Aalsmeer 2011
‘Youngster’ is op het rooster. Let eens op de ogen van het kleine valkje. Soms kijkt die aandachtig naar vader valk en dan weer naar beneden of in de lucht. Moeder valk vliegt op dat moment ook rond de toren. Als ‘Sleggie’ vlakbij het rooster is vertrekt ‘Youngster’ en duikt de kleine valk wat ineen.
-
- Contacteer:
Goh,... ik wist niet dat ik op de laatste dag van het jaar nog aan het werk moest om historische informatie op te scharrelen.AnneMarie schreef:Dit is wel een heeeeeeeeeeeeeeele mooie film. Ik zie bij Youngster een oranje ring, weet men waar hij vandaan komt Bert?
Maar het is gelukt : mannetje is op 13 mei 2009 en als nestjong geringd op de Hemweg centrale.
Als je de leeftijd in beschouwing neemt is het niet verwonderlijk dat ze hem “Youngster” hebben genoemd.
Er komen nog meer lieve koppies als je ze ook op andere plaatsen op de toren gaat zien. Ik heb natuurlijk alle beelden kunnen bekijken en de regie in handen met de montage filmpjes die nog gaan komen. Maar ik vind lief voor een Slechtvalk wat betrekkelijk want in mijn visie zijn het krengen van beesten. Wel leuke krengen natuurlijk om ze te fotograferen en te filmen. Dus blijf de Aalsmeer pagina nog maar een tijdje volgen met in principe twee filmpjes per week.Zwiersje schreef:ja echt schitterend
Wat een lieve koppies hebben ze zo toch
- Piet
- Site Admin
- Contacteer:
Hier staan de filmpjes van het vervolg van seizoen 2011, maar die door Bert gepost moesten worden in het 2012 topic.
Omdat ze toch wel bij dit seizoen horen, plaats ik ze maar even hier ook.
Omdat ze toch wel bij dit seizoen horen, plaats ik ze maar even hier ook.
Eagle schreef:Dit filmpje is wel van geluid voorzien. Auto’s, vliegtuigen en vogeltjes dichtbij hoor je maar de valkjes doen de snavel niet open.Yleor schreef:....Maar wat mis ik het geluid toch...
Bij de filmpjes zonder geluid is dat meestal omdat buurtbewoners of andere belangstellenden naast de camera stonden tijdens de opname en daardoor een genomen privacy maatregel om het geluid te blokkeren.
Eagle schreef:Iets wat een boven de toren vliegende vogel uit snavels of klauwen liet vallen stuiterde net buiten beeld op een vlak van de toren. Slowmotion beelden waren niet duidelijk genoeg om exact vast te stellen wat het was.Yleor schreef:Wat komt er nou op 10 februari door het beeld zeilen
Dit is filmpje 18 alweer in de reeks en deze beelden zijn best duidelijk. De valk zit op bijna 50 meter hoogte en het werd vanaf straatniveau opgenomen. De montage is hierbij ook wat langer dan gemiddeld.
Eagle schreef:Heb je het over het plaatsen van de filmpjes ? Tja, dat duurt langer dan verwacht. Maar ik probeer ze de komende maand af te ronden. Wat op 1 april nog overblijft gaat de vuilnisbak in. Langer ga ik er niet mee door.Liesbeth60 schreef:Had dat nou niet 1 of 2 maandjes eerder gekund?
Filmpje-21 : let op de ogen. De ene kijkt pienter, de andere wat suf. Maar dat zal best gezichtsbedrog zijn.
Bron WSA : Met een tweede camera in de nestkast willen we de Slechtvalken nog beter gaan volgen. Afgelopen seizoen speelde zich van alles af net onder de camera, buiten beeld.
Inmiddels is de aanvliegplank verlengd, waarmee wat meer oefenruimte is ontstaan voor het toekomstige broed.
Eagle schreef:Jammer dat het bekijken moeizaam verloopt. Ik kan er niks aan verbeteren. Mogelijk merk je het op een moment dat internetverbindingen trager zijn. Ik heb niet de indruk dat het bij andere filmpjeskijkers problemen geeft.Falcon schreef:...Soms kan ik de filmpjes niet zien, zal wel aan mijn pc liggen. Zo ook met deze... maar vanmorgen deed ie het ineens wel weer.
Filmpje : ondanks motregen waren er toch duidelijke beelden mogelijk (zeker in het 2e deel)
Eagle schreef:Ik kan het niet helpen maar dit is een nogal saai filmpje. Normaal probeer ik de highlights van een opname periode er wel uit te halen maar ook dan blijft dit een saaie montage. Eigenlijk is het wel representatief als je naar rustende Slechtvalken kijkt. 90% van de tijd is dat saai en wacht je op de dingen die gaan komen. Maar er kwam niks. Je kijkt naar de snelste dieren op aarde. Dat wel natuurlijk en maakt het bijzonder. Maar nu in rust.
George Orwell wrote:
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."
Don't Worry Be Happy
"All animals are equal, but some animals are more equal than others."
Don't Worry Be Happy