Stamtafel Juli-2013

Bericht
Auteur
Lia
Berichten: 3497
Lid geworden op: zaterdag 4 mei 2013, 15:28:21
Contacteer:

#26 Bericht door Lia »

Kan me er wat bij voorstellen hoor.
Maar een snoeischaar is wel erg pffffffff.

En anders weer naar de HA heen.

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#27 Bericht door Petra »

:lol: :lol: Valt wel mee hoor. :wink: Gisterenavond een soda badje genomen. Teen is gewoon bont en blauw van het gesleutel.

Net op 't nieuws: een Australische vogelspotter heeft maar liefst 17.000 uur besteed om de bijzondere Australische Nachtpapegaai voor de lens te krijgen. Die man heeft er wel veel voor overgehad. :lol: Lees hier verder
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#28 Bericht door Falcon »

Oeps start van draadje Juli gemist... ik dacht al, wordt er niets hier geschreven, toch maar eens kijken..
Anita ook van mij een welkom thuis, en wat heb je al mooie foto's geplaatst!
Heerlijk als je zo'n fijn appartement hebt.
Krijg zo bezoek, dus de rest lees ik later.
Petra sterkte met je teen! Het is wel een heel gedoe..
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#29 Bericht door roosje »

Och wat een toestand Petra dat je zo moet afzien met je teen. :(

Ach wat mooi die redding voor het katje :) Dat kattenhotel geweldig daar kunnen ze lekker ravotten. Ik zie zelfs een fauteuil :)

Barbara
Berichten: 7399
Lid geworden op: zondag 23 december 2007, 17:18:24
Locatie: Papenburg

#30 Bericht door Barbara »

Hallo lieve mensen,

Hier eindelijk weer eens een berichtje van mij.
Sorry maar ik had heel vaak de puf niet om te schrijven maar.........
vandaag had ik mijn laatste bestraling!!! :mrgreen: :dansen:
Nu extra hard gaan proberen te werken aan mijn conditie.
Ik ben nog wel vaak erg moe en duizelig maar ik denk met mijn vitaminepillen en veel zomerfruit en groente, we toch een heel eind komen.
Ik heb natuurlijk veel gemist van hoe het iedereen vergaan is.
Van de valkjes heb ik weinig tot niets gemist want er waren veel lieve mensen die dat bijhielden op Facebook. Mijn dank is groot!!

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#31 Bericht door Zwiersje »

Hey lieve Barbara :D
Wat heerlijk dat je de behandelingen nu achter de rug hebt.
Het heeft het uiterste van je lichaam gevergd, maar je bent zo positief dat jouw kracht weer snel terug zal komen.
Het is nu proberen vooruit te kijken. :wink: zal niet makkelijk zijn, maar het zal je zeker lukken :D

Dikke knuffel van ons

:bighug:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#32 Bericht door Gawo »

Wat super Barbara dat je je laatste bestraling vandaag hebt gehad.
Jammer dat er geen ikoontje is van een vlag dan geef ik je deze :flower:
Nu weer weerstand en kracht langzaam op bouwen, fijn dat je in deze tijd van het jaar zit zodat je veel buiten zal zijn en zoals je zegt veel zomerfruit is om je daarbij te helpen.

Gebruikersavatar
Dorine
Berichten: 23028
Lid geworden op: dinsdag 18 december 2007, 23:41:33
Locatie: Helmond
Contacteer:

#33 Bericht door Dorine »

Hé Barbara :D

Fijn voor je dat de behandelingen achter de rug zijn en
je nu kunt gaan werken aan herstel en conditie.
Maar dat gaat jou vast en zeker lukken.
Heel veel succes ermee.
Geniet van vandaag, het wordt toch nooit morgen.

www.peregrines.nl
http://blog.peregrines.nl

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#34 Bericht door Falcon »

Barbara wat fijn je hier weer even te zien!
Gelukkig de laatste bestraling achter de rug... een hele pittige weg gehad, maar nu hopelijk veel zon en vitaminen en dat je er goed van mag aansterken.
Zal zijn tijd nodig hebben, maar met stap voor stap vooruit, kom je er ook.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#35 Bericht door Yleor »

Dag allemaal, daar ben ik weer. Gisteravond thuisgekomen van ons uitje met mijn schoonouders (drie dagen Veenhuizen). Was goed geslaagd, schoonvader was erg gelukkig, het bedrukte hem dat hij weer naar het verzorgingshuis moest. Zaterdagavond teruggekomen uit Mallorca, het was een erg geslaagde vakantie, en we hebben niks gemist aan het weer hier las ik ;). Het was prachtig daar, ook qua weer, lekker warm maar aardig wat wolken zodat het niet te heet werd. Drie dagen in de middle of nowhere gezeten, dat was zo bijzonder. Zondag meteen naar een familiefeest, schoonvader werd 89. Het werd overschaduwd door de toestand van een van mijn schoonzusjes, zij heeft bericht gekregen dat ze overal uitzaaiingen heeft en niet meer beter kan worden. Ze is 52. Als het goed is heeft ze deze week een paar bestralingen van tumoren in haar hoofd. Maar het zit overal, in lever, botten en longen. Eriks nicht is inmiddels gecremeerd, we konden er niet bij zijn. Dus mensen, geniet nu het nog kan.

Wat fijn dat de bestralingen gedaan zijn Barbara, grijp alles maar aan om beter te worden.

Grote keuken heb je zo José, always look on the bright side :-)! Als je op de camping stond had je minder mogelijkheden.

Ik heb me weer vermaakt met je verhalen Petra, wat een rare mensen zijn er toch op de wereld. Leuk dat je zo'n grote tip hebt gekregen, zou ik maar niet zeggen aan de uitkeringsinstantie. Straks vinden ze dat ze het af moeten trekken van je uitkering. De feuilleton van je teen is zo te lezen nog niet afgelopen, kun je er niet eens een illustratie bijdoen ;-)? Ik tob al een jaar met een wrat onder mijn hiel, hij wordt steeds ingebed in eelt. Wil niet weg met tinctuur, dus schaaf ik er maar steeds stukken af, net zo lang tot hij het opgeeft. Eens kijken wie de langste adem heeft.

Van zo'n lange vakantie als jij hebt gehad kan ik alleen maar dromen Herma. Maar wel heerlijk voor Joortje en Saffier dat jullie weer terug zijn, onze Pim vindt het duidelijk prettig, hij neemt het ervan en gebruikt ons als portier om maar naar buiten en weer naar binnen te gaan.

Nieuwe uitdagingen voor Menno dus, naar de TU. Wat een inzicht moet hij hebben in wiskunde als hij een 10 weet te scoren! Dorine en Piet, van harte gefeliciteerd met zijn slagen!

Erik wil ook eens naar Kroatië, kom maar door met de foto's Anita :-). Het was al veelbelovend wat ik zag. Maar volgende keer gewoon gaan snorkelen hoor, je vergeet alles om je heen door wat je ziet.

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#36 Bericht door roosje »

Ha die Barbara :D Fijn dat je nu kunt gaan werken aan herstel en je conditie. Heel veel sterkte en hoop dat je je spoedig beter zal gaan voelen.

Roely, wat erg dat nu ook een schoonzusje van je zo ziek is. Sterkte ermee.
Leuk dat jullie je ouders/schoonouders een paar fijne dagen hebt kunnen bezorgen. Nog gecondoleerd met het overlijden van Eriks nichtje.
Fijn dat jullie genoten hebben van Mallorca.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#37 Bericht door Falcon »

Roely, fijn te lezen dat je een goede week gehad hebt ondanks het bericht over je schoonzusje, en dat de dagen in de middle of nowhere goed bevallen zijn, verbaasd me niets.
Dat de dagen met je schoonouders goed verlopen zijn is ook erg fijn, want dat doe je immers voor hen en dan is het goed om te merken dat ze er van hebben kunnen genieten.
Voor je schoonzusje en allen die er dicht omheen staan, is een hele moeilijke tijd aangebroken. Hoop dat de bestralingen wat verlichting geven en ze nog wat langer bij haar gezin kan zijn.
Sterkte gewenst voor jullie allemaal.

Ja ik probeer ook van alle kleine dingen te genieten nu het nog kan, want het leven kan zomaar een heel stuk korter zijn dan je normaal mag verwachten.
In de afgelopen vakantie ging dat genieten vanzelf en heb me in geen tijden zo goed gevoeld.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#38 Bericht door Zwiersje »

Roely wat een narigheid toch allemaal :cry:
Wat is het toch een rotziekte!.
Jouw schoonzusje ook nog zo jong.
Ik kan jullie alleen maar heel veel sterkte toewensen.

Wel fijn om te lezen dat je alsnog een heerlijk weekje achter de rug hebt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#39 Bericht door Gawo »

Wat een nare tijd voor jullie Roely, ook je schoonzusje nu zo ziek veel te jong.
Heel veel sterkte.

Fijn te lezen dat jullie weekje weg jullie goed bevallen is.

Hier waren de mannen voor half acht, eerst koffie en toen aan de slag om een sluis te maken om het gebied van pijpje.
Daar zijn ze twee en een half uur mee bezig geweest, wat een plak werk en wat een zooi aan apparatuur :shock:
En een heel boekwerk moet ingevuld worden :roll:
Om kwart over tien gaat witte pakman de sluis in om pijpje weg te hakken, is na tien minuten er uit, nu al bijna anderhalf uur aan het zuigen dat stukje waarin hij werkt, dan moet hij het met nat afnemen en dan de douchecabine in die ze zelf geplaatst hebben.
De laborant is al gearriveerd en zit in zijn auto naast het huis dat boekwerk in zijn laptop in te voeren en gaat zo de metingen doen.
Linten zijn vanaf de keuken een stuk van tuin gespannen, daar mag niemand onderdoor :wink:
Keukendeur naar gang is afgespert d.m.v. de sluis, maar wij kunnen ons verder vrij bewegen in huis :D
Heb wel foto's gemaakt misschien plaats ik die later vandaag.

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#40 Bericht door Falcon »

Wat een poppenkast... maar goed, hopelijk is straks alles snel achter de rug en kan de nieuwe keuken eindelijk geplaatst worden.
Foto's zijn zeker welkom als je er tijd voor hebt...
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#41 Bericht door Zwiersje »

:shock: wat een toestanden toch.
Het is ook wel een zooi hoor die asbest.

Ik had een vriend die dat werk ook deed.
Al die poespas die er omheen komt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
roosje
Berichten: 18549
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 10:00:17
Locatie: Belgie
Contacteer:

#42 Bericht door roosje »

Inderdaad wat een poespas allemaal. Alsof er met al die maatregelen geen vlokje asbest de aandacht ontglipt. Hoofdzaak is dat ze bezig zijn dus weer meer zicht op de nieuwe keuken. Nog even tot 10 tellen maar. :flower:

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#43 Bericht door Yleor »

Nouja, het gaat ook niet zozeer om de bewoners als wel om de mensen die het asbest weg moeten halen. Als je dat vaker doet moet je toch wel heel goed beschermd worden. Op zich is asbest prima, als je er maar niet in zaagt of boort zodat er vezeltjes kunnen gaan stuiven. Nog even José, en dan heb je een mooie nieuwe keuken!

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#44 Bericht door Petra »

Bijzonder, op deze pagina goed en slecht nieuws. Het goede nieuws geldt natuurlijk voor Barbara! Wat een zucht van verlichting zul je geslaakt hebben. Nu maar één doel: snel weer je toppie voelen. Ik onderschrijf wat hier gezegd is, dat gaat jou zeker lukken.

Mijn medeleven gaat uit naar Roely; het nichtje van Erik overleden. Nu ook een schoonzusje die gegrepen is door die vreselijke ziekte. Wat een verdriet in de familie. Ook van mij heel veel sterkte gewenst.

Welkom terug van je vakantie Roely. Fijn dat deze niet tegengevallen is. En hoe is 't Pimmemans vergaan? Goed verzorgd en helemaal oké? Zal wel. Over de verhalen over teen: ik houd je op de hoogte. Op zich is een wrat onder de voet niet zo erg als je er geen last van hebt. 't Verhaal wordt anders als 'ie 'invalideert', dat is bij mij het geval.
Eerst maar even afwachten wat het biopt uitwijst. :wink: Overigens, die krengen horen na bepaalde tijd vanzelf te verdwijnen.

José, da's inderdaad een flinke heisa met die asbest. 't Is wel van Roely schrijft, asbest is levensgevaarlijk als je er aan sleutelt. Een vezeltje kan al fataal zijn. Dus ja, misschien 'een circus', wel goed dat men zo voorzichtig is. Zeker ook voor de mensen die ermee aan 't werk zijn.
Nog even doorbijten: dan kun je weer de sterren van de hemel koken.

Ben ook wel benieuwd naar foto's ja. :wink:
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#45 Bericht door Gawo »

Ik heb wel veel mannen vandaag over de vloer :lol: :lol:
Vanmorgen van asbestverwijderaar in wit pak , op de rug een foto gemaakt , ikke achter het lint en horgordijn ervoor, maar ze zien dat ik steeds fotografeer en de laborant gaat nu even poseren voor mij in zijn witte pak en ik mag zelfs even achter het lint een foto van hem maken, dus ze zijn wel heel lief :wink: en denken mee om hier toch iets van te maken
:lol: :lol:
Die laborant heeft voor twee uur terug twee zuigers in dat gedeelte geplaatst, nu dus weer nieuw wit pak aan om filters van zuigers te halen en dan weer daar in cabine douchen, pak in speciaal afvalzak gooien en dan in de auto van die filters monsters nemen onder de microscoop leggen en kijken hoe de waardes zijn.
Hopenlijk zijn ze goed, even afwachten. Anders gaat het nog langer duren.

Nu half uur later
Yes het is vrijgegeven :dansen:
De tImmerman die keuken gaat plaatsen is er in middels en gaat schoorsteen verder slopen als de asbestverwijderaars klaar zijn met spullen op ruimen.
Kunnen ze maandagmorgen gelijk met de keuken beginnen en is dat vast weg
:D

Gebruikersavatar
Yleor
Berichten: 12022
Lid geworden op: zondag 10 februari 2008, 1:18:29
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

#46 Bericht door Yleor »

Gefeliciteerd meisje! Blijf maar een poosje huppelen :lol:

Zwiersje
Berichten: 10596
Lid geworden op: zondag 8 juni 2008, 10:30:11
Locatie: Duiven
Contacteer:

#47 Bericht door Zwiersje »

:dansen: ik huppel met je mee Jose :D
Wat fijn dat jullie nu eindelijk aan de heropbouw kunnen werken
Afbeelding

Gebruikersavatar
Petra
Berichten: 33498
Lid geworden op: zaterdag 22 december 2007, 18:58:54
Locatie: Rotterdam

#48 Bericht door Petra »

Wat een gehuppel wordt 't hier! :lol: Ik doe ook gezellig mee. Jeetje José, er lijkt nu toch schot in te komen. Nog één weekendje kamperen? We zijn er bijna, we zijn er bijna....
AfbeeldingWees het verschil wat je wilt dat de wereld ziet. (Gandhi).

Gebruikersavatar
Falcon
Berichten: 8992
Lid geworden op: woensdag 19 december 2007, 0:28:27

#49 Bericht door Falcon »

Goed nieuws is altijd welkom!
Fijn dat de timmerman nu ook gelijk sloopt zodat dat maandagmorgen niet meer hoeft te gebeuren.
Where the Spirit of the Lord is, there is freedom.

Gebruikersavatar
Gawo
Berichten: 16773
Lid geworden op: woensdag 4 april 2012, 20:33:40
Locatie: Amersfoort

#50 Bericht door Gawo »

Falcon schreef:Goed nieuws is altijd welkom!
Fijn dat de timmerman nu ook gelijk sloopt zodat dat maandagmorgen niet meer hoeft te gebeuren.
Dat was zeker fijn :D
Wij eerst de stofzooi opgeruimd en toen maar boodschappen gaan doen, want die komen niet vanzelf hier thuis :wink:

Hier zijn ze twee en een half uur mee bezig geweest om op te bouwen zodat alles veilig zou gaan.
Je kijkt tegen de douchcabine aan daar achter zit de sluis en links achter dat plastic is de werkplek.
Afbeelding

vanaf de gang kijk je tegen de sluis aan
Afbeelding

Als de asbest verwijderaar zijn werk heeft gedaan en afval veilig is opgeborgen in speciale zakken en hij gedoucht heeft gaat laborant ook in witpak deze zuigers in werkruimte plaatsen die moeten twee uur draaien daar zitten filters op.
Laborant ook weer douchen .
Afbeelding

Als de twee uur om zijn hijst laborant zich in nieuw witpak en gaat de filters pakken in werkruimte, weer douchen .
Die filters neemt hij mee naar zijn auto en bekijkt onder een microscoop hoeveel vezels de lucht bevat, gelukkig was het gelijk goed :D
Afbeelding

Ach , we hebben het gelukkig achter de rug en kunnen nu tegen elkaar zeggen , hebben we ook weer mee gemaakt :wink:

Nu op naar de opbouw :D :D :D

Gesloten