Dyfi Osprey Project 2016

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#26 Bericht door roosje »

Afgelopen nacht is Ceri het oudste jong overleden. Zij was drie dagen geleden van de paal gevallen en na een nacht op de grond te hebben doorgebracht wist zij weer op het nest te komen. Zij heeft drie dagen niet gegeten en is dus vannacht overleden. Ik las dit op FB waar ze steeds berichten plaatsten hoe de stand van zaken was. Je kan dit ook lezen in het blog. Nu hoop ik dat ze in staat zijn te achterhalen waar ze aan overleden is.
:cry:

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#27 Bericht door Yleor »

Ceri is natuurlijk ook niet voor niks van dat nest gevallen. Wat sneu.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#28 Bericht door Yleor »

Er staat een lange mooie blog over het doodgaan van Ceri op de site, ook met uitleg waarom ze haar niet van het nest hebben gehaald.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#29 Bericht door Yleor »

Nadat Ceri op woensdagavond is gestorven na een val van een tak eerder is ze zaterdag uit het nest getild. Tegid, het broertje, had toen al een aantal goede vluchten gemaakt en er was geen risico meer voor een onherstelbare verstoring. Ceri is onderzocht en was licht gewond door de val, maar als ze het eten dat Glesni aanbood had aangenomen was ze hersteld. Het mocht niet zo zijn.
Ceri wordt vernoemd in een nieuwe kijkhut bij de Dyfi: Ceri Hide.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#30 Bericht door Yleor »

Leuk om te zien dat het nest door andere vogeltjes wordt 'gebruikt'. Er zitten denk ik veel insekten vanwege de voedselresten, want een paartje gekraagde roodstaarten foerageert er en ook een winterkoning.

Afbeelding

Gesloten