Australië --> Seizoen 2014/2015

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#201 Bericht door Gawo »

Dank je wel Lia, hopelijk maakt Aspro het goed.
Mijn engels is niet zo goed maar ik begrijp eruit dat ze per ongelijk gevlogen is , ze was in slaap gevallen en wilde weer terug, maar door wind lukte dat niet meer.
En dat ze zijn gaan zoeken zonder succes, ook geen veren van slechtvalken gevonden en dat Swift geen geluid maakte toen hun daar aan het zoeken waren en dat baarde hem zorgen.
Heb ik het zo een beetje aardig begrepen?

Lia
Berichten: 3497
Lid geworden op: zaterdag 4 mei 2013, 15:28:21
Contacteer:

#202 Bericht door Lia »

Geen flauw idee google translator is mijn beste vrind maar verteld ook alles super krom.
Maar het komt er op neer in grote lijnen.

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#203 Bericht door marian53 »

Ik kan me inderdaad herinneren dat Solo ook eerder weg was , maar die is terug gevonden toen in een boom , volgens mij hebben ze daar toen foto's van gemaakt .
Maar deze vind ik wel heel erg jong , ze zit nog half in de dons , ik hoop dat het goed gaat met die kleine .
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#204 Bericht door Petra »

Lia, dank je wel voor je updates. Ik kom nog steeds niet op de projectsite dus ben van jou, anderen afhankelijk voor nieuws. Heel hartelijk dank allemaal.

Al met al ben ik niet blij met de berichtgeving. Denk te begrijpen dat de ouder haar kind ook kwijt is, ik hoop inmiddels: was! Dan nog in die barre weersomstandigheden. Ik houd m'n hart vast en hoop op beter nieuws.

P.s. Na vandaag ben ik de week vrij. Zal dan een vertaling/samenvatting maken. Plaats de Engelse stukjes maar gewoon hier alsjeblieft?

Dit is het beeld nu:
Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Lia
Berichten: 3497
Lid geworden op: zaterdag 4 mei 2013, 15:28:21
Contacteer:

#205 Bericht door Lia »

Ik kom er gelukkig wel op en zal als er iets nieuws is hier plaatsen.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#206 Bericht door Petra »

Dank je!!
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#207 Bericht door Liesbeth60 »

Ik had een filmpje in mijn mailbox.
Aspro is duidelijk per ongeluk uit de kast gevallen.

<object width="420" height="315"><param name="movie" value="//www.youtube.com/v/yElP5AEZ7lA?hl=nl_NL& ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="//www.youtube.com/v/yElP5AEZ7lA?hl=nl_NL&version=3&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" width="420" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

http://youtu.be/yElP5AEZ7lA

Ik hoop dat de kleine het redt daar beneden. :?

AnneMarie
Berichten: 4361
Lid geworden op: vrijdag 7 november 2008, 12:45:49
Locatie: Amsterdam

#208 Bericht door AnneMarie »

:shock: ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh :( Als zij/hij het nu maar redt in haar/zijn eentje beneden.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#209 Bericht door Petra »

Mijn hemel!! :shock: Dank voor het plaatsen van het filmpje Liesbeth. Een kleine geruststelling is denk ik dat de vleugeltjes sterk genoeg lijken - let wel: lijken!! - om doodploffen te voorkomen. Nu wachten op beter nieuws. :cry:

Beeld van zojuist:
Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#210 Bericht door Gawo »

Bedankt voor filmpje plaatsen Liesbeth, we hopen met je mee dat Aspro het redt daar beneden

Lia
Berichten: 3497
Lid geworden op: zaterdag 4 mei 2013, 15:28:21
Contacteer:

#211 Bericht door Lia »

I came in late this afternoon to the university and had a look around, but again no luck. Mind you, it’s a bit like looking for a needle in a haystack because of all the long grass and bushes around the area. Some of the university grounds are landscaped, but there is a large patch of ‘bush’ just below the nest-box. Swift was in the box and took no notice of me, which is admittedly odd.

Thank you for all the comments and queries. I’ll try and take these on board. It is unfortunately a very busy time of year for me, so cannot do updates continuously throughout the day. I understand why some of you are upset, and I realise that you are all anxiously waiting for news, so I am trying my best. I haven’t had a day off since September. In fact, I’m considering turning down a (semi-paid) board position for next year because of the time needed, not to mention the bad timing. Last year the work came over Christmas/New so that made it easy. It requires assessment of 200 applications for grants for the Environmental Trust (A$4 million) and is due next week…. I also have many other commitments for work and community organisations.

Assigning someone else to do the (peregrine) work is not easy. There is no funding available for this (and nor for Scott and myself, I should add). I am an Adjunct Lecturer in Environmental Management at the university (ie unpaid) and Scott is starting up a new IT business and is no longer on campus (although has access, thank goodness). We are in a rural area, so do not have a large pool of volunteers. I did have some voluntary help while I was in Finland during our winter, but the work is more complicated at this time of year and it needs to be someone completely trustworthy as they would be using my computer. But thank you for this suggestion and I will see if I can find someone suitable.

I was hoping to get an Honours student, but just one nest-box is unlikely to produce enough suitable data, so I would have to think carefully about an appropriate project. I tried to get permission initially for banding (= ringing) the chicks, but this was knocked back by our animal ethics’ committee. However, I could try again next year as I’ve kept up my banding licence and the composition of the committee has since changed.

Anyway I very much appreciate your comments. The university community has been alerted to the Aspro problem and Scott and I have both sent around instructions to staff as to what to do if they find her (most of the students have gone on holiday). I’ll be in tomorrow afternoon to have another search and provide an update tomorrow or Wednesday.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#212 Bericht door Petra »

Dank je wel Lia.... Op zich staat er helemaal niets, niets over Aspro. Wel dat het moeilijk zoeken is op de campus met al het hoge gras. Iedereen is gewaarschuwd uit te kijken naar het diertje. Tot op heden geen succes. Daarbij komt ook dat de meeste studenten niet op de campus zijn.
'Morgen' is hij er weer voor een nieuwe zoektocht en zal dan (of woensdag) voor een update zorgen.

Verder gaat het over persoonlijke beslommeringen, zoals druk, weinig tijd, geen mensen beschikbaar om het project van hem (?) over te nemen.... Zucht.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#213 Bericht door Liesbeth60 »

Ik geloof niet dat het kind erg gemist wordt. :?

Afbeelding

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#214 Bericht door marian53 »

We weten het niet , maar als je dit ziet , geloof ik toch het ergste :(
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#215 Bericht door Petra »

Ik heb ook geen hoop meer op een goede afloop voor Aspro Marian. Ook niet omdat 't zulk slecht weer was (is?).

Als ik kijk, is 't vaak nacht daar. Zie dan wel steeds een ouder op 't randje, tukkend of poetsend.

Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Liesbeth60
Berichten: 12471
Lid geworden op: zondag 6 juni 2010, 21:19:05
Locatie: Arnhem
Contacteer:

#216 Bericht door Liesbeth60 »

Hier word je ook niet vrolijk van. :?

Afbeelding

Lia
Berichten: 3497
Lid geworden op: zaterdag 4 mei 2013, 15:28:21
Contacteer:

#217 Bericht door Lia »

Nee niet echt en nog steeds geen update.

Lia
Berichten: 3497
Lid geworden op: zaterdag 4 mei 2013, 15:28:21
Contacteer:

#218 Bericht door Lia »

No actual news as yet. I’ve been looking at the tapes and have noticed when the adults have left with food (a good sign) and tried to focus on that area when we have been out searching. But the adult birds, despite clearly seeing me/us have not made a pipsqueak (a bad sign). I have spent hours walking right around the campus on my own and with friends and colleagues (even bringing in my dogs last night (on leads, of course), which I thought provoke the adults into attacking, but they scarcely turned a hair.

Going through the tapes of Saturday when the accident happened, I noticed that Aspro had a good feed (perhaps an eastern rosella) an hour beforehand and during that day there were several periods of major strong wingflaps around the box (another good sign).

I was also able to catch Aspro standing right on the ledge so I could measure her and she is definitely a she, almost as tall as Swift, but much slighter, of course.

Again, thanks to those who have sent words of encouragement (and particularly to Yvonne for the tape of one of the exits). I apologise for not doing an update yesterday as promised, but I had nothing but bad news to report and was hoping that looking at more of the exits and landings might help.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#219 Bericht door Petra »

Dank je wel Lia!

De vertaling: Er is nog geen nieuws. Ik heb de beelden bekeken en mij is opgevallen dat toen ouders met eten vertrokken (een goed teken) zij strak naar een gebied keken, waar wij geprobeerd hebben te zoeken.
Maar terwijl de ouders ons duidelijk in beeld hadden gingen zij niet tekeer (een slecht teken).
Ik heb alleen uren over de campus gelopen en ook met vrienden en collega's, later zelfs met honden. De ouders reageerden niet.

Ook de beelden bekeken van zaterdag, toen het ongeluk gebeurde. Aspro had een uur van te voren goed te eten gehad. Ook was er stevig vleugelgeklapper in de omgeving van de kast te zien.

Ik zag Aspro aan de rechterkant van de plank en kon haar meten. Het is zeker weten een vrouwtje. Sorry dat ik niet eerder geschreven heb, maar er was alleen maar slecht nieuws te melden.
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#220 Bericht door marian53 »

Wat verdrietig , ik vrees toch het ergste voor Aspro :(
carpe diem

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#221 Bericht door Petra »

Ik ook Marian... Zit er nog steeds trouw elke avond/nacht.

Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#222 Bericht door Petra »

Vol verwachting en hoop (??) op de uitkijk, net als wij...

Afbeelding
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Lia
Berichten: 3497
Lid geworden op: zaterdag 4 mei 2013, 15:28:21
Contacteer:

#223 Bericht door Lia »

Published 22 November, 2014 | By Cilla Kinross


I’ve gone painstakingly through all the tapes since the ‘tumble’ and apart from the first two days, there has been a distinct drop in activity. The last food brought into the box by Beau was (as far as I have been able to tell) on 17th November. This was taken by Swift up into the roost tree opposite. She then returned with some of the prey still intact three minutes later and then ate it. This doesn’t look a bird who is feeding a youngster, so that doesn’t look good. Since then Swift has spent most of the time in the box, about half that time on the ledge, and the rest in the box asleep (or having a yawn, see below) with an occasional swap with Beau, presumably so she can hunt. It’s not impossible that they are still feeding Aspro, but I don’t think it is very likely at this stage. However, I am very happy to be proven wrong and will still keep searching during this coming week, but can’t come in tomorrow (singing with our choir in the cathedral). The lack of chivvying as we search has been worrying from the start, but I was hoping that the youngster had somehow ended up some distance away and was gradually finding its way back (and that still is a possibility).

Gebruikersavatar
marian53
Berichten: 23233
Lid geworden op: zaterdag 6 juni 2009, 15:20:11
Locatie: s-Hertogenbosch

#224 Bericht door marian53 »

Helaas jammer dat er niks gevonden is . :(
carpe diem

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#225 Bericht door Gawo »

Bedankt Lisa

Gesloten