Inderdaad een leeg gevoel, ik mis de geluiden en de capriolen van kuik, ma en pa.
Ik had mijn hart ook gelijk verpand aan dit nest, waar helaas eerst het drama zich voltrok van het kuiken wat stikte in een botje.
Het doortastende team daar in Parc del Garraf hebben er zorg voor gedragen dat nu twee kuikens de optimale kansen hebben gekregen om volwassen te worden. Mede daardoor hebben we zo ontzettend kunnen genieten van dit nest. Butien dat zijn we weer wat wijzer geworden over een vogelsoort wat in elk geval voor mij een onbekende was. Dat het ook een zeldzame soort is maakt het nog interessanter.
Dankzij Bert die ons op deze cam heeft gewezen konden we getuigen zijn van deze Havikarenden. Bert bedankt
Ook jullie allemaal bedankt voor de pics, filmpjes en waarnemingen, zonder al jullie betrokkenheid was het een stuk moeilijker geworden.
Speciaal bedankt Dorine en Piet want zonder jullie forum hadden we helemaal niks kunnen zien of doen.
Ik was ook zeer gelukkig met het contact in Spanje dat gaf een extra dimensie aan het geheel. En we weten nu dat we de wintermaanden die komen ons niet hoeven te vervelen want dan zijn pa en ma alweer actief bezig met het nest op te bouwen.
Zoals ik al eerder zei, en jullie ook, een mooie vogel is uitgevlogen en hoop dat hij een goed leven tegemoet gaat.