustversterking.

Afbeelding

Toen het nog kon heb ik voor een laatste maal een paar opnamen met lange sluitertijden gemaakt (15 en 25 seconden) en geeft een speciaal effect van de zee.

Afbeelding

Afbeelding

Momenteel is dit deel op de voorgrond al helemaal met zand opgespoten. Zo'n foto is op die plek niet meer te maken. De kustlijn zal zo'n 300 meter opschuiven.

Afbeelding

Op de volgende foto met het wrak rechts op de foto is aan de linkerkant de oprukkende strandsuppletie zichtbaar.

Afbeelding

Dit is het uitzicht op het polderlandschap aan de andere kant van de dijk. De afdeling Andere Vogels toont foto's van Grote Sterns. Die Sternkolonie zat daar in dat plasje links op de foto.

Afbeelding

Een volgende keer zal ik wat foto's plaatsen van de werkzaamheden aan het strand en van de honderden daar aanwezige Meeuwen en Aalscholvers.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#443 Bericht door marian53 »

Ze zijn weer prachtig leuk he die met die lange sluitertijd , ik hou daar wel van, , heeft iets mysterieus :)
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#444 Bericht door Gawo »

Mooie foto's Bert :D

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#445 Bericht door Falcon »

Wat leuk dat je in het donker die pad nog zo goed op de foto krijgt Roely.

Bert bedankt voor je vele bijdragen.. leuk contrast, macro opnames en dan het weidse zeezicht.
Die lange sluitertijd geeft echt een heel ander beeld van de zee.

Liesbeth, de koninginnenpage is mooi! En ook die van Rob bewonderd.

Roos je bent erg op dreef deze zomer.. elke keer weer van die mooie foto's.. genieten hoor!

Gebruikersavatar
neeltje
Berichten: 8862
Lid geworden op: vrijdag 28 maart 2008, 19:17:38

#446 Bericht door neeltje »

Hoi Bert, ik ben meteen gaan zoeken of ik toevallig een Oostelijke Vos gefotografeerd had, maar helaas :( Mooie waarneming heb je gedaan.
Ook de Juffers staan er prachtig scherp op.
Mooie vlindertjes weer van Roely en Roosje, prachtig gefotografeerd!
Roely, je Wespendief mag er ook zijn, mij nog steeds niet gelukt een roofvogel in de vlucht, mijn lens is niet toereikend, (200 mm), of het ligt aan de fotograaf :wink: Een padje wel, maar ik kreeg hem er niet duidelijk op.
Koninginnepages heb ik hier nog niet gezien, mooi Roosje.
De Argusvlinder heb ik ook even naar gezocht, ben ik nog niet tegen gekomen.
Liesbeth, het is verslavend he, dat macro gebeuren vastleggen? het gaat je goed af, vooral die Penseelkever vond ik bijzonder, nooit eerder gezien en natuurlijk die Koninginnepage.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#447 Bericht door Yleor »

Special effects, zo met een lange sluitertijd, alsof je in Photoshop aan het vegen bent geweest Bert. Als het wrak onder het zand is verdwenen hebben volgende generaties ook nog wat om te 'vinden'. Als na de suppletie nog her en der plasjes zouden overblijven kun je best nog een leuke fauna en flora krijgen, maar ze zullen het wel helemaal opspuiten denk ik. Eigenlijk best het overwegen waard, om wat plasjes aan te leggen, een paar helmplanten erbij en je hebt zo weer nieuwe duintjes.

Gebruikersavatar
Eagle
Berichten: 2209
Lid geworden op: dinsdag 25 december 2007, 11:13:06

#448 Bericht door Eagle »

neeltje schreef:.... ik ben meteen gaan zoeken of ik toevallig een Oostelijke Vos gefotografeerd had, maar helaas :( ..... ..... De Argusvlinder heb ik ook even naar gezocht, ben ik nog niet tegen gekomen.
Momenteel is het wat stil met Oostelijke Vos meldingen. Ik had toen wel geluk want op maar één dag heb ik er een aantal gezien. De Argusvlinder ben ik nog niet tegengekomen.
Yleor schreef:.... Als na de suppletie nog her en der plasjes zouden overblijven kun je best nog een leuke fauna en flora krijgen, maar ze zullen het wel helemaal opspuiten denk ik. Eigenlijk best het overwegen waard, om wat plasjes aan te leggen, een paar helmplanten erbij en je hebt zo weer nieuwe duintjes.
Er komen twee duinenrijen, een hoog veiligheidsduin en een lager voorduin. Daartussenin moet zich een vochtige duinvallei gaan ontwikkelen, een rustgebied voor dieren en planten. Bij Petten en Camperduin worden voor recreatie een klimduin respectievelijk een strandlagune met een beschut ondiep binnenmeertje aangelegd.

Een andere keer zal ik wat aanvullende foto's van dit kustproject plaatsen. Nu eerst oog voor dit 'bladmonster' :-)
Een Steenrode heidelibel :

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#449 Bericht door marian53 »

Die ogen , wat apart dat zie je zo snel niet .
carpe diem

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#450 Bericht door Liesbeth60 »

♪♪♪ Kijk eens in de poppetjes van mijn ogen... ♪♪♪ :lol:

Gesloten